Drogownictwo - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Drogownictwo

ISSN:

0012-6357

Wydawca:

Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Zarząd Krajowy

Dyscypliny:

  • inżynieria lądowa, geodezja i transport (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)

Punkty Ministerialne: Pomoc

Punkty Ministerialne - aktualny rok
Rok Punkty Lista
Rok 2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
Punkty Ministerialne - lata ubiegłe
Rok Punkty Lista
2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
2023 20 Lista ministerialna czasopism punktowanych 2023
2022 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2021 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2020 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2019 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2018 5 B
2017 5 B
2016 5 B
2015 5 B
2014 4 B
2013 4 B
2012 5 B
2011 5 B
2010 6 B

Model czasopisma:

Tradycyjne

Impact Factor:

brak danych

Polityka wydawnicza:

Licencja: COPYRIGHT
Licencja
COPYRIGHT
Informacja o polityce wydawniczej
http://drogownictwo.sitkrp.org.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=111&lang=pl otwiera się w nowej karcie
Informacja o warunkach samoarchiwizacji
Brak
Czy czasopismo pozwala na samoarchiwizację
Nie
Informacje o polityce dot. danych badawczych
brak danych
Embargo w miesiącach
12
Informacje dodatkowe
Dostęp Gratis Open Access (Bronze Open Access) po upływie 12 miesięcy.

Filtry

wszystkich: 84

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Czasopism

  • Czym jest obecnie "destrukt asfalt"? Zmiany w normie EN 13108-8
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2017

    W roku 2016 została wprowadzona nowelizacja normy EN 13108-8, odnoszącej się do destruktu asfaltowego. Wprowadza ona nowy termin oraz istotne zmiany w dotąd stosowanych definicjach i opisie mieszanki mineralno-asfaltowej, przeznaczonej do powtórnego wykorzystania. Autor omówił zakres zmian i zwrócił uwagę na ich możliwe konsekwencje w odniesieniu do praktyki stosowania destruktu asfaltowego w Polsce.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Ocena właściwości niskotemperaturowych mieszanek mineralno-asfaltowych z asfaltem modyfikowanym SBS i gumą

    W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w niskich temperaturach dla mieszanek mineralno-asfaltowych zaprojektowanych z użyciem asfaltów modyfikowanych miałem gumowym oraz polimerem SBS. Badania laboratoryjne zostały przeprowadzone dla dwóch rodzajów mieszanek mineralno-asfaltowych do warstwy ścieralnej – mastyksu grysowego (SMA 8) i asfaltu porowatego (PA 8). W niniejszym artykule przedstawiono wyniki następujących...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • |Analiza zmian funkcjonowania transportu zbiorowego wynikających z budowy węzłów integracyjnych
    Publikacja

    Coraz częstszym problemem zauważalnym podczas modernizacji lub przebudowy sieci transportowej miasta jest integrowanie środków transportu. Rozwiązaniem tej sytuacji jest budowa węzłów przesiadkowych umożliwiających lepszy dostęp do transportu publicznego. Niesie to za sobą skutki w postaci modyfikacji funkcjonowania linii transportu zbiorowego, co daje możliwość poszerzenia oferty przewozowej oraz efektywnego wykorzystania potencjału...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wpływ zbrojenia polimerowymi włóknami rozproszonymi na wybrane właściwości mieszanek mineralno-asfaltowych

    W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań mieszanek mineralno-asfaltowych zbrojonych polimerowymi włóknami rozproszonymi. Ocenie poddano mieszankę włókien zbrojących aramidowo-poliolifenowych pod kątem wpływu ich zastosowania na właściwości niskotemperaturowe i odporności na deformacje trwałe mieszanek mineralno-asfaltowych. Właściwości niskotemperaturowe oceniano na podstawie testu zginania próbek belkowych oraz na podstawie...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Twardnienie fizyczne asfaltów i mieszanek mineralno-asfaltowych oraz jego wpływ na spękania niskotemperaturowe
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2013

    Artykuł przedstawia opis zjawiska twardnienia fizycznego asfaltów i mieszanek mineralno-asfaltowych oraz jego prawdopodobne przyczyny. Omawia wpływ tego zjawiska na spękania niskotemperaturowe nawierzchni. Krótko przedstawia badania przeprowadzone w tym zakresie na Politechnice Gdańskiej.

