Katedra Maszyn Wirnikowych i Mechaniki Płynów - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Maszyn Wirnikowych i Mechaniki Płynów

Filtry

wszystkich: 34

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2010
Rok 2009
  • A Complete Design of Ducted Propellers Using the New Computer System
    Publikacja

    - Polish Maritime Research - Rok 2009

    Artykuł przedstawia nowy system komputerowy do projektowania okrętowych układów napędowych dysza-śruba. Obliczenia oparte są na teorii linii nośnej, teorii powierzchni nośnej oraz na wynikach oryginalnych badań eksperymentalnych. System umożliwia optymalizację ukadu dysza-śruba z punktu widzenia maksymalnej sprawności napędowej, wytrzymałości, charakterystyk kawitacyjnych i poziomu wymuszeń niestacjonarnych. Przykład obliczeniowy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • A Complete Design of Ship Propellers Using the New Computer System
    Publikacja

    - Polish Maritime Research - Rok 2009

    Artykuł przedstawia nowy system komputerowy do projektowania śrub okrętowych. Obliczenia oparte są na teorii linii nośnej i teorii powierzchni nośnej. System umożliwia wielokryterialną optymalizację projektu z punktu widzenia sprawności napędowej, własności kawitacyjnych, wytrzymałości skrzydeł oraz poziomu generowanych wymuszeń niestacjonarnych.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • An Experimental and Numerical Study of the Vortces Generated by Hydrofoils

    Artykuł przedstawia wyniki projektu badawczego poświęconego wirom generowanym przez płaty nośne. W części eksperymentalnej wykonano anemometrem laserowym pomiary pól prędkości w poprzecznych przekrojach wirów. W częsci numerycznej przeprowadzono obliczenia używając różnych struktur siatki obliczeniowej i różnych modeli turbulencji. Na podstawie porównania wybrano model turbulencji i strukturę siatki najlepiej odzwieciedlające pole...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Design optimisation of air-fed full pressurised suits
    Publikacja
    • P. Edwards
    • K. Tesch
    • T. Karayiannis
    • M. Collins
    • M. Atherton
    • P. Young
    • M. Large
    • R. Brade

    - FUSION ENGINEERING AND DESIGN - Rok 2009

    Opisano szczegóły złożoności zjawisk cieplno-przepływowych pomiędzy wewnętrzną powierzchnią kombinezonu ochronnego i zewnętrznego ubioru. Komplikacja polega na jednoczesnym rozważaniu wymiany masy i ciepła wraz z realistycznymi, trójwymiarowymi geometriami. Dodatkowo rozważany jest ludzki metabolizm. Zrozumienie tych zjawisk i umiejętnośćich symulacji jest konieczna w celu właściwych prac projektowych nad nowymi typami kombinezonów...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Determining heat transfer coefficients using evolutionary alogrithms
    Publikacja
    • K. Tesch
    • M. Atherton
    • T. Karayiannis
    • M. Collins
    • P. Edwards

    - ENGINEERING OPTIMIZATION - Rok 2009

    Pokazano sposób kalibracji współczynnika wymiany ciepła za pomocą algorytmów ewolucyjnych. Wykorzystano tu minimalizację błędu między pomiarami a obliczeniami. Pokazano dwie metody optymalizacji: wielokryterialną i jednokryterialną.

  • Heat and mass transfer in air-fed pressurised suits
    Publikacja
    • K. Tesch
    • T. Karayiannis
    • M. Collins
    • M. Atherton
    • P. Edwards

    - APPLIED THERMAL ENGINEERING - Rok 2009

    Opisano konieczność modelowania transportu masy i ciepła w kombinezonach ochronnych. Omówiono różne sposoby modelowania wymiany ciepła, łącznie ze sprzężoną wymianą ciepła. Uwzględniono również ludzki metabolizm i turbulentne mechanizmy wymiany masy i ciepła. Publikacja opisuje również sposób modelowanie turbulentnych przepływów wieloskładnikowych. Pokazano również porównanie obliczeń z eksperymentem.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • numerical prediction of vortex generated by hydrofoil
    Publikacja

    - Rok 2009

    W pracy przedstawiono wyniki obliczeń programami Fluent i Comet dla płata śruby napędowej. Pola prędkości oraz wirowość za płatem porównano z wynikami pomiarów (LDA- Laser Doppler Anemometry) w tunelu kawitacyjnym Centrum Techik Okrętowych (CTO). Przedstawiono wpływ adaptacji siatki wg różnych kryteriów (lokalnej wirowości lub prędkości) na zgodność wyników obliczeń z danymi eksperymentalnymi.

