ISSN:
eISSN:
Disciplines
(Field of Science):
- architecture and urban planning (Engineering and Technology)
- chemical engineering (Engineering and Technology)
- civil engineering, geodesy and transport (Engineering and Technology)
- materials engineering (Engineering and Technology)
- mechanical engineering (Engineering and Technology)
- environmental engineering, mining and energy (Engineering and Technology)
(Field of Science)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 100 | Ministry scored journals list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 100 | Ministry scored journals list 2024 |
2023 | 140 | Ministry Scored Journals List |
2022 | 100 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 100 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 100 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 100 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 8 | B |
2017 | 8 | B |
2016 | 8 | B |
2015 | 8 | B |
2014 | 6 | B |
2013 | 6 | B |
2012 | 6 | B |
2011 | 6 | B |
2010 | 6 | B |
Model:
Impact Factor:
Papers published in journal
Filters
total: 110
Catalog Journals
-
Kiedy są niezbędne rysunki warsztatowe konstrukcji stalowych
PublicationW wielu przypadkach wymagany prawnie zakres rysunkowej dokumentacji projektowej jest nie wy starczający do właściwego wykonania i montażu konstrukcji stalowych. W artykule przedstawiono sytuacje, w których wykonanie rysunków warsztatowych jest niezbędne. Ma to szczególne znaczenie w budownictwie energetycznym.
-
Ocena pracy dźwigara zadaszenia Hali Blanika w Gdańsku
PublicationWartykule przedstawiono kompleksowe sprawdzenie nośności stalowej konstrukcji zadaszenia Hali Leszka Blanika w Gdańsku. Dokonano oceny wpływu otworów dużej średnicy w środnikach dźwigara na jego nośność. Oszacowano nośność nietypowego, zginanego styku doczołowego łączącego elementy dwuteowe klasy 4. Obliczenia wykonano na podstawie norm i analiz modeli MES.
-
Modyfikacja połączenia dźwigara ze słupem w konstrukcji stalowej Terminalu T2 Portu Lotniczego w Gdańsku
PublicationW2015 r. ukończono rozbudowę Terminalu T2 Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy wGdańsku. Politechnika Gdańska pełniła nadzór naukowy nad rozbudową obiektu. Wykonano wiele analiz, których celem była weryfikacja pracy konstrukcji w fazach montażu oraz w stanie docelowym. Wnioski z przeprowadzonych badań doprowadziły do modyfikacji oparcia dźwigarów dachowych na stalowych słupach nośnych, z uwagi na stwierdzone lokalne przekroczenia...
-
Wpływ popiołu lotnego na stopień wymywania wybranych metali ciężkich z betonu
PublicationW artykule zaprezentowano wyniki badań modelowych (2 lata) wymywania metali ciężkich z betonu z udziałem dodatku mineralnego - popiołu lotnego, w ilości od 15%, do 40% masy cementu. W badaniach ograniczono się do zbadania poziomu uwalnia metali ciężkich w postaci: Zn2+, Cr3+, Cd2+, Cu2+, Ni2+ oraz Pb2+. Uzyskane wyniki potwierdzają wysoki poziom immobilizacji metali ciężkich w mikrostrukturze betonu. Metale ciężkie ulegają adsorpcji...
-
Awarie mostu Cłowego w Szczecinie
PublicationW artykule przedstawiono historię budowy i eksploatacji mostu Cłowego w Szczecinie. W ciągu 56 lat eksploatacji obiektu wykonano wiele ekspertyz, napraw i remontów. Ostatecznie most został zamknięty z powodu awarii stalowych kabli sprężenia zewnętrznego. Przedstawiono główne przyczyny degradacji obiektu i awarii. Opisano również obliczenia statyczne i wytrzymałościowe wykonane do koncepcji rozbiórki przęseł mostu.
