Abstrakt
Na bezpieczeństwo transportu kolejowego wpływa między innymi bieżący stan infrastruktury oraz jej niezawodność. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na bezpieczeństwo jest odpowiednie ustabilizowanie rusztu torowego, przez co minimalizowane jest ryzyko utraty stateczności konstrukcji. Zarówno minimalizacji imperfekcji, jak też zapewnieniu stateczności konstrukcji służy proces regulacji osi toru. W artykule przedstawiono ideę komputerowego wspomagania oceny stanu infrastruktury poprzez modelowanie procesu pracy podbijarki, tj. maszyny dokonującej regulacji osi toru. Wspomaganie komputerowe jest w tym przypadku elementem bardzo istotnym, natomiast rzeczą niezwykle trudną jest ocena wspomnianych zjawisk jedynie na drodze doświadczalnej.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 1 - 11,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Wilk A., Grulkowski S., Chrostowski P.: Modelowanie procesu regulacji osi toru kolejowego// Logistyka. -., nr. nr 6 (2010), s.1-11
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 121 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Ekonomiczne aspekty zastosowania techniki Mobilnych Pomiarów Satelitarnych przy regulacji osi toru
- C. Specht,
- W. Koc,
- P. Chrostowski
- + 1 autorów