Zbigniew Kneba - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 62

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2003
Rok 2004
Rok 2005
Rok 2006
Rok 2007
Rok 2008
Rok 2009
Rok 2010
Rok 2011
  • Możliwości zamiany strumieni ciepła odpadowego silników pojazdów na moc efektywną
    Publikacja

    W pracy przedstawiono przegląd wybranych pozycji literatury na temat możliwości wykorzystania ciepła odprowadzanego od silnika do otoczenia. Wymieniono głównie nowe nie stosowane seryjnie ale obecnie projektowane i badane układy. Wskazano na niekorzystne cechy takie jak duża masa i koszty układów parowych. Termogeneratory z kolei charakteryzują się małą mocą elektryczną na jednostkę masy. W ostatnim rozdziale wspomniano o akumulacji...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Problemy sterowania wydajnością pompy cieczy chłodzącej silnik samochodowy z zapłonem iskrowym
    Publikacja

    W pracy przedstawiono przegląd wybranych pozycji literatury na temat możliwości sterowania chłodzeniem silnika. Parametrem wybranym przez autora do oceny stanu cieplnego silnika jest temperatura ścianki komory spalania. Opisano pomiary tej temperatury jako funkcji wydajności głównej pompy cieczy chłodzącej podczas rozgrzewania silnika.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Studium problemów zarządzania ciepłem odpadowym silnika w samochodach osobowych. - Z. Kneba.
    Publikacja

    - Rok 2011

    W pracy przedstawiono zagadnienia sterowania ciepłem silnika spalinowego samochodu osobowego. Zbadano przebiegi czasowe procesów nagrzewania i stygnięcia cieczy obiegowych i części silnika. Na podstawie jazd miejskich, wykonanych okresie ponad roku, określono także wpływ temperatury rozruchu silnika na przebiegowe zużycie paliwa. Opracowano model matematyczny silnika, jego układu chłodzenia i smarowania, uwzględniający pojemności...

Rok 2012
Rok 2013
Rok 2014
  • Carbon dioxide potential reduction using Start-Stop system in a car

    Operating fuel consumption increases significantly when the vehicle stops frequently while driving or when the engine is idling during braking. In such cases, the internal combustion engine consumes the fuel but the mechanical energy is not used by the drive system. The amount of fuel that is consumed in this time by the engine can potentially be saved if the car is equipped with a Stop-Start system. Start-Stop system automatically...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • The initial selection of parameters for dynamic brake for car engine test dynamometer

    The article presents an analysis of the car engine loads. The aim of the analysis was to determine the parameters of the brake / electric motor on an engine test bad. Analysis of loads on the driving tests concerned on chassis dynamo to simulate them on an engine dynamometer. To check the range of dynamometer shaft angular acceleration inertial mass of a car was reduced on the crankshaft axis. The calculations of maximum shaft...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2015
Rok 2016
Rok 2017

wyświetlono 1374 razy