  • Badania mieszanek mineralno-asfaltowych w niskiej temperaturze
    Publikacja

    W artykule przedstawiono metody badań w niskiej temperaturze betonu asfaltowego przeznaczonego do warstwy ścieralnej. Przedstawione zostały wyniki badań dla 4 różnych metod badawczych: zginania, pełzania, pośredniego rozciągania oraz rozciągania termicznego przy ograniczonym odkształceniu (test TSRST). Próbki betonu asfaltowego były przygotowywane w laboratorium z wykorzystaniem 3 rodzajów asfaltów: asfaltu zwykłego, asfaltu modyfikowanego...

  • Koncepcja systemu automatycznego nadzoru nad niebezpiecznymi zachowaniami uczestników ruchu drogowego
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2014

    Istotnym czynnikiem wpływającym na powstanie zdarzeń niebezpiecznych (kolizji i wypadków) na drogach są niebezpieczne zachowania kierowców: jazda z prędkością niedozwoloną, wjazd pojazdu na skrzyżowanie przy czerwonym sygnale, wymuszenie pierwszeństwa przejazdu, wymuszenie pierwszeństwa wobec pieszych, wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, niestosowanie zabezpieczeń w pojazdach (kasków, pasów bezpieczeństwa), używanie telefonów...

  • Badania parametrów mechaniki pękania betonów asfaltowych konwencjonalnych i o wysokim module sztywności
    Publikacja

    W artykule przedstawiono przegląd literatury oraz podstawy teoretyczne wyznaczania krytycznej wartości współczynnika intensywności naprężeń K oraz całki J, charakteryzującej krytyczną prędkość uwalniania energii. Przedstawiono również wyniki badań laboratoryjnych parametrów mechaniki pękania betonów asfaltowych konwencjonalnych i o wysokim module sztywności. Na podstawie otrzymanych wyników dokonano próby oceny badanych mieszanek...

  • Przepustowość przepustu niezatopionego
    Publikacja

    Podczas przepływu w warunkach niezatopionego wlotu i wylotu w przewodzie przepustu woda tworzyć będzie swobodne zwierciadło. Przepływ bezciśnieniowy w przewodzie przepustu może wystąpić również w warunkach zatopionego wlotu. W pracy porównano wyniki obliczeń przepustowości całego przepustu i samego przewodu o przekroju kołowym i kwadratowym. W warunkach spokojnego ruchu wody, przy braku spiętrzenia na wylocie, o przepustowości...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wpływ zawartości środków wiążących na sztywność mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych

    W artykule podjęto próbę ustalenia, i jest zachowanie się mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych (MCE). Czy pod obciążeniem jest bardziej zbliżone do mieszanek mineralno-asfaltowych (materiały o charakterze lepkosprężystym) czy też mieszanek związanych cementem (materiały o charakterze sprężystym). Przebadano dziewięć mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych o zróżnicowanych kombinacjach obu środków wiążących – cementu oraz...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wpływ równości nawierzchni podatnej na ich trwałość
    Publikacja

    Nierówności nawierzchni powodują odchylenia nacisków osi pojazdów będących w ruchu od nacisku statycznego. Dynamiczne obciążenia pojazdów w większym stopniu wytężają konstrukcję nawierzchni drogowej. Rozkład obciążeń dynamicznych ma kształt rozkładu normalnego i jest opisywany poprzez obciążenie statyczne oraz wskaźniki dynamiczne DI lub DLC. Wraz z pogorszeniem równości i zwiększeniem prędkości średniej pojazdów rosną maksymalne...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Szczepność między warstwami asfaltowymi nawierzchni.
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2003

    W publikacji przedstawiono problem, jaki wynika z braku szczepności warstw asfaltowych. Brak szczepności wynika z braku odpowiedniej warstwy szczepnej, lub zastosowania gruboziarnistych warstw asfaltowych i małej ilości lepiszcza do warstwy szczepnej. Konsekwencją braku szczepności miedzy warstwami jest mniejsza trwałość zmęczeniowej nawierzchni i krótszy okres jej eksploatacji. Może się to przyczynić do konieczności przeprowadzenia...

