prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde
Employment
- Rector at Gdańsk University of Technology
- Professor at Katedra Wytrzymałości Materiałów
Publications
Filters
total: 263
Catalog Publications
-
Guided waves in steel rails - experimental works and wavelet signal processing
PublicationW artykule zaprezentowano analizę falkową pomierzonych eksperymentalnie fal sprężystych wzbudzanych w szynach kolejowych.
-
Application of wavelet analysis in damage detection and localization
PublicationWykrywanie i lokalizacja uszkodzeń w konstrukcjach inżynierskich są przedmiotem intensyw-nych badań z powodu ich praktycznego znaczenia. Niezwykle istotne jest wczesne wykrycie uszko-dzeń w konstrukcjach inżynierskich o szczególnym znaczeniu, ponieważ ich propagacja może do-prowadzić do katastrofy budowlanej. Stosunkowo nową dziedziną badań w wykrywaniu zniszczeń jest zastosowanie analizy falkowej. Metoda ta bazuje na postaciach...
-
Wielopoziomowy system diagnostyki konstrukcji. Badania eksperymentalne na płycie stalowej
PublicationCelem pracy jest zweryfikowanie przydatności systemu wykrywania uszkodzeń bazującego na sieciach neuronowych i testach dynamicznych. Analizowanie są dwa poziomy dynamicznego badania konstrukcji. Pierwszy poziom zakłada wykorzystanie drgań środowiskowych, zaś drugi wykorzystuje drgania wywołane siłami o znanych amplitudach i ma na celu szczegółową ocenę stalowej płyty. Uszkodzenie symulowano przez umieszczenie dodatkowej masy w...
-
Wave propagation analysis in spatial frames using spectral Timoshenko beam elements in the context of damage detection
PublicationPraca poświęcona jest zjawisku propagacji fal sprężystych w trójwymiarowych układach ramowych. W ramach teorii belek Timoszenki formułuje się wielowęzłowy element belkowy klasy C0 z sześcioma inżynierskimi stopniami swobody w każdym węźle. Zakłada się, że elementy są wykonane z jednorodnego, izotropowego materiału liniowo sprężystego. Zasadniczym celem artykułu jest sformułowanie szybkiego i wydajnego schematu całkowania po czasie....
-
System ciągłej obserwacji stanu technicznego hali ''Olivia'' w Gdańsku
PublicationCelem artykułu jest przedstawienie prototypowego syste-mu monitoringu technicznego zainstalowanego w Hali "Olivia" w Gdańsku. System określany jest nazwą "SMT OLIVIA-2". System został oddany do użytku 16 marca 2009 roku. System monitoringu technicznego "SMT OLIVIA-2" przeznaczony jest do zdalnego monitorowania podstawowych parametrów pracy konstrukcji dachu i w sposób zautomatyzowany sygnalizowanie o jej stanie technicznym. W przy-padku...
-
System monitoringu technicznego Hali Sportowo-Widowiskowej "Olivia" w Gdańsku (SMT OLIVIA-2)
PublicationSystem SMT OLIVIA-2 ma za zadanie monitorowanie podstawowych parametrów pracy konstrukcji dachu i w sposób zautomatyzowany sygnalizowanie o jej stanie technicznym. System jest nowatorskim rozwiązaniem technologicznym. Nowością w stosunku do dostępnych na rynku ofert jest w szczególności rozbudowany moduł obliczeniowy bazujący na szczegółowym modelu teoretycznym dachu oraz zintegrowany z nim system ekspercki.
-
Zastosowania monitoringu technicznego w konstrukcjach budowlanych
PublicationW artykule przedstawiono najnowsze rozwiązania stosowane w systemach monitorin-gu technicznego konstrukcji budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem modułów ultra-dźwiękowych, systemów bazujących na drganiach konstrukcji oraz systemów światłowodowych.
-
MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”
PublicationW pracy przedstawione są wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie most ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno–użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu,...
-
POWŁOKOWA KOMPOZYTOWA KŁADKA DLA PIESZYCH O KONSTRUKCJI PRZEKŁADKOWEJ
PublicationPrzedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie kon-strukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, o rozpiętości 16,00 m, a szerokość użytkowa wynosi 2,60 m. Okładki prze-kładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winyloestrowo – szkla-nymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego...
-
Kompozytowa kładka pieszo-rowerowa o konstrukcji przekładkowej
PublicationPrzedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie konstrukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, o rozpiętości 16,00 m, a szerokość użytkowa wynosi 2,60 m. Okładki przekładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winyloestrowo – szklanymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego...
