Publications
Filters
total: 8
Catalog Publications
2017
-
Aspect-Oriented Management of Service Requests for Assurance of High Performance and Dependability
PublicationA new approach to service requests management in case of insufficient hardware resources is proposed. It is based on wide aspects of requests analysis and it assures reliable and fast access to priority services. Requests are analyzed for, among others, time of occurrence, category of user who made the request, type of service, current system load and hardware utilization. Deterministic but dynamic rules help to manage system load...
2016
-
Multi-level Virtualization and Its Impact on System Performance in Cloud Computing
PublicationThe results of benchmarking tests of multi-level virtualized environments are presented. There is analysed the performance impact of hardware virtualization, container-type isolation and programming level abstraction. The comparison is made on the basis of a proposed score metric that allows you to compare different aspects of performance. There is general performance (CPU and memory), networking, disk operations and application-like...
2012
-
A Developer's View of Application Servers Interoperability
PublicationThe paper describes analysis of application servers interoperability that considers both the available level of integration and the required level of development complexity. Development complexity ranges from simple GUI operations to changes of undocumented features in configuration files. We verify if an integration can be established on a given level of development complexity, rather than verify if it is objectively feasible....
-
Uczelniane eBiuro jako usługa
PublicationArtykuł jest wprowadzeniem w tematykę rozwijanych na Politechnice Gdańskiej usług projektu eBiuro, mającego usprawnić działanie administracji Uczelni. Szczególny nacisk położono na kwestieinterakcji z innymi działającymi już w środowisku systemami oraz na zaplanowanie integracji z usługami nowo powstającymi w ramach równoległego projektu eUczelnia. Artykuł powstał m.in. na podstawieopracowania przygotowanego przez autora dla Centrum...
2010
-
Unified and flexible way to the organizations resources
PublicationZaprezentowano porównanie różnych zasobów organizacji. zasoby podzielono na cztery grupy: informacyjne, finansowe, techniczne i ludzkie, dla których przedstawiono cechy wspólne i różnice. na podstawie tego zestawienia zaproponowano taką organizację danych, aby różne zasoby opisać w jednolity sposób. dzieki takiej organizacji danych mozliwe jest stworzenie konfigurowalnych, elastycznych komponentów, które umożliwią obsługę dowolnych...
2009
-
Ujednolicony opis zasobów uczelnianych
PublicationArtykuł opisuje możliwości ujednolicenia opisu zasobów uczelnianych oraz scalenia rozproszonych baz danych w jedną centralną bazę. Przedstawiono charakterystykę przechowywanych danych zasobów w ramach uczelni. Opisano motywację dla stworzenia wspólnego opisu zasobów oraz scalonej bazy danych na potrzeby uczelnianych systemów informatycznych. Omówiono struktury danych wraz z istniejącymi relacjami pomiędzy danymi. Komponent do zarządzania...
2005
-
Wspomaganie wyboru prezentu wiedzą z bazy przypadków
PublicationPrzestawiono koncepcję internetowego systemu wspomagającego podejmowanie decyzji wyboru prezentów okolicznościowych. Scharakteryzowano podstawowe założenia funkcjonalne oraz wyspecyfikowano główne wymagania techniczne dla tego typu systemu. Przeanalizowano możliwości wykorzystania bazy przypadków dla lepszego dopasowania efektywności wyboru. Zaprezentowano podstawy teoretyczne wykorzystania bazy przypadków, opracowano projekt zakładanego...
2004
-
Wybieranie prezentu na podstawie wnioskowania z bazy przypadków.
PublicationPrzedstawiono koncepcję i poszczególne kroki projektowania systemu informatycznego doradzającego użytkownikowi wybranie odpowiedniego prezentu okolicznościowego. Na tle rozważań o efektywności komputerowych systemów doradczych zostało uzasadnione przyjęcie metodologii wnioskowania z bazy przypadków (CBR) jako podstawowej koncepcji systemu. Następnie omówiono strukturę bazy przypadków i cykl wnioskowania w tego typu systemach. Pracę...