ISSN:
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
2023 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list 2023 |
2022 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2021 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2020 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2019 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2012 | 5 | B |
2011 | 5 | B |
2010 | 6 | B |
Impact Factor:
Papers published in journal
Filters
total: 68
Catalog Journals
Year 2003
-
Właściciel - menedżer małego i średniego przedsiębiorstwa w świetle paradygmatu kompetencji. Zarządzanie w przedsiębiorstwach i jednostkach samorządu terytorialnego. Wybrane zagadnienia,
PublicationW artykule przedstawiono źródła paradygmatu kompetencji oraz główne podejście teoretyczne do struktury obszarów kompetencji (podejścia: behawioralne,funkcyjne, akademickie i zintegrowane).
-
Parytet stóp procentowych w teorii i rzeczywistości na przykładzie rynku walutowego Polsce.
PublicationCelem artykułu było przedstawienie i modyfikacja metod służących empirycznej weryfikacji teorii parytetu stóp procentowych.
-
Kształcenie franchisobiorców: Przykład fińskiego programu szkoleniowego.
PublicationArtykuł omawia szczegółowo zagadnienia związane ze szkoleniem fińskich franchisobiorców. Wyniki osiągnięte w Finlandii wydają się być interesujące z polskiej perspektywy. W artykule wykazano także potrzebę organizowania podobnych szkoleń w Polsce, które mogą w znaczący sposób przyczynić się do wzrostu dynamiki rozwoju franchisingu.
Year 2006
-
Specyfika analizy ekonomicznej zakładów budżetowych
PublicationW artykule przedstawiono specyfikę prowadzenia działalności komunalnej oraz omówiono i ukazano mierniki oceny sytuacji finansowej zakładów budżetowych. Ponadto zwrócono uwagę na to, iż analiza tego typu jednostek wymaga zastosowania innych, specyficznych mierników do ich oceny niż do oceny przedsiębiorstw nastawionych na osiąganie zysku.
-
Metody i modele wyceny kapitału intelektualnego
PublicationArtykuł zawiera opis 4 metod wyceny kapitału intelektualnego. Obliczono wartość kapitału intelektualnego za pomocą dwóch wybranych metod dla 19 spółek notowanych na GPW w Warszawie.
Year 2007
-
Pomiar i interpretacja efektów sezonowych w przyczynowo-skutkowych modelach dynamicznych na przykładzie modelu płac w Polsce
PublicationW części teoretycznej artykułu określono związki funkcyjne pomiędzy przyczynowo-skutkowym, dynamicznym modelem autoregresyjnym pierwsze-go rzędu a modelu trendu przełącznikowego. Wykazano, że poziom trendu przełącznikowego zależy od dynamicznych właściwości modelu autoregresjne-go z jednej strony oraz od poziomu czynników występujących w tym modelul, z drugiej strony. Na tym tle wykazano, że na podstawie efektów sezonowych w modelu...
Year 2009
-
The boundaries for inequality aversion and certain measures of income inequality = Granice dla awersji do nierówności i pewnych miar nierówności dochodów
PublicationW srtykule wykazano, że istnieją granice dla awersji do nierówności przy zastosowaniu miar nierówności dochodów Atkinsona i uogólnionej entropii. Wyznaczono te granice dla rozkładu dochodów uogólnionego Beta drugiego rodzaju GB2
-
Rola niezależnych członków rad nadzorczych w sprawowaniu nadzoru korporacyjnego w spółkach giełdowych w Polsce
PublicationOpracowanie składa sie z dwóch części. W pierwszej części przdstawiono problemy nadzoru korporacyjnego i wpływ struktury własności na nadzór korporacyjny. W drugiej części skupiono się na niezaleznych członkach rad nadzorczych, wskazując, że powinni oni być podstawowym instrumentem ochrony interesów akcjonariuszy mniejszościowych w polskich spółkach giełdowych. Zaproponowano zmiany, nie tylko w odniesieniu do kodeksu giełdowego,...
