dr hab. inż. arch. Rafał Janowicz
Zatrudnienie
- Profesor uczelni w Katedra Technicznych Podstaw Projektowania Architektonicznego
Obszary badawcze
Publikacje
Filtry
wszystkich: 37
Katalog Publikacji
Rok 2015
-
Ergonomia w przychodniach z zespołami zaawansowanej diagnostyki obrazowej
PublikacjaPlacówki użyteczności publicznej prowadzące działalność medyczną w zakresie usług leczniczych i diagnostycznych są obiektami, których architektura kreowana jest pod silnym wpływem wymagań higieniczno sanitarnych oraz wytycznych technologii wynikającej z charakteru świadczonych usług. Ergonomia pełni tu bardzo istotną rolę, ponieważ wspiera technologie medyczne w zapewnieniu bezpieczeństwa użytkownikom- pacjentom i personelowi medycznemu.Artykuł...
-
Ergonomiczne aspekty bezpieczeństwa w architekturze
PublikacjaJednym z podstawowych zadań architektury jako sztuki organizacji przestrzeni jest zapewnienie bezpieczeństwa człowiekowi w jego środowisku zamieszkania, pracy i wypoczynku. Planowanie budynków związane jest odpowiedzialnością za przyszłe, prawidłowe ich użytkowanie. W procesie projektowym należy przewidzieć wszystkie możliwe zagrożenia, jakie mogą wystąpić w wyniku eksploatacji. W tym wypadku istotna jest najszersza ocena zagrożeń,...
-
Technologia medyczna w obiektach świadczących usługi lecznicze- Medical technology in healthcare facilities
PublikacjaArchitektura budynków szpitalnych kreowana jest pod silnym wpływem wymagań sanitarno-higienicznych oraz wytycznych wynikających z charakteru świadczonych usług medycznych. Naczelną rolę odgrywa tu technologia medyczna, która jest zasobem wiedzy, procesów organizacyjnych i środków fizycznych uczestniczących w realizacji zdefiniowanych świadczeń zdrowotnych. Istotnym elementem takiej kreacji architektonicznej jest szereg procesów...
-
WPŁYW KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA KSZTAŁTOWANIE ARCHITEKTURY OBIEKTÓW SŁUŻBY ZDROWIA - THE EFFECT OF MARKETING COMMUNICATION ON SHAPING THE ARCHITECTURE OF HEALTHCARE FACILITIES
PublikacjaXX wiek wraz z rozwojem kultury masowej przyniósł gwałtowny wzrost znaczenia komunikacji marketingowej, która początkowo pełniła rolę głównie informacyjną, związaną z działaniami reklamowymi. Współcześnie można zauważyć zwiększone zainteresowanie specjalistów z dziedziny marketingu oddziaływaniem na człowieka poprzez przestrzeń, w której on przebywa. Podejmowanie działań marketingowych w ramach usług świadczonych przez jednostki...
Rok 2014
-
The role of ergonomics in architectonic and marketing operations
PublikacjaThe 20th century, along with the development of mass culture, brought a rapid increase of marketing communications significance. At first, this branch of art had an informational function associated with advertising operations. Nowadays, an increase of marketing specialists’ interest in influencing a human being by the space they stay in may be observed. Ergonomics plays an important role in such operations. The aim of this article...
-
Wpływ rozwiązań architektonicznych oraz technologicznych na użytkownaie budynku i bezpieczeństwo w laboratoriach mikrobiologicznych
PublikacjaBudynki laboratoriów są obiektami budowlanymi, podlegającym szczególnym rygorom funkcjonalnym i prawnym. Podczas ich użytkowania powstają zagrożenia zarówno dla zdrowia personelu pracującego w laboratorium, jak i ryzyko powstania niewiarygodnych wyników przeprowadzonych badań. W procesie projektowania laboratoriów decydującą rolę odgrywają powiązania technologiczne wynikające z założeń programowych oraz ukształtowanie przestrzeni,...
