Leszek Jarzębowicz - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 94

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2014
Rok 2013
Rok 2015
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2012
Rok 2016
Rok 2023
Rok 2022
  • Application of Traction Supply System for Charging Electric Cars
    Publikacja

    - ENERGIES - Rok 2022

    The development of electromobility involves the development of electric cars charging infrastructure. The increase of the number of chargers poses new demands for the AC power grid, especially in regard to its capacity of delivering high peak power. As an alternative for the public AC power grid, urban electrified transportation systems (trams, trolleybuses, and metro) can be used for supplying electric cars chargers. The article...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Compensation of Voltage Drops in Trolleybus Supply System Using Battery-Based Buffer Station
    Publikacja

    This paper analyzes the results of a trial operation of a battery-based buffer station supporting a selected section of trolleybus power supply systems in Pilsen, Czech Republic. The buffer station aims to prevent the catenary from excessive voltage drops in a part of the route that is most remote from the traction substation. Compensation of voltage drops is carried out by continuously measuring the catenary voltage and injecting...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2010
  • Bezczujnikowe sterowanie trakcyjnym silnikiem IPMSM małej mocy
    Publikacja

    W referacie przedstawiono bezczujnikowy napęd trakcyjny wykorzystujący silnik synchroniczny z magnesami trwałymi zagłębionymi w wirniku (IPMSM). Zaprezentowano ogólną strukturę układu regulacji momentu silnika. Omówiono estymatory położenia kątowego wirnika dla małych i dużych prędkości kątowych. Opisano laboratoryjne stanowisko badawcze. Przedstawiono wybrane wyniki eksperymentalne z bezczujnikowej pracy napędu.

Rok 2011
  • Bezczujnikowe sterowanie trakcyjnym silnikiem IPMSM małej mocy

    This paper describes an algorithm for estimation of IPMSM angular rotor position. The algorithm uses derivatives of motor phase currents resulting from PWM modulation to obtain the rotor position. Control of the IPMSM electromagnetic torque requires a precise estimation of the rotor angular position throughout the wide speed range. This involves using a set of estimation methods switched with the dependence on the actual rotor...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2009
  • Bezczujnikowy napęd trakcyjny z silnikiem IPMSM.
    Publikacja

    - Rok 2009

    W artykule przedstawiono metodę estymacji położenia kątowego wirnika silnika synchronicznego z magnesami trwałymi zagłębionymi w wirniku. Metoda wymaga wielokrotnego pomiaru wartości prądów fazowych silnika w okresie modulacji. Do obliczeń wykorzystywane są szybkości zmian prądów związane z modulacją napięcia za pomocą falownika tranzystorowego. Przedstawiono algorytm matematyczny metody oraz jego symulacyjną weryfikację.

Rok 2019

wyświetlono 3548 razy