-
Modele doskonałości w opiece zdrowotnej
PublicationW niniejszej publikacji zaprezentowano kluczowe aspekty adaptacji Modelu Doskonałości EFQM na potrzeby zakładów opieki zdrowotnej. Przedstawione zostały charakterystyki poszczególnych kryteriów wchodzących w skład modelu, w odniesieniu do usług zdrowotnych. Autorzy zaprezentowali także przykłady zastosowań przktycznych Modelu EFQM, wraz z korzyściami jakie odniosły zakłady opieki zdrowotnej w wybranych krajach europejskich.
-
Konkurencja monopsonistyczna na rynkach pracy a agregatowy model płac na przykładzie gospodarki polskiej
PublicationW pierwszej części artykułu przedstawiono koncepcję funkcjonowania przedsiębiorstw w warunkach konkurencji monopsonistycznej na rynkach pracy. Uznano, iż każde z funkcjonujących w gospodarce przedsiębiorstw kształtuje poziom zatrudnienia i płac na podstawie indywidualnych funkcji podaży pracy oraz własnych możliwości produkcyjnych. Przy tych założeniach poziom płac w każdym z przedsiębiorstw kształtowany jest przez zbiór czynników...
-
Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej
PublicationNiniejsza publikacja ma na celu zaprezentowanie możliwości prowadzenia analiz dotyczących jakości usług zdrowotnych, poprzez zidentyfikowanie i scharakteryzowanie kluczowych determinant jakości usług. Przedstawione analizy ograniczono do przychodni publicznej opieki zdrowotnej, z uwagi na fakt powszechności korzystania klientów z tego typu zakładów opieki zdrowotnej, a także pewnego niedostatku opracowań związanych z przychodniami,...
-
Czynniki sukcesu w strukturach klastrowych
PublicationPrzedmiotem analizy w poniższym artykule są klastry definiowane przez Portera jako "geograficzne skupisko wzajemnie powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji w poszczególnych dziedzinach, konkurujących między sobą, ale również współpracujących". Autorzy artykułu podejmują próbę zidentyfikowania tzw. czynników sukcesu, tj....
-
Czynniki sukcesu i ich wpływ na proces produkcji
PublicationProces produkcji jest jednym z elementów łańcucha dostaw. Z tego względu podstawš do okrelenia atrybutów procesu produkcji jest jego rola w osišgnięciu sukcesu przez cały łańcuch dostaw. W wyniku dokonanej analizy literatury dotyczšcej problematyki kluczowych czynników sukcesu łańcucha dostaw, do okrelenia atrybutów procesu produkcji został wykorzystany model SCOR (Supply-Chain Operations Referencemodel). W artykule scharakteryzowano...
Year 2010
-
Żywność wysokiej jakości-perspektywa klienta
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono podstawowe perspektywy postrzegania jakości żywności. Zaprezentowane zostały dwa kluczowe obszary wiążące się z postrzeganiem jakości żywności przez klientów: obszar związany z samym produktem spożywczym, a także obszar bezpośrednio związany z klientem i jego decyzjami zwiazanymi z zakupem żywności. Identyfikacja poszczególnych obszarów pozwoliła w dalszej konsekwencji na określenie kluczowych...
-
Wzrost konkurencyjności zakładów opieki zdrowotnej poprzez orientację na klienta
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono podstawowe aspekty orientacji na klienta w zakładach opieki zdrowotnej jako sposobu na podniesienie ich konkurencyjności. Autor zaprezentował kluczowe różnice pomiędzy placówkami zorientowanymi na pacjenta a placówkami o orientacji administracyjnej. Przedstawiono również procesy związane z tego typu podejsciem, wraz z charakterystyką głównych obszarów orientacji na klienta w zakładach opieki...
-
Wykorzystanie algorytmu rozwiązania ''problemu komiwojażera'' w zwiększaniu efektywności działań pielęgniarek środowiskowych
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono kluczowe aspekty związane z adaptacją rozwiązania problemu komiwojażera na przykładzie działań pielęgniarek środowiskowych. Autorzy zaprezentowali wybrane determinanty systemu opieki zdrowotnej w Polsce, wpływające na pracę pielęgniarek, a także problem badawczy, związany z poszukiwaniem metod zwiększających efektywność ich działań, poprzez wybór drogi przemierzanej w ciągu dnia, celem redukcji...