-
Ultrasonic diagnostics of concrete T-beams used in bridge structures
PublicationThis paper describes a method of ultrasonic diagnostics used for prefabricated concrete elements. The studies are focused on the applicability of nondestructive techniques based on impulse and wave packet induced elastic waves for the condition assessment of T-shaped bridge beams. Experimental tests were performed for the prestressed beam used for the superstructure of the viaduct on A1 highway near Toruń. In addition numerical...
-
Diagnostyka ultradźwiękowa mostowej belki prefabrykowanej typu T metodą młoteczkową
PublicationZastosowanie prefabrykacji w budowie obiektów mostowych pozwala optymalizować zużycie energii i materiałów i tym samym redukować koszty budowanego obiektu. Prefabrykowane belki sprężone mogą występować jako elementy kablobetonowe wykonywane bezpośrednio na placu budowy lub powstawać w zakładzie prefabrykacji jako elementy strunobetonowe. Elementy prefabrykowane wytwarzane w warunkach przemysłowych muszą spełniać wymagania wysokiej trwałości,...
-
WERYFIKACJA KONCEPCJI PRZEGUBÓW PLASTYCZNYCH PROJEKTOWANYCH NA ODZIAŁYWANIA SEJSMICZNE WIADUKTU V6 OBWODNICY ISTAMBUŁU
PublicationW pracy zawarto wyniki analiz betonowego wiaduktu V6 budowanego w ciągu obwodnicy Istambułu w Turcji realizowanego w ramach projektu Northern Marmara Highway. Przeprawę stanowią dwie niezależne nitki o skrzynkowym przekroju poprzecznym i szerokości 22,00 m. Schemat statyczny obiektu to belka dziewięcioprzęsłowa o długości całkowitej 446,86 m oparta na podporach słupowych o zmiennej sztywności (rys.1) i wysokościach zmieniających...
-
MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”
PublicationW pracy przedstawione są wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie most ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno–użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu,...
-
POWŁOKOWA KOMPOZYTOWA KŁADKA DLA PIESZYCH O KONSTRUKCJI PRZEKŁADKOWEJ
PublicationPrzedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie kon-strukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, o rozpiętości 16,00 m, a szerokość użytkowa wynosi 2,60 m. Okładki prze-kładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winyloestrowo – szkla-nymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego...
-
Usterki wilgotnościowe lądowiska dla helikopterów
PublicationArtykuł przedstawia opis usterek wilgotnościowych występujących w obszarze lądowiska dla helikopterów medycznych, które powstały w wyniku popełnionych błędów projektowych i wykonawczych. Lądowisko zewnętrzne, zaprojektowane jako szkieletowa konstrukcja żelbetowa z płytą startową oraz zakrzywioną w planie estakadą dojazdową do budynków szpitalnych zrealizowane zostało z niedociągnięciami. Polegały one na nieprawidłowym odwadnianiu...
-
Błędy wykonawcze pokrycia obiektu wielkopowierzchniowego
PublicationW artykule przedstawiono opis zjawiska powstawania zastoisk wody powstających na dachu dwubryłowego budynku wielkopowierzchniowego , które zagrażały bezpieczeństwu użytkowania połaci dachowych dachu niskiego oraz dachu wysokiego. W artykule przedstawiono etapowe oraz wariantowe rozwiązania usunięcia występujących usterek pokrycia dachowego.
-
Diagnostyka zginanej płyty betonowej z zastosowaniem fal ultradźwiękowych modulowanych drganiami niskich częstotliwości
PublicationArtykuł poświęcony jest eksperymentalnej weryfikacji możliwości zastosowania modulacji diagnostycznej fali ultradźwiękowej drganiami niskich częstotliwości. Metoda jest zastosowana do wykrywania stref uszkodzenia płyty betonowej i bazuje na efektach nieliniowych wynikających z otwierania się rys. Uzyskane wyniki pozwalają na sformułowanie wniosku, że badana metoda umożliwia wykrywanie stref zarysowanych wraz z oszacowaniem ich...
-
Wibracyjna metoda wyznaczania sił w wieszakach na przykładzie wiaduktu w Gdańsku
PublicationMetoda wibracyjnego wyznaczania sił w cięgnach jest powszechnie używana przez wiele zespołów zajmujących się diagnostyką konstrukcji cięgnowych, działających w uczelniach technicznych lub firmach. Największą zaletą tej metody jest jej prostota. Identyfikacji sił naciągu elementów cięgnowych, takich jak na przykład wieszaki obiektu mostowego, dokonuje się poprzez pomiar drgań swobodnych cięgna, wyznaczenie częstości drgań własnych...
