Publikacje
Filtry
wszystkich: 72
Katalog Publikacji
-
Analiza efektywności metod nauczania matematyki w trybie zdalnym w technikum oraz na uczelni technicznej
PublikacjaW artykule podjęta została próba określenia efektywności metod stosowanych w nauczaniu matematyki w trybie zdalnym. Analiza została oparta o doświadczenia nauczycieli oraz wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Technikum Łączności nr 4 w Gdańsku oraz studentów Politechniki Gdańskiej. W pracy zostały opisane formy prowadzenia zajęć, najbardziej i najmniej efektywne techniki nauczania, metody motywowania studentów, sposoby...
-
Potencjalna wartość i możliwe oddziaływanie odznak cyfrowych: Nowy sposób oceniania pracy studentów
PublikacjaZarówno w środowisku tradycyjnym, jak i elearningowym, ocenianie uczących się odgrywa bardzo ważną rolę. W zależności od przyjętej koncepcji pedagogicznej edukatorzy przypisują większe znaczenie ocenom formatywnym lub sumatywnym, a wystawiane przez nich certyfikaty i dyplomy tylko w części pokazują kwalifikacje osoby posiadającej je, gdyż informacje, które zawierają, zwykle sprowadzają się do określenia uzyskanego przez nią stopnia,...
-
Motywowanie uczestników MOOC-ów
PublikacjaOd roku 2012, tj. od czasu powstania masowych otwartych kursów online (MOOC), uczestniczyło w nich kilkadziesiąt milionów osób. Wiele czynników wpływa na ich popularność. Jednym z nich jest na pewno to, że kursanci mogą za darmo uczyć się z materiałów przygotowanych przez wykładowców najsławniejszych szkół wyższych. Kolejnym, prawdopodobnie najistotniejszym, jest motywujące środowisko edukacyjne, zbudowane z założeniami...
-
Rola komponentów online we wspieraniu autentycznej komunikacji na zajęciach akademickich z technicznego języka angielskiego
PublikacjaProgramy e-learningowe mogą pomóc edukatorom w podniesieniu atrakcyjności kształcenia i osią-gnięciu pożądanych efektów. Praktyki metodyczne stosowane w nauczaniu na odległość: instruktywizm, konstruk-tywizm, konstrukcjonizm i konektywizm, wpływają wydatnie na stymulowanie uczących się do autentycznej inte-rakcji i komunikacji. Dotyczy to wszystkich przedmiotów, w tym także języków obcych, a w szczególności języka angielskiego,...
-
Rozwijanie umiejętności miękkich na zajęciach wspomaganych narzędziami online – kurs języka angielskiego technicznego
PublikacjaKurs języka angielskiego technicznego powinien pomóc studentom w zdobyciu różnego typu umiejętności, zarówno językowych, czyli twardych, jak i pozajęzykowych, zwanych miękkimi. Skuteczne zintegrowanie tradycyjnego nauczania z zadaniami online może dzięki afordancjom i funkcjonalnościom wykorzystanych narzędzi internetowych zachęcić uczących się do wchodzenia w bardziej zróżnicowane interakcje, skutkujące rozwojem wielu umiejętności...
-
Learning design of a blended course in technical writing
PublikacjaBlending face-to-face classes with e-learning components can lead to a very successful outcome if the blend of approaches, methods, content, space, time, media and activities is carefully structured and approached from both the student’s and the tutor’s perspective. In order to blend synchronous and asynchronous e-learning activities with traditional ones, educators should make them inter-dependent and develop them according to...
-
Od zajęć wspomaganych narzędziami internetowymi do kursów online – Efektywność nowych środowisk uczenia się w opiniach stu-dentów
PublikacjaRóżne czynniki wpływają na efektywność procesu edukacyjnego przebiegającego w nowych środowiskach uczenia się i nauczania. Zarówno multimedialne zasoby, jak i interaktywne aktywności, przyczyniają się do zwiększenia efektywności pracy na kursach e-learningowych, blended learningowych i na zajęciach wspomaganych modułami edukacyjnymi zbudowanymi przy pomocy narzędzi internetowych. Nowoczesne metody prowadzenia zajęć są często w...
-
Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych
PublikacjaE-learning może stać się skutecznym środowiskiem uczenia się i nauczania przede wszystkim dzięki wytężonej pracy kompetentnego nauczyciela. Różne role, jakie musi on wypełniać, związane są z naturą procesu edukacyjnego prowadzonego online, na który ma wpływ przyjęta koncepcja metodyczna, instruktywistyczna lub konstruktywistyczna, liczba uczestników, struktura kursu, typy zasobów i aktywności oraz tematyka całego programu lub modułu....
-
Assessment of student language skills in an e-learning environment
PublikacjaThis article presents the role of various assessment structures that can be used in a VLE. e-Learning language courses offer tutors a wide range of traditional and computer-generated formative and summative assessment procedures and tools. They help to evaluate each student’s progress, monitor their activities and provide varied support, which comes from the tutor, the course structure and materials as well as other participants....
-
Zwiększanie koncentracji studentów na zajęciach tradycyjnych przy pomocy narzędzi internetowych
PublikacjaJak pokazują badania, współcześni studenci szybko tracą koncentrację i nie są w stanie skupić się przez dłuższy czas na zajęciach o charakterze instruktywistycznym. Skutkiem tego, tradycyjny sposób przekazywania wiedzy w czasie długich wykładów może stać się nieefektywny, nawet wtedy, gdy towarzyszy mu stymulacja wizualna. Żeby zwiększyć koncentrację uczących się, edukatorzy eksperymentują, łącząc tradycyjne i elearningowe środowisko...
