Katedra Inżynierii Transportowej - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Inżynierii Transportowej

Filtry

wszystkich: 927

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2014
  • Zagrożenia uczestników ruchu drogowego na drogach regionalnych
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2014

    Referat zawiera analizę bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci dróg wojewódzkich. Przedstawiono poziom bezpieczeństwa na tle całej sieci drogowej oraz charakterystykę poszczególnych województw. Przedstawiono ranking województw ze względu na liczby wypadków i ich ofiar oraz wybrane wskaźniki. Zaprezentowano, jakie są najczęściej występujące rodzaje wypadków na drogach wojewódzkich oraz przedstawiono lokalizację wypadków pod kątem...

  • Załącznik. Katalog wybranych urządzeń ochrony pieszych (przykłady dobrej praktyki)
    Publikacja

    - Rok 2014

    W katalogu przedstawiono zestaw wybranych urządzeń ochrony pieszych. Wyspecyfikowano 24 urządzenia dla pieszych, które scharakteryzowano i opisano w syntetyczny sposób, przedstawiając następujące charakterystyki: schemat rysunkowy urządzenia, warunki stosowania, przykłady zastosowania, poziom kosztów realizacji oraz aspekty pozytywne i negatywne stosowania.

  • Zarządzanie bezpieczeństwem istniejącej sieci drogowej

    Zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej jest to stosowanie w planowaniu, projektowaniu, budowie i użytkowaniu dróg procedur polegających na systematycznej identyfikacji zagrożeń na drodze, szacowaniu ich ewentualnych skutków dla uczestników ruchu drogowego oraz stosowaniu działań eliminujących zidentyfikowane zagrożenia lub zmniejszających skutki ich występowania mierzone liczbą wypadków, liczbą ofiar rannych i śmiertelnych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zasady organizacji działań na rzecz ochrony pieszych
    Publikacja

    - Rok 2014

    Zakres działań na rzecz ochrony pieszych. Instrumenty organizacji działań. Proces wdrażania środków bezpieczeństwa pieszych. Kompleksowe podejście do stosowania drogowych środków ochrony pieszych.

  • Zasilanie modeli systemów transportowych danymi z systemu zarządzania ruchem

    Inteligentne Systemy Transportu (ITS) oferują narzędzia służące wzmocnieniu systemów transportowych w miastach poprzez racjonalizację wykorzystania istniejącej infrastruktury oraz zwiększenie jej niezawodności przy jednoczesnej redukcji kosztów funkcjonowania transportu. W Aglomeracji Trójmiejskiej trwa obecnie realizacja pierwszych etapów systemu zarządzania ruchem TRISTAR. Jednym z elementów systemu będzie System Planowania Ruchu,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2013
Rok 2012
  • Adaptacja francuskich kryteriów zmęczeniowych do projektowania nawierzchni podatnych w warunkach polskich
    Publikacja

    Niniejszy artykuł przedstawia francuską metodę projektowania konstrukcji nawierzchni podatnych oraz próbę przystosowania jej do polskich specyfikacji dotyczących mieszanek mineralno-asfaltowych. Opisano sposób dobierania parametrów materiałowych oraz obliczania współczynników modyfikujących trwałość zmęczeniową warstw asfaltowych konstrukcji nawierzchni. Dodatkowo opisano sposób obliczania trwałości nawierzchni ze względu na kryterium...

  • Analiza konstrukcji nawierzchni asfaltowych oparta o teorię lepkosprężystości
    Publikacja

    Przedmiotem artykułu jest analiza przykładowej konstrukcji nawierzchni drogowej podatnej w oparciu o liniową teorię lepkosprężystości. Do symulacji pracy warstw asfaltowych wykorzystano model Burgersa, a obliczenia wykonano przy użyciu programu VEROAD (Visco-Elastic RoadAnalysis Delft). Autor poddaje analizie odkształcenia na spodzie warstw asfaltowych oraz ich deformacje odwracalne i trwałe, a także bada wpływ temperatury.

  • Analiza wpływu zmęczenia kierowców na ryzyko wypadków na drogach krajowych
    Publikacja

    Przedstawiono charakterystykę czynników wpływających na zmęczenie kierowców. Zidentyfikowano przyczyny, okoliczności i konsekwencje wypadków spowodowanych zmęczeniem kierowców. Wykorzystując wyniki badań opracowano model objaśniający intensywność wypadków i ofiar wypadków w zależności od pory doby. Określono poziom względnego ryzyka wypadków w porze nocnej w stosunku do pory dziennej oraz mapę ryzyka wypadków z ofiarami śmiertelnymi...

  • Analiza zagrożeń na jednorodnych odcinkach dróg
    Publikacja

    Przedstawiono założenia do oceny zagrożeń w ruchu drogowym z wykorzystaniem inspekcji bezpieczeństwa ruchu drogowego. Opisano modele wpływu wybranych czynników na gęstość ofiar śmiertelnych i liczbę ofiar śmiertelnych na drogach krajowych

  • Automatyzacja zarządzania zdarzeniami drogowymi
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2012

    Zarządzanie zdarzeniami drogowymi obejmuje zbiór zadań planistycznych, organizacyjnych i operacyjnych, które mają na celu podjęcie skutecznych działań w przypadku wystąpienia kolizji, wypadków lub innych nieprzewidzianych zdarzeń w ruchu drogowym. Wykorzystanie środków telematyki transportu pozwala na usprawnienie działań operacyjnych oraz stwarza możliwości gromadzenia informacji, które mogą posłużyć udoskonaleniu procesów planistycznych...

  • Badania czynników wpływających na bezpieczeństwo ruchu drogowego w województwach

    Województwa stanowią podstawową jednostę zarządzania w Polsce. Jak dotąd mało rozpoznanym proble-mem są czynniki wpływające na bezpieczeństwo ruchu dro-gowego na poziomie województw. Na podstawie przeglądu literatury zidentyfikowano metody analiz bezpieczeństwa na poziomie regionanym a także niektóre czynniki wpływające na bezpieczeństwo ruchu na obszarze regionów. Następnie zebrano dane dostępne dla województw w Polsce w...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Evaluation of Thermal Stresses in Asphalt Layers in Comparison with TSRST Test Results
    Publikacja

    The paper presents the results of calculations and laboratory determination of thermal stresses at low temperatures. The modified Hills and Brien's method was used to calculate the thermal stresses in asphalt layers of pavements and the results were compared against the values obtained at a laboratory with the Thermal Stress Restrained Specimen Test (TSRST) method. The laboratory investigations were conducted using plain grade...