ISSN:
eISSN:
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
2023 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023 |
2022 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2021 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2020 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2019 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2018 | 6 | B |
2017 | 6 | B |
2016 | 6 | B |
2015 | 6 | B |
2014 | 4 | B |
2013 | 4 | B |
2012 | 0 | B |
2011 | 0 | B |
Impact Factor:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 20
Katalog Czasopism
Rok 2017
-
Behaviometrics of Digital Games for Children with Autism Spectrum Disorder
PublikacjaTe paper reports current stage of the project Automated Terapy Monitoring for Children with Developmental Disorders of Autism Spectrum (AUTMON), that aims at development of methods and tools to allow for the automatic evaluation of the therapy progress among children with autism. Finding objective measures suitable for evaluating therapy progress would let create a system supporting those who diagnose autism and the therapists...
-
MOST Wiedzy jako narzędzie promocji potencjału naukowo-badawczego uczelni wyższej
PublikacjaRozwój Internetu wpłynął na wiele aspektów naszego życia. Pośród wielu z nich zrewolucjonizował sposób komunikacji. Pochodną tego jest zmiana sposobu przekazywania wszelkiego rodzaju wiedzy. Ogromne znaczenie mają przeszukiwane źródła wiedzy, ich jakość i dostępność. W związku z tym, w obecnych czasach, o potencjale naukowym uczelni wyższej stanowią, obok pracowników w nich zatrudnionych, przede wszystkim zgromadzone bazy wiedzy...
-
Podejście nauczycieli akademickich do rozwoju narzędzi e-learningowych na wyższych uczelniach technicznych
PublikacjaPlatforma edukacyjna na uczelni wyższej stała się już standardem. Jest wyznacznikiem nowoczesno- ści danej uczelni. Wpływa na jej konkurencyjność. Mimo to, istnieje przekonanie że środowisko nauczycieli akademickich nie jest gotowe do akceptacji nowych środków nauczania. Postanowiono zbadać ten problem. Artykuł zawiera odpowiedź na pytanie jaki stosunek do metod e-nauczania panuje wśród nauczycieli akademickich, nie posiadających...
-
Postrzeganie inwazyjności automatycznego rozpoznawania emocji w kontekście edukacyjnym
PublikacjaArtykuł dotyczy aktualnych trendów w konstrukcji inteligentnych systemów edukacyjnych, uwzględniających stan emocjonalny ucznia w doborze ścieżki nauczania. Artykuł przedstawia założenia i rezultaty badania ankietowego, którego celem było określenie, jak zastosowanie automatycznego rozpoznawania emocji jest postrzegane w kontekście edukacyjnym. Badanie przeprowadzono wśród studentów oraz pracowników uczelni wyższych w Polsce. Rezultaty...
-
Przyjazne aplikacje dla dzieci z autyzmem – e-edukacja na poziomie przedszkolnym
PublikacjaArtykuł dotyczy możliwości wykorzystania aplikacji na tablety do wspomagania terapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi ze spektrum autyzmu. Przedstawia studium przypadku skutecznego zastosowania e-technologii w kształceniu specjalnym na poziomie przedszkolnym. Artykuł opisuje zestaw aplikacji edukacyjnych o nazwie Przyjazne Aplikacje, których celem jest wspieranie terapii dzieci z autyzmem opartej o stosowaną...
Rok 2016
-
Budowa środowiska e-learningowego wspierającego kształcenie na uczelni technicznej
PublikacjaPrace nad wykorzystaniem technologii ICT w edukacji sięgają lat 90. ubiegłego wieku, gdy rozwój Internetu zainspirował wielu naukowców i nauczycieli do wykorzystania go w celach dydaktycznych. W 2007 r. Politechnika Gdańska przystąpiła do realizacji projektu eUczelnia, który miał na celu opracowanie i wdrożenie na Politechnice Gdańskiej platformy udostępniającej szeroko rozumiane e-usługi dla społeczeństwa...
-
Model inteligentnego systemu edukacyjnego rozpoznającego emocje ucznia
PublikacjaW niniejszym raporcie omówiono model afektywnego systemu edukacyjnego i jego składowe oraz wyzwania, jakie stoją przed konstruktorami tego rodzaju rozwiązań.
-
Rola komponentów online we wspieraniu autentycznej komunikacji na zajęciach akademickich z technicznego języka angielskiego
PublikacjaProgramy e-learningowe mogą pomóc edukatorom w podniesieniu atrakcyjności kształcenia i osią-gnięciu pożądanych efektów. Praktyki metodyczne stosowane w nauczaniu na odległość: instruktywizm, konstruk-tywizm, konstrukcjonizm i konektywizm, wpływają wydatnie na stymulowanie uczących się do autentycznej inte-rakcji i komunikacji. Dotyczy to wszystkich przedmiotów, w tym także języków obcych, a w szczególności języka angielskiego,...
Rok 2015
-
e-Technologie w Kształceniu Inżynierów – otwarte pytania o MOOC w zdalnej edukacji
PublikacjaJeżeli chcemy dobrze i skutecznie uczyć, nie obędzie się bez głębokich zmian zarówno na poziomie myślenia o dydaktyce akademickiej, jak i o metodach jej rozwoju. 30 kwietnia 2015 r. odbyła się na Politechnice Gdańskiej druga edycja Konferencji „e Technologie w Kształceniu Inżynierów”. Wśród ponad 120 uczestników Konferencji mieliśmy przyjemność gościć między innymi przedstawicieli ponad dwudziestu...
