Department of Management - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Management

Filters

total: 811

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2017
Year 2016
Year 2015
  • Analiza kultury organizacyjnej wybranej placówki sieci sklepów sportowych - raport z badań
    Publication

    W artykule podjęto próbę diagnozy kultury organizacyjnej wybranej placówki sieci handlowej branży artykułów sportowych, posługując się metodą wartości konkurujących zaproponowaną przez Kima Camerona i Roberta Quinna, która pozwala na „pomiar” istniejącej i oczekiwanej kultury organizacyjnej. Celem opracowania jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania, jakie działania można podjąć, aby kultura organizacyjna wybranej firmy stała się...

    Full text available to download

  • Applying Decisional DNA to Internet of Things: The Concept and Initial Case Study
    Publication

    - CYBERNETICS AND SYSTEMS - Year 2015

    In this article, we present a novel approach utilizing Decisional DNA to help the Internet of Things capture decisional events and reuse them for decision making in future operations. The Decisional DNA is a domain-independent, standard and flexible knowledge representation structure that allows its domains to acquire, store, and share experiential knowledge and formal decision events in an explicit way. We apply this approach...

    Full text available to download

  • Approaching Secure Industrial Control Systems
    Publication

    This study presents a systematic approach to secure industrial control systems based on establishing a business case followed by the development of a security programme. To support these two fundamental activities the authors propose a new method for security cost estimation and a security assessment scheme. In this study they explain the cost evaluation technique and illustrate with a case study concerning the assessment of the...

    Full text available to download

  • Biznes w środowisku globalnym
    Publication

    - Year 2015

    Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na elementy biznesu globalnego istotne w procesie podejmowania strategicznych decyzji. W pracy przedstawiono istotę procesu globalizacji wraz z charakterystyką biznesu globalnego i jego otoczenia. Podkreślono znaczenie nowych strategicznych form zarządzania związanych z budowaniem globalnych sieci zależności w dynamicznym środowisku konkurencyjnym bazującym na wiedzy i innowacjach.

    Full text to download in external service