dr inż. Marzena Grzesiak
Zatrudnienie
- Profesor uczelni ze stop. nauk. dr w Katedra Zarządzania
Publikacje
Filtry
wszystkich: 57
Katalog Publikacji
-
Ocena poziomu innowacyjności badanych przedsiębiorstw
PublikacjaW rozdziale dokonano oceny poziomu innowacyjności badanych przedsiębiorstw na podstawie wyników badań uzyskanych w ramach realizacji projektu MAYDAY.
-
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w badanych przedsiębiorstwach
PublikacjaW rozdziale zaprezentowano wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu MAYDAY dotyczące wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w badanych przedsiębiorstwach.
-
Ocena poziomu świadomości innowacyjnej w badanych przedsiębiorstwach
PublikacjaW rozdziale dokonano oceny poziomu świadomości innowacyjnej badanych przedsiębiorstwa na podstawie wyników badań przeprowadzonych w ramach projektu MAYDAY.
-
Innowacyjność Polski oraz polskich małych i średnich przedsiębiorstw
PublikacjaW rozdziale poruszono zagadnienia związane z innowacyjnością Polski oraz polskich małych i średnich przedsiębiorstw. W tym celu przeanalizowano dostępne raporty i opracowania przygotowane przez polskie i europejskie instytucje.
-
Rodzaje innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w świetle badań
PublikacjaW otoczeniu gospodarczym powstaje wiele instytucji włączających się w proces produkcji i dystrybucji wiedzy. Istotna jest możliwość nawiązania współpracy między otoczeniem a przedsiębiorstwami w zakresie rozwijania innowacyjności. Z jednej strony bardzo ważna jest dla przedsiębiorstw umiejętność pozyskiwania i efektywnego wykorzystania wiedzy z tych instytucji. Natomiast z drugiej strony patrząc należy stwierdzić, że od tego otoczenia...
-
Continuous learning as a method of raising qualifications – the perspective of workers, employers and training organizations
PublikacjaContinuous learning is discussed in strategic documents of Poland and the European Union. In Poland, the idea of continuous learning is not very popular. However, in the context of strong competition in the labour market and the progressive globalization processes, the skills issue takes on new meaning — both for employees and employers. In order to adapt skills to labour market needs it is necessary to conduct adequate studies...
-
The role of the human factor in the companies' innovativeness
PublikacjaInnovation is one of the factors enabling the development of both individual companies and entire economies. While previously the possibilities offered by technology were focused on, including information and communication technology (ICT), recently the potential of human resources has been gaining more and more attention. This capital — often underestimated — can in the right conditions and with a conducive organizational culture...
-
Motywy wdrażania strategii zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwach
PublikacjaW rozdziale poruszone są zagadnienia związane z zarządzaniem wiekiem. Problemy występujące w tym obszarze zarządzania zasobami ludzkimi są szczególnie istotne ze względu na prognozowane zmiany demograficzne w Polsce i pozostałych krajach Unii Europejskiej. Polska, z różnych powodów, dużo później niż kraje UE zwróciła uwagę na pojawiające się zagrożenia. Planowanie i wdrożenie działań przeciwdziałających wykluczeniu osób starszych...
-
Kształcenie ustawiczne – trendy w krajach regionu Morza Bałtyckiego
PublikacjaKwestie kształcenia ustawicznego i dostosowania kwalifikacji do potrzeb rynku pracy są przedmiotem dyskusji zarówno na szczeblu europejskim, jak i poszczególnych krajów. Działania administracji powinny zmierzać w kierunku określenia zapotrzebowania na określone umiejętności oraz aktywizacji społeczeństwa poprzez realizację idei uczenia się przez całe życie. Doświadczenia krajów skandynawskich dostarczają wielu przykładów dobrych...
-
Świadomość innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw
PublikacjaW wielu raportach, przygotowywanych zarówno przez ośrodki polskie, jak i międzynarodowe, innowacyjność polskich przedsiębiorstw jest dość słabo oceniana. W kontekście tworzenia i wdrażania innowacji istotna jest świadomość przedsiębiorców w zakresie konieczności tworzenia odpowiedniej kultury i klimatu organizacyjnego sprzyjającego realizacji procesu innowacyjnego. Należy też podkreślić istotną rolę, jaką w procesie innowacyjnym...
