dr inż. Elżbieta Kapsa
Zatrudnienie
Publikacje
Filtry
wszystkich: 20
Katalog Publikacji
Rok 2007
-
Uwarunkowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych w sferze usług
PublikacjaCelem artykułu jest prezentacja uwarunkowań mających wpływ na bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze usług. W pracy omówione zostały najważniejsze stymulanty, bariery oraz czynniki ryzyka w zakresie innowacji usług na rynku międzynarodowym.
Rok 2006
-
An analysis of the current situation for Polish ferry operators in a transitional environment
PublikacjaArtykuł rozpoczyna analiza sytuacji polskiej żeglugi promowej na tle procesów zachadzących w otoczeniu. W dalszej części została przedstawiona analiza SWOT, która wskazała główne problemy, którym muszą stawić czoła polscy armatorzy promowi. W pracy zaproponowano strategie marketingowe i dokano oceny ich roli w dalszym rozwoju badanych przedsiębiorstw promowych.
-
Determinanty strategii dystrybucji na rynkach zagranicznych
PublikacjaW artykule zostały zaprezentowane uwarunkowania determinujące tworzenie strategii dystrybucji na rynkach zagranicznych. Przedstawiono w nim również najważniejsze tendencje tworzące sie na rynku w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym.
-
Efektywność kanałów dystrybucji w kontekście strategii wejścia na rynki zagraniczne
PublikacjaCelem artykułu jest analiza cech charakterystycznych kanałów dystrybucji przedsiębiorstw w zależności od strategii wejścia na rynki zagraniczne oraz metod oceny i sposobów poprawy efektywności dystrybucji firm działających na rynku międzynarodowym.
-
Jakościowe czynniki przewagi konkurencyjnej w żegludze promowej na Bałtyku
PublikacjaCelem artykułu jest określenie wpływu jakości i zakresu oferty uslugowej na wielkość przewozów promowych na baltyku. Badania wykorzystane w artykule skoncentrowano na działalności armatorów promowych eksploatujących promy na podobnych rynkach do tych, na ktorych dzialaja przedsiębiorstwa promowe w Polsce.
-
Zarządzanie i planowanie marketingowe
PublikacjaPodręcznik do przedmiotu zarządzanie i planowanie marketingowe, w ktorym są wymienione i omówione etapy tworzenia planu marketingowego oraz poszczególne zagadnienia opracowane od strony teoretycznej, wzbogacone o przykłady praktyczne.NR DOKUM. MCK 73140
Rok 2005
-
Formułowanie strategii rozwoju przedsiębiorstw działających na rynku międzynarodowym na przykładzie polskiej żeglugi promowej
PublikacjaCelem artykułu jest prezentacja sytuacji polskich przedsiębiorstw żeglugi promowej na tle rynku bałtyckiego oraz sformułowanie strategii marketingowych umożliwiających ich rozwój a także funkcjonowanie na trudnym rynku międzynarodowym.
-
Kierunki rozwoju marketingu międzynarodowego
PublikacjaArtykuł przedstawia wybrane dylematy marketingowe, przed którymi stoi marketing międzynarodowy w dobie integracji Polski z Unią Europejską. Zagadnienia zawarte w pracy odnoszą się do problemów związanych z działalnością przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku europejskim na tle procesów integracyjnych, formułowania strategii na rynku międzynarodowym oraz zarządzania klientem globalnym.
-
Marketing miedzynarodowy
Publikacja4.2. Cena - w podrozdziale przedstawiono podstawowe definicje, strategie cenowe, proces ustalania ceny i metody jej wyznaczania, określono ponadto taktyczną rolę ceny4.3. Dystrybucja - podrozdział obejmuje podstawowe pojęcia w zakresie dystrybucji, kryteria klasyfikacji oraz typy kanałów dystrybucji. W tej części pracy scharakteryzowano ponadto sprzedaż hurtową oraz detaliczną, rodzaje pośredników, formy i strategie dystrybucji,...