-
Postawy polskich przedsiębiorstw wobec zmian prawa dotyczącego ochrony środowiska w UE
Publication -
Model integracji koncepcji Lean Management i Six Sigma w sektorze MŚP
PublicationW opracowaniu przedstawiono propozycję metodyki wprowadzania i wykorzystania elementów koncepcji Lean Six Sigma w sektorze MŚP. Metodyka została poddana weryfikacji w średniej wielkości francuskiej firmie produkcyjnej. Wnioski płynace z tej weryfikacji przyczyniły się do udoskonalenia proponowanych rozwiązań
-
Metoda wdrażania wymagań systemu zarządzania środowiskowego zgodnego z normą ISO 14001 do struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
Publication -
Kryteria wyboru dostawców w doskonaleniu jakości relacji na przykładzie branży spożywczej województwa pomorskiego
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali kluczowe aspekty zarządzania relacjami pomiędzy firmą przetwórstwa rolno-spożywczego a jej dostawcą, z uwzględnieniem gałęzi branży występujących na przykładzie województwa pomorskiego. Dokonano również identyfikacji obszarów budowania i doskonalenia jakości omawianych relacji ze szczególnym uwzględnieniem kryteriów wyboru dostawców.
-
Jakość żywności w łańcuchu wartości usług turystycznych
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono analizę obszarów pozwalających na identyfikację czynników oceny jakości wyżywienia w łańcuchu wartości usług turystycznych. Autorzy dokonali analizy specyfiki usługi, wraz z charakterystyką składowych występujących w modelach jakości usług. Na podstawie czterech kluczowych składników dokonali identyfikacji najistotniejszych czynników mogących mieć wpływ na ocene jakości wyżywienia a tym samym...
-
Informatyczne wspomaganie systemów zarządzania jakością z uwzględnieniem potrzeb sektora MŚP
PublicationW opracowaniu zarysowano trendy rozwojowe dotyczące systemów informatycznych wspomagających zarządzanie jakością w małych i średnich przedsiębiorstwach. Szczególny nacisk połozono na wsparcie metodyki statystycznego nadzorowania procesów oraz ich modelowania.
-
Identyfikacja oczekiwań pracowników jako element zarządzania jakością w zwiększaniu konkurencyjności podmiotów gospodarczych
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali kluczowe aspekty związane z identyfikacją głównych grup determinant elementarnych w obszarze pracy i zatrudnienia. Na podstawie przeprowadzonych badań wśród respondentów z województwa pomorskiego zidentyfikowano dwanaście podstawowych grup czynników wpływających na satysfakcję pracowników z wykonywanej pracy. Obszary wraz z determinantami elementarnymi mogą stanowić źródło wiedzy dla...
-
Doskonalenie funkcjonowania firm produkcyjnych z wykorzystaniem połączonego modelu planowania potrzeb materiałowych i heijunki
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali koncepcję połączenia planowania potrzeb materiałowych z harmonogramem heijunka. Przybliżono kluczowe założenia MRP oraz zasady budowy planu produkcji z wykorzystaniem heijunka box. Zaprezentowana przez autorów koncepcja wiąże się z realizacją algorytmu postępowania obejmującego siedem podstawowych kroków. Tego typu połączenie pozwoli na wzrost efektywności realizowanych działań przez...
-
Ciągłe doskonalenie systemów produkcji żywności opartych na koncepcji ''pull''
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono kluczowe aspekty ciągłego doskonalenia systemów produkcji żywności opartej na koncepcji ''pull''. Autorzy zaprezentowali możliwość wykorzystania cyklu PDCA w doskonaleniu systemów opartych na kartach Kanban. Jako grupa podmiotów gospodarczych zostały wybrane placówki żywienia zbiorowego.