-
Struktury wsparcia a efektywność w środowisku e-learningowym
PublikacjaNarzędzia wykorzystywane do realizowania zajęć w środowisku e-learningowym oferują afordancje umożliwiające wprowadzenie zróżnicowanych struktur wsparcia zapewnianych zarówno przez stronę kursu, materiały edukacyjne, nauczyciela, jak i pochodzących od studentów, zwiększając tym samym efektywność nauczania. Przemyślany układ i kształt zasobów, ich wizualizacja, zintegrowanie tekstu z zadaniami refleksyjnymi oraz pozwalającymi uczącemu...
-
Aktywności stymulujące refleksję w nauczaniu języka pisanego w wirtualnej klasie
PublikacjaThe paper aims to show how to engage students attending an online language course in various activities which by stimulating reflection enhance the learning process and result in better learning outcomes. By blending cognitivist, constructivist, constructionist and behavioural ideas, course developers and tutors can produce materials and use methods which satisfy the varied needs of adults who want to improve their writing skills....
-
Bifurkacje z łamaniem symetrii w zagadnieniu różniczkowo-funkcyjnym opisującym nieliniowe deformacje biologicznego klastra: metody wariacyjne
PublikacjaW pracy doktorskiej badane są matematyczne własności obiektu o elastycznym, wolnym brzegu, który został nazwany biologicznym klastrem. Brzeg klastra umocniony jest przy pomocy elastycznych połączeń z jądrem i jest wypełniony sprężonym gazem. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich ma charakter wprowadzający. Przypomniane są w nim pojęcia i fakty z zakresu analizy funkcjonalnej. Wprowadzone są definicje, twierdzenia...
-
Grywalizacja zajęć akademickich na Politechnice Gdańskiej
PublikacjaJak wyglądają zgrywalizowane zajęcia akademickie na Politechnice Gdańskiej i co sądzą o nich studenci? Zaprezentowano cztery wybrane wdrożenia prototypów zrealizowane w roku akademickim 2020/2021.
-
Infografika - aktywizujące środowisko edukacyjne
PublikacjaArtykuł analizuje szerokie spektrum zagadnień związanych z infografikami. Opisuje sposoby ich tworzenia w celu efektywnej wizualizacji informacji, danych i wiedzy oraz publikowania ich w portalach LCMS dla osiągnięcia celów pedagogicznych. Zwraca uwagę na znaczenie, jakie mają w stymulowaniu studentów do aktywnego i kreatywnego uczestniczenia w procesie uczenia się. Podkreśla także ich ogromną rolę w innowacyjnej edukacji, w szczególności...
-
Multiresolution analysis and adaptive estimation on a sphere using stereographic wavelets
PublikacjaWe construct an adaptive estimator of a density function on d dimensional unit sphere Sd (d ≥ 2), using a new type of spherical frames. The frames, or as we call them, stereografic wavelets are obtained by transforming a wavelet system, namely Daubechies, using some stereographic operators. We prove that our estimator achieves an optimal rate of convergence on some Besov type class of functions by adapting to unknown smoothness....
-
E-textbook technologies for academics in medical education
PublikacjaPublic universities in Poland receive fairly limited financial support for creating e-textbooks and lack the appropriate ICT competences among teaching staff, especially in the case of non-technical universities. The authors propose a pedagogical and technological paradigm for e-textbooks in medical education using open source software with minimal IT skills required. Technologies used to develop e-textbooks are connected with:...
-
Analysis of Learning Outcomes in Medical Education with the Use of Fuzzy Logic
PublikacjaThe national curricula of the EU member states are structured around learning outcomes, selected according to Bloom’s Taxonomy. The authors of this paper claim that using Bloom’s Taxonomy to phrase learning outcomes in medical education in terms of students’ achievements is difficult and unclear. This paper presents an efficient method of assessing course learning outcomes using Fuzzy Logic.
-
Labellum and gynostemium micromorphology in Polystachya (Orchidaceae)
PublikacjaPolystachya is a large, pantropical orchid genus of 200 species, most of which occur as epiphytes in sub-saharan Africa. The three-lobed labellum of most Polystachya species possesses a fleshy callus and various types of trichomes and papillae. In this paper, we present the results of micromorphological studies on the labellum of 20 species, representing eight of the 13 sections in the genus, using scanning electron microscopy...
-
Online Interactivity – Shift Towards E-textbook-based Medical Education
PublikacjaTextbooks have played the leading role in academic education for centuries and their form has evolved, adapting to the needs of students, teachers and technological possibilities. Advances in technology have caused educators to look for new sources of knowledge development, which students could use inside and outside the classroom. Today’s sophisticated learning tools range from virtual environments to interactive multimedia resources,...
-
Pumping effect measured by PIV method in a multilayer spike electrode EHD device for air cleaning
PublikacjaDust particles can be harmful for human health when inhaled. Particularly dangerous are submicrometer dust particles, which can contain traces of toxic elements and can easily penetrate into the human respiratory system. Thus, efficient devices for the air cleaning from submicrometer dust particles are needed. Recently, Katatani and Mizuno have proposed an electrohydrody- namic (EHD) device for air cleaning for submicrometer particles....
-
Electrohydrodynamic flow patterns and collection efficiency in narrow wire-cylinder type electrostatic precipitator
PublikacjaRecently, narrow electrostatic precipitators (ESPs) have become a subject of interest because of their possible application for the cleaning of the exhaust gases emitted by diesel engines. Diesel engines emit fine particles, which are harmful to human and animal health. There are several methods for decrease particulate emission from a diesel engines, but up to now, these methods are not enough effective or very expensive. Therefore,...