dr Katarzyna Stankiewicz
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Przedsiębiorczości
Publikacje
Filtry
wszystkich: 64
Katalog Publikacji
Rok 2015
-
Wdrażanie metod zarządzania wiekiem w organizacjach publicznych na przykładzie Urzędu Miejskiego w Kilonii
PublikacjaArtykuł przedstawia działania podjęte w ramach projektu „Best Agers Lighthouses – Strategic Age Management For SME in The Baltic Sea Region” w celu wypracowania i wdrożenia metod zarządzania wiekiem w Urzędzie Miejskim w Kilonii (Rathaus Kiel). Opisano sekwencję działań podejmowanych w ramach procesu wdrażania interwencji. Przeanalizowano wyniki wywiadu pogłębionego przeprowadzonego wśród kierowników w...
Rok 2008
-
Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
PublikacjaInternet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...
Rok 2013
-
Women's Entrepreneurship in Poland- Opportunities and Barriers According to Young Women Entering the Labour Market
PublikacjaWomen entrepreneurship is an important issue for both economic and social reasons. However cultural factors have an additional impact. In Poland women represent more than 50% of the population, nonetheless only 35% of people who run their own business are women. Main research questions in the current study were: What are the determinants of the above mentioned imparity? Do young women evaluate themselves as entrepreneurial? Do...
Rok 2014
-
Work and formal retirement age - opinions of SWE employees participating in the Best Agers Lighthouses International Project
PublikacjaThe paper presents selected results of studies carried out within the framework of the international project Best Agers Lighthouses – Strategic Age Management for SME in the Baltic Sea Region, related to the assessment of the opportunities to continue working beyond the retirement age in the opinion of workers.
Rok 2016
-
Work–life balance: Does age matter?
PublikacjaWork-life balance is a priority of EU policies but at the same time demographic change affects the labour market. Employers have to deal with the ageing of their employees and adjust human resource management to maintain their competitiveness. The purpose of the article is to answer research questions: whether the age of workers determines their assessment of the work-life balance, and whether there is a relationship between the...
Rok 2004
-
Wpływ internetu na percepcję wiarygodności informacji.
PublikacjaDzięki szybkiemu rozwojowi technologicznemu Internet jest powszechnie dostępny i stał się obok prasy, radia i telewizji, nowym medium komunikacji masowej, postrzeganym przez użytkowników jako nowe, atrakcyjne źródło pozyskiwania informacji.Z dotychczasowych, klasycznych badań wynika bezpośrednia zależność między oceną źródła informacji a percepcją jej wiarygodności. Najnowsze badania, dotyczące komunikacji przy użyciu sieci komputerowych,...
Rok 2012
-
Wybrane determinanty kształtowania się stereotypów dotyczących pracowników w wieku 55+
PublikacjaArtykuł prezentuje wybrane mechanizmy psychologiczne determinujące postrzeganie osób starszych przez otoczenie i przez nich samych.W artykule rezultaty badań dotyczące rzeczywistych zmian zachodzących wraz z wiekiem, w procesach poznawczych człowieka, są konfrontowane z wynikami badań prezentujących opinie pracodawców z rożnych krajów europejskich na temat umiejętności i efektywności osób starszych.
-
Zarządzanie różnorodnością jako metoda przełamywania stereotypów i uprzedzeń dotyczących pracowników w wieku okołoemerytalnym-przykłądy dobrych praktyk/
PublikacjaArtykuł koncentruje się na problematyce zarządzania różnorodnością wykorzystywaną w przełamywaniu stereotypów i uprzedzeń dotyczących pracowników w wieku około emerytalnym. Autorzy przedstawili mechanizmy powstawania stereotypów dotyczących efektywności starszych pracowników. Porównano treść przykładowych stereotypów z rzeczywistymi wynikami badań dotyczącymi efektywności pracowników w różnym wieku. W oparciu o psychologiczne mechanizmy...
Rok 2003
-
Wykorzystanie informacyjnych zasobów internetu do celów edukacyjnych przez studentów WZiE PG
PublikacjaW artykule opisano wyniki badań ankietowych, dotyczących intensywności wykorzystywania, przez studentów sieci internetowych. Jednym z aspektów badania było wykazanie w jakim stopniu studenci Wydziału Zarządzania wykorzystują Internet jako źródło informacji niezbędnych do przygotowania się do zajęć.
Rok 2017
-
Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych
PublikacjaEdukacja przedsiębiorcza odgrywa coraz większą rolę w promowaniu i kształtowaniu zachowań oraz kompetencji przedsiębiorczych młodego pokolenia. W tym kontekście szczególnie podkreśla się znaczenie wykorzystywania nowych, interaktywnych metod i form kształcenia, niezwykle istotnych dla jednego z aspektów edukacji przedsiębiorczej, jakim jest kształcenie kreatywności i proaktywności. Zastosowanie metafor spełnia wymagania stawiane...
-
Zróżnicowanie działań w zakresie zarządzania wiekiem
PublikacjaArtykuł dotyczy problematyki zarządzania wiekiem (ZW), a w szczególności zróżnicowania jego wdrażania w krajach o odmiennych uwarunkowaniach związanych z sytuacją osób starszych na rynku pracy to jest w Szwecji, Niemczech i Polsce. W części empirycznej przedstawiono wyniki badań własnych porównując je z wynikami badań przeprowadzonych w ramach Best Agers Lighthouses – Strategic Age Management for SME in The Baltic Sea Region. Pozwoliło...
Rok 2002
-
Wykorzystanie potencjału informacyjno-usługowego internetowych witryn kin.
PublikacjaW artykule opisano możliwości zwiększenia efektywności wykorzystania sieci internetowej dla potrzeb kontaktu z klientami. Przedstawiono wyniki badań klientów - internautów i porównano z aktualną ofertą stron www kin.
Rok 2020
-
Zasada szalonego patchworku – efektuacja jako inspiracja do kształtowania relacji i postaw biznesowych
PublikacjaJedna zzasad efektuacyjnego podejscia do przedsiebiorczosci jest zasada szalonego patchworku (crazy quilt), która dotyczy budowania relacji z otoczeniem biznesowym. Zgodnie z nia przedsiebiorca powinien korzystac zkontaktów zosobami zotoczenia, zbudowanych jeszcze przed załozeniem firmy, atakze aktywnie kształtowac nowe relacje wsrodowisku, wktórym firma działa. Silny networking iznajomosc wielu osób pozwalaja na czerpanie inspiracji...
Rok 2021
-
Zasady efektuacji w działaniach początkujących przedsiębiorców
PublikacjaArtykuł dotyczy efektuacyjnego, dynamicznego modelu przedsiębiorczości stanowiącego odpowiedź na wymagania zmiennego, niepewnego otoczenia biznesowego, w którym funkcjonują współcześni przedsiębiorcy. We wcześniejszych badaniach, obejmujących stosowanie pięciu zasad efektuacji w prowadzeniu firm, różni autorzy odnosili się głównie do dojrzałych przedsiębiorców, charakteryzujących się doświadczeniem w zakładaniu i prowadzeniu własnego...
wyświetlono 2004 razy