dr inż. Jacek Lebiedź
Zatrudnienie
- Zastępca kier. katedry w Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
- Profesor uczelni ze stop. nauk. dr w Katedra Inteligentnych Systemów Interaktywnych
- Kierownik Laboratorium w Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej
Publikacje
Filtry
wszystkich: 72
Katalog Publikacji
-
Modeling of Human Tissue for Medical Purposes
PublikacjaThe paper describes the possibilities offered for medicine by modeling of human tissue using virtual and augmented reality. It also presents three proposals of breast modeling for the use in clinical practice. These proposals are the result of arrangements of medical and computer scientists team (the authors) and will be pursued and implemented in the near future. There is included also a brief description of the most popular methods...
-
Symulacja chodu i biegu w świecie wirtualnym
PublikacjaPierwsza część referatu prezentuje różne techniki symulacji chodu i biegu wraz z omówieniem ich zalet i wad. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się tu obrotowa sfera z człowiekiem w środku wzorowana na kołowrotku dla chomika. Takie urządzenie umieszczone wraz z zawierającą je instalacją typu CAVE powstanie do końca 2013 r. na terenie Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej jako tzw. Laboratorium Zanurzonej...
-
Akademia ETI
PublikacjaArtykuł omawia rozpoczętą w 2008 r. współpracę Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej z liceami ogólnokształcącymi Gdańska. Głównym jej celem jest podniesienie poziomu kształcenia uczniów szkół średnich (potencjalnych przyszłych studentów wydziału) oraz umożliwienie rozwoju ich kompetencji w zakresie ICT. Współpraca ta polega przede wszystkim na prowadzeniu przez nauczycieli akademickich zajęć...
-
Immersive 3D visualization laboratory concept
PublikacjaArtykuł opisuje koncepcję realizowanego na Politechnice Gdańskiej urządzenia do marszu przez świat wirtualny. Będzie ono miało postać przezroczystej sfery obrotowej, którą użytkownik umieszczony w środku będzie obracał własnymi krokami (na wzór chomika biegnącego w kołowrotku). Sfera będzie umieszczona wewnątrz sześcianu zbudowanego z ekranów, na których będzie wyświetlany obraz stereoskopowy przedstawiający świat wirtualny z punktu...
-
Projekt laboratorium zanurzonej wizualizacji przestrzennej
PublikacjaArtykuł prezentuje koncepcję urządzenia pozwalającego na nieograniczony terytorialnie spacer po zadanym świecie wirtualnym, które ma zostać zrealizowane na Politechnice Gdańskiej do końca 2013 roku w specjalnie zbudowanym pawilonie. Urządzenie to będzie symulować autonomiczne przemieszczanie się wewnątrz sceny generowanej komputerowo. Wrażenie samodzielnego ruchu uzyskane zostanie poprzez zastosowanie mechanizmu pozwalającego na...
-
Stanowisko demonstracyjne rzeczywistości rozszerzonej
PublikacjaArtykuł przedstawia zrealizowany w Katedrze Inżynierii Wiedzy Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej prototyp eksperymentalnego stanowiska składającego się z komputera PC współpracującego z kamerą i przeznaczonego do eksperymentów z rzeczywistością rozszerzoną (ang. augmented reality). Podstawą tego systemu jest specjalnie stworzone oprogramowanie lokalizujące na obrazie z kamery w czasie rzeczywistym...
-
Lokalizacja i rozpoznawanie tablic rejestracyjnych na zdjęciach z fotoradarów
PublikacjaArtykuł opisuje stworzoną na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej aplikację do lokalizacji i rozpoznawania numerów rejestracyjnych pojazdów samochodowych na potrzeby realizowanego na tym wydziale Radiowego systemu monitorowania i akwizycji danych z urządzeń radarowych RSMAD. Na tle dzisiaj funkcjonujących w kraju rozwiązań system RSMAD wyróżnia się automatyzacją procesu przekazywania danych...
-
Wyposażenie i zastosowania Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej
PublikacjaArtykuł przedstawia Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej powstałe niedawno przy Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej i możliwości jego wykorzystania w różnych dziedzinach ludzkiej aktywności.
-
Applications of Immersive 3D Visualization Lab
PublikacjaThe paper presents Immersive 3D Visualization Lab (at the Faculty of Electronics, Telecommunications and Informatics at Gdańsk University of Technology in Poland) and its applications prepared after its launch in December 2014. The main device of the lab is a virtual reality cubic cave with six screen-walls, where a person can navigate in virtual space using different controllers. The most sophisticated controller is a freely rotating...
-
Człowiek zanurzony w rzeczywistości wirtualnej na przykładzie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej
PublikacjaArtykuł opisuje Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej (LZWP), które umożliwia swobodną podróż w czasie i przestrzeni. Jego podstawowym wyposażeniem jest jaskinia rzeczywistości wirtualnej, czyli pomieszczenie o ścianach, suficie i podłodze stanowiących ekrany projekcyjne, wyświetlające generowane komputerowo obrazy 3D, tworzące spójny widok jednej sceny. Człowiek znajdujący się w takiej jaskini jest zatem zanurzony...
