Karolina Życzkowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 22

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

  • The potential of computational methods for the categorization of architectural objects on the example of media architecture
    Publikacja

    The paper presents an example of the categorization of architectural objects and assessment of the characteristics of urban space, based on the analysis of specific features of architectural objects and urban landscape. The conducted analysis refers to media architecture and is presented in the complex context of the development of media solutions. The field of influence of IT on architecture is also stressed, both on the architect’s...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Levels of creativity in architectural education

    Architectural design combines engineering science and art, thus stimulating creativity is a challenge in the didactic process. There are various levels of creativity that can be attained through architectural education. From idea to architecture (FITA) is a teaching method based on metaphorical and analogical reasoning that was developed, implemented and tested during architectural design classes in the Faculty of Architecture...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Rewitalizacja przestrzeni w kontekście zrównoważonego rozwoju - potencjał zielonych dachów

    The revitalization of space in the context of sustainable development – potential of green roof. The article shows the need to take into account the principles of sustainable development in the field of the revitalization of space, and point out green roofs as a tool in this process. It is presented in the light of the green city concept, and the criteria of the European Green City Index. The article shows the ecological, social...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • ZAPOWIEDŹ SPEKTAKLU I SPEKTAKL W PRZESTRZENI - ROLA I ODBIÓR ARCHITEKTURY MEDIALNEJ
    Publikacja

    - Rok 2015

    Rozpatrzono problematykę roli i odbioru architektury medialnej (AM). AM stanowiąca zagadnienie interdyscyplinarne (jako synergia architektury, sztuki, i technologii) rozpatrywano w kontekście biznesu (rola AM w obrębie przestrzeni komercyjnych) oraz psychologii środowiskowej (uwzględniając percepcję użytkownika). Podkreślono specyficzny profil użytkownika współczesnych przestrzeni publicznych wywodzącego się ze „społeczeństwa spektaklu”...

  • Architectural education and digital tools: the challenges and opportunities

    Enriching architectural education with digital tools is the subject of this article. Such tools can create, support and visualise architecture. The focus in this article is on an interdisciplinary approach to media architecture (allowing variable visual content of architectural objects) and interactivity (user-space communication), revealing new possibilities in terms of human perception. The results of a survey on media architecture...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Kreowanie wizerunku miasta przez działania rewitalizacyjne - przykład Gdańska

    Artykuł wskazuje potencjał działań rewitalizacyjnych w procesie budowania wizerunku miasta. W tym kontekście podkreślono rolę city-marketingu, przywołując koncepcję miasta jako produktu. Zaakcentowano także różnicę pomiędzy marketingiem urbanistycznym a turystycznym. Ukazano również związek pomiędzy kreowaniem wizerunku miasta, a rozwojem przemysłów dóbr kultury oraz turystyką miejską. Koncentrując się na przykładzie Gdańska, wskazano...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Changing by light - how the lighting of intelligent spaces can influence the urban image
    Publikacja

    - Rok 2012

    In the article light will be presented as a tool in the process of transforming the urban space. The reason for this use of light is the commercial aspect of space that forces it to be still competitive and profitable. Such a need gives rise to many innovative solutions in the city space, which allow transmitting information in order to attract human attention, and sometimes make it even possible to involve the user in the interaction...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Informacyjna warstwa przestrzeni komercyjnej - smart city a wizerunek miasta

    W artykule przedstawiono wielopoziomowy wpływ technologii informacyjnych na przestrzeń miasta. Na wstępie zaprezentowano krótką charakterystykę smart city, która została rozpatrzona w kontekście przestrzeni komercyjnych. W dalszej części rozważono kwestię "ukrytej" inteligencji wspomagającej w mieście różnorodne procesy. Omówiono także zasięg emisji informacji w przestrzeni komercyjnej. Najważniejsze miejsce w artykule zajmuje...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Inteligentne przestrzenie komercyjne: Zmienność w czasie generowana poprzez interakcję z użytkownikiem.
    Publikacja

    - Rok 2010

    W artykule zaprezentowano dualizm Miasta Nie-Miasta, który jawi się na styku przestrzeni rzeczywistej oraz wirtualnej. Przedstawiono potencjał z zakresu rozwiązań inteligentnych dla przestrzeni komercyjnych, które poprzez dyskrecję przekazu oraz aktywowanie użytkownika w interaktywną zabawę z przestrzenią prowadzić mogą do przełamywania anonimowości typowej dla przestrzeni komercyjnych.

  • Architektoniczne aspekty e-Uczelni
    Publikacja

    - Rok 2009

    Proces informatyzacji uczelni polega na tworzeniu wirtualnych węzłów funkcjonalnych usprawniających organizację kampusu i dostęp do informacji. Węzły te budowane są w oparciu o specjalne urządzenia elektroniczne oraz odpowiednie oprogramowanie prowadząc tym samym do rozwoju e-uczelni. Z architektonicznego punktu widzenia nie jest to jednak podejście kompleksowe. Istotne jest całościowe potraktowanie struktury kampusu jako ośrodka...

