dr Beata Krawczyk-Bryłka
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Przedsiębiorczości
- Ekspert Biznesowy HPC w Dział Usług Chmurowych
- Główny specjalista w Sekcja programu MBA
Publikacje
Filtry
wszystkich: 81
Katalog Publikacji
-
Ocena efektów projektu wspierającego przedsiębiorczość grupy 50+: Pomorska Fabryka Design
PublikacjaTekst prezentuje zakres projektu Pomorska Fabryka Designu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości i Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku, którego głównym celem było opracowanie modelu aktywizacji zawodowej osób 50+ poprzez założenie przez nich własnej działalności gospodarczej, wykorzystującej ich twórcze zdolności. Projekt jest ciekawym przedsięwzięciem, gdyż w procesie wspierania dojrzałych przedsiębiorców zakłada...
-
The Pomerania Design Faktory as an Example of 50+ Entrepreneurship Promotion
PublikacjaThe article presents one of the programmes carried out by The Gdańsk Entrepreneurs' Foundation and The Gdansk Labor Office in 2013/14, dedicated to seniors. It is a great example of an innovative project aimed at the activation of individuals aged 50+ by using their own talents and interests in business. It also shows the results of intergenerational cooperation because the trainers — especially the designers — were much younger...
-
OCENA KLIMATU PRACY W ZESPOLE WIELOKULTUROWYM
PublikacjaArtykuł dotyczy tematyki zespołów wielokulturowych, które ze względu na specyfikę globalnego rynku odgrywają coraz ważniejszą rolę we współczesnych organizacjach. Skoncentrowano się na kształtowaniu klimatu pracy zespołowej, który pozwala wykorzystać potencjał zespołu zróżnicowanego kulturowo, podkreślając potencjalne utrudnienia i ich źródła. Zaprezentowano wyniki badań kwestionariuszowych, których celem było sprawdzenie, na ile...
-
Postawy przedsiębiorców wobec rozstrzygania sporów na platformie ODR
PublikacjaArtykuł dotyczy tematyki alternatywnych metod rozwiązywania sporów, głównie mediacji w środowisku biznesowym. Skoncentrowano się na analizie postaw i oczekiwań przedsiębiorców wobec internetowej platformy do e-mediacji. Tłem do prezentacji wyników badań własnych z tego zakresu jest model uwarunkowań postaw polskich przedsiębiorców wobec ODR, obejmujący postawy wobec konfliktu, wobec mediacji oraz wobec rozwiązań IT, które omówiono...
-
Developing competences for cooperation in international teams - tools and methods
PublikacjaThe article presents the training methods that can be used to develop intercultural competences which are extremely important while working in intercultural teams. The mentioned methods like: case-studies, collaborating, role-play simulations, team working, video presentations and others are presented on the basis of authors’ experiences while teaching the international groups of students at Faculty of Management and Economics...
-
Oczekiwania stron konfliktu i mediatorów wobec e-mediacji. Czy e-mediacja ma przyszłość?
PublikacjaArtykuł prezentuje możliwości prowadzenia mediacji – skutecznej i korzystnej, ale rzadko wykorzystywanej w Polsce metody pozasądowego rozstrzygania sporów - z wykorzystaniem profesjonalnej platformy internetowej. Na podstawie badań przeprowadzonych na grupie mediatorów oraz stron konfliktów określono oczekiwania dotyczące prowadzenia e-mediacji i wyzwania, jakie stawia przed mediatorami mediacja on-line.
-
KOMPETENCJE MIĘDZYKULTUROWE A UDZIAŁ W PROGRAMIE ERASMUS
PublikacjaKompetencje międzykulturowe, rozumiane jako postawa wobec współpracy z przedstawicielami innych kultur, to ważny element kształcenia studentów w procesie przygotowywania ich do podejmowania działań na globalnym rynku pracy. Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących postaw studentów wobec pracy w zespołach wielokulturowych. Skoncentrowano się głównie na porównaniu nastawienia studentów w zależności od tego, czy byli wcześniej...
-
Empowerment - strategia zarządzania oparta na zaufaniu
PublikacjaArtykuł prezentuje główne założenia zarządzania opierającego się na metodach empowermentu, czyli zwiększania autonomii pracowników poprzez przekazanie w ich ręce wielu decyzji organizacyjnych i zaangażowanie ich w proces budowania wartości firmy. Jako warunek wdrażania empowermentu przedstawiono klimat organizacyjnego zaufania, w którym obowiązuje otwarta komunikacja i wspólnota wartości, co skutkuje przekonaniem o dobrych intencjach...
-
Struktura i role zespołowe w realizacji projektu badawczego
PublikacjaRozdział prezentuje specyfikę zarządzania projektem badawczym w kontekście realizowanych celów, podziału zadań i struktury grupy, która sprzyja ich wykonaniu. Główny nacisk położono na charakterystykę ról zespołowych wg koncepcji M. Belbina, odniesiono je do zadań realizowanych przez członków zespołów badawczych wskazując na konieczność ich optymalnego dopasowania. Szczególne znaczenie przypisano roli lidera zespołu, wzorując się...
-
Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki skuteczności negocjacji
PublikacjaArtykuł prezentuje główne wyniki analiz dotyczących czynników wpływających na przebieg i efektywność negocjacji. Uwzględnione zostały zartówno osobiste kompetencje negocjatorów, percepcja własnej pozycji negocjacyjnej oraz rodzaj kanału komunikacji, który został wykorzystany w procesie rokowań. Porównano charakterystyke negocjacji prowadzonych twarzą w twarz z negocjacjami on-line.
