ISSN:
eISSN:
Wydawca:
Dyscypliny:
- językoznawstwo (Dziedzina nauk humanistycznych)
- literaturoznawstwo (Dziedzina nauk humanistycznych)
- nauki o kulturze i religii (Dziedzina nauk humanistycznych)
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
2023 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023 |
2022 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2021 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2020 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2019 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2018 | 8 | B |
2017 | 8 | B |
2016 | 8 | B |
2015 | 6 | B |
2014 | 6 | B |
2013 | 6 | B |
2012 | 0 | B |
2011 | 0 | B |
2010 | 9 | B |
Model czasopisma:
Impact Factor:
Polityka wydawnicza:
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
- Informacja o polityce wydawniczej
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ otwiera się w nowej karcie
- Informacja o warunkach samoarchiwizacji
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ otwiera się w nowej karcie
- Czy czasopismo pozwala na samoarchiwizację
- Tak - bez ograniczeń
- Informacje o polityce dot. danych badawczych
- brak danych
- Embargo w miesiącach
- brak embargo
- Informacje dodatkowe
-
Indeksowane w DOAJ
Z końcem 2018 r. nastąpiło zamknięcie czasopisma.
Przy samoarchiwizacji / rozpowszechnianiu należy podać źródło oryginału i DOI.
Samoarchiwizacja / rozpowszechnianie tekstu możliwa po ukazaniu się na stronie internetowej czasopisma.
Licencja niewyłączna.
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 79
Katalog Czasopism
Rok 2009
-
Majsterkowanie dla każdego czy każdy może być przedsiębiorcą w Polsce? Analiza przypadków : w poszukiwaniu strategii przedsiębiorczych
PublikacjaArtykuł jest próbą analizy strategii przedsiębiorczych w kontekście ekonomiczno-społecznym polskiej gospodarki. Przy wykorzystaniu metodologii ekstensywnej analizy przypadków autorzy analizują 5 przedsiębiorców i weryfikują tezę Levi-Straussa o 'dzikim umyśle' w odniesieniu do strategii przedsiębiorczych.
-
Marketing relacji - istota i czynniki wpływające na sukces
PublikacjaMarketing relacji (relationship marketing) jest przedmiotem zainteresowania badaczy od lat 80-tych. Początkowo był wiązany z sektorem usług, a także działalnością marketingową na rynkach B-2-B. Jednak z czasem stwierdzono, że ma zastosowanie we wszystkich typach organizacji. Obecnie budowanie relacji stało się jednym z ważniejszych sposobów konkurowania na rynku. W artykule przedstawiono istotę marketingu relacji, jego wpływ na...
-
Mikroekonomiczne uwarunkowania popytu MSP na usługi ubezpieczeniowe
PublikacjaArtykuł prezentuje wyniki badań, dotyczących praktyk ubezpieczeniowych przedsiębiorców sektora MSP, skupione głównie na mikroekonomicznych uwarunkowaniach popytu na usługi ubezpieczeniowe. Jego celem jest przedstawienie, w jakim stopniu MSP korzystają z możliwości ochrony przed ryzykami związanymi z prowadzoną działalnością.
-
Motywacje założycielskie właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw a rozwój firmy
PublikacjaMotywacja założycielskie są konsekwencją wielu czynników i dlatego też badanie jej jest niełatwe. z drugiej strony, wpływ motywacji założycielskich na przyszłe funkcjonowanie firm jest nie do przecenienia. Generalnie motywy te dzieli się na pozytywne i negatywne, z których te pierwsze mają bardziej stymulujący charakter. W oparciu o badania przeprowadzone wśród mikro i małych firm z regionu gdańskiego, przebadano motywy założycielskie...
-
Narzędzia komunikacji uczelni z kandydatami na studia w świetle badań
PublikacjaFunkcjonowanie szkół wyższych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku zmusza je do stosowania działań marketingowych. Jednym z głównych elementów tych działań jest tworzenie nowych i umacnianie już nawiązanych relacji z klientami (studentami). Pierwszym etapem w ramach tego procesu jest komunikowanie się z kandydatami na studia. Aby działania, podejmowane w początkowym stadium tworzenia relacji, były skuteczne powinny bazować na...
-
Opcja towarowa jako instrument zarządzania ryzykiem zmiany ceny na rynkach rolnych
PublikacjaW artykule zawarto uzasadnienie zastosowania opcji towarowych w rozliczeniach transakcji masowymi produktami na rynkach rolnych.
-
Osoba właściciel-menedżer i jego rola w intencyjnym modelu wzrostu firmy
Publikacja...
-
Polityka podatkowa gminy i jej wpływ na rozwój lokalny
Publikacjapodatki odgrywają kluczową rolę w dochodach gmin. umiejętnie prowadzona samorządowa polityka podatkowa może przyczynić się do zwiększenia rozwoju lokalnego.
Rok 2012
-
Międzypokoleniowy transfer wiedzy w przedsiębiorstwach
Publikacja...
Rok 2006
-
Mikrofirmy w systemach franchisingowych: uwarunkowania rozwoju
PublikacjaArtykuł omawia determinanty rozwoju mikrofirm w ramach systemów franchisingowych działających w Polsce. Rozważania prowadzone są na trzech głównych płaszczyznach: makroekonomicznej, mirkoekonomicznej i ogólnospołecznej.