-
Kompozyt przekładkowy GFRP z rdzeniem PET w powłokowej konstrukcji kładki dla pieszych
PublicationW artykule przedstawiono badania doświadczalne materiału przekładkowego zastosowanego w innowacyjnym rozwiązaniu mostu dla pieszych. Kładka o konstrukcji powłokowej wykonana jest z kompozytu przekładkowego i jest wytworzona w całości bez złączy w technologii infuzji. Artykuł przedstawia wyniki badań doświadczalnych okładzin, pianki PET oraz testy 3- i 4-punktowego zginania belek wykonanych z materiału przekładkowego. Uzyskane wyniki...
-
identyfikacja parametrów dynamicznych mostu zespolonego w warunkach eksploatacji
PublicationPrzedstawiono istotę metody identyfikacji parametrów dynamicznych konstrukcji inżynierskich na podstawie drgań spowodowanych obciążeniami środowiskowymi. Podano przykład zastosowania tej metody wykorzystując dane zebrane na jednoprzęsłowym moście zespolonym, który był wzbudzany jedynie nieznacznymi podmuchami wiatru, akcydentalnym ruchem pieszych i przejeżdżających samochodów.
-
Elastic wave propagation in frame structure in the context of structural health monitoring
PublicationPraca dotyczy propagacji fal sprężystych r konstrukcji ramowej w ośrodku typu belka Timoszenki. Do obliczeń numerycznych wykorzystano wielowęzłowe spektralne elementy skończone klasy C0. Omówiono algorytm całkowania po czasie i sformułowano wnioski dotyczące liczby węzłów na długość fali.
-
Modelling of wave propagation in spatial frame elements - numerical simulations and experimental works
PublicationW pracy porównano rozwiązania propagacji fal sprężystych w ośrodku typu belka Timoszenki, uzyskane na drodze eksperymentalnej i numerycznej. Do obliczeń numerycznych wykorzystano wielowęzłowe spektralne elementy skończone klasy C0.Omówiono algorytm całkowania po czasie i sformułowano wnioski dotyczące liczby węzłów na długość fali.
-
Diagnostyka betonowych belek poddanych zginaniu z zastosowaniem propagacji fal sprężystych
PublicationW artykule przedstawiono badania eksperymentalne i symulacje numeryczne propagacji fal sprężystych w belce betonowej zginanej trójpunktowo przeprowadzone na potrzeby diagnostyki ultradźwiękowej. W eksperymencie wykorzystano zjawisko propagacji fal generowanych wzbudnikiem piezoelektrycznym i ich pomiar za pomocą odbiornika piezoelektrycznego umieszczonego po przeciwległej stronie belki. Porównanie danych pomiarowych z wynikami...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca oceny wpływu oddziaływań dynamicznych grupy ludzi na wzmocnioną konstrukcję trybuny stadionu żużlowego w Zielonej Górze na bazie pomiarów drgań in situ w trakcie meczu.
PublicationPrzedmiotem orzeczenia jest eksperymentalne określenie dynamicznych odziaływań wywołanych grupą kibicujących ludzi w trakcie meczu żużlowego oraz określenie wpływu tych odziaływań na bezpieczeństwo użytkowania trybuny.
-
UZUPEŁNIENIE TEKSTU ZALECEŃ DLA OPRACOWANIA: Ekspertyza techniczna dotycząca przestrojenia konstrukcji stadionu żużlowego w Zielonej Górze z analizą numeryczną w formalizmie metody elementów skończonych
PublicationPrzedmiotem orzeczenia jest wskazanie metody (lub metod) przestrojenia konstrukcji stadionu żużlowego w celu poprawy jego dynamiki przy obciążeniu synchronicznym skokiem grupy ludzi. Zakres prac badawczych obejmował:określenie częstości i postaci drgań stadionu ze wzmocnieniem słupkami (stan aktualny stadionu żużlowego) oraz wykonanie symulacji obciążenia synchronicznym skokiem grupy ludzi (wzmocnienie nr 1); określenie częstości...
