Agnieszka Landowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 74

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2004
  • Wykorzystanie serwerów UDDI dla systemów zdalnej edukacji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania usług sieciowych opartych na serwerach UDDI (Universal Description, Discovery and Integration) do przechowywania obiektów edukacyjnych. Opisane rozwiązanie wykorzystujące język XML, protokół SOAP (Simple Object Access Protocol) i standard WSDL (Web Services Description Language) pozwala na tworzenie baz wiedzy przeznaczonych zarówno dla uczniów jak również dla nauczycieli....

  • Możliwości komputerowego wspomagania interaktywnych ćwiczeń i testów.
    Publikacja

    Artykuł dotyczy tworzenia interaktywnych obiektów uczących w środowiskach zdalnego nauczania. Opisano zalecenia standardu SCORM dotyczące sposobu tworzenia obiektów z wykorzystaniem języka XML. Omówiono problemy z implementacją pytań i testów w interaktywnych materiałach dydaktycznych. Wyróżniono typy pytań i testów możliwe do realizacji w technologiach internetowych. Wskazano na konieczność budowy narzędzi, które umożliwią nauczycielom...

Rok 2005
  • Educational resources as digital products
    Publikacja

    W artykule zaproponowano podejście do tworzenia i dystrybucji materiałów edukacyjnych oparte na znanych rozwiązaniach dotyczących produktów cyfrowych. Szczególnie skoncentrowano się na pracochłonności wykonania materiałów oraz wynikającego z niej kosztu zakupu i ceny materiałów. Zaproponowano miarę rozmiaru obiektów edukacyjnych, która wykazuje korelację z pracochłonnością wykonania obiektów. Zaproponowano także metody dotyczące...

Rok 2006
Rok 2007
  • współczesne trendy w dziedzinie zdalnego nauczania
    Publikacja

    - Rok 2007

    Zdalne nauczanie jest dziedziną starszą niż Internet i komputery. Pojęcie zdalnej edukacji oznacza nauczanie prowadzone w warunkach, gdy nauczyciel i uczeń są od siebie oddaleni w przestrzeni. W czasach, gdy podróżowanie było bardzo kosztowne, posługiwano się kursami korespondencyjnymi, które można uznać za pierwszą formę zdalnego nauczania. W miarę spadku kosztów podróży coraz częstsze stawały się wyjazdy do szkół, jednak nauczanie...

  • Szkoła systemu Linux
    Publikacja

    Książka ''Szkoła systemu Linux'' wprowadza czytelnika w świat oprogramowania typu open source. Przedstawione zostały liczne programy, które umożliwiają między innymi zarządzanie danymi, pisanie i drukowanie dokumentów czy korzystanie z sieci. Za pomocą ksiązki można się nauczyć używania środowiska graficznego oraz wiersza poleceń. Opisano również działanie systemów operacyjnych, w tym Linux. Na płycie dołączonej do książki znajduje...

  • Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu

    Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary,...

Rok 2008
  • The role and construction of educational agents in distance learning environments
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł przedstawia definicję oraz klasyfikację agentów edukacyjnych. Wskazuje typowe cele i zadania agentów, a także omawia schemat ich budowy i funkcjonowania. Wskazano także różnorodność możliwości, jakie stwarzają różne rodzaje agentów w procesie nauczania. W artykule opisano także wytworzony w ramach badań prototyp agenta WAS, którego zadaniem jest wspomaganie uczniów w zakresie pracy z materiałami edukacyjnymi.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Rola agentów edukacyjnych w środowiskach zdalnego nauczania

    Agent edukacyjny jest inteligentnym i autonomicznym programem, który może być zastosowany w środowiskach kształcenia na odległość. W artykule podano definicję oraz klasyfikację agentów edukacyjnych ze szczególnym wskazaniem na agenty pedagogiczne, których celem jest wsparcie dla zdobywania kompetencji przez uczniów. Wskazano także miejsce agentów w kompleksowych środowiskach nauczania za pośrednictwem Internetu. W artykule omówiono...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2009
Rok 2010
Rok 2011
  • Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?
    Publikacja

    - Rok 2011

    Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela....

  • Słowo wstępne
    Publikacja

    - Rok 2011

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2012
  • Virtual teachers - a future or just a dream?
    Publikacja

    - Rok 2012

    Rozdział dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (wirtualni mentorzy, wirtualni nauczyciele). Rozdział wskazuje cele budowania wirtualnych nauczycieli i pokazuje wybrane zadania, które mogą one realizować. Opisuje kilka przykładów wirtualnych mentorów, w tym bota wirtualnego nauczyciela GERDA tworzonego na Wydziale...

  • Słowo wstępne

    .

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 3796 razy