dr inż. Marcin Stienss
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Inżynierii Transportowej
Obszary badawcze
Publikacje
Filtry
wszystkich: 39
Katalog Publikacji
-
Wpływ zastosowania zbrojenia warstw asfaltowych geosyntetykami na nośność remontowanej nawierzchni drogowej – cz. 1
PublikacjaArtykuł prezentuje efekty rozpoczętego i trwającego programu badawczego, którego celem jest poszukiwanie trwałego i skutecznego rozwiązania wzmocnienia nawierzchni lub remontu nawierzchni, jakim jest zbrojenie nawierzchni drogowych w warstwach asfaltowych geosiatkami z włókien szklanych, szklano-węglowych i węglowych wstępnie przesączonych asfaltem. Siatki te zostały wykorzystane jako zbrojenie warstw asfaltowych na fragmencie...
-
Badania spękań niskotemperaturowych podbudów z AC WMS na nowobudowanej autostradzie A1 w Polsce. Część 2 - Analiza przyczyn powstania spękań nawierzchni.
PublikacjaW artykule przedstawiono problem niskotemperaturowych spękań poprzecznych, które powstały na nowo budowanych podbudowach z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności AC WMS. Liczne spękania niskotemperaturowe powstały na analizowanych podbudowach AC WMS podczas okresu zimowego w 2012 r., zanim cała konstrukcja nawierzchni została ukończona. Spękania powstały zarówno na połączeniach technologicznych, jak i między nimi. Problem...
-
Badania laboratoryjne i terenowe mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temperaturze produkcji
PublikacjaW artykule przedstawiono wybrane aspekty badań mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temperaturze produkcji, które wykonano w ramach programu badawczego zrealizowanego na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Omówione zostały najważniejsze etapy prac laboratoryjnych i terenowych. Przedstawiono wybrane wyniki badań laboratoryjnych i terenowych oraz wskazano kierunki dalszych prac badawczych.
-
Badania spękań niskotemperaturowych podbudów a AC WMS na nowobudowanej autostradzie A1 w Polsce. Część 1 - Badania terenowe i laboratoryjne
PublikacjaW artykule przedstawiono problem niskotemperaturowych spękań poprzecznych, które powstały na podbudowach z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności AC WMS. Liczne spękania niskotemperaturowe powstały na analizowanych podbudowach AC WMS podczas okresu zimowego w 2012 r. zanim została zakończona cała konstrukcja nawierzchni. Spękania powstały zarówno na połączeniach technologicznych, jak i pomiędzy nimi. Problem taki nie wystąpił...
-
Ekspertyza na temat określenia przyczyn powstania spękań poprzecznych nawierzchni
PublikacjaCelem opracowania jest określenie prawdopodobnych przyczyn powstania spękań poprzecznych przy dylatacjach obiektów inżynierskich położonych w ciągu odcinków drogi ekspresowej S8 oraz drogi krajowej nr 63, których przebudowa była objęta kontraktem „Przebudowa do parametrów drogi ekspresowej S8, odcinek Wyszków-Białystok, odc. Jeżewo-Choroszcz-Białystok, obw. m. Zambrów i m. Wiśniewo.” Zakres ekspertyzy obejmował analizę dokumentacji...
-
Opinia dotycząca zjawiska powstawania pęcherzy w nawierzchni autostrady A1 na odcinku od węzła Nowe Marzy do węzła Czerniewice
PublikacjaCelem pracy była analiza przyczyn powstawania oraz określenie ewentualnego wpływu na trwałość oraz możliwego przeciwdziałania zjawiska powstawania pęcherzy w nawierzchni autostrady.
-
Mieszanki mineralno-asfaltowe na ciepło - z asfaltem spienionym
PublikacjaW dzisiejszych czasach ważną kwestią staje się konieczność minimalizacji negatywnego wpływu budowy dróg na środowisko naturalne. Jedną z nowych technologii związanych z tą kwestią są mieszanki mineralno-asfaltowe, które mogą być produkowane i zagęszczane w temperaturze niżej niż dotychczasowo. Efekt ten może być osiągnięty poprzez dodanie do asfaltu lub mieszanki środka obniżającego lepkość lepiszcza lub wykorzystanie zjawiska...
-
Mieszanki mineralno-asfaltowe na ciepło - przegląd dodatków
PublikacjaObecnie, stosowane są różne strategie przy budowie dróg w celu minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Jedną z ostatnich technologii są ''mieszanki na ciepło'', które skutkują obniżeniem temperatury produkcji i układania. Ten efekt może być osiągnięty dwoma sposobami: przez zastosowanie dodatków do lepiszcza lub mieszanki zmniejszających lepkość asfaltu lub przez dodanie niewielkiej ilości wody, która spienia...
