dr inż. Igor Garnik
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Informatyki w Zarządzaniu
Obszary badawcze
Publikacje
Filtry
wszystkich: 22
Katalog Publikacji
Rok 2019
-
Wykorzystanie e-narzędzi w nauczaniu, egzaminacji i certyfikacji Autodesk
PublikacjaAutoryzowane Centrum Szkolenia Autodesk Politechniki Gdańskiej zostało założone w 1995 roku. Stanowiło odpowiedź na rosnące zainteresowanie zdobywaniem umiejętności obsługi oprogramowania typu CAD wśród studentów i młodych inżynierów. Rosnące zainteresowanie zaowocowało stopniowym wdrażaniem kolejnych narzędzi e-learningowych. Wraz ze zdobyciem statusu Autoryzowanego Akademickiego Partnera Autodesk w 2016 roku pojawiły się nowe...
Rok 2016
-
Exploring ontological approach for user requirements elicitation in design of online virtual agents
PublikacjaEffective user requirements elicitation is a key factor for the success of software development projects. There are many qualitative and quantitative research studies that promulgate particular methods and show the application of user requirements elicitation in particular domains. However, few try to eliminate the burden of ambiguity in gathered data, naturally occurring in different groups of stakeholders. This paper deals with...
-
Eye-tracking Web Usability Research
PublikacjaIn this paper we present the results of a study that aims to evaluate the usability of three selected web services, based on eye–tracking and thinking aloud techniques. The gathered comments and observations, recapitulated and supported by particular measures, allow us to discover and describe typical user behavior pertaining to given tasks to solve.
Rok 2015
-
User -friendly E-learning Platform: a Case Study of a Design Thinking Approach Use
PublikacjaE-learning systems are very popular means to support the teaching process today. These systems are mainly used by universities as well as by commercial training centres. We analysed several popular e-learning platforms used in Polish universities and find them very unfriendly for the users. For this reason, the authors began the work on the creation of a new system that would be not only useful, but also usable for students, teachers...
Rok 2014
-
Can Evaluation Patterns Enable End Users to Evaluate the Quality of an e-learning System? An Exploratory Study.
PublikacjaThis paper presents the results of an exploratory study whose main aim is to verify if the Pattern-Based (PB) inspection technique enables end users to perform reliable evaluation of e-learning systems in real work-related settings. The study involved 13 Polish and Italian participants, who did not have an HCI background, but used e-learning platforms for didactic and/or administrative purposes. The study revealed that the participants...
-
Creative sprints: an unplanned broad agile evaluation and redesign process.
PublikacjaWe report how a request for routine usability work rapidly evolved into a novel agile process for evaluation and redesign. This process is described and then analysed to identify reasons for success. This analysis supports realistic knowledge transfer between User Experience professionals by outlining how similar future processes could succeed.
-
Just Let Me Think: Designing Against Acquired Illiteracy.
PublikacjaThis article concerns the relatively new problem of illiteracy relating to persons previously being literate, which is caused by too intensive using of so-called digital media (TV, computers, tablets, smartphones, e-book readers, portable media players, etc.). The problem has been observed for several years mainly in countries with high economic and technological development. The widespread use of digital media and the ease of...
-
Multimedia in teaching economics and management in higher education.
PublikacjaNowadays, the use of multimedia teaching materials at universities makes a standard practice. However their saturation is still quite low comparing to the expectations of students - the main consumers of the information contained therein. This article will present the results of research conducted among students of Management and Engineering Management carried at the Technical University of Gdańsk. Some students of Computer Science...
-
Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym
PublikacjaWzrost dostępności internetu oraz rozwój systemów informatycznych przyczyniły się do zmian w zakresie edukacji. Poprzez wykorzystanie narzędzi informatycznych coraz popularniejszą formą nauczania stał się e-learning. Obecnie większość uczelni wyższych stosuje wybrany przez siebie system e-learningowy, którego głównym zadaniem jest wsparcie procesu dydaktycznego. Celem pracy jest analiza zastosowania kilku przykładowych systemów...
Rok 2013
-
Modelling Of Commercial Websites. A New Perspective On Usability And Customer Relation
PublikacjaFrom an economic point of view, a critical aspect of online services is their ability to retain customers. The aim of presented study was the use of a layered model VIPR (Visual - Interaction - Process - Relation ) for commercial services online. The indicator of trust and establishing lasting relationships were assessment achieved from experienced users of commercial online services (n = 207), obtained by means of Web Credibility...
-
Online stores' credibility: the moderating role of customers' gender and self-efficacy
PublikacjaThe evaluation of online stores’ credibility by customers in regard of gender and self-efficacy is presented. Two groups of attributes, usability and informational content, were characteristics of credibility. The survey involved students as representatives of the largest group of the Internet users. As shown by the results obtained, the informational content of online stores (such as recommendations) and its professionalism was...
