Abstrakt
W artykule przedstawiono nowy system monitoringu kolei opierający się na koncepcji sieci sensorowej IIoT (ang. Industrial Internet of Things), System charakteryzuje się przenaszalnością obszarową, skalowalnością, możliwościami konfiguracji czujników i synchronizacją pomiarów. Analiza sygnałów umożliwia syntetyczną ocenę wpływu transportu kolejowego na środowisko, a w szczególności pozwoli na rozpoznanie przyczyn zanieczyszczeń środowiska drganiami i hałasem generowanymi przez pojazdy szynowe. Zaprezentowano wstępne wyniki zebrane na linii kolejowej.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (14)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Przegląd Elektrotechniczny
strony 157 - 162,
ISSN: 0033-2097 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2025
- Opis bibliograficzny:
- Chrostowski P., Wilk A., Grulkowski S., Licow R., Michna M., Jarzębowicz L., Skibicki J., Judek S., Karwowski K., Szafrański M., Widerski T., Daliga K., Bawolski P., Karkosińska-Brzozowska N.: Zintegrowany system monitoringu oddziaływania kolei na środowisko// Przegląd Elektrotechniczny -Vol. 1,iss. 3 (2025), s.157-162
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15199/48.2025.03.37
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 0 razy