-
Wzmocnienie uszkodzonej belki typu T w przęśle wiaduktu drogowego
PublicationW artykule opisano metodę wzmocnienia belki prefabrykowanej typu T dźwigara wiaduktu drogowego uszkodzonej przez pojazd „wozidło”. Beton belki uległ zarysowaniom w wielu miejscach. Wystąpiły też ubytki otuliny strun sprężających. Zaproponowano naprawę i wzmocnienie przez dobetonowanie dodatkowej belki. Podczas naprawy zastosowano balastowanie przęsła w celu wciągnięcia nowego dźwigara do współpracy od ciężaru własnego i sprężenia....
-
Błędy dotyczące kotwienia w budownictwie
PublicationW artykule zwrócono uwagę na typowe błędy w projektowaniu oraz wykonawstwie systemów kotwienia w budownictwie. Omówiono normowe zalecenia dotyczące obliczeń nietypowych elementów. Przedstawiono kilka przykładów błędnego wykonania kotwienia z rzeczywistej realizacji. Skomentowano rodzaj błędów i ich przyczynę.
-
Projektowanie zbiornika na nieczystości ciekłe
PublicationW artykule przedstawiono proces projektowania zbiornika podziemnego na nieczystości ciekłe o pojemności ok. 10 m3 posadowionego na gruntach niespoistych (sypkich). Porównano wartości sił wewnętrznych w przypadku skrajnie różnych warunków gruntowych: piasku drobnego o ID = 0,2 oraz żwiru o I D = 0,7. Dodatkowo przeanalizowano wpływ modelu obliczeniowego podłoża na wyniki sił wewnętrznych. Opisano procedurę normową pozwalającą na...
-
Zwodzona kładka dla pieszych na wyspę Ołowiankę w Gdańsku - analizy dynamiczne z wykorzystaniem modelu numerycznego MES
PublicationW artykule przedstawiono projekt zwodzonej kładki dla pieszych przez rzekę Motławę na wyspę Ołowiankę w Gdańsku. Omówiono jej konstrukcję oraz obliczenia numeryczne sprawdzające wytrzymałość, ugięcie i siły w siłownikach podczas zwodzenia. Dokonano również oceny poziomu komfortu i nośności konstrukcji pod wpływem działania obciążeń dynamicznych generowanych przez pieszych.
-
Identyfikacja gatunku stali zastosowanej w obiektach budowlanych
PublicationEksploatacja istniejących metalowych konstrukcji budowlanych często związana jest z zagadnieniem koniecznej szczegółowej identyfikacji rodzaju materiału stalowego pod kątem je go cech wytrzymałościowych i składu chemicznego. Dostępne standardowe metody laboratoryjne zazwyczaj wymagają pobrania z konstrukcji próbek materiału do badań, co nie zawsze jest możliwe. W artykule zaprezentowano alternatywne metody oceny wymienionych cech...
-
Most zwodzony przez Martwą Wisłę w Gdańsku-Sobieszewie - wybrane zagadnienia dynamiczne
PublicationW artykule opisano analizę zachowania dynamicznego elementów podwieszenia mostów. Algorytm i rezultaty przedstawiono na przykładzie nowego mostu zwodzonego w Gdańsku-Sobieszewie.Wprowadzono uproszczenia na bazie rezultatów uzyskanych z analizy statycznej, stworzono linię wpływu przemieszczeń dla obciążenia samochodem ciężarowym. Następnie wygenerowano funkcję przemieszczeń w czasie dla punktów zamocowania cięgna, w której uwzględniono...
-
Analiza pracy elementów konstrukcyjnych budynku Afrykarium na podstawie monitoringu technicznego
PublicationW artykule omówiono zakres pracy systemu monitoringu technicznego wdrożonego w budynku Afrykarium we Wrocławiu, dokonano analizy wybranych sygnałów pomiarowych oraz oceniono pracę konstrukcji.
-
Szyby zespolone w systemach fasadowych
PublicationW artykule przedstawiono wybrane kryteria techniczne stosowane do oceny jakościowej izolacyjnych szyb zespolonych. Bazując na własnych doświadczeniach, autor zwrócił uwagę na pojawiające się problemy w trakcie odbiorów technicznych na budowie. Przedstawiono także krótki przegląd literatury z zakresu szkła budowlanego i szyb zespolonych.