  • Integracja funkcji z formą w przestrzeni e-Uczelni

    Obecnie kampus uczelni wyższej traktowany jest jako globalny ośrodek wytwarzania i wymiany wiedzy. W artykule wskazano kierunek przemian środowisk akademickich, który dotyczyć ma nie tylko samego procesu informatyzacji na szczeblu organizacyjno-informacyjnym, lecz także sposobu traktowania struktury architektonicznej kampusu z wyodrębnieniem węzłów funkcjonalnych. Wyraża się to poprzez udział nowych technologii w kształtowaniu...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Inteligentny wymiar architektury
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł prezentuje innowacyjne rozwiązania w inteligentnym budynku jakim jest gmach ETI na Politechnice Gdańskiej.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wirtualne przedmieścia = Virtual suburbs
    Publikacja

    - Rok 2010

    W miarę rozwoju miasta w obszar podmiejski wkraczają nie tylko nowe tereny mieszkaniowe, ale także funkcje komercyjne jak obiekty handlowe, czy sportowe. Dla osób zbliżających się do terenów zurbanizowanych przedmieście stanowi bramę wjazdową do miasta. Z tego względu powszechne jest lokalizowanie w tym obszarze różnego typu billboardów, które poprzez reklamę zapraszają do skorzystania z oferty proponowanej przez miasto. Coraz...

  • Energy of change in commercial, innovative and inteligent spaces
    Publikacja

    - Rok 2012

    W artykule miasto zostanie zakwalifikowane do przestrzeni komercyjnych, które charakteryzuje ciągłe dążenie do atrakcyjności. Napędza to wykorzystywanie rozwiązań innowacyjnych w zakresie kształtowania przestrzeni, będących nowym źródłem miejskiej energii. W artykule uwaga skupi się innowacyjności przestrzeni, wynikającej z udziału technologii informacyjnych, które na styku z architekturą i sztuką czynią tą przestrzeń inteligentną....

  • Architektura przyszłości – przekraczanie granic poprzez interfejsy
    Publikacja

    - Rok 2014

    Architektura przyszłości rozpatrywana jest w kontekście rozwoju technologii cyfrowych, które umożliwiają nadawanie obiektom architektonicznym cech interfejsów. Przekraczanie granic dotyczy więc nadawania architekturze nowych funkcji - funkcjonalności zapożyczonych ze świata wirtualnego, emisji informacji oraz interakcji. W tym ujęciu „interfejs architektoniczny” stanowi płaszczyznę komunikacji pomiędzy obiektem architektonicznym...

  • Architektura medialna : kierunki rozwoju w kontekście sztuki i technologii
    Publikacja

    - Rok 2014

    W artykule zaprezentowane jest zagadnienie architektury medialnej w obrębie której następuje integracja sztuki i technologii. Jest to architektura, która staje się nośnikiem zmiennych treści wizualnych w oparciu o technologie informacyjne i oświetleniowe. Zagadnienie to rozpatrywane jest w kontekście przestrzeni komercyjnych, w których architektura medialna staję się nowym sposobem ich promocji. Zarysowany zostanie kontekst rozwoju...

  • Borders of Digital Art in the Context of the Information Society
    Publikacja

    The article shows the relationship between the development of information technologies, the characteristics of the information society and digital art. The broad possibilities of the digital world related to recording, storing and processing data (cyber text, big data, smart services) and the creation of virtual worlds are pointed out. The influence of the development of information technologies on the character of the works of...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Symbiosis of Art and Technology – From Renaissance to Interactive Art,
    Publikacja

    The article presents the mutual relations between art and technology from the Renaissance to the interactive art of today. It indicates important factors influencing the possibilities of imaging and interpreting reality by artists, ranging from the development of oil painting techniques, linear perspective, the invention of printing and photography, to achievements related to the development of information technologies (computers,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Media architecture for post-modern society - new forms of participation
    Publikacja

    - Rok 2018

    The article shows the relationship between the characteristics of the post-modern society, and the development of media architecture with the function of interactivity. In this context, the duality of the features of post-modern society was emphasized: taking into account its location between creativity and consumerism, as well as on the border between the real and virtual word. The development of media architecture has been linked...

  • Architektura medialna w przestrzeniach komercyjnych
    Publikacja

    - Rok 2016

    Tematyka monografii dotyczy przestrzeni komercyjnych, w których wykorzystywane są rozwiązania z zakresu architektury medialnej. Tytułowane są one inteligentnymi przestrzeniami komercyjnymi. Przestrzeń komercyjna rozumiana jest jako przestrzeń miasta związana z obiektami, które powstają wraz z rozwojem „przemysłów dóbr kultury”, kreacją „produktu miejskiego” oraz są istotne w identyfikacji wizualnej miasta, jak też z punktu widzenia...

  • New Materiality-towards ‘Media Environments

    Article presents media solutions providing new materiality of architectural spaces. Media solutions in architecture evolve in new forms. Articlepresentsboth the developmentof new technological solutionsas well as new ways of application of media solutions in relation toarchitectural form. The aim of the article is to show technical aspects of new materiality - intelligent materials, allowing transmission of changeable visual content...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Uniqueness or uniformity - studies of media architecture

    A development of media architecture is presented in light of to such phenomena as aesthetization, consumerism and digitization. This article deals with media architecture in commercial spaces. Media solutions impact on the architectural skin, making it into visible and dynamic points of the image of a post-modern city. This article presents the specificity of media solutions, depending on the function of commercial activity buildings...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 1265 razy