Year 2011
-
Zmiana procesu planowania i sterowania jako determinanta sukcesu organizacji
PublicationW artykule wskazano cele zmian procesu planowania i sterowania oraz kluczowe czynniki, które decydują o poziomie ich realizacji. Pełnione przez proces planowania i sterowania zadania, w zakresie koordynowania procesów związanych z produkowaniem wyrobów, z potrzebami i możliwościami dostawców oraz klientów powodują, że przy określaniu celów tego procesu należy wziąć pod uwagę atrybuty organizacji i łańcucha dostaw. Pozwala to nadać...
-
Wykorzystanie innowacji w rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych
PublicationW publikacji podjęto próbę przedstawienia specyfiki działalności innowacyjnej wśród instytucji finansowych oraz związków innowacji z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu. Wskazano zatem cechy wyróżniające zachowania innowacyjne w sektorze usług finansowych oraz kluczowe determinanty rozwoju innowacji w sektorze usług finansowych. Zwieńczeniem pracy jest wskazanie znaczenia jakie innowacje wywierają na praktyczne zastosowanie...
-
Struktura kapitału ludzkiego a wzrost gospodarczy
PublicationW artykule tym skupiono się na weryfikacji zależności pomiędzy poziomem zróżnicowania hierarchii płacowej a stopniem wzrostu gospodarczego. Autor podjął więc próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy poza powszechnie znanym związkiem między poziomem zasobu kapitału ludzkiego a wzrostem gospodarczym, istotne znaczenie ma również jego wewnętrzna struktura.Struktura kapitału ludzkiego przedstawiona została za pomocą hierarchii...
-
Próba oszacowania światowego rozkładu dochodów
PublicationŚwiatowy rozkład dochodów potraktowano jako mieszankę rozkładów krajo-wych, z wagami równymi udziałom populacji danego kraju w łącznej populacji anali-zowanych krajów. Jako teoretyczny model krajowych rozkładów dochodów przyjęto dwuparametryczny rozkład log-logistyczny (Fiska). Wybór tego typu rozkładu teore-tycznego był podyktowany jakością dostępnych danych statystycznych. Z istniejących baz danych nt. dochodu w krajach świata...
-
Korzyści funkcjonowania podmiotów w strukturach klastrowych
PublicationW niniejszym artykule autorka przedstawiła pozytywne efekty zewnętrzne, uzyskiwane dzięki wspólnej lokalizacji w klastrze, wskazując na aktywne i pasywne oraz popytowe i podażowe korzyści aglomeracji. Autorka skupiła się przede wszystkim na korzyściach związanych z przepływem wiedzy w strukturach klastrowych. Ów proces jest kluczowy dla klastrów, ponieważ stanowi zarazem przyczynę i skutek efektu synergii w klastrach: przepływ...
-
Instytucja wezwania na akcje a nadzór korporacyjny
PublicationW opracowaniu zawarta jest ocena struktur własności i kontroli w polskich spółkach publicznych. Stwierdzono wysoką koncentrację pakietów akcji, która wynika miedzy innymi z obowiązujących przepisów o wezwaniach. Przeprowadzono analizę znaczenia płynności akcji dla kształtu nadzoru korporacyjnego.
-
Estymacja progowej płacy pracowników naukowo-dydaktycznych w warunkach hipotetycznego kontraktu (na przykładzie Politechniki Gdańskiej)
PublicationArtykuł przedstawia wyniki badań, których celem było oszacowanie najniższego, akceptowalnego wynagrodzenia pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni publicznej w warunkach hipotetycznego kontraktu i ustalenie jej relacji do faktycznie otrzymywanego wynagrodzenia. Oszacowania tego dokonano na podstawie wyników badań ankietowych (self-reported reservation wage) przeprowadzonych wśród pracowników naukowo-dydaktycznych Politechniki...
-
Doskonalenie jakości w kreowaniu sukcesu usług turystycznych
PublicationW publikacji zaprezentowano zmieniające się podejście klientów do usług turystycznych. Autorzy zaprezentowali obszary składowe usługi turystycznej wraz ze zidentyfikowanym poziomem ich ważności dla klientów. Na podstawie badań własnych dokonano także identyfikacji kierunków zmian co do wymogów wobec oferty usługowej przez turystów.