-
Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej
PublikacjaArtykuł dotyczy mitów przedsiębiorczości, czyli obiegowych przekonań dotyczących przedsiębiorców i prowadzenia firmy, które mają wpływ na sposób myślenia o własnym biznesie oraz na decyzje dotyczące zakładania firmy. Na podstawie badań prawie dwustu studentów kierunku Zarządzanie zweryfikowano intensywność i wiarygodność wskazywanych w literaturze 30 mitów przedsiębiorczości oraz ich znaczenie dla potencjalnej decyzji o prowadzeniu...
-
Nadzieja na sukces jako atrybut przedsiębiorcy
PublikacjaArtykuł dotyczy nadziei na sukces rozumianej jako konstrukt poznawczy, który jest źródłem motywacji do działania i przezwyciężania napotykanych przeszkód dzięki przekonaniu o silnej woli oraz możliwości wykorzystania własnych kompetencji. Analiza wpływu nadziei na sukces na sposób percepcji i działania człowieka pozwoliła postawić tezę o znaczeniu, jakie odgrywa ona przy podejmowaniu decyzji i działań przedsiębiorczych. Założenie...
-
Młodość czy dojrzałość? - komu ufają pracodawcy.
PublikacjaArtykuł porusza zagadnienia związane z zarządzaniem zaufaniem w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem atrybutów, które charakteryzują pracowników godnych zaufania. Zaprezentowano trzy główne kategorie kompetencji pracowniczych wzmacniających wiarygodność i reputację: styl działania, relacje interpersonalne i wartości osobiste. Na tym tle przedstawiono cechy charakteryzujące pracowników młodych (pokolenie Y) i dojrzałych (powyżej...
-
Ocena rozwoju cech przedsiębiorczych uczestników projektu "Biznes na Start 8"
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki projektu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości, którego celem było przygotowanie beneficjentów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Na trzech etapach projektu: preinkubacji, inkubacji i na zakończenie projektu. Badanie opierało sie na testach osobowości dotyczących między innymi takich cech jak: poczucie kontroli wewnętrznej, ekstrawersja, otwartość na doświadczenie, asertywność,...
-
Zaufanie w zespole projektowym a (kobiecy) model przywództwa
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki badań dotyczące znaczenia czynników kształtujących zaufanie w pracy zespołowej, do których należą: adekwatne nagradzanie, dzielenie się informacjami, ustalone cele i zasady pracy, przejrzystość środowiska i otwarta komunikacja. Wyniki koncentrują się na zachowaniach lidera/ przywódcy, które maja wpływ na kształtowanie zaufanie w zespole i pokazują różnice w zależności od płci.
-
Psychologiczna jakość przedsiębiorcy
PublikacjaRozdział prezentuje wyniki badań przeprowadzonych w grupie osób przygotowujących się do założenia własnej działalności gospodarczej w ramach projektu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości: Biznes na Start 8. Badania dotyczyły predyspozycji psychologicznych osób decydujących się na podjęcie roli przedsiębiorcy oraz rozwoju tych kompetencji w procesie preinkubacji, czyli pierwszym etapie projektu.
-
Wymiary klimatu pracy zespołowej
PublikacjaArtykuł prezentuje koncepcje klimatu pracy zespołowej jako determinanty zespołowej efektywności i innowacyjności. Zaprezentowano sześć modeli klimatu pracy zespołowej i przeanalizowano główne wymiary klimatu, opracowując na tej podstawie nowy, 5-wymiarowy model, który obejmuje: wsparcie oparte na zaufaniu, popieranie innowacji,odpowiedzialność, wizja i motywacja. Pokazano również kilka narzędzi do pomiaru klimatu pracy zespołowej.
-
Gender differences in entrepreneurship myths
PublikacjaThe article presents the research results related to the most popular entrepreneurship myths in a group of business students. The author focused on gender differences in myth intensity, credibility and importance based on subject literature. The statistic analysis does not confirm any significant differences between male and female groups in case of the majority of myths, however women’s entrepreneurial intentions proved to be...
-
Predyspozycje zawodowe artysty a cechy przedsiębiorcze
PublikacjaArtykuł stanowi analizę porównawczą cech osobowości przypisywanych artystom z charakterystyką skutecznego przedsiębiorcy. Podstawą zestawienia jest profil osobowości twórczej, typy osobowości zawodowych oraz profil osobowości przedsiębiorcy. Celem artykułu jest wskazanie zakresu kompetencji, które mogą być niedostępne dla twórców, a które warunkują realizację przedsięwzięć biznesowych. Potwierdzeniem konieczności integracji sylwetki...
-
Rola aktywnego słuchania w doradztwie zawodowym
PublikacjaUmiejętność słuchania to niezbędna kompetencja doradcy zawodowego, gdyż zapewnia obiektywność oceny predyspozycji klienta, daje szansę pełnego zrozumienia jego potrzeb i przekonań oraz jest podstawą budowania atmosfery otwartości i zaufania w czasie spotkania doradczego. Artykuł prezentuje możliwości zastosowania głównych technik aktywnego słuchania w praktyce doradcy zawodowego, odwołując się do różnych koncepcji relacji klient...
wyświetlono 2912 razy