-
Badanie wpływu rodzaju asfaltu na odporność mieszanek mineralno-asfaltowych na spękania odbite z wykorzystaniem urządzenia Texas Overlay Tester (TxOT)
PublikacjaSpękania są jednym z głównych rodzajów zniszczeń występujących w nawierzchniach asfaltowych, zwłaszcza w przypadku starych nawierzchni, które zostały wzmocnione nowymi warstwami asfaltowymi – nakładką. Mieszanki mineralno-asfaltowe stosowane w takich przypadkach powinny być tak zaprojektowane, aby zapewniały wysoką odporność nowych warstw na spękania odbite. Jednym z czynników minimalizujących ryzyko wystąpienia...
-
Wpływ zbrojenia polimerowymi włóknami rozproszonymi na wybrane właściwości mieszanek mineralno-asfaltowych
PublikacjaW artykule przedstawiono wybrane wyniki badań mieszanek mineralno-asfaltowych zbrojonych polimerowymi włóknami rozproszonymi. Ocenie poddano mieszankę włókien zbrojących aramidowo-poliolifenowych pod kątem wpływu ich zastosowania na właściwości niskotemperaturowe i odporności na deformacje trwałe mieszanek mineralno-asfaltowych. Właściwości niskotemperaturowe oceniano na podstawie testu zginania próbek belkowych oraz na podstawie...
-
Badania asfaltów 35/50 i 50/70 produkowanych różnymi metodami
PublikacjaWalidacja laboratoryjna asfaltów przeznaczonych do budowy dróg poprzez badanie właściwości fizyko-mechanicznych i eksploatacyjnych mieszanek mineralno-asfaltowych z zastosowaniem asfaltów 35/50 i 50/70 produkowanych różnymi metodami
-
Ulepszone podłoże gruntowe i dolne warstwy konstrukcji nawierzchni
PublikacjaAnalityczne opracowanie wyjaśniające zasady weryfikacji i aktualizacji obliczeń zawartych w nowym katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych z 2013 roku dostosowanym do współczesnych technologii i materiałów, zwiększonego obciążenia dróg przez ruch drogowy, zmienionych sposobów wzmacniania podłoża, recyklingu materiałów drogowych, ujednoliconego nazewnictwa warstw konstrukcji nawierzchni oraz nowych metod...
-
Nowy polski katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych
PublikacjaPrzyczyny opracowania i nowowprowadzone elementy katalogu. Uporządkowanie terminologii. Obliczenia ruchu projektowego i nowe współczynniki przeliczeniowe. Nowe materiały i technologie oraz klasyfikacja warunków gruntowo-wodnych. Projektowanie warstw wzmacniających podłoże gruntowe i górnych warstw nawierzchni.
-
Opracowanie nowego "Katalogu typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych"
PublikacjaReferat zawiera opis prac badawczych i projektowych przeprowadzonych na Politechnice Gdańskiej w celu opracowania nowego katalogu. Prace te obejmowały normalizację terminologii, studia istniejących katalogów i metod projektowych w innych krajach, analizy kryteriów zmęczeniowych do projektowania konstrukcji nawierzchni, analizy ruchu projektowego na podstawie danych ze stacji ważenia w ruchu, metody wzmacniania podłoża gruntowego,...
-
Badania mieszanek mineralno-asfaltowych o obniżonej temperaturze otaczania - Etap III
PublikacjaPROSZE UZUPELNIC DATE WYKONANIA PRACY, ILOSC STRON, RYSUNKOW
-
A material model of asphalt mixtures based on Monte Carlo simulations
PublikacjaThe paper aims to numerically reflect mineral-asphalt mixture structure by a standard FEM software. Laboratory test results are presented due to bending tests of circular notched elements. The result scatter is relatively high. An attempt was made to form a random aggregate distribution in order to obtain various results corresponding to laboratory tests. The material structure calibration, its homogenization and finite element...
-
Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych
PublikacjaKatalog zawiera metodę projektowania konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych obowiązującą w Polsce.
-
Crack Resistance of Asphalt Concrete Subjected to Environmental Factors
PublikacjaThe paper presents an analysis of the influence of environmental factors on the cracking susceptibility of asphalt concrete resulting in a change in the durability of asphalt pavement. In order to assess the phenomenon, laboratory tests were carried out taking into account the destructive effects of moisture, freeze-thaw cycle and long-term ageing. The influence of both factors occurring simultaneously was also verified. Due to...
-
Laboratory fatigue assessment of large geocomposite-reinforced double-layered asphalt concrete beams
PublikacjaGeosynthetic reinforcement of asphalt layers has been used for several decades. Evaluation of the influence of these materials on pavement fatigue life is still ongoing, especially for new types of geocomposites. This paper presents the evaluation of fatigue performance of large asphalt concrete beams reinforced with a new type of composite in which square or hexagonal polypropylene stiff monolithic paving grid with integral junctions...
-
Laboratory fatigue assessment of large geocomposite-reinforced double-layered asphalt concrete beams
PublikacjaGeosynthetic reinforcement of asphalt layers has been used for several decades. Evaluation of the influence of these materials on pavement fatigue life is still ongoing, especially for new types of geocomposites. This paper presents the evaluation of fatigue performance of large asphalt concrete beams reinforced with a new type of composite in which square or hexagonal polypropylene stiff monolithic paving grid with integral junctions...
wyświetlono 2643 razy