-
Ekspertyza techniczna posadzki budynku Wydziału Chemii Uniwersytety Gdańskiego położonego przy ul. Wita Stwosza w Gdańsku
PublicationPrzedmiotem opracowania jest posadzka z jastrychu wykonana w częściach komunikacyjnych – hole i korytarze, budynku nowej siedziby Wydziału Chemii Uniwersytetu Gdańskiego. Ekspertyza ma na celu określenie stanu technicznego posadzki, zarówno warstwy wykończeniowej jak i podbudowy, ocenę powstałych uszkodzeń oraz określenie przyczyny ich powstania. Ocenie podlegają założenia projektowe, technologia wykonania, jakość wykorzystanych...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca oceny stanu technicznego płyty lądowiska dla helikopterów przy Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im dr Władysława Biegańskiego zlokalizowanego w Grudziądzu przy ulicy Rydygiera 15/17
PublicationZakres prac obejmował wykrycie awarii i sposób naprawy płyty lądowiska spowodowanej wpływem warunków atmosferycznych.
-
MODELOWANIE NIEKTÓRYCH ODDZIAŁYWAŃ DYNAMICZNYCH NA KONSTRUKCJE TRYBUN OBIEKTÓW SPORTOWYCH
PublicationW artykule przedstawiono badania i symulacje numeryczne dotyczące modelowania oddziaływań dynamicznych od pojedynczego kibica i grupy kibiców tańczących specyficzny taniec „Labado”. Zakres prac obejmuje badania doświadczalne oraz rozwiązanie problemu odwrotnego identyfikacji dynamicznej funkcji obciążenia. Weryfikację poprawności funkcji obciążenia wykonano na przykładzie danych pomiarowych i numerycznych dla stadionu żużlowego...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca przestrojenia konstrukcji stadionu żużlowego w Zielonej Górze z analizą numeryczną w formalizmie metody elementów skończonych
PublicationPrzedmiotem orzeczenia jest wskazanie metody (lub metod) przestrojenia konstrukcji stadionu żużlowego w celu poprawy jego dynamiki przy obciążeniu synchronicznym skokiem grupy ludzi. Zakres prac badawczych obejmował: określenie częstości i postaci drgań stadionu ze wzmocnieniem słupkami (stan aktualny stadionu żużlowego) oraz wykonanie symulacji obciążenia synchronicznym skokiem grupy ludzi (wzmocnienie nr 1); określenie częstości...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca eksperymentalnego określenia częstości i postaci drgań własnych wzmocnionej konstrukcji trybuny stadionu żużlowego w Zielonej Górze
PublicationPrzedmiotem orzeczenia jest eksperymentalne określenie częstotliwości i postaci drgań własnych segmentu trybuny stadionu żużlowego po wykonaniu wzmocnień przy pomocy stężeń oraz określenie bezpieczeństwa użytkowania obiektu przy obciążeniu dynamicznym wywołanym synchronicznymi skokami ludzi.
-
Ekspertyza techniczna dotycząca porównania charakterystyk dynamicznych stadionu żużlowego w Zielonej Górze według projektu architektoniczno -budowlanego ABK-PROJEKT i projektu wykonawczego opracowanego przez STALKO sp. z o. o.
PublicationPrzedmiotem orzeczenia jest porównanie charakterystyk dynamicznych stadionu żużlowego w Zielonej Górze według projektu architektoniczno-budowalnego wykonanego przez ABK-PROJEKT i projektu wykonawczego opracowanego przez STALKO sp. z o.o. Szczegółowe cele badań to: określenie częstości i postaci drgań trybuny stadionu dla ustroju ramowego składającego się z ramy żelbetowej z konstrukcją zadaszenia według projektu architektoniczno-budowlanego...
-
DIAGNOSTYKA I MONITORING NOWEGO PRZEKRYCIA OPERY LEŚNEJ W SOPOCIE
PublicationW artykule przedstawiono badania stanu wytężenia membrany nowego przekrycia Opery Leśnej w Sopocie. Diagnostykę membrany wykonano w celu sprawdzenia stanu wytężenia paneli z tkanin technicznych. Obliczenia rzeczywistych sił naciągu tkaniny w kierunku wątku i osnowy wykonano poprzez iteracyjne rozwiązanie problemu odwrotnego bazującego na modelu MES paneli i pomiarach deformacji membrany wykonanej przy pomocy laserów skanujących....
