Publikacje
Filtry
wszystkich: 349
Katalog Publikacji
-
Edu Inspiracje WZiE: Postawione na głowie, czyli słów kilka o odwróconym nauczaniu
PublikacjaOdwrócone nauczanie jest znane od dawna, ale jego współczesne zastosowanie datuje się na rok 2012, kiedy pojawiła się publikacja Bergmann’a i Saams. Pilotażowe wdrożenie tej metody zostało zrealizowane dla formie przedmiotu realizowanego w języku angielskim Modelowanie procesów biznesowych, skierowanego do studentów Politechniki Gdańskiej. Wśród zasobów udostępnionych przed zajęciami najczęściej wykorzystywano pliki PDF (zawierające...
-
Zielona transformacja gospodarki i finansów samorządowych
PublikacjaKsiążka wpisuje się w nurt publikacji poświęconych przeciwdziałaniu zmianom klimatu, degradacji środowiska i możliwości wdrażania zrównoważonego rozwoju. Punkt wyjścia rozważań to 2 dokumenty: Agenda 2030 i Europejski Zielony Ład oraz warunki i możliwości ich operacjonalizacji na szczeblu ogólnokrajowym i lokalnym, tj. samorządowym. Zagadnienia omówione w monografii skupiają się na przyczynach i skutkach zmian klimatu, znaczeniu...
-
Self-Perceived Personal Brand Equity of Knowledge Workers by Gender in Light of Knowledge-Driven Organizational Culture: Evidence From Poland and the United States
PublikacjaThis study contributes to the limited literature on the personal branding of knowledge workers by revealing that a culture that incorporates knowledge, learning, and collaboration supports (explicit and tacit) knowledge sharing among employees and that sharing matters for knowledge workers’ self-perceived personal brand equity. Analysis of 2,168 cases from the United States and Poland using structural equation modeling (SEM) showed...
-
Zmiany w realizacji komunikacji wewnętrznej
Publikacja.
-
Analiza jakościowa i dyskusja wyników
Publikacja.
-
Image as a key factor of brand value at social media
PublikacjaThe paper aims to investigate the relationship between social media presence and activities and brand value for the most valuable Global Brands 2012 (Interbrandt 2013). Social media communication is an innovative way of communication. Brand value is a key performance indicator of brand strategy for managers. Brand and category image realized to be the key factor of investigated relation.
-
Navigare necesse est, czyli o niełatwym życiu żeglarza
Publikacja.
-
Doświadczenie czyni mistrza
Publikacja.
-
Technologia informacyjna w małych i średnich przedsiębiorstwach - wybór czy konieczność?
Publikacja -
Why set of experience knowledge structure can be considered a knowledge representattion for formal decision events?
PublikacjaOmówiono zasady reprezentacji wiedzy przy pomocy zbioru dośwadczeń. Uzasadniono wybór takiej reprezentacji na tle badańliteraturowych.
-
Zarządzanie wiedzą w organizacjach pozarządowych
PublikacjaOmówiono specyfikę funkcjonowania organizacji pozarządowych. W ramach tej specyfiki wskazano na problemy związane z zarządzaniem wiedzą w takich organizacjach.
-
Implementing the Knowledge Supply Chain System
PublikacjaOmówiono zasady konstrukcji łańcucha zaopatrzenia w wiedzę. Podano zasady implementacji łańcucha w rzeczywistych systemach zarządzania.
-
Knowledge Management in Non-Government organizations, Preliminary Report 2005
PublikacjaPrzedstawiono wyniki ankiety na temat stanu zarządzania wiedzą w organizacjach pozarządowych.
-
A complete example of experience konowledge structure on XML
PublikacjaPrzedstawiono kompletny przykład reprezentacji struktury wiedzy w języku XML. Omówiono cztery podstawowe składniki tej reprezentacji: dane, funkcje, ograniczenia i zasady.
-
Information- and Knowledge-Based Approaches to Improve Performance in Organizations : special issue editorial
PublikacjaOmówiono podejścia oparte na bazie informacji i bazie wiedzy w zagadnieniach związanych z usprawnianiem funkcjonowania organizacji. Szczególny nacisk położono na mozliwości usprawnień w aspekcie ekonomicznym.
-
Managing Knowledge in the new society
PublikacjaOmiono cechy społeczeństwa informacyjnego. Na tle tych cech wyszczególniono najwazniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem wiedzą w tym społeczeństwie.
-
Dwustopniowe studia ekonomiczne na uczelni technicznej
Publikacja -
Zarządzanie ''środek-góra-dół'' w uczelni
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono propozycję adaptacji modelu zarządzania ''środek - góra - dół'', autorstwa Nonaki i Takeuchiego, do realiów uczelni. Celem autora jest próba wykazania, że model ten korzystnie może wpływać na przepływ wiedzy we współczesnej uczelni określanej przez Mintzberga jako profesjonalna biurokracja. Sprzyja on bowiem w znacznie większym stopniu niż modele ''góra - dół'' i ''dół - góra'' doskonaleniu kultury organizacyjnej...
-
Organizacja sieciowa uczelni - studium wykonalności
PublikacjaW artykule przedstawiono uwarunkowania organizacyjne działalności uczelni w zmieniającym się otoczeniu. Wskazano bariery organizacyjne utrudniające elastyczne funkcjonowanie uczelni. Zaproponowano zmiany w uczelni w kierunku organizacji sieciowej. Sprzyja temu struktura biurokracji profesjonalnej uczelni, przeszkadza opór wobec zmian. W podsumowaniu podkreślono za Clarkiem konieczność podtrzymania i utrwalania zmian w uczelniach.
-
Elastyczność studiów dwustopniowych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
PublikacjaW komunikacie starano się udowodnić tezę, że zasadniczą cechą studiów dwustopniowych powinna być ich elastyczność. Przemawiają za tym: oczekiwania europejskiego rynku pracy dotyczące absolwentów o szerokich kwalifikacjach, dobre przygotowanie absolwentów studiów I stopnia (innych kierunków niż ekonomiczne) do podjęcia studiów II stopnia na kierunkach ekonomicznych oraz przykład połączenia wiedzy menedżerskiej i inżynierskiej stwarzającej...