-
Czynniki satysfakcji młodych pracowników z zatrudnienia czasowego
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania jakością w kontekście identyfikacji oczekiwań młodych pracowników wobec pracy sezonowej i dorywczej. Autorzy zdefiniowali miejsce i rolę pracownika z punktu widzenia filozofii Kompleksowego Zarządzania Jakością. W celu identyfikacji i charakterystyki determinant wykorzystane zostały dwuetapowe badania empiryczne przeprowadzone przez autorów...
-
Akredytacja zakładów opieki zdrowotnej jako uwarunkowanie sukcesu usług medycznych
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono podstawowe aspekty doskonalenia jakości usług zdrowotnych poprzez akredytację szpitali. Zaprezentowano standardy akredytacyjne wraz z opinią pacjentów na temat akredytacji oraz uwzględnieniem wpływu jej posiadania na wybór szpitala przez klienta. Całość rozważań została poparta badaniami własnymi z wykorzystaniem kwestionariusza ankietowego.
Year 2012
-
Zielone linie jako doskonalenie jakości usług gastronomicznych z uwzględnieniem orientacji na klienta
PublicationW niniejszej publikacji autorzy przedstawili badania ukazujące postrzeganie żywności ekologicznej oraz lokali gastronomicznych przygotowujących potrawy wytwarzane z produktów ekologicznych w ramach ''zielonych linii''. Badania uzupełnione zostały o wnioski dotyczące postrzegania żywności ekologicznej na rynku europejskim oraz czynników skłaniających konsumentów do jej zakupu a także zagadnień zwiazanych z bezpieczeństwem żywności.
-
Zarządzanie procesami z zastosowaniem metodyki Six Sigma w sektorze MŚP. Kontekst lokalny i sektorowy
PublicationW artykule postawiono tezę, że skuteczność projektowania i implementacji orientacji procesowej w sektorze MŚP decyduje o skuteczności i efektywności zastosowań elementów koncepcji Six Sigma™. Przedstawiono wybrane wyniki badań mających odpowiedzieć na pytanie - w jakim stopniu małe i średnie firmy produkcyjne, usługowe oraz produkcyjno-usługowe w regionie pomorskim są świadome znaczenia i przygotowane do systemowo ujętego nadzorowania...
-
Wzrost efektywności obiegu narzędzi oparty o wykorzystanie współczynników podobieństwa i metody pojedynczego wiązania
PublicationW literaturze dotyczącej analizy skupień zaproponowanych i zdefiniowanych zostało wiele współczynników podobieństwa, które znalazły zastosowanie w różnych dziedzinach nauki. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wykorzystanie analizy skupień w zarządzaniu obiegiem narzędzi obróbkowych w zautomatyzowanej produkcji części maszyn. Grupowaniu poddane będą narzędzia na podstawie podobieństwa wykorzystujących je procesów wytwórczych....
-
Wykorzystanie metodyki Lean Six Sigma w doskonaleniu funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw
PublicationCelem pracy jest przedstawienie wyników badań oraz utylitarnych aspektów wynikających z opracowania oryginalnej metodyki wdrażania metodyki Lean Six Sigma w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora produkcyjnego. Metodyka ta powstała na podstawie badań przeprowadzonych w polskich i francuskich przedsiębiorstwach w latach 2009-2011. W opracowaniu został zaprezentowany zarys proponowanej metodyki oraz przykład jej zastosowania...
-
Wybrane aspekty oceny jakości produktów żywnościowych
Publication...
-
Wybrane aspekty jakości w sferze przedprodukcyjnej
Publicationw artykule opisano sposoby tworzenia się nierówności na powierzchniach pionowych których nie obejmują stosowane w tych zagadnieniach modele. Przedstawiono również wyniki badań tych powierzchni na bazie próbek wykonanych metoda Stereolitografii.
-
Uwarunkowania wykorzystania metodyki Six Sigma w sektorze MŚP z uwzględnieniem możliwości zastosowania aplikacji komputerowych
PublicationCelem niniejszego opracowania jest zaprezentowanie współczesnych rozwiązań informatycznych stosowanych w celu usprawnienia funkcjonowania metodyki Six Sigma ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich adaptację w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).