-
Inteligentne systemy agentowe w systemach zdalnego nauczania
PublikacjaW pracy omówiono inteligentne systemy agentowe w systemach zdalnego nauczania. Po krótkim przedstawieniu ewolucji systemów zdalnego nauczania i ich wybranych zastosowań, scharakteryzowano inteligentne agenty edukacyjne. Omówiono wykorzystanie programowania genetycznego oraz algorytmów neuro-ewolucyjnych do implementacji oprogramowania tej klasy. Ponadto, nawiązano do modelu Map-Reduce, który efektywnie wspiera architekturę nowoczesnego...
-
Motywowanie uczestników MOOC-ów
PublikacjaOd roku 2012, tj. od czasu powstania masowych otwartych kursów online (MOOC), uczestniczyło w nich kilkadziesiąt milionów osób. Wiele czynników wpływa na ich popularność. Jednym z nich jest na pewno to, że kursanci mogą za darmo uczyć się z materiałów przygotowanych przez wykładowców najsławniejszych szkół wyższych. Kolejnym, prawdopodobnie najistotniejszym, jest motywujące środowisko edukacyjne, zbudowane z założeniami...
-
Rzeczywistość rozszerzona – potencjał w kształceniu (przyszłych) pomorskich inżynierów
PublikacjaEdukacja młodzieży w zakresie nauk eksperymentalnych – takich jak chemia i fizyka – stanowi obecnie w obliczu ograniczeń zaplecza dydaktycznego w szkołach ogromne wyzwanie. Placówki edukacyjne nie posiadają często odpowiednich laboratoriów, lecz dysponują pracowniami komputerowymi. W ramach Projektu EDUAR, współfinansowanego przez NCBiR, przeprowadzono badania w 20 szkołach – po 10 z obszarów wiejskich i miejskich, podczas których...
-
Wyzwania bezpieczeństwa nowoczesnych platform nauczania zdalnego
PublikacjaW artykule zaprezentowano aspekty bezpieczeństwa nowoczesnych platform nauczania zdalnego. Przedstawiono ich charakterystykę i wyzwania technologiczne. Zdefiniowano bezpieczeństwo i istniejące w tym obszarze zagrożenia. Przybliżono metody oceny poziomu bezpieczeństwa. Na bazie wdrożonej na Politechnice Gdańskiej platformy eNauczanie PG omówiono sposoby zapewniania zakładanego poziomu bezpieczeństwa takich systemów.
Rok 2014
-
E-technologie w edukacji i terapii dzieci z autyzmem w Polsce
PublikacjaArtykuł dotyczy możliwości wsparcia technologiami informacyjnymi edukacji i terapii dzieci z za - burzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu. Szczególna uwaga zostanie poświęcona aplikacjom przeznaczonym na urządzenia mobilne (tablety). Artykuł podsumowuje przesłanki zastosowania tabletów w pracy z dziećmi auty - stycznymi oraz pokazuje kategorie aplikacji, jakie mogą wspierać terapię i edukację dzieci. Zostały przedstawione wyniki...
-
e-Technologie w kształceniu inżynierów, czyli nowoczesna edukacja pokolenia mediów cyfrowych
PublikacjaTechnologie informacyjno-komunikacyjne zmieniają współczesną edukację i pozwalają na wprowadzanie innowacyjnych metod przekazywania wiedzy i zdobywania umiejętności. Popyt na wiedzę jest ogromny – kształtuje go coraz bardziej zaawansowane technologicznie i infor - macyjnie społeczeństwo oraz rynek pracy, na którym wiele osób, pracujących w zawodach do tej pory nie wymagających umiejętności cyfrowych, stanęło...
-
Marking large amounts of student assignments
PublikacjaTechnologies offer plenty of possibilities to prepare individual remote online tasks for students. This gives a lot of space to search for ways to overcome the challenges, one of them being grading a high volume of student--generated content. The paper surveys the author’s experience with various forms of student e-activities and various forms of grading.
-
Proces wytwarzania e-kursu. Studium przypadku.
PublikacjaArtykuł definiuje proces wytwarzania e-kursu i e-lekcji oraz kolejne jego etapy, zaczynając od okre - ślania celu i odbiorcy, a kończąc na udostępnieniu treści. Na podstawie opisanego procesu przedstawiane jest stu - dium przypadku dla e-kursu prowadzonego na studiach zaocznych na Wydziale ETI Politechniki Gdańskiej na przedmiocie Strategie informatyzacji. Artykuł pokazuje też ewaluację studium przypadku, zarówno na poziomie oceny...
Rok 2013
-
Affective computing and affective learning – methods, tools and prospects
PublikacjaEvery teacher knows that interest, active participation and motivation are important factors in the learning process. At the same time e-learning environments almost always address only the cognitive aspects of education. This paper provides a brief review of methods used for affect recognition, representation and processing as well as investigates how these methods may be used to address affective aspect of e-education. The paper...
Rok 2012
-
Obraz świata płynnej nowoczesności
PublikacjaRecenzja książki: Zygmunt Bauman ''44 listy ze świata płynnej nowoczesności''
-
Słowo wstępne
Publikacja.
wyświetlono 1175 razy