Dariusz Dąbrowski - Publications - Bridge of Knowledge

Search

Profile photo: dr hab. inż. Dariusz Dąbrowski

dr hab. inż. Dariusz Dąbrowski

Filters

total: 73

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2012
Year 2016
Year 2007
Year 2008
Year 2006
Year 2003
Year 2018
  • Different sources of market information and product innovativeness
    Publication

    The purpose of this study is to identify whether the gathering of market information from different sources – i.e. from customers, competitors and other entities – is related to product innovativeness. The relationships proposed so far have not been empirically investigated but they can have important theoretical and practical implications for product innovation. To achieve the purpose of the paper data concerning 287 new products...

    Full text available to download

Year 2023
  • Driving the Image of an Electricity Supplier through Marketing Activities
    Publication

    - Forum Scientiae Oeconomia - Year 2023

    The aim of this study is to determine how marketing actions undertaken within the marketing mix by electricity providers influence their image. Referring to the Stimulus-Organism-Response (SOR) theory, research hypotheses were formulated, and a regression model was constructed, assuming positive impacts of selected marketing actions of electricity providers on their image. A quantitative approach was employed to test the research...

    Full text available to download

Year 2014
Year 2010
  • Gromadzenie, upowszechnianie i stosowanie informacji rynkowych a wyniki tworzenia nowych produktów
    Publication

    Przedmiotem artykułu jest określenie związków pomiędzy gromadzeniem, upowszechnianiem i stosowaniem informacji rynkowych w rozwoju nowych produktów a wynikami finansowymi uzyskiwanymi w tym rozwoju. Związków tych poszukiwano na podstawie wyników badania empirycznego przeprowadzonego wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej techniki. Stosując standardową regresję wieloraką stwierdzono, że istnieje pozytywny związek pomiędzy stosowaniem...

    Full text available to download

  • Identyfikacja sposobności do tworzenia nowych produktów
    Publication

    - Year 2010

    W tym rozdziale monografii przedstawiono koncepcję identyfikacji sposobności do tworzenia nowych produktów jako pierwszego etapu procesu kształtowania nowych produktów. Etap ten poprzedza przygotowanie strategicznych wytycznych w zakresie kształtowania nowych produktów, zaś w jego zakresie scharakteryzowano: poszukiwanie sposobności, rozpoznanie sytuacji rynkowej i wymagań dotyczących sposobności oraz kwalifikowanie sposobności...

Year 2013
Year 2011
  • Hierarchia ważności wymagań studentów wobec usług on-line
    Publication

    W artykule ustalono hierarchię wymagań studentów wobec usług on-line na podstawie danych z badania ankietowego, w którym zastosowano skalę porównywania parami. Wyniki pokazują, że badani oczekują przede wszystkim korzystnej ceny usługi on-line, a następnie bezpieczeństwa jej świadczenia. Na kolejnej pozycji znajdują się następujące wymagania: niskie dodatkowe wydatki, dostęp do odpowiedniej ilości informacji, wygodne korzystanie...

Year 2005
Year 2004

seen 1912 times