  • Przepisy dotyczące dopuszczalnych wymiarów ciężarów samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej i w Polsce.
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2003

    Artykuł przedstawia unormowania prawne obowiązujące w Unii Europejskiej oraz w Polsce. Porównano zarówno wymiary pojazdów, dopuszczalne obciążenie jak i naciski wywierane przez poszczególne pojazdy. Przedstawiono różnice w legislacji pomiędzy Unią Europejską a Polską i konsekwencje z tego wynikające. Z przedstawionego porównania wynika, że w Polsce dopuszczalne obciążenie na oś jest mniejsze niż w Unii Europejskiej. Będzie to...

  • Oznaczanie modułów nawierzchni do projektowania wzmocnień
    Publikacja

    Pomiary ugięć nawierzchni ugięciomierzem dynamicznym (FWD)pozwalają na obliczenie modułów sprężystości warstw asfaltowych, podbudowy i podłoża. Wyniki pomiarów są zwykle analizowane statystycznie na określonym poziomie ufności. Autorzy obliczyli, na analizowanym odcinku drogi, grubości wzmocnienia nawierzchni asfaltowej na różnych poziomach ufności.

  • Strategia zmniejszania liczby i skutków wypadków w nocy na drogach krajowych
    Publikacja

    W porze ograniczonej widoczności w wypadkach drogowych na drogach krajowych ginie ponad połowa ofiar śmiertelnych. Głównymi ofiarami tych wypadków są piesi i rowerzyści. W artykule zaproponowano strategię działań na drogach krajowych zmierzającą do redukcji liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach nocą na drogach krajowych.

  • Strategia zmniejszania liczby i skutków zderzeń czołowych na drogach krajowych
    Publikacja

    Zderzenia czołowe należą do najbardziej ofiarochłonnych wypadków w Polsce. Ryzyko śmierci jest prawie dwukrotnie większe niż w przypadku innych rodzajów zderzeń. W artykule opisano strategię ograniczenia tego typu zderzeń, poprzez różnego typu działania w głównej mierze inżynierskie (np. rozdzielenie jezdni, budowa pasów do wyprzedzania, efektywność tych rozwiązań i dalsze kierunki działań.

  • Strategia redukcji liczby i skutków zderzeń bocznych i tylnych na drogach krajowych
    Publikacja

    Zderzenia boczne i tylne należą do najczęściej wystepujących wypadków na drogach krajowych w Polsce. Najwięcej takich zderzeń jest na skrzyżowaniach i na odcinkach prostych. W artykule opisano strategię ograniczenia tego typu zdarzeń, poprzez różnego typu działania, jak na przykład: ograniczanie dostępności, zmniejszanie kolizyjności na skrzyżowaniach, monitorowanie skrzyżowań.

  • Strategia zmniejszania liczby i skutków wypadków związanych z nadmierną prędkością
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2009

    Nadmierna prędkość na drogach krajowych jest bezpośrednią lub pośrednią przyczyną wypadków z ofiarami. W artykule opisano strategię ograniczenia tego typu zdarzeń i zachowań kierowców, poprzez różne środki zarzadzania prędkością. Szczególną uwagę poświęcono intensyfikacji nadzoru nad ruchem z wykorzystaniem automatycznego nadzoru nad prędkością, a także efektywność tych rozwiązań i ogólne uwarunkowania wdrażania zarządzania prędkością...

  • Program bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych do roku 2013
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2009

    Mimo dotychczas podejmowanych wielu działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci dróg krajowych w Polsce, rezultaty są dalekie od oczekiwań i zadań postawionych przez krajowych program GAMBIT 2005. W artykule przedstawiono zarys tego programu, koncentrując się głównie na: roli strategii brd, zasadach doboru celów, wyborze wiodących strategii zwiększania bezpieczeństwa oraz na charakterystyce programów funkcjonalnych.

  • Strategia zmniejszania liczby i skutków wypadnięcia pojazdu z drogi
    Publikacja

    Wypadnięcie z drogi, czyli wywrócenie się pojazdu lub najechanie na drzewo lub słup to jedna z głównych przyczyn wypadków drogowych. Wypadki tego typu charakteryzują się bardzo wysoką ciężkością. Przyczynia się do tego brak stref bezpieczeństwa w otoczeniu dróg. W artykule opisano strategie ograniczenia tego typu zdarzeń. Przedstawiono również efektywność tych rozwiązań oraz ogólne uwarunkowania zmniejszania ciężkości wypadków...

wyświetlono 2259 razy