prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski
Zatrudnienie
- Profesor w Katedra Wytrzymałości Materiałów
Publikacje
Filtry
wszystkich: 262
Katalog Publikacji
-
Some remarks about numerical stability in nonlinear dynamics on the basic of truss structures.
Publikacja.
-
Torsional buckling of thin walled I beam column with warping stiffeners.
Publikacja.
-
Numeryczna ocena nośności dźwigarów mostu w Kiezmarku.
PublikacjaMost przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wybudowano w 1973 r. Oryginalna konstrukcja, według aktualnej normy PN-85/S-10030 ''Obiekty mostowe. Obciążenia'', spełniała tylko wymogi klasy C, dlatego wystąpiła konieczność jej wzmocnienia. W trakcie prac stwierdzono występowanie znacznych deformacji pierwotnych blachownic we wszystkich dźwigarach mostu, będące efektem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności wynikające z prostowania...
-
Fem and time stepping procedures in non-linear dynamics of flexible branched shell structures.
PublikacjaW pracy dyskutowano problemy całkowania równań ruchu, sformułowanych w ramach nieliniowej sześcioparametrowej teorii powłok. Główne myśli dotyczą zbieżności rozwiązań uzyskanych w procesie aproksymacji przestrzennej i czasowej oraz analizy stabilności rozwiązań MES.
-
Katedra Mostów.
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono Katedrę Mostów Politechniki Gdańskiej, zarówno w ujęciu historycznym jak i w czasie obecnym. Na osiągnięcia i słabości w działalności Katedry miały i mają wpływ jej specyficzne cechy. Katedra specjalizuje się w wąskiej dziedzinie konstrukcji budowlanych, jakimi są mosty. Mosty przejawiają w sobie najpiękniejsze i najbardziej wyrafinowane elementy sztuki budowlanej. Specjalizację mostową kończą rok rocznie...
-
Obiekty mostowe obwodnicy miasta Wolin w świetle badań podczas próbnego obciążenia.
Publikacja02 grudnia 2003r. oddano do eksploatacji obwodnicę miasta Wolin w ciągu drogi krajowej nr 3. Droga ta odgrywa ważną rolę w tranzytowym ruchu międzynarodowym (kraje skandynawskie - południe Europy) oraz krajowym (północ - południe). Obsługuje ona również port i bazy promowe w Świnoujściu. Nowa droga zlokalizowana w sąsiedztwie toru kolejowego, umożliwia bezkolizyjny przejazd przez miasto. Całkowita długość wybudowanego odcinka wynosi...
-
Badania odbiorcze mostu (próbne obciążenie).
PublikacjaMost III Tysiąclecia im. Jana Pawła II jest elementem Trasy Sucharskiego w Gdańsku, łączącej ul. Elbląską od strony południowej nad Martwą Wisłą z węzłem Wosia Budzysza i dalej portem Północnym. Most oddano do użytku w październiku 2001r. Jego budowa była, z punktu widzenia realizacji, przedsięwzięciem wysoce oryginalnym w skali kraju, gdyż to właśnie tutaj po raz pierwszy w Polsce zastosowano montaż wspornikowy przy budowie mostu...
-
Statyka i dynamika powłok wielopłatowych. Nieliniowa teoria i metoda elementów skończonych.
PublikacjaW części teoretycznej monografii sformułowano ścisłe 2D powierzchniowe zasady dynamiki powłok jako wynik całkowania po grubości odpowiednich 3D zasad dynamiki ośrodka ciągłego. Odpowiadająca im 2D kinematyka powłoki jest konstruowana również ściśle na poziomie dwuwymiarowym. Przybliżenia są wprowadzane jedynie do równań konstytutywnych, które są z definicji zależnościami przybliżonymi, opartymi o badania eksperymentalne. Konsekwencją...
-
Most kolejowy przez Martwą Wisłę do Portu Północnego w Gdańsku. Stan obecny i możliwości modernizacji.
PublikacjaW artykule dokonano charakterystyki i oceny stanu technicznego istniejącego stuletniego mostu kolejowego przez Martwą Wisłę w Gdańsku. Przedstawiono koncepcję modernizacji obiektu z przęsłem stałym oraz jezdnią w postaci płyty zespolonej lub użebrowanej. Całość poparto dokumentacją fotograficzną obiektu istniejącego oraz rysunkami koncepcji modernizacji.
-
Torsional buckling paradox - extended studies.
PublikacjaAnalizowano wyboczenie skrętne pręta cienkościennego o dwuteowym przekroju poprzecznym ze zmienną szerokością półek. Wykazano, że siła krytyczna wyboczenia skrętnego może przekraczać granice wyznaczone przez siły odpowiadające prętom o stałych ekstremalnych szerokościach półek. Ten paradoksalny wynik uzyskano w ramach teorii prętów cienkościennych o przekroju nieodkształcalnym. Przeanalizowano siłę krytyczną wyboczenia skrętnego...
-
Awaria wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w Gdańsku.
