dr Marta Szeluga-Romańska
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Zarządzania
Publikacje
Filtry
wszystkich: 23
Katalog Publikacji
Rok 2012
-
Absolwent uczelni technicznej na rynku pracy - na przykładzie badań absolwentów Politechniki Gdańskiej z rocznika 2010
Publikacja...
-
Cross-cultural Communication
Publikacja -
Cross-cultural Communication
Publikacja
Rok 2021
-
Among Friends: The Role of Friendship in Alternative Organizations
PublikacjaFriendship, a mutual and profound relationship, permeates history of human culture and occurs in all social situations, including professional and informal human activities. In organizations, it develops through processes of communication and generates a communication culture of kindness and support. Organizational friendship enhances work engagement and satisfaction, as well as helps to promote individual ends. This article investigates...
-
Działania antykryzysowe w obszarze kultury w trakcie pandemii SARS-CoV-2. Stan obecny i wnioski de lege ferenda w zakresie zwiększenia partycypacji obywatelskiej oraz instytucjonalnej
PublikacjaCelem artykułu jest analiza różnych rozwiązań prawnych w zakresie wsparcia instytucji kultury w trakcie stanu epidemii. Przeprowadzono przegląd działań Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego wspierających instytucje kultury w Polsce w czasie epidemii według stanu na maj 2020 r. Na podstawie analizy wskazano wnioski de lege ferenda co do nowych możliwości finansowania działań takich instytucji. Autorzy prezentują rozwiązania...
Rok 2014
-
Analiza jakościowa i dyskusja wyników
Publikacja.
-
Doświadczenie czyni mistrza
Publikacja.
-
Komunikowanie a humanistyczne aspekty roli profesjonalnej menedżera: Studium etnograficzne
PublikacjaArtykuł pokazuje, jak trzy aspekty zarządzania humanistycznego realizowane są w organizacjach poprzez praktykę menedżerską.
Rok 2020
-
Badanie jakościowe zachowań w organizacji
PublikacjaPublikacja jest zbiorem specjalistycznych tekstów przygotowanych przez polskich psychologów pracy, organizacji oraz zachowań konsumenckich. To rezultat współdziałania ekspertów z wielu dziedzin, których łączy ciekawość zachowań ludzkich w przestrzeni biznesu. Publikacja prezentuje psychologię biznesu szeroko, zgodnie z aktualnymi programami kształcenia w prestiżowych ośrodkach, ale zakorzenia ją w polskich realiach, uwzględniając...
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu w kontekście strategii wybranych spółek posiadających istotne znaczenie dla gospodarki
PublikacjaPrzedmiotem badań jest analiza sposobów realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu przez przez wybrane spółki z udziałem Skarbu Państwa.
-
The managerial role in organizational culture as perceived by management students
PublikacjaThis paper aims at illustrating the multidimensional role of the manager and its mutual influence on organizational culture from amanagement students’ perspective. The main part of the text was based on own qualitative research – interviews, a questionnaire, and a narrative collage – which was conducted over a 10 year period among management students. Ninety-seven students from the Jagiellonian University and the Gdańsk University...
Rok 2018
-
Biblioteka w nowym świecie czy nowy świat w bibliotece
PublikacjaWraz z głębokimi zmianami zachodzącymi we współczsnym świecie, zmieniają się także instytucje kultury, w tym również biblioteki. Na podstawie badań ilościowych i jakościowych autorki zaproponowały innowacyjny sposób szacowania całkowitej wartości i produktywności wspólczesnych bibliotek.
Rok 2008
Rok 2017
-
Facebook : zagmatwany świat relacji międzyludzkich
PublikacjaRozdział dotyczy wpływu Internetu, mediów społecznościowych na już funkcjonujące oraz dopiero tworzące się relacje między ludźmi. Odnosi się także do sposobów użycia współczesnych narzędzi komunikacji.
Rok 2013
Rok 2022
-
Novel Tools as New Challenges to HRM Communicational Practices (and the Increasingly Important Social Role of the Manager)
PublikacjaEach communicational process consists inseparably of three aspects: the linguistic (which means the whole language content of the message), technical (which states the form of the message) and the social (meaning social relations, emotions, behaviours). The recent COVID-19 pandemic deeply influenced several layers of our lives. But the main aim of this chapter is to focus on the communicational processes that normally take place...
Rok 2019
-
Opowieść o "Żelaznej France", czyli jak Gdynią zarzadzano
PublikacjaArtykuł przestawia postać byłej prezydent Gdyni - Franciszki Cegielskiej, ze szczególnym uwzględnieniem jej charakterystycznego sposobu zarządzania
-
Profesjonalizacja zawodu dziennikarza w obliczu konwergencji mediów
PublikacjaCelem artykułu jest poszerzenie stanu obecnej wiedzy na temat zmian zachodzących w dziennikarstwie, spowodowanych digitalizacją oraz konwergencją mediów. Autorzy przeprowadzili badania wśród dziennikarzy, które dotyczyły ich opinii na temat profesjonalizacji, procesu zmian w mediach oraz możliwości i zagrożeń spowodowanych przez nowe media.
Rok 2015
-
Raport. Badanie jakości kształcenia i losów zawodowych Absolwentów PG : Rocznik 2013
PublikacjaRaport opisuje wyniki przeprowadzonych badań wśród Absolwentów PG rocznik 2013 nad jakością kształcenia oraz ich sytuacją zawodową
Rok 2016
-
Rola menedżera w procesie komunikacji
PublikacjaRozdział dotyczy roli, jaką pełni każdy menedżer w procesach komunikacyjnych odbywających się w organizacji.
wyświetlono 1611 razy