Department of Theory and Ship Design - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Theory and Ship Design

Filters

total: 262

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2007
Year 2004
  • A general framework of new subdivision regulations.
    Publication

    - Year 2004

    Podano prawidłową strukturę nowych przepisów niezatapialności, podkreślając, że wskaźniki niezatapialności są tym samym co uśredniony mnożnik s. Praca analizuje uśrednianie tego mnożnika. Wskazano na związek między wskaźnikami niezatapialności, a średnim stanem morza, które statek może przetrwać.

  • Analysis of kinematics and basic loads luffing jib oat davit.
    Publication

    - Year 2004

    W pracy przedstawiono opis działania oraz analizę kinematyki i podstawowych obciążeń nowoczesnego, wypadowego żurawika łodziowego. Ten typ żurawika, zastosowany został na statku pasażerskim Queen Mary 2 i przeznaczony jest zwłaszcza do dużych, zakrytych łodzi dla 150 osób. Podstawowe obciążenia, wymiary, kinematyka i inne parametry techniczne zostały oszacowane i dobrane na podstawie ogólnodostępnych informacji i fotografii, jakie...

Year 2006
Year 2017
Year 2010
Year 2012
Year 2008
Year 2016
Year 2003
Year 2021
  • Advanced super-hydrophobic polymer-based porous absorbents for the treatment of oil-polluted water
    Publication

    - CHEMOSPHERE - Year 2021

    The threat of environmental pollution caused by spilled oil is rapidly increasing along with the expansion of oil exploration, the development of maritime activities and industrial growth. Oil spill incidents usually affect seriously the ecosystem and human life. Therefore, the treatment and recovery of the oil spill have been considered as an ultra-important issue to protect the environment and to minimize its negative impacts...

    Full text to download in external service

Year 2015
Year 2014
Year 2018
Year 2020
  • Application of Shape Memory Alloys in Pipeline Couplings for Shipbuilding
    Publication

    The aim of the study is to analyse shape memory alloy (SMA) pipeline joints in limited space applications for all kinds of ships. Generally, the space available in various areas on ships is strictly limited and service works usually meet many obstacles. If we consider a pipeline, the flange joints always require a larger free space around the pipe than the pipe alone. A simultaneous problem can occur with the propeller shaft line...

    Full text available to download

Year 2002