-
Rozbudowa podsystemu rzeczywistości wirtualnej wspierającego system rekomendacyjny do sprzedaży ofert turystycznych w środowisku e-commerce
PublikacjaRaport ten został napisany przez pracowników Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej skupionych przy Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej (LZWP) oraz przez grupę psychologów związanych z Uniwersytetem SWPS na potrzeby wspólnego wniosku projektowego zainicjowanego przez firmę VirtuAi Sp. z o.o.
-
3D Model Preparing Patterns for Interactive Urban Visualization - Guidelines for Graphic Designers Preparing 3D Models for Virtual Reality Applications
PublikacjaWhile working on architectural visualizations, the software developer often has to work with graphic designers who create models in a different environment what can cause many complications. For this reason, it is very important to have some guidelines which can protect both the developer and the designer from commixing mistakes. The paper presents a list of such guidelines based on the authors’ experience. The reader can treat...
-
Urban Prototyping in CAVE Cooperation Between the Academy of Fine Arts in Gdansk and the Gdansk University of Technology
PublikacjaThe paper describes results of cooperation between the Passive Architecture Laboratory at the Academy of Fine Arts in Gdańsk and the Immersive 3D Visualization Lab at the Gdańsk University of Technology. The authors as the design supervisors (respectively for a team of architects and a team of IT specialists) present advantages and disadvantages of urban design with use of virtual reality.
-
Wirtualna rekonstrukcja Jaszczurki Gierłowskiej = Virtual reconstruction of Gierłowska’s Lizard
PublikacjaGdańsk znany jest z posiadania wielu osobliwości. Jedną z nich jest niewielka, choć licząca aż 44 miliony lat jaszczurka (podrząd Sauria, rodzina Lacertidae) zatopiona w trzyipółcentymetrowej bryłce bursztynu bałtyckiego – sukcynitu. Określa się ją mianem Jaszczurki Gierłowskiej, jako że w czerwcu 1997 r. znalazła ją na gdańskich Stogach bursztynniczka Gabriela Gierłowska. Obecnie bursztyn z jaszczurką oglądać można w Muzeum Bursztynu...
-
Współczesne wyzwania bezpieczeństwa narodowego – Zarządzanie kryzysowe, wojna informacyjna w cyberprzestrzeni, rzeczywistość wirtualna
PublikacjaPrzedmiotem niniejszej monografii są zgodnie z tytułem: zarządzanie kryzysowe, wojna informacyjna w cyberprzestrzeni i rzeczywistość wirtualna. Monografia ma charakter interdyscyplinarny i została poświęcona wybranym aspektom bezpieczeństwa narodowego. Jej celem jest ukazanie współczesnych wyzwań, które obecnie stawia bezpieczeństwu narodowemu dynamicznie zmieniający się świat. Szczególnie ważnym czynnikiem umożliwiającym zapewnienie...
-
Overcoming Phobias: Harnessing the Power of Immersive Virtual Reality Therapy
PublikacjaThe goal of the chapter was to review the different therapeutic techniques used in the treatment of various forms of phobias, with particular emphasis on virtual reality treatment. We define different types of phobias, including social ones. We also describe treatment techniques – adopted from behavioral therapy – which have been developed to aid the treatment of phobias. Particular emphasis has been placed on the flooding, implosive...
-
Tam gdzie fikcja spotyka się z rzeczywistością
PublikacjaNa tyłach budynku A Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (tego z zerami i jedynkami na elewacji) mieści się laboratorium odmienne wyglądem od innych laboratoriów politechnicznych. Zajmuje ono sięgającą czwartego piętra czarną sześcienną kostkę dobudowaną 10 lat temu w bezpośrednim sąsiedztwie audytorium, któremu od dwóch lat patronuje doc. Marianna Sankiewicz, przysiadłszy na ławeczce przed jego wejściem. Wydaje...
-
Virtual reality as a tool for development and simulation. Research projects and experience of the Gdańsk University of Technology
PublikacjaBy supporting the human imagination, virtual reality technology can be applied in almost every human activity. This is evidenced by the cooperation of the Immersive 3D Visualization Lab with specialists representing such different professions from architects and artists, astronomers and chemists, through historians and museologists, criminologists and military educators, mechanical and ship engineers, up to physicians and psychologists....
-
Virtual immersive environments
PublikacjaYet a higher level of active systems may be achieved when users are fully immersed in an interface which is a 3D computer generated virtual world and can interact with surrounding objects of that world as they were in a real one. This is the issue covered by Chapter 7. Interaction in such a world is both multidimensional and multimodal, with the possibility of free movement of the user in any direction and the simultaneous stimulation...
-
Graphical interface adaption for children to explain astronomy proportions and distances
PublikacjaMobile Science Center is a Polish project that seeks to bring astronomy knowledge to wider social groups through various applications. In its development it is necessary to design a graphical interface that explains a concept that is difficult to assimilate such as spatial proportions and distances. This paper develops a framework to create graphical representations that explain this learning to the target audience of children....
wyświetlono 2938 razy