Rok 2011
-
Modele marketingowej komunikacji relacyjnej
PublikacjaW artykule przedstawiono nowe spojrzenie na komunikację marketingową wynikające ze zmian w otoczeniu przedsiębiorstw oraz konieczności tworzenia długoterminowych relacji z klientami. Zaprezentowano dwa nowoczesne modele komunikacji relacyjnej. Podkreślono, że stosowane narzędzia komunikacyjne powinny być zależne od fazy, w której znajduje się aktualnie relacja, a także, że interpretacja nadawanych przez firmę komunikatów jest sprawą...
-
Nieproduktywność w małych przedsiębiorstwach
PublikacjaPowszechne przeświadczenie o przedsiębiorczości jako remedium na wszystkie problemy ekonomiczne jest mylące, jako że nie każdy przejaw przedsiębiorczości prowadzi do wzrostu PKB. Wskazał na to Baumol, dzieląc przedsiębiorczość na produktywną, nieproduktywną i destruktywną. Podział ten jest oparty na przeświadczeniu, że niektórzy przedsiębiorcy gonią za rentą, niszcząc to co inny mogliby wytworzyć, po przez stosowanie nieetycznych...
-
Nowe możliwości rozwoju komunikacji marketingowej w Internecie
PublikacjaCoraz więcej firma zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko niższa cena jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z oferty sklepu online. Dużo większym problemem staje się efektywne przekazanie informacji do obecnych i potencjalnych klientów. Ważne, by mając wyznaczone cele, można było umiejętnie dobrać działania, których wykorzystanie umożliwi uzyskanie najlepszych wyników związanych z dotarciem do wybranych grup docelowych.
-
Osoby w wieku 55+ w społeczeństwie informacyjnym
PublikacjaGłęboka transformacja społeczno-gospodarcza przyczyniająca się do przyspieszenia tempa wzrostu gospodarczego i rozwoju społecznego świata oraz postępu edukacyjnego i widocznej poprawy jakości życia, dokonuje się na tle niekorzystnych zjawisk demograficznych, jakimi m.in. są starzenie się społeczeństwa, niski poziom aktywności zawodowej w wieku 55+. Występuje także groźba społeczna wykluczenia cyfrowego znacznej części osób starszych,...
Rok 2015
-
O MNIEJ LUB BARDZIEJ SŁODKIM CUKRZE, CZYLI KILKA UWAG O ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ FIRM RODZINNYCH I PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH
PublikacjaW artykule, przyjmując za punkt wyjścia teorię interesariuszy Freemana, autorki podjęły się refleksji na temat specyfiki odpowiedzialności społecznej firm rodzinnych i przedsiębiorstw społecznych. Przedsiębiorstwa społeczne, uznawane są powszechnie za ucieleśnienie pełnej, wręcz doskonałej formy odpowiedzialności społecznej. Z kolei przedsiębiorstwa rodzinne, charakteryzują się szczególną paletą interesariuszy oraz specyficznymi...
-
Obraz przedsiębiorczości w Polsce w badaniach GEM
PublikacjaWraz ze stale rosnącą popularnością badań nad przedsiębiorczością rośnie też zainteresowanie i skala wykorzystywania danych pochodzących z raportów Global Entrepreneurship Monitor. W niniejszym artykule wykorzystano te dane do nakreślenia ogólnego obrazu przedsiębiorczości w Polsce, a w końcowej części przybliżono pewne problemy wynikające z metodyki prowadzenia tych badań. Ta krytyczna analiza ma na celu przyczynienie się do bardziej...
Rok 2008
-
Ocena skuteczności zarządzania polską marką
PublikacjaPrzedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania polską marką. są to przede wszystkim elementy wartości marki oraz jej tożsamości. problemy omówiono na przykładzie firmy wedel, która skutecznie zarządza swoją marką od ponad 150 lat.
Rok 2013
-
Ontologie vs. reguły — porównanie metod reprezentacji wiedzy na przykładzie dziedziny zarządzania usługami informatycznymi
PublikacjaTekst stanowi krótki przegląd wybranych konstrukcji służących reprezentacji wiedzy w postaci ontologii opartych na logice opisowej i porównanie ich z odpowiednikami opartymi na zapisie regułowym. Z powodu ograniczonej liczby stron pokazano tylko elementy związane z reprezentacją konceptów, bez uwzględniania ról. Do zapisu ontologii wykorzystano formalizmy języka OWL, zaś reguły wyrażono w Prologu. Dla lepszego zilustrowania tych...
-
Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny
PublikacjaArtykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi...
Rok 2010
-
Płeć właściciela menedżera jako czynnik kształtujący rozwój małej firmy - aspekty teoretyczne i wyniki badań empirycznych
PublikacjaArtykuł porusza problematykę przedsiębiorczości wśród kobiet. W oparciu o analizę literatury oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w ramach Pomorskiego Obserwatorium Gospodarczego autor identyfikuje potencjalne źródła zaobserwowanych różnic w zarządzaniu małą firmą przez kobiety i mężczyzn.
wyświetlono 847 razy