Rok 2013
-
Module architecture as alternative approach to traditional construction processes
PublikacjaModule architecture today is a special type of building construction process that combines repetitive design, low-cost production based on prefabricated elements and fast erection. Module does not mean the same as modular. In general, module architecture today refers to the design of any system composed of separate components, manufactured before in factory, that can be connected together at the building site much faster than normally....
-
Pomieszczenia zakładów zbiorowego żywienia - wymagane rozwiązania materiałowe
PublikacjaArtykuł ma celu ukazanie zależności pomiędzy funkcją obiektu budowlanego a wytycznymi wymaganymi przy doborze stosowanych w nim rozwiązań materiałowych wykończenia wnętrz. Niniejszy artykuł przedstawia stosowane obecnie wytyczne dotyczące materiałów budowlanych wykorzystywanych podczas realizacji obiektów o funkcji gastronomicznej, jako obiektów o podwyższonych wymaganiach sanitarno - higienicznych.
Rok 2012
-
Wpływ komunikacji marketingowej na kształtowanie miast = The Impact of Marketing Communication on Shaping the Urban Environment
PublikacjaW artykule przestawiono wpływ komunikacji marketingowej na kształtowanie obiektów architektonicznych oraz podano przykłady realizacji o wysokich walorach estetycznych i artystycznych, które powstały w wyniku działań marketingowych.
Rok 2011
-
Architektura jako narzędzie komunikacji marketingowej
PublikacjaPrzestrzeń miast staje się coraz częściej miejscem gry marketingowej, coraz częściej wykorzystywana jest jako kanał komunikacji. Takie oddziaływanie pomiędzy architekturą a marketingiem, powoduje że obok zaspokajania potrzeb podstawowych architektura zaczyna pełnić role perswazyjnego narzędzia komunikacji marketingowej.
-
Wizualna komunikacja marketingowa w architekturze
PublikacjaKomunikacja marketingowa jest pojęciem z zakresu ekonomii, które coraz częściej pojawia się w związku z kształtowaniem architektury, jako przestrzeni współczesnego życia. Z punktu widzenia marketingu bardzo ważny jest produkt: architektura i przestrzeń same mogą stać się produktami, ale przede wszystkim mogą być identyfikowalnym wizualnie opakowaniem dla produktu. Siedziba przedsiębiorstwa czy salon sprzedaży musi być rozpoznawalny...
Rok 2006
-
Identyfikacja wizualna w architekturze
PublikacjaKomunikacja marketingowa używa wielu narzędzi w dążeniu do ekonomicznego sukcesu. Jednym z tych narzędzi jest również i architektura. Identyfikacja wizualna w architekturze jest równie istotna dla świata biznesu jak reklama.
-
Komunikacja marketingowa w architekturze
PublikacjaKomunikacja marketingowa w przestrzeni publicznej to nie tylko reklama zewnętrzna, ale również architektura traktowana jako nośnik komunikatów marketingowych. W artykule zostały opisane relacje między architekturą a komunikacją marketingową, wpływ procesów marketingowych na przestrzeń publiczną oraz związane z tym zagrożenia.
Rok 2005
-
Architektura wspomnień
Publikacjaopis berlińskiego pomnika Żydów Pomordowanych w Europie
-
Komunikacja marketingowa w architekturze
PublikacjaW pracy przedstawiono koncepcję odziaływania założeń komunikacji marketingowej na kształtowanie architektury.
-
Planowanie przestrzenne narzędziem równoważenia rozwoju systemu transportowego
PublikacjaArtykuł opisuje sytuacje konfliktowe wywołane funkcjonowaniem i rozwojem systemu transportowego oraz wskazuje możliwości ich ograniczenia lub eliminacji poprzez odpowiednie rozwiązania przestrzenne respektujące złożenia zrównoważonego rozwoju.
-
Własna droga do Auschwitz
PublikacjaSpołeczne i polityczne sapekty powstania w Berlinie pomnika Żydów Pomordowanych w Europie
wyświetlono 2764 razy