Rok 2011
-
Badania doświadczenia użytkownika (User Experience) w projektowaniu interakcji użytkownik-system
PublikacjaArtykuł omawia coraz częściej używany termin "doświadczenie użytkownika" (ang. User Experience - UX) oraz je-go znaczenie dla emocjonalnych aspektów satysfakcji użytkownika produktów informatycznych i usług on-line. Dokona-no przeglądu czterech głównych podejść badawczych stosowanych obecnie w odniesieniu do tematyki UX: projektowa-nie interakcji, e-marketing, pomiary psychofizjologiczne i współprojektowanie usług. Przedyskutowano...
-
Knowledge Management Challenges in Collaborative Design of a Virtual Call Centre
PublikacjaThis paper presents the analysis of knowledge management issues for an user interface consulting project relevant during the development of a Virtual Call Centre. Experiences gathered by the team of designers and team of usability consultants have been described and evaluated from the knowledge management viewpoint. A concept of a knowledge-based system, potentially supporting usability consulting in subsequent IT projects has...
-
Percepcja wiarygodności internetowych serwisów handlowych w kontekście zachowań konsumenckich
PublikacjaCelem pracy było sprawdzenie, w jaki sposób zachowania konsumenckie determinowane czynnikami społecznymi różnicują percepcję atrybutów kształtujących wiarygodność internetowych serwisów handlowych. Doświadczenie w transakcjach on-line oraz poczucie własnej skuteczności konsumentów nie przyczyniały się do powstawanie różnic. Kobiety, inaczej niż mężczyźni, potrzebowały więcej rekomendacji i były bardziej wyczulone na nieprofesjonalizm...
-
Pomiar wiarygodności internetowych serwisów handlowych
PublikacjaRozwój handlu internetowego jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów na tę formę dystrybucji towarów i usług. Z tego powodu, zarządzanie witryną sklepu internetowego, w celu zwiększenia jej wiarygodności, a co za tym idzie - konkurencyjności, jest ważnym zadaniem stojącym przed podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w sieci. Celem niniejszej pracy było zaproponowanie nowej metody oceny wiarygodności serwisów WWW. Badanie...
Rok 2010
-
Towards Methodology for User Experience Measurement in On-line Services
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki badań, których celem była identyfikacja czynników kształcących jakość postrzeganą wybranych usług on-line udostępnianych przez Internet oraz ocena wpływu czynników kształtujących lojalność ich użytkowników. Badania wykazały, że czynnikami najbardziej istotnymi są: ''atrakcyjna cena'', następnie ''poczucie bezpieczeństwa'' oraz ''wyczerpująca informacja'', a w dalszej kolejności ''wygoda'' korzystania z...
Rok 2008
-
Ocena czynników kształtujących wiarygodność internetowych serwisów handlowych
PublikacjaW artykule przedstawiono przebieg i wyniki badań przeprowadzonych w latach 2005-2007 wśród polskich użytkowników Internetu. Efektem tych badań jest model obrazujący wpływ takich czynników, jak użyteczność (w sensie informatycznym), jakość zawartości informacyjnej serwisu WWW oraz czynniki kulturowe na wiarygodność handlowego serwisu internetowego postrzeganą subiektywnie przez klienta detalicznego. Autorzy starali się również wykazać...
Rok 2006
-
Factors affecting credibility of e-shops in Poland
PublikacjaArtykuł stanowi kontynuację tematu podjętego w poprzednich pracach autora nt. czynników wpływających na wiarygodność detalicznych sklepów internetowych. Przedstawiono w nim wstępne wyniki badań dokonanych przez autora.
-
Vendor credibility in e-shops design in Poland : an empirical study
PublikacjaArtykuł przedstawia wyniki badań dokonanych przez autora dotyczących czynników wpływających na wiarygodność detalicznych oferentów internetowych postrzeganą przez polskich klientów.Przedstawiono także model budowy wiarygodności oferenta internetowego, opracowany na podstawie wyników badań.
Rok 2005
-
Factors affecting credibility of e-shops in Poland
PublikacjaArtykuł stanowi kontynuację tematu podjętego w poprzednich pracach autora nt. czynników wpływających na wiarygodność detalicznych sklepów internetowych. Przedstawiono w nim wstępne wyniki badań dokonanych przez autora. W artykule wskazano również na związki pomiędzy modelami wiarygodności i powszechnie stosowanymi modelami jakości.
Rok 2003
-
Modele budowy wiarygodności oferenta w internetowych transakcjach detalicznych.
PublikacjaW artykule omówiono problematykę budowy wiarygodności serwisów WWW obsługujących transakcje detaliczne. Zaprezentowano przykłady modeli opisujących relacje oraz czynniki wpływające na zaufanie klienta do oferenta działającego w Internecie. Przedstawiono również założenia dla dedykowanego modelu budowy wiarygodności serwisu WWW.
Rok 2002
-
Zaufanie w systemach płatności online.
PublikacjaW artykule omówiono problematykę związaną z dokonywaniem płatności drogą elektroniczną. Przedstawiono przyczyny częstego braku zaufania do tej formy dokonywania transakcji oraz sformułowano zakres badań niezbędnych do określenia, czy przyczyny takiego stanu rzeczy są zbliżone w Polsce i na świecie.
wyświetlono 2235 razy