-
Innovative consciousness and threats estimation connected with implementation of innovations to SMEs cooperating with shipbuilding industry
PublikacjaPodejmowanie działań innowacyjnych przez małe i średnie przedsiębiorstwa nie jest szeroko rozpowszechnione. Wynika to, między innymi, ze specyfiki tego sektora. MSP często dysponują ograniczonymi środkami finansowymi i nisko wykwalifikowanymi pracownikami, co stanowi w wielu przypadkach barierę we wprowadzaniu innowacji. Nie mniej istotne są inne podmioty działające w otoczeniu MSP włączające się w realizacje procesu innowacyjnego....
-
Workbook for cooperative development of personnell and organisation for innovation in SME in the Baltic Sea Region
PublikacjaThis study highlights the potential for cooperative development of personnel and organisational innovations in SMEs and gives an example implemented by the University of Lund together with the Municipality of Astorp and local companies. This innovation field is of particular importance for all companies in the region, since it does apply to any professional sector, be it a service oriented company or a manufacturing business. This...
-
Centers of Excellence - initial conception
PublikacjaIn literature, the most basic definition of centers of excellence is " CoE is a team of people that promote collaboration and use best practices around a specific focus area to drive business result". More broadly, center of excellence is defined as " a premier organization providing an exceptional product or service in an assigned sphere of expertise and within a specific field of technology, business, or government, consistent...
-
Innovation in the strategies of Polish provinces - a comparative study of selected cases
PublikacjaMany strategic management theorists and practitioners believe that the implementation of innovation is one of the key factors determining the company success and show the relationship between long-term innovation strategy and business development strategy. It has also been claimed that similar strategies should be developed for each unit of public administrationMinistry of Economy has set National Development Strategy 2007-2015...
-
Innowacje w strategiach rozwoju województw a poziom innowacyjności
PublikacjaWzrost poziomu innowacyjności jako czynnika wzrostu konkurencyjności jest celem (lub jednym z celów) strategicznym zarówno strategii rozwoju kraju, jak i strategii regionalnych. Analiza wojewódzkich dokumentów strategicznych oraz poziomu innowacyjności poszczególnych województw pozwala na ocenę stopnia wdrożenia strategii.
-
Teaching simulation methods in a university
PublikacjaZmiany, jakie zachodzą we współczesnym środowisku gospodarczym wymagają od menedżerów stosowania narzędzi umożliwiających identyfikację pojawiających się szans i zagrożeń oraz wspomagających procesy podejmowania decyzji. Symulacje komputerowe było stosowane przez firmy już w latach pięćdziesiątych w celu rozwiązywania problemów z zakresu zwiększenia wydajności, obniżki kosztów czy też zwiększenia dochodowości . Współcześnie modelowanie...
-
Możliwości wdrożenia koncepcji zarządzanie wiedzą w uczelni
PublikacjaWyższe uczelnie wydają się z natury rzeczy organizacjami, w których problemy z zarządzaniem wiedzą nie powinny występować. Rola uczelni wyższych w procesie tworzenia wiedzy jest niezaprzeczalna. Czy jednak same uczelnie potrafią zarządzać wiedzą, która tworzą? Czy istnieją mechanizmy i narzędzia wspomagające procesy związane z zarządzaniem wiedzą? Czy tak jest w istocie? Niniejsze opracowanie jest raczej próbą nakreślenia pewnych...
-
Perspektywy zarządzania wiedzą w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach.
PublikacjaPrzemiany społeczno-gospodarcze na przełomie XX I XXI wieku, szczególniekontekst uwarunkowań gospodarki opartej na wiedzy, zmuszają do przedefinio-wania czynników i metod służących budowaniu przewagi konkurencyjnej przed-siębiorstw. Znaczenie zarządzania informacją i zarządzania wiedzą wzrosłozwłaszcza w ostatnich latach. W obliczu narastającej konkurencji przedsię-biorstwa sektora MSP muszą już teraz podjąć niezbędne...
-
Rola technologii informacyjnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej MSP w Polsce
PublikacjaGłównym wątkiem pracy jest określenie roli technologii informatycznych podstawowego narzędzia w procesie zarządzania wiedzą - w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Analiza ogranicza się wyłącznie do sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
-
Informacje jako zasób ekonomiczny i przedmiot zarządzania.
Publikacja...
wyświetlono 1780 razy