Publikacja10.10.2004 miała miejsce awaria konstrukcji wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w ciągu ul. Braci Lewoniewskich w Gdańsku. Jest to stalowa konstrukcja łukowa z podwieszoną jezdnią, na blachach nieckowych i wydzielonym ściągiem. Mechanizm awarii polegał na odspojeniu się ściągu od konstrukcji jezdni na skutek korozji łączników. W wyniku utraty połączenia z konstrukcją podwieszenia, ściąg jako cięgno o długości odpowiadającej...
-
Nośność zdeformowanych dźwigarów mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Kiezmarku w świetle obliczeń numerycznych i badań In situ.
PublikacjaPo 30 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia. W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. Oczywiste trudności związane z prostowaniem blisko 4 kilometrów środników, skłoniły...
-
Measurements of displacement and acceleration of the railway bridge at km 333-254 of the Vilnius - Klaipeda railway line
PublikacjaThe purpose of this work is to perform a report of static and dynamic test realized on the bridge at km 333-254 of the Vilnius - Klaipeda railway line over the Salantas River in Kūlupėnų.
-
Numerical Analysis of Mice Carotid Arteries’ Response Emphasizing the Importance of Material Law Constants’ Validation
PublikacjaIn this paper, a detailed validation of the passive material properties of mice carotid arteries and constants of the Fung and Holzapfel hyperelastic material laws is conducted by means of static nonlinear FEM analyses. The response of the carotid arteries in an inflation test is studied here for the following mouse models: wild-type, mdx, sgcd−/−, Eln+/+, Eln+/−, Fbln5+/+, and Fbln5−/−. All FEM computations are conducted on models...
-
Wybrane uwagi o analizie dynamicznej ciała sztywnego i powłok sprężystych. Problemy dynamiki konstrukcji. Zbiór prac XI Międzynarodowego Sympozjum Dynamiki Konstrukcji.
PublikacjaPraca podejmuje tematykę ruchu kulistego bryły sztywnej i metod jej wyznaczania. Zastosowane procedury numeryczne testowane dla przypadku bryły sztywnej są stosowane do analizy dynamicznej powłok sprężystych na podstawie analogii równań dynamiki.
-
Badania mostu III Tysiąclecia im. Jana Pawła II w ciągu Trasy Sucharskiego w Gdańsku
PublikacjaW pracy przedstawiono zakres oraz wyniki badań podczas próbnego obciążenia drogowego mostu podwieszonego przez rzekę Martwą Wisłę w Gdańsku. Scharakteryzowano metodę pomiarów (aparaturę pomiarową), omówiono wyniki badań statycznych i dynamicznych oraz przedstawiono podsumowanie i wnioski z badań.
-
Selected numerical aspects of non linear analysis on E3xSO(3).
PublikacjaPraca ma charakter przeglądowy. Dotyczy numerycznych aspektów nieliniowej analizy układów sformułowanych w ramach teorii sześcioparametrowej. Rozważania dotyczą statyki i dynamiki rozważanych układów oraz specjalnych technik numerycznych stosowanych do ich analizy. Praca zawiera przykłady numeryczne.
-
Ciekawy przypadek wiaduktu sprężonego, którego nie wzmocniono.
PublikacjaW ramach ekspertyzy dotyczącej nośności zarysowanych bloków oporowych nowego wiaduktu sprężonego, wykonano sprawdzające obliczenia statyczne rzeczywistej konstrukcji z uwzględnieniem wpływu sposobu modelowania przęseł na jego teoretyczne wytężenie. Wykonano również numeryczną analizę nośności konstrukcji bloków oporowych oraz przeprowadzono badania wiaduktu ''in situ''. W wyniku przeprowadzonych analiz i badań stwierdzono wystarczjającą...
-
On the paradox of torsional buckling of thin-walled I columns
PublikacjaAnaliza wyboczenia skrętnego pręta cienkościennego o dwuteowym przekroju poprzecznym ze zmienną, w pewnych granicach, szerokością półek wykazała, że siła krytyczna wyboczenia skrętnego może przekraczać granice wyznaczone przez siły odpowiadające prętom o stałych ekstremalnych szerokościach półek. Ten paradoksalny wynik uzyskano w ramach teorii prętów cienkościennch o przekroju nieodkształcalnym. Ponadto wykazano, że punkt bifurkacji...
-
Konsekwencje sposobu modelowania mostu na przykładzie drogowego wiaduktu sprężonego.
PublikacjaW ramach projektu próbnego obciążenia nowego wiaduktu sprężonego wykonano obliczenia statyczne rzeczywistej konstrukcji. Rozbieżności pomiędzy założeniami projektowymi a wynikami własnymi, skłoniły do przeprowadzenia analizy wpływu sposobu modelowania przęseł na jego teoretyczne wytężenie. Analizowano cztery modele MES, rusz belkowy, model powłokowo-belkowy, model powłokowo-bryłowy oraz model bryłowy. Rezultaty odniesiono do wyników...
wyświetlono 6840 razy