-
STAN AWARYJNY TRYBUNY STADIONU W ZIELONEJ GÓRZE WYWOŁANY SYNCHRONICZNYM TAŃCEM KIBICÓW
PublicationW artykule przedstawiono badania i naprawy trybuny stadionu żużlowego w Zielonej Górze narażonej na nadmierne drgania podczas synchronicznego tańca kibiców zwanego „Labado”. W trakcie prac wykonano dwa etapy wzmocnień: za pomocą dodatkowych słupków (zalecenie zespołu z Uniwersytetu Zielonogórskiego) oraz wzmocnienie dodatkowymi stężeniami całej konstrukcji zadaszenia trybuny. W artykule przedstawiono wyniki badań pomiarowych in...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca określenia wielkości wpływu drgań dynamicznych spowodowanych ruchem pojazdów na konstrukcje przyległych budynków na ul. Barniewickiej w Gdańsku
PublicationPrzedmiotem ekspertyzy jest wykonanie badań określających wielkości wpływu drgań dynamicznych spowodowanych ruchem pojazdów na konstrukcje budynków mieszkalnych przy ul. Barniewickiej w Gdańsku
-
STAN AWARYJNY TRYBUNY STADIONU W ZIELONEJ GÓRZE WYWOŁANY SYNCHRONICZNYM TAŃCEM KIBICÓW
PublicationW artykule przedstawiono badania i naprawy trybuny stadionu żużlowego w Zielonej Górze narażonej na nadmierne drgania podczas synchronicznego tańca kibiców zwanego „Labado”. W trakcie prac wykonano dwa etapy wzmocnień: za pomocą dodatkowych słupków (zalecenie zespołu z Uniwersytetu Zielonogórskiego) oraz wzmocnienie dodatkowymi stężeniami całej konstrukcji zadaszenia trybuny. W artykule przedstawiono wyniki badań pomiarowych in...
-
Numerical crash analysis of the cable barrier
PublicationSafety barriers are used to increase road safety. Their basic task is to prevent the errant vehicle from getting off the road in places which are potentially dangerous for vehicle passengers. Barriers, which are used on European roads, must fulfill the requirements of EN 1317 standards by passing appropriate crash tests. Because of their high cost, numerical simulations are increasingly used to evaluate the properties of safety...
-
BADANIA ODBIOROWE OBIEKTU GRUNTOWO-POWŁOKOWEGO REKORDOWEJ ROZPIĘTOŚCI
PublicationMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne nie tylko ze względu na zalety technologiczne i niskie nakłady finansowe, ale także specyficzne walory architektoniczne. Wpływa na fakt, że obiekty tego typu są stosowane coraz częściej, zwłaszcza przy budowie dróg ekspresowych i autostrad. Wiadukt tego typu został również wzniesiony, między innymi, w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz – Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje...
-
Ekspertyza na temat określenia przyczyn powstania spękań poprzecznych nawierzchni
PublicationCelem opracowania jest określenie prawdopodobnych przyczyn powstania spękań poprzecznych przy dylatacjach obiektów inżynierskich położonych w ciągu odcinków drogi ekspresowej S8 oraz drogi krajowej nr 63, których przebudowa była objęta kontraktem „Przebudowa do parametrów drogi ekspresowej S8, odcinek Wyszków-Białystok, odc. Jeżewo-Choroszcz-Białystok, obw. m. Zambrów i m. Wiśniewo.” Zakres ekspertyzy obejmował analizę dokumentacji...
-
Badania odbiorowe obiektu gruntowo-powłokowego rekordowej rozpiętości
PublicationMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne, m.in. ze względu na specyficzne walory architektoniczne. Wiadukt tego typu został wzniesiony między innymi w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz - Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje się on unikalnym rozmiarem, niespotykanym dla tego typu konstrukcji. W artykule zaprezentowano wybrane wyniki powierzchniowego pomiaru przemieszczeń 3D z wykorzystaniem skanera laserowego.
-
Opracowanie opinii naukowo-technicznej w zakresie możliwości przeprowadzenia próbnego obciążenia statycznego konstrukcji wiaduktu kolejowego WK-1 oraz konstrukcji odciążających bypassu przy wiadukcie kolejowym WK-1 z wykorzystaniem płyt betonowych.
PublicationCelem opracowania jest wstępna analiza możliwości technicznych przeprowadzenia próbnych obciążeń statycznych obiektów – stałego WK-1 oraz wymaganych do jego wykonania konstrukcji tymczasowych Lt=30m, za pomocą żelbetowych płyt drogowych. Obiekty wykonywane są przez Budimex S.A. w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa (w. Zakret) – Garwolin na odcinku węzeł „Lubelska” (bez węzła) – Garwolin (początek obwodnicy) z...