-
Marketing zewnętrzny : Cena
PublikacjaW podrozdziale przedstawiono podstawowe definicje, strategie cenowe, proces ustalania ceny i metody jej wyznaczania, określono ponadto taktyczną rolę ceny
-
Marketing zewnętrzny : Dystrybucja
PublikacjaDystrybucja - podrozdział obejmuje podstawowe pojęcia w zakresie dystrybucji, kryteria klasyfikacji oraz typy kanałów dystrybucji. W tej części pracy scharakteryzowano ponadto sprzedaż hurtową oraz detaliczną, rodzaje pośredników, formy i strategie dystrybucji, a także logistykę dystrybucji
-
The development of the highway network in Poland and the future development of Polish ferry shipping
PublikacjaCelem artykułu jest przedstawienie znaczenia budowy sieci dróg i autostrad w Polsce, zarówno dla rozwoju żeglugi promowej, jak całej gospodarki kraju. W artykule przedstawiono między innymi obecną sytuację infrastruktury drogowej w Polsce, a także plany jej rozbudowy na tle zaplanowanych korytarzy tranportowych przebiegającyh przez Polskę.
Rok 2004
-
Developments in the Polish Motorway System and the Impact on Baltic Ferry Services.
PublikacjaArtykuł obejmuje charakterystykę rynku żeglugi promowej w Polsce, analizę stanu dróg i autostrad, a także przedstawia kierunki i możliwości rozwoju sektora polskiej żeglugi promowej oraz budowy sieci autostrad w kraju.
-
Podstawowe problemy z zakresu działan marketingowych w tworzeniu koncepcji rozwoju przedsiębiorstw wchodzących na rynki międzynarodowe.
PublikacjaW rozdziale przestawiono najbardziej istotne czynniki otoczenia firm funkcjonujących na rynkach zagranicznych determinujące ich rozwój. Scharakteryzowano ponadto podstawowe problemy globalizacji mające wpływ na działalność marketingową przedsiębiorstw oraz organizację działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
-
Rola jakości i zakresu oferty usługowej oraz rozwoju produktu w przewozach promowych na Bałtyku.
PublikacjaW pierwszej części artykułu zostały zidentyfikowane czynniki składające się na jakość usług w przewozach promowych na Bałtyku. Następnie dokonano próby oceny roli jakości usług w rozwoju armatorów promowych w Polsce. Ponadto scharakteryzowano cechy charakterystyczne cyklu życia produktu i istotę rozwoju produktu w odniesieniu do usług promowych.
Rok 2003
-
Perspektywy żeglugi promowej w Polsce na tle rozwoju rynku bałtyckiego.** 2003, 234 s. 21 rys. 65 tab, 1 wykr. bibliogr. 213 poz. Rozprawa doktorska (10.12.2003). Promotor: dr hab. A. Tubielewicz, prof. nadzw. PG
Publikacja....
-
Problems of adapting Polish ports for ferry shipping services on the Baltic Sea
PublikacjaArtykuł zawiera analizę porównawczą największych terminali promowych na Bałtyku oraz terminali promowych położonych w części południowej i wschodniej Morza Baltyckiego, w tym w Polsce. W pracy przedstawiono również możliwości i kierunki rozwoju polskich terminali promowych.
-
Tendencje rozwoju żeglugi promowej na Bałtyku w warunkach wzrostu konkurencji.
PublikacjaW pracy przedstawiono przemiany, które miały miejsce podczas w rozwoju bałtyckiej żeglugi promowej od początków jej istnienia do chwili obecnej. Opracowane one zostały w aspekcie czynników technicznych, organizacyjnych oraz ekonomicznych. W odniesieniu do tych przemian dokonano prognozy przyszłych tendencji rozwoju żeglugi promowej na Bałtyku.
-
The impact of Infrastructure Developments in Polish Ports and Motorways and their Effect upon Ferry Services. Wpływ rozwoju infrastruktury polskich portów i autostrad na funkcjonowanie usług promowych.
PublikacjaArtykuł przedstawia charakterystykę obecnego stanu rynku żeglugi promowej wPolsce, sieci dróg i autostrad oraz infrastruktury portów w Gdańsku i Gdyni.W artykule zaprezentowane są ponadto plany rozbudowy infrastruktury trans-portowej i drogowej oraz wpływ tej rozbudowy na przyszły rozwój polskiej że-glugi promowej.
Rok 2002
-
Rola marketingu w rozwoju żeglugi promowej w Polsce
PublikacjaW pierwszej części artykułu przedstawiono charakterystykę usług promowych w Polsce oraz rolę i jakość tych usług w funkcjonowaniu żeglugi promowej. Druga część przedstawia rolę ustalania cen w usługach promowych oraz stosowane ceny w przedsiębiorstwach promowych w Polsce. W kolejnej części omówione są problemy jakości usług, znaczenie promocji w rozwoju żeglugi promowej oraz formy promocji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa...
wyświetlono 621 razy