Julita Wasilczuk - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie profilowe: dr hab. Julita Wasilczuk

dr hab. Julita Wasilczuk

Filtry

wszystkich: 82

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2024
Rok 2023
  • I love to write and create. Can I earn money doing it? Entrepreneurial process of bloggers
    Publikacja

    - Rok 2023

    New technologies and a new way of looking at the life of future generations, open up new perspectives of entrepreneurial activities. One of them is to run a blog. Although the first blogs appeared many years ago and earning money from running them is also known to bloggers, little research is devoted to this form of entrepreneurship. The analysis of this phenomenon was carried out using the netnography method, which is not common...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2022
  • Youth attitude to entrepreneurship in Eastern and Central European countries: Gender aspect
    Publikacja

    Current business conditions pose new challenges to youth entrepreneurship, which is a significant component of countries’ economic growth. In addition, Generation Z differs from previous generations and requires new approaches. In this context, a comprehensive study of the peculiarities and various aspects of youth entrepreneurship development is highly-demanded and relevant. Furthermore, the lower representation of women among...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • It is not OK but it works – unproductive entrepreneurship, the case of Poland

    The concept of unproductive entrepreneurs was introduced to science by Baumol, who pointed out the differences in business output between countries. Unproductive behaviour of entrepreneurs is often a consequence of ineffective institutions used by entrepreneurs for rent seeking. The aim of this article is to examine subjective norms (S.N.) and attitudes regarding specified types of unproductive entrepreneurship, which in many cases...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • How non-technological innovation saved the day by using ICT
    Publikacja

    - Rok 2022

    Certainly, the current pandemic situation provides a lot of evidence of the need for non-technological innovations, both in the area of company organization and marketing. Socio-cultural innovations are not less important. Therefore, the role of non-technological innovation during the COVID-19 pandemic is discussed in the sixth chapter. Innovations supported by digital solutions have become a silent heroes for many companies as...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • CSR at HEIs: Between Ignorance, Awareness and Knowledge

    The paper focuses on CSR education in Higher Education Institutions. It analyzes current approaches to this education and the enhancements already deployed in the international perspective. The main aim is to conceptualize CSRS education forms within the context of technology-oriented HEIs and propose the model for this education. This model has also been partially verified using the cases of four technical universities. This research...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2021
  • Przedsiębiorczość cyfrowa oparta na blogu – wiwisekcja
    Publikacja

    - Rok 2021

    Postęp technologiczny oraz powszechny dostęp do sieci przyczynił się do powstania różnych form przedsiębiorczości, które nie zawsze można zamknąć w ramy dotychczasowych teorii. Możliwość zarobkowania dzięki cyfrowemu połączeniu ze społecznością zgromadzoną wokół dziennika internetowego – bloga, przyczynia się do zwiększania liczby blogerów, jednak nie wszyscy blogerzy są w stanie wygenerować ze swojej działalności zyski....

  • Nietechnologiczne nie znaczy gorsze. Rzecz o innowacjach

    Innowacje nietechnologiczne nie zajmują istotnego miejsca w dyskursie naukowym jak i praktycznym. Zauważona luka badawcza oraz brak praktycznych rozwiązań wspierających innowacje nietechnologicznie, były motywem podjęcia tego tematu przez międzynarodowy zespół, składający się z badaczy z czterech krajów (Danii, Finlandii, Litwy i Polski) oraz szeregu instytucji wspierających biznes, w tych krajach, pełniących funkcje pośredników...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Entrepreneurial competencies and intentions among students of technical universities
    Publikacja

    - Problems and Perspectives in Management - Rok 2021

    The study investigates the entrepreneurial competencies and intentions of students. Their formation is a requirement of modern times. The question arises whether students of modern technical universities get entrepreneurial competencies and whether they transform these competencies into their entrepreneurial intentions. More than 3.6 thousand students from six technical universities from Poland, Ukraine, Latvia, Bulgaria, and Lithuania...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2020
  • What Potential Entrepreneurs from Generation Y and Z Lack-IEO and the Role of EE

    This paper addresses the issue of individual entrepreneurship orientation (IEO) and entrepreneurship education (EE), which are both important for modern economic development. Intergenerational differences in these areas were discussed, especially characteristics of Generations Y and Z. The results of research conducted among 757 Polish students showing their IEO are presented. 80% of respondents displayed high levels of proactivity...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Przedsiębiorczość i finansowanie innowacji
    Publikacja

    - Rok 2020

    Współczesne gospodarki w dużym stopniu opierają swoją działalność na rzedsiębiorczości. Sam termin, doczekał się wielu definicji i rzeczywiście można powiedzieć, że przedsiębiorczość niejedno ma imię, bo jej przejawy mogą być różnorodne. Historyczne źródła wskazują, że termin ten początkowo był utożsamiany z ponoszeniem ryzyka i chociaż w dzisiejszych czasach ryzyko to ma trochę inny wymiar, to jednak cały czas ono występuje. Problematyka...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Intencje przedsiębiorcze studentów – analiza międzynarodowa oparta na rozszerzonym modelu Ajzena
    Publikacja

    - Rok 2020

    Poszukiwanie czynników wpływających na rozpoczęcie działalności gospodarczej doczekało się opisu w wielu publikacjach. Nie ma wątpliwości, że czynnikiem kluczowym w procesie przedsiębiorczym są intencje, a dzięki pracom I. Ajzena wiadomo także, jakie grupy czynników wpływają na intencje. Jednak jego teoria planowanego zachowania wydaje się być niewystarczająca. Celem rozdziału było opracowanie propozycji rozszerzenia teorii Ajzena....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2018
  • Growth Orientation and the Profile of Micro-Entrepreneurs From the Pomorskie Province
    Publikacja

    The article begins with the presentation of the concept of Entrepreneurial Orientation. Entrepreneurial Orientation assumes that some enterprises, regardless of size, behave in an entrepreneurial way and are proactive, innovative and willing to take risks. The relationships between Entrepreneurial Orientation and the results of enterprises are also subject to research, although its results are not clear – mainly due to the different...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2017
Rok 2016

wyświetlono 3131 razy