-
Opinia techniczna dot. budowy obiektu MCK w Katowicach (sygn. akt II C 889/13/4)
PublicationCelem opracowania było wykonanie przeglądu akt sprawy II C 889/13/7 prowadzonej przez Sąd Okręgowy w Katowicach dotyczącej budowy obiektu Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach oraz wykonanie wymaganych symulacji obliczeniowych, a ostatecznie wydanie opinii zawierającej odpowiedzi na pytania Sądu
-
Opracowanie opinii dot. wpływu drgań wywołanych ruchem taboru kolejowego na konstrukcję części garażowej obiektu „Targ Rakowy i Sienny" w kompleksie Forum Gdańsk oraz przebywających w niej ludzi po zmianie układu konstrukcyjnego
PublicationCelem opracowania jest wykonanie opinii dotyczącej wpływu drgań wywołanych ruchem taboru kolejowego na konstrukcję sekcji garażowej obiektu „Targ Rakowy i Sienny" w kompleksie Forum Gdańsk oraz przebywających w niej ludzi po zmianie układu konstrukcyjnego.
-
Ekspertyza techniczna dotycząca dynamiki mostu MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą
PublicationCelem opracowania jest analiza odpowiedzi dynamicznej mostu podwieszonego MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą wraz z estakadami dojazdowymi pod kątem interpretacji wyników pozyskanych z badań pod próbnym obciążeniem dynamicznym, wyników symulacji numerycznych oraz danych pomiarowych z systemu monitoringu technicznego.
-
Optymalizacja projektu montażu obiektu MS-4/B realizowanego w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Miłomłyn-Olsztynek, Pododcinek Ostróda Północ - Ostróda Południe, w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu DK 16 (Pododcinek "B")” wraz z uzgodnieniami z nadzorem autorskim i nadzorem naukowym
PublicationCelem opracowania jest przeprowadzenie optymalizacji projektu montażu obiektu MS-4/B realizowanego w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Miłomłyn-Olsztynek, Pododcinek Ostróda Północ - Ostróda Południe, w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu DK 16 (Pododcinek "B")” oraz uzgodnienie wprowadzonych zmian z Nadzorem Autorskim (NA).
-
System monitoringu technicznego w obiektach mostowych - niezbędne czy przydatne?
PublicationW pracy przedstawiono rozważania na temat zasadności stosowania systemów monitoringu technicznego w mostach. Wskazano rodzaje systemów oraz przykłady zastosowań: utrzymanie, bezpieczeństwo oraz weryfikacja założeń projektowych.
-
3 Hz – WYMÓG KONIECZNY?
PublicationReferat jest pewnym przyczynkiem do dyskusji nad formalnymi uwarunkowaniami ujętymi w różnych dokumentach, a dotyczących wymagań z zakresu dynamiki mostów. W szczególności zapisu cyt.: ,,Stany graniczne użytkowania uważa się za przekroczone, jeżeli wymagania użytkowe dotyczące konstrukcji obiektu nie są dotrzymane. Oznacza to, że w konstrukcji obiektu nie powinny wystąpić: … 4) drgania własne o częstotliwości mniejszej niż 3 Hz”;...
-
Analizy obliczeniowe sieci ciepłowniczej w ramach realizacji nowego odcinka Al. Niepodległości w Białymstoku na osiedlach: Starosielce, Zielone Wzgórza i Leśna Dolina
PublicationOpracowanie zawiera wyniki analiz obliczeniowych dot. sieci ciepłowniczych wykonanych z rurociągów klasy C.
-
Opinia techniczna nt. zachowania dynamicznego zaprojektowanej kładki nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu
PublicationOpracowanie przedstawia opinię nt. zachowania dynamicznego kładki nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu, która ma być realizowana przez VISTAL GDYNIA S.A.
-
Ekspertyza techniczna dot. uwarunkowań w zakresie dynamiki mostów
PublicationReferat jest pewnym przyczynkiem do dyskusji nad formalnymi uwarunkowaniami ujętymi w różnych dokumentach, a dotyczących wymagań z zakresu dynamiki mostów. W szczególności zapisu cyt.: ,,Stany graniczne użytkowania uważa się za przekroczone, jeżeli wymagania użytkowe dotyczące konstrukcji obiektu nie są dotrzymane. Oznacza to, że w konstrukcji obiektu nie powinny wystąpić: … 4) drgania własne o częstotliwości mniejszej niż 3 Hz”;...
seen 10086 times