Piotr Bzura - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie profilowe: dr inż. Piotr Bzura

dr inż. Piotr Bzura

Zatrudnienie

Filtry

wszystkich: 36

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2022
Rok 2021
Rok 2020
  • PORÓWNANIE SPRAWNOŚCI ŚRUB NAPĘDOWYCH JACHTU MOTOROWEGO NA STANOWISKU DYDAKTYCZNYM
    Publikacja

    w artykule przedstawiono autorską metodę wyznaczania sprawności działania różnych śrub napędowych jachtu motorowego na podstawie wyników badań wykonanych na stanowisku laboratoryjnym. Zastosowanie takiej metody porównawczej wymagało zbudowania prostego w użytkowaniu stanowiska dydaktycznego odwzorowującego możliwe warunki działania układu napędowego jachtu motorowego, składającego się ze źródła mocy w postaci silnika elektrycznego,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2019
  • ANALIZA I OCENA WADLIWOŚCI ŁOŻYSK W ASPEKCIE II ZASADY TERMODYNAMIKI
    Publikacja

    W artykule przedstawiono autorską metodę sprawdzania wadliwości łożysk tocznych i ślizgowych podpierających wał napędzany trójfazowym silnikiem elektrycznym. Badania zostały przeprowadzone w aspekcie II zasady termodynamiki na podstawie analizy i oceny wyników badań laboratoryjnych wykonanych na stanowisku badawczym. Badania te wymagały zbudowania stanowiska umożliwiającego porównanie działania łożysk tocznych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Diagnostic Model of Crankshaft Seals
    Publikacja

    T he paper presents a research stand being a diagnostic model of radial lip seals used, among others, on crankshafts of piston combustion engines in order to identify the correctness of their operation. The possibility of determining the technical condition of lip seals on the basis of the proposed coefficient of correctness of operation has been described. T he basic features of seals influencing their correctness of...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
  • Analiza wpływu ilości i jakości oleju smarowego na poprawność działania korbowych łożysk ślizgowych
    Publikacja

    - Rok 2016

    W artykule przedstawiono wpływ ilości i jakości oleju smarowego na działanie korbowego łożyska ślizgowego i opisano stanowisko badawcze, na którym zostały przeprowadzone badania własności oleju smarowego w aspekcie wpływu tych własności oleju na poprawność działania wspomnianego łożyska. Przedstawiono także analizę wyników badań i w oparciu o te wyniki sformułowano wniosek, że ilość i jakość oleju smarowego wpływa na poprawność...

  • IDENTIFICATION OF THE INTERFECE OF LATERAL SLIDE BEARINGS

    In the paper, the model of slide bearings of motor engine, the metodology of research on this type of bearings and its results are presented measurement standpoint consisting of main elements of Briggs & Stratton 550 serie 10 T 802 model piston motor engine driven by three phase elektric engine is introduced . On the measurement standpoint are measurements were done, needed for specification...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2015
Rok 2014
  • INVESTIGATION OF JOURNAL SLIDE BEARINGS UNDER THE ANGLE OF THEIR FUNCTIONING
    Publikacja

    Paper presents the structure and principle of operation of a stand for measurements of influence of the lubrication method and process on functioning of journal slide bearings in their various technical states. Measurements performed on the stand make it possible to take advantage of the new method of evaluating the influence of physical and chemical properties of lubricating oil on the coefficient of friction in the mixed friction...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2013
Rok 2012
  • Failure model of main elements of the ship engine crankshaft-piston assembly
    Publikacja

    The paper presents a failure model of main elements of the crankshaft-piston assembly, based on failures ofcrankshaft-piston assembly and timing gear system of the Sulzer RD engines, retrieved from the equipment reliabilitydata of selected ships.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Model zużycia głównych podzespołów zespołu korbowo-tłokowego i rozrządu
    Publikacja

    - Rok 2012

    W referacie na podstawie uszkodzeń zespołu korbowo-tłokowego i rozrządu silników Sulzer RD pobranych z syntetycznych danych o niezawodności wyposażenia wybranych statków PLO i PŻM zbudowany został model zużycia głównych podzespołów zespołu korbowo-tłokowego i rozrządu.

