Patrycja Jerzyło - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie profilowe: mgr inż. Patrycja Jerzyło

mgr inż. Patrycja Jerzyło

Filtry

wszystkich: 36

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2013
  • DETERMINANTS OF INLAND NAVIGATION ON THE VISTULA FROM WARSAW TO GDAŃSK
    Publikacja

    Waterborne transport is the cheapest, the safest and the least harmful to the natural environment. Restoring regular waterway cargo transport will require revitalisation of the existing trans-shipment and logistics infrastructure for commercial inland ports and building new. Transport policy makers must remember that waterborne transport is the most ecological type of transport. It produces only 10% of the gases emitted to the...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Możliwości rozwoju transportu kontenerowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E 40
    Publikacja

    W artykule przedstawiono charakterystykę przewozów różnego rodzaju ładunków z wykorzystaniem transportu śródlądowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E40 na odcinku porty morskie Gdańsk, Gdynia – ujście Wisły – Wisła – rejon Solca Kujawskiego. Zaprezentowano dynamikę rozwoju przeładunków ładunków w portach Gdańsk, Gdynia ze szczególnym uwzględnieniem terminali kontenerowych. Zaproponowano utworzenie portu multimodalnego...

  • Połączenie śródlądowe Gdańsk - Elbląg

    Transport wodny jako najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Rewitalizacja istniejącej i nowobudowanej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych dzięki przywróceniu regularnej żeglugi towarowej. Transport wodny jako najbardziej ekologiczny rodzaj transportu. Charakterystyka Delty Wisły, koncepcja rozwoju drogi wodnej na odcinku Gdańsk - Elbląg. Bariery utrudniające...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Połączenie Śródlądowe Gdańsk- Elbląg
    Publikacja

    - Rok 2013

    .

  • Przebudowa falochronów w delcie Wisły
    Publikacja

    - Rok 2013

    Zadanie modernizacji ujścia Wisły realizowane w ramach Projektu „Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław – Etap I – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku” - projekt planowany do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma na celu zapobieganie powstawaniu powodzi zatorowych o zasięgu regionalnym poprzez zapewnienie...

Rok 2012
  • Międzynarodowa droga wodna E-70 jako potencjał rozwojowy Delty Wisły

    Transport wodny jest najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Przywrócenie regularnej żeglugi towarowej pociągnie za sobą rewitalizację istniejącej i budowę nowej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych. Kreując politykę transportową, trzeba pamiętać, że transport wodny jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu. Wytwarza zaledwie 10% emisji gazów wydalanych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Odziaływanie przebudowy ujścia wisły na ruch rumowiska i warunki żeglugowe
    Publikacja

    - Rok 2012

    Określenie tempa wzrostu objętości stożka jak i pochodzenie rumowiska (morskie, rzeczne) było przedmiotem licznych prac badawczych. Prace te zmierzały do określenia bilansu zasilania stożka od strony rzeki i morza. W wyniku tych badań okazało się, że na stożku odkładany jest głównie materiał przenoszony w formie wleczonej przez rzekę. Zjawisko to ma znaczący wpływ na warunki żeglugowe panujące w ujściu Wisły. W artykule zostały...

  • Profilaktyka przeciwpowodziowa w okresie zimowym na zbiorniku Włocławek
    Publikacja

    - Rok 2012

    Wisła należy do rzek o podwyższonym ryzyku wystąpienia powodzi zatorowych, a problem zlodzenia na rzece Wiśle jest zjawiskiem dobrze udokumentowanym. Przyczyną powstawania zatorów na granicy rzeki i cofki zbiornika jest zmiana warunków przepływu wód, powodująca wcześniejsze zamarzanie zbiornika wraz z późniejszym rozpadem pokrywy lodowej. Najskuteczniejszą metodą kontrolowanej ingerencji w fazę rozpadu pokrywy lodowej jest lodołamanie....

  • Strategia rozwoju drogi wodnej - wymagana głębokość toru wodnego
    Publikacja

    - Rok 2012

    Śródlądowy transport wodny nie jest w Polsce dostatecznie rozbudowany. Żeglugę rzeczną ułatwiają na naszym terytorium takie warunki naturalne jak gęstość i układ sieci wodnej oraz mały spadek rzek - natomiast niekorzystnymi dla niej są: niestałość wodostanów i znaczna ilość niesionego przez rzeki rumowiska oraz zamarzanie wód w zimie. Główną osią dróg wodnych Polski jest Wisła z powodu swego centralnego położenia wielkości i łatwości...

  • Wpływ modernizacji ujścia Wisły na ochronę przeciwpowodziową i warunki żeglugowe
    Publikacja

    - Rok 2012

    Zatory lodowe w ujściu Wisły tworzą zagrożenie powodziowe o zasięgu obejmującym Żuławski odcinek Wisły. Wykonanie sztucznego ujścia Wisły do Morza Bałtyckiego, a następnie zamknięcie Wisły Gdańskiej, Szkarpawy i Nogatu znormalizowało stosunki wodne w delcie Wisły. Regulację ujścia Wisły rozpoczęto już w dwa lata po wykonaniu Przekopu i kontynuuje się do chwili obecnej.Określenie tempa wzrostu objętości stożka jak i pochodzenie...

Rok 2011

wyświetlono 1915 razy