Marzena Starnawska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 69

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2010
  • A sector-an industry? Definitional challenges in economic sciences
    Publikacja

    the aim of our paper is to present definitional challenges that we as scholars and teachers face while attempting to relate to a sector and an industry terms in economic analyses and from strategic management perspective. we employ secondary research and analyse the state of the academic discourse and common usages of the above terms. we argue that for an economic statistician classifications should be consistent and highlight...

  • Analiza wyników badań szczegółowych / Analyses of the individual in-depth interviews
    Publikacja

    Praca jest podsumowaniem badania pilotażowego przeprowadzonego na zasadzie wywiadów pogłębionych w liczbie 23 obywateli krajów trzecich, którzy należą do grupy wysoko wykwalifikowanych imigrantów i ich doświadczeń z integracją społeczną i ekonomiczną w Polsce. Opracowanie jest zakończone wnioskami i rekomendacjami dotyczącymi metodologii i wykorzystanego narzędzia badawczego.

  • Czynniki kształtujące orientację społeczną w przedsiębiorczości
    Publikacja

    Poprzez uwzględnienie orientacji społecznej wśród przedsiębiorstw, autorzy publikacji przedstawiają jakim zainteresowaniem cieszą się one w Polsce. Autorzy analizują przyczyny istniejącego stanu rzeczy z punktu widzenia tła społeczno-ekonomicznego biznesu - dużego i małego w Polsce.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Is it all about networking? Building a sustainable value of a small enterprise in Polish context
    Publikacja

    - Rok 2010

    In this paper we aim to propose and outline key ingredients to a small enterprise success, emerging from the social capital of small business owner-managers and their business networks. We employ resource based view of an organization as well as an embeddedness perspective along with new approach transaction costs to outline the pillars of an advantage of a small business entity. The analysis of survey data leads us to conclusion,...

Rok 2015
Rok 2014
Rok 2012
  • Centers of Excellence - initial conception
    Publikacja

    In literature, the most basic definition of centers of excellence is " CoE is a team of people that promote collaboration and use best practices around a specific focus area to drive business result". More broadly, center of excellence is defined as " a premier organization providing an exceptional product or service in an assigned sphere of expertise and within a specific field of technology, business, or government, consistent...

Rok 2018
Rok 2013
  • Exploring the role of social networks among entrepreneurial Polish immigrants
    Publikacja

    - Rok 2013

    The paper reports on the explanatory case study among seven Polish enterprising migrants from Aberdeen Scotland. The aim of the paper is to examine role of social support structure and social networks for enterprising Poles. It also attempts to extend of Waldinger et al (2000) ethnic business development model in the context of entrepreneurial strategies taken from by immigrants from their country of origin, claiming that transition...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2009
Rok 2011
Rok 2016
Rok 2004

wyświetlono 1173 razy