Marzena Starnawska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 69

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2015
Rok 2009
Rok 2014
Rok 2016
Rok 2012
Rok 2010
Rok 2018
  • Pronouncement of embedded agency in the field of social entrepreneurship
    Publikacja

    The paper provides insights into how social entrepreneurship and the institutional theory framework can be combined. The author situates the social entrepreneurship phenomenon here, and embarks on the traditional structure vs agency debate from social sciences, sociology of organizations in particular. The concept of embedded agency is referred to and employed to explain the phenomenon of social entrepreneurship. In this paper,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2017
  • Przedsiębiorczość społeczna w świetle teorii instytucjonalnej – próba przyczynku teoretycznego

    Przedsiębiorczość społeczna to wyłaniający się a zarazem młody i niewystarczająco zalegitymizowane zjawisko społeczno gospodarcze i obszar badawczy. Autorzy, wykorzystując rozległą i kluczową literaturę przedmiotu, stosują ramy teoretyczne teorii instytucjonalnej i proponują próbę powiązania przedsiębiorczości społecznej z koncepcją przedsiębiorczości instytucjonalnej

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Revising Entrepreneurial Orientation Construct in Social Enterprise
    Publikacja

    - Rok 2017

    Entrepreneurial behavior and entrepreneurial orientation (EO) have received significant scholarly attention in entrepreneurship and management research, but mainly in the commercial context. However, some attempts discussing such behavior and EO among non-profit organizations, but limited in the social enterprise context. The literature argues that EO is higher in such contexts (Zahra, Gedajlovic, Neubaum & Shulman, 2009; Lumpkin,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2011

wyświetlono 1186 razy