Karolina Życzkowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 22

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2023
  • Levels of creativity in architectural education

    Architectural design combines engineering science and art, thus stimulating creativity is a challenge in the didactic process. There are various levels of creativity that can be attained through architectural education. From idea to architecture (FITA) is a teaching method based on metaphorical and analogical reasoning that was developed, implemented and tested during architectural design classes in the Faculty of Architecture...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2022
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2016
  • Architektura medialna w przestrzeniach komercyjnych
    Publikacja

    - Rok 2016

    Tematyka monografii dotyczy przestrzeni komercyjnych, w których wykorzystywane są rozwiązania z zakresu architektury medialnej. Tytułowane są one inteligentnymi przestrzeniami komercyjnymi. Przestrzeń komercyjna rozumiana jest jako przestrzeń miasta związana z obiektami, które powstają wraz z rozwojem „przemysłów dóbr kultury”, kreacją „produktu miejskiego” oraz są istotne w identyfikacji wizualnej miasta, jak też z punktu widzenia...

  • New Materiality-towards ‘Media Environments

    Article presents media solutions providing new materiality of architectural spaces. Media solutions in architecture evolve in new forms. Articlepresentsboth the developmentof new technological solutionsas well as new ways of application of media solutions in relation toarchitectural form. The aim of the article is to show technical aspects of new materiality - intelligent materials, allowing transmission of changeable visual content...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2015
  • ZAPOWIEDŹ SPEKTAKLU I SPEKTAKL W PRZESTRZENI - ROLA I ODBIÓR ARCHITEKTURY MEDIALNEJ
    Publikacja

    - Rok 2015

    Rozpatrzono problematykę roli i odbioru architektury medialnej (AM). AM stanowiąca zagadnienie interdyscyplinarne (jako synergia architektury, sztuki, i technologii) rozpatrywano w kontekście biznesu (rola AM w obrębie przestrzeni komercyjnych) oraz psychologii środowiskowej (uwzględniając percepcję użytkownika). Podkreślono specyficzny profil użytkownika współczesnych przestrzeni publicznych wywodzącego się ze „społeczeństwa spektaklu”...

Rok 2014
  • Architektura medialna : kierunki rozwoju w kontekście sztuki i technologii
    Publikacja

    - Rok 2014

    W artykule zaprezentowane jest zagadnienie architektury medialnej w obrębie której następuje integracja sztuki i technologii. Jest to architektura, która staje się nośnikiem zmiennych treści wizualnych w oparciu o technologie informacyjne i oświetleniowe. Zagadnienie to rozpatrywane jest w kontekście przestrzeni komercyjnych, w których architektura medialna staję się nowym sposobem ich promocji. Zarysowany zostanie kontekst rozwoju...

  • Architektura przyszłości – przekraczanie granic poprzez interfejsy
    Publikacja

    - Rok 2014

    Architektura przyszłości rozpatrywana jest w kontekście rozwoju technologii cyfrowych, które umożliwiają nadawanie obiektom architektonicznym cech interfejsów. Przekraczanie granic dotyczy więc nadawania architekturze nowych funkcji - funkcjonalności zapożyczonych ze świata wirtualnego, emisji informacji oraz interakcji. W tym ujęciu „interfejs architektoniczny” stanowi płaszczyznę komunikacji pomiędzy obiektem architektonicznym...

Rok 2012
  • Changing by light - how the lighting of intelligent spaces can influence the urban image
    Publikacja

    - Rok 2012

    In the article light will be presented as a tool in the process of transforming the urban space. The reason for this use of light is the commercial aspect of space that forces it to be still competitive and profitable. Such a need gives rise to many innovative solutions in the city space, which allow transmitting information in order to attract human attention, and sometimes make it even possible to involve the user in the interaction...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Energy of change in commercial, innovative and inteligent spaces
    Publikacja

    - Rok 2012

    W artykule miasto zostanie zakwalifikowane do przestrzeni komercyjnych, które charakteryzuje ciągłe dążenie do atrakcyjności. Napędza to wykorzystywanie rozwiązań innowacyjnych w zakresie kształtowania przestrzeni, będących nowym źródłem miejskiej energii. W artykule uwaga skupi się innowacyjności przestrzeni, wynikającej z udziału technologii informacyjnych, które na styku z architekturą i sztuką czynią tą przestrzeń inteligentną....

  • Informacyjna warstwa przestrzeni komercyjnej - smart city a wizerunek miasta

    W artykule przedstawiono wielopoziomowy wpływ technologii informacyjnych na przestrzeń miasta. Na wstępie zaprezentowano krótką charakterystykę smart city, która została rozpatrzona w kontekście przestrzeni komercyjnych. W dalszej części rozważono kwestię "ukrytej" inteligencji wspomagającej w mieście różnorodne procesy. Omówiono także zasięg emisji informacji w przestrzeni komercyjnej. Najważniejsze miejsce w artykule zajmuje...

Rok 2010
  • Inteligentne przestrzenie komercyjne: Zmienność w czasie generowana poprzez interakcję z użytkownikiem.
    Publikacja

    - Rok 2010

    W artykule zaprezentowano dualizm Miasta Nie-Miasta, który jawi się na styku przestrzeni rzeczywistej oraz wirtualnej. Przedstawiono potencjał z zakresu rozwiązań inteligentnych dla przestrzeni komercyjnych, które poprzez dyskrecję przekazu oraz aktywowanie użytkownika w interaktywną zabawę z przestrzenią prowadzić mogą do przełamywania anonimowości typowej dla przestrzeni komercyjnych.

  • Wirtualne przedmieścia = Virtual suburbs
    Publikacja

    - Rok 2010

    W miarę rozwoju miasta w obszar podmiejski wkraczają nie tylko nowe tereny mieszkaniowe, ale także funkcje komercyjne jak obiekty handlowe, czy sportowe. Dla osób zbliżających się do terenów zurbanizowanych przedmieście stanowi bramę wjazdową do miasta. Z tego względu powszechne jest lokalizowanie w tym obszarze różnego typu billboardów, które poprzez reklamę zapraszają do skorzystania z oferty proponowanej przez miasto. Coraz...

Rok 2009
  • Architektoniczne aspekty e-Uczelni
    Publikacja

    - Rok 2009

    Proces informatyzacji uczelni polega na tworzeniu wirtualnych węzłów funkcjonalnych usprawniających organizację kampusu i dostęp do informacji. Węzły te budowane są w oparciu o specjalne urządzenia elektroniczne oraz odpowiednie oprogramowanie prowadząc tym samym do rozwoju e-uczelni. Z architektonicznego punktu widzenia nie jest to jednak podejście kompleksowe. Istotne jest całościowe potraktowanie struktury kampusu jako ośrodka...

  • Integracja funkcji z formą w przestrzeni e-Uczelni

    Obecnie kampus uczelni wyższej traktowany jest jako globalny ośrodek wytwarzania i wymiany wiedzy. W artykule wskazano kierunek przemian środowisk akademickich, który dotyczyć ma nie tylko samego procesu informatyzacji na szczeblu organizacyjno-informacyjnym, lecz także sposobu traktowania struktury architektonicznej kampusu z wyodrębnieniem węzłów funkcjonalnych. Wyraża się to poprzez udział nowych technologii w kształtowaniu...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2008

wyświetlono 1258 razy