  • Wasserturbinen: geometrie von hydraulischen kanalen und gebrauchseigenschaften
    Publikacja

    - Rok 2009

    Mała energetyka wodna. Omówiono własności użytkowe - głównie, sprawność i adaptacyjność - uzyskiwane poprzez rozwiązania układów turbinowych stosowanych w obszarze zagospodarowywania piętrzeń niskospadowych. Wskazano przyczyny od których te własności zależą. Pokazano też przykład rozwiązania o pożądanych własnościach dla zagospodarowywania obiektów w mało atrakcyjnym ekonomicznie obszarze piętrzeń najniższych.

Rok 2008
  • A computer system for the complete design of ship propellers
    Publikacja

    Praca zawiera opis metody obliczeniowej pozwalającej na zaprojektowanie okrętowej śruby napędowej dla również obliczeniowo wyznaczonego niejednorodnego pola prędkości za kadłubem statku o znanej geometrii i parametrach ruchu. Metoda pozwala na właściwe ujęcie efektu skali i konsekwencji obecności płetwy sterowej za projektowaną śrubą.

  • Chapter 7 : Optimisation of streamwise vortex generator
    Publikacja

    - Rok 2008

    W pracy przedstawiono analizę struktury przepływu generatora wirów wzdłużnych. Wyniki obliczeń trówjymiarowych porównano z wynikami badań eksperymentalnych.

  • Design. Metodology outline and practice
    Publikacja

    - Rok 2008

    Na tle - uznawanego za typowy - schematu prac składających się na proces projektowania, pokazano przykładowe tworzenie inicjatywy sprawczej oraz rozwój koncepcji dotyczących sformułowania konkretnego zadania projektowego w dziedzinie budowy maszyn.Temat dotyczył obszaru projektowania turbin wodnych.The origin of project initiative, as well as concept development related to formulating a specific design goal, are presented in the...

  • Heat and mass transfer in air-fed pressurised suits
    Publikacja
    • K. Tesch
    • M. Collins
    • T. Karayiannis
    • M. A. Atherton
    • P. Edwards

    - APPLIED THERMAL ENGINEERING - Rok 2008

    Opisano konieczność modelowania transportu masy i ciepła w kombinezonach ochronnych. Omówiono różne sposoby modelowania wymiany ciepła, łącznie ze sprzężoną wymianą ciepła. Uwzględniono również ludzki metabolizm i turbulentne mechanizmy wymiany masy i ciepła. Publikacja opisuje również sposób modelowanie turbulentnych przepływów wieloskładnikowych. Pokazano również porównanie obliczeń z eksperymentem.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • The crucial contemporary problems of the computational methods for ship propulsor hydrodynamics

    Praca przedstawia krytyczny przegląd współczesnych metod obliczeniowych stosowanych do projektowania i analizy pracy pędników okretowych. Omówiono modele linii nośnej i powierzchni nośnej, a także metody elementów brzegowych i metody RANSE oraz LES. Przedstawiono przykładowe wyniki obliczeń oraz oceniono i porównano dokładność opisywanych metod.

  • Thermo-fluid Transport Phenomena in Air-fed Pressurised Protective Clothing
    Publikacja
    • K. Tesch
    • T. Karayiannis
    • M. Collins
    • M. A. Atherton
    • P. Edwards

    - Rok 2008

    Publikacja opisuje sposób modelowania turbulentnych przepływów dwuskładnikowych w ciśnieniowych kombinezonach ochronnych, które używane są w reaktorach fuzyjnych. Rozważane są różne modele turbulencji. Przepływy modelowane są w realistycznych geometriach, które odtwarzane są metodą fotogrametrii. Pokazano również sposób modelowania kondensacji pary wodnej na wewnętrznych powierzchniach kombinezonów.

Rok 2007
Rok 2006
Rok 2005
  • Analiza przepływu przez modelową turbinę wodną o osi pionowej w ujęciu dwuwymiarowym
    Publikacja

    Sformułowano zadanie proste dla osiowosymetrycznego, stacjonarnego dwuwymiarowego modelu przepływu przez stopień modelowej turbiny wodnej. Przedstawiono układ równań w nowoprzyjętym, krzywoliniowym układzie współrzędnych. Przedstawiono wyniki symulacji numerycznej przepływu będących ilustracją funkcjonowania programu opartego o sformułowany algorytm oraz przedstawiono wnioski wynikające z porównania symulacji numerycznej przepływu...