-
Standardy akredytacyjne w obszarze praw pacjenta jako niefinansowy generator kreujący zaufanie do usług zdrowotnych
PublicationW niniejszej publikacji autor zaprezentował podstawowe aspekty dotyczące akredytacji usług zdrowotnych w Polsce. Omówiony został obszar praw pacjenta wraz z charakterystyką standardów elementarnych. Autor zaprezentował także badania własne dotyczące postrzegania przez pacjentów ważności tego typu standardów w kontekście jakości usług zdrowotnych.
-
Pojęcie jakości kształcenia i uwarunkowania jej kwantyfikacji w uczelniach wyższych
PublicationArtykuł koncentruje się na zagadnieniach dotyczących jakości kształceniaw szkolnictwie wyższym. W pracy przybliżone są uwarunkowania zmian zachodzących na uczelniach w ostatnich dwudziestu latach, jak również wskazanie interesariuszy i czynników mających wpływ na jakość kształcenia. W artykule zawarto także propozycję mierników jakości kształcenia w podziale na 3 kategorie.
-
Odpowiedzialność społeczna biznesu - polifonia strategii, zaangażowania, doświadczeń oraz miar dużych i małych firm
PublicationW artykule przedstawiono wielorakość podejść do zjawiska odpowiedzialności społecznej. Ta polifonia perspektyw znajduje odzwierciedlenie nie tylko w prostej próbie ukazania różnic między jej specyfiką w małych, w przeciwieństwie do dużych przedsiębiorstw. Przedstawiono tutaj podstawowe klasyfikacje strategii przedsiębiorstw w odniesieniu do CSR i pokazano jak niespójne i różne są typologie przedsiębiorców wyodrębniane na podstawie...
-
Obszary projakościowe i prośrodowiskowe podlegające doskonaleniu w usługach gastronomicznych
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali obszary możliwe do doskonalenia zarówno pod kątem jakości jak i środowiska na przykładzie usług gastronomicznych. W tym celu wykorzystany został klasyczny podział działań w zarządzaniu operacyjnym na obszary wejścia, operacji oraz wyjścia.
-
Możliwości wykorzystania narzędzi IT w systemach zarządzania jakością z uwzględnieniem specyfiki sektora MŚP
Publication -
Możliwości minimalizacji liczby wymian narzędzi z wykorzystaniem oprogramowanego modelu numerycznego
PublicationW artykule przedstawiono wyniki analizy numerycznej funkcjonowaniaoptymalizacyjnego modelu całkowitoliczbowego, którego celem jest przydział narzędzi, który zapewni minimalizację liczbę przezbrojeń narzędziowych. Uwzględniono ograniczenia dotyczące pojemności magazynów narzędziowych, dostępności narzędzi i ich duplikatów oraz możliwości zastosowania alternatywnych narzędzi w obróbce. W celu oceny modelu i możliwości zastosowania...
-
Kontrola jakości surowca diamentowego do produkcji ziarnistych narzędzi wiertniczych.
PublicationPrzedstawiono sposób kontroli surowxa diamentowego do produkcji krajowych koronek i świdrów wiertniczych, tzw. ziarnistych. Część operacji wykonuje się ręcznie, a jakość ich wykonania ocenia się wzrokowo.W artykule przedstawiono również wyniki prac przy zmechanizowaniu niektórych czynności kontrolnych,które zrealizowano w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Techniki Geologicznej w Warszawie we współpracy z Katedrą Technologii Maszyn i...
-
Klastry turystyczne szansą rozwoju mikroregionów
PublicationTurystyka stanowi istotny element gospodarki światowej. W obliczu pogłębiającej się globalizacji, istotne jest zapewnienie konkurencyjności regionów. Celem artykułu było zaprezentowanie korzyści gospodarczych, wynikających z tworzenia klastrów w regionach o atrakcyjnych walorach turystycznych.Klastry turystyczne umożliwiają osiągnięcie synergicznego efektu działania po-szczególnych firm. Realizują to poprzez przeprowadzanie działań...
seen 822 times