  • Reliability model of the crankshaft-piston assembly
    Publikacja

    - Journal of KONES - Rok 2012

    The laws that govern the durability of crankshaft-piston assembly friction nodes can be proved or at least derived or justified in an intuitive way. Operation of all the friction nodes is disturbed by external factors occurring with randomly changing intensity and also appearing at random. As the crankshaft-piston assembly friction nodes have a series structure and effects of those disturbances accumulate, their fitness for use...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2011
  • A method for evaluating durability of porous slide bearings
    Publikacja

    The article presents the structures of porous bearings bushes and greasy lubricants, and the similarity criterion resulting from this structures. A phisical model is proposed which describes the operation of the porous slide bearing bush taking into account, via analogy, the phenomena taking place in the grease lubricant nodes instead of those observed in the bush structures.Included are the result of experimental tests of three...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Reliability model of slide bearings with particular attention given to lubricating oil
    Publikacja

    The paper presents the slide bearing with circulating lubrication as a system of series three-element structure, where lubricating oil is the weakest link. In accordance with the Pierce statement that ''strength of chain is the strength of its weakest link'', a bearing reliability model has been developed. It allows to use the lubricating oil to evaluate the probability of correct working of the whole slide bearing, i.e. the reliability....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Tribological model of porous bearings with particular attention given to the lubricant lubricity
    Publikacja

    The friction and wear problems, accompanying all the tribological systems, lead to reduced service life. In order to prevent such situation, it is necessary to maintain fluid friction, which improves durability of all friction nodes in a tribological system. In the paper, the tribological system consists of porous bearings and the model deals with their weakest spots - the oil outflow points in the porous wall. A kinetic model...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2009
Rok 2008
Rok 2007
  • Diagnostic model of compression-ignition engine slide bearings for controlling the changes of their state
    Publikacja

    W artykule przedstawiono koncepcję umożliwiającą sterowanie procesami zmian stanów eksploatacyjnych silnika na podstawie modelu diagnostycznego łożysk ślizgowych. Jako model łożyska ślizgowego przyjęty został topologiczny model diagnostyczny, pozwalający na pełne i dokładne wykorzystanie oleju smarowego jako jednego z nośników informacji o stanie technicznym łożyska. Przedstawiona została przykładowa interpretacja stanów eksploatacyjnych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Lubricity-based estimation of the changes in the brake fluid quality
    Publikacja

    - Journal of KONES - Rok 2007

    W artykule przedstawiono, na podstawie wyników badań laboratoryjnych, możliwość określenia wartości smarności łączącej własności fizykochemiczne i reologiczne płynów. Smarność, która została określona dla trzech płynów hamulcowych (oznaczenia zastrzeżone przez firmę zlecającą porównanie ich własności), umożliwiła wybór najlepszego, który pewnie zostanie zastosowany w instalacjach hamulcowych samochodów.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Relacje diagnostyczne układów tribologicznych silnika o zapłonie samoczynnym dla potrzeb sterowania zużyciem przez pitting
    Publikacja

    - Rok 2007

    Cechą charakterystyczną zużycia przez pitting jest fakt, że występuje on jedynie w obecności oleju smarowego. Wpływ oleju smarowego na przebieg pittingu jest niezwykle złożony i nie całkiem zbadany. W artykule przedstawiono możliwość zastosowania wyników badań laboratoryjnych oleju smarowego jako relacji do budowy topologicznego modelu diagnostycznego dla potrzeb sterowania zużyciem układów tribologicznych przez pitting.

Rok 2005
Rok 2004
  • Model diagnostyczny łożysk silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Celem referatu jest zaprezentowanie modelu diagnostycznego łożysk ślizgowych, za pomocą którego można rozpoznawać stany techniczne tego łożyska z zastosowaniem zbioru właściwości oleju smarowego. Następnie przedstawiono plan badań empirycznych umożliwiających badanie procesu niszczenia warstwy granicznej oleju. Smarność tej warstwy ma zasadniczy wpływ na zużycie łożyska.

Rok 2003

wyświetlono 2061 razy