-
Influence of the thermal modernization of window on transmission heat losses
PublicationThe article presents the results of calculations of the heat transfer coefficient for the state before and after renovation for the historic windows. The aim of the analysis was to obtain the values of thermal insulation parameters demanded by the regulations, while not losing the historical value of the window. The described example of the renovation of the existing window consisted in installing an additional window panel from...
-
Estakada E2 - kluczowy obiekt Obwodnicy Wałcza
PublicationW artykule przedstawiono uwarunkowania i przebieg projektowania estakady E2 z betonu sprężonego w ciągu Obwodnicy Wałcza. Pokazano efekt procesu optymalizacji projektu pierwotnego. Opisano przeprowadzone analizy wynikające z przyjętej technologii nasuwania podłużnego oraz istotne aspekty, które należy poruszyć przy wyborze tej technologii. Zaprezentowano modele numeryczne konstrukcji przęseł i metodę analizy z uwzględnieniem pracy...
-
Identyfikacja prędkości fali elektromagnetycznej w przegrodach budowlanych diagnozowanych metodą georadarową
PublicationPraca jest poświęcona metodzie identyfikacji prędkości fali elek-tromagnetycznej na podstawie analiz dyfrakcji spowodowanych obecnością inkluzji w przegrodach budowlanych żelbetowych, ceglanych oraz zespolonych żelbetowo-ceglanych. Wyprowadzono trzy modele matematyczne opisujące dyfrakcje charakterystyczne dla inkluzji kołowej, pionowej inkluzji przy powierzchni skanowa-nia oraz granicy między dwoma ośrodkami, w którym jednym z...
-
Wpływ drążenia pionowego w silikatowych elementach murowych na nośność kotew wklejanych
PublicationThe article is showing results of measurements of the effectiveness of the assembly anchor of inmates glued in in sunk vertically lime-sandy blocks. Examinations were performed for cases of the assembly anchor in different fragments of blocks: in part fullwall, in an axis of symmetry and on the edge of the aperture vertical. An influence of the location of places of settling was examined anchor to the way of the forming of uniting...
-
Sposoby przykładania obciążenia zmiennego na konstrukcję płytowo-słupową
PublicationW pracy przedstawiono analizę porównawczą wybranych metod zadawania obciążenia zmiennego na konstrukcje płytowo-słupową. Przeanalizowano pięć sposobów rozkładu obciążenia na płytę stropową. Wyniki momentów zginających i przemieszczeń w wybranych punktach dla analizowanych przypadków porównywano z wartościami ekstremalnymi obliczonymi na podstawie powierzchni wpływu (Wariant 1). Wykonane obliczenia pozwoliły na wskazanie zalecanej...
-
Ocena wpływu drgań komunikacyjnych na budynki za pomocą maszynowego uczenia
PublicationDrgania komunikacyjne mogą powodować spękania tynków, zarysowania a nawet zawalenie się budynku. Pomiary na rzeczywistych obiektach są pracochłonne i kosztowne, a nie zawsze uzasadnione. Celem jest utworzenie modelu, dzięki któremu można przewidzieć zagrożenie szkodliwego oddziaływania drgań komunikacyjnych na budynek. Po przeprowadzeniu własnych badań pomiarowych oraz analizie literatury utworzono model oparty na Maszynach Wektorów...
-
Efektywność skrępowania betonu w grubościennych słupach typu Concrete-Filled Steel Tube o przekroju kołowym
PublicationW słupach typu CFST w stanie granicznym dochodzi do zwiększenia wytrzymałości betonu rdzenia na skutek jego skrępowania. Zaistnienie tego zjawiska zależy od wielu czynników. Jednym z najważniejszych z nich jest sztywność obwodowa płaszcza stalowego. Jej wpływ na efektywność wzrostu wytrzymałości betonu rdzenia przebadano eksperymentalnie na grupie 48 grubościennych słupów CFST. Wykazano, że nadmierne zwiększanie grubości płaszcza...
seen 3072 times