Zakład Mechaniki i Konstrukcji Morskich - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zakład Mechaniki i Konstrukcji Morskich

Filtry

wszystkich: 362

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2007
Rok 2006
Rok 2005
  • Adjoint approach sensitivity analysis of thin-walled beams and frames.

    Artykuł omawia zastosowanie metody układów sprzężonych w numerycznej analizie wrażliwości belek i ram zbudowanych ze stalowych profili cienkościennych poddanych skręceniu lub skręceniu ze zginaniem. Przedstawiono wyniki analizy wrażliwości przemieszczeń i sił wewnętrznych na zmianę parametrów geometrycznych konstrukcji.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Awaria dwupłaszczowego zbiornika stalowego na gorące media

    Podano przyczyny uszkodzenia dna zbiornika dwupłaszczowego przeznaczonego do magazynowania asflatu w temperaturze ok. 200 C. Wskazano na konieczność wprowadzenia zmian w konstrukcji zbiornika.

  • Hull strength assessment of the designed ships
    Publikacja

    Przedstawiono metody i wyniki analizy wytrzymałości konstrukcji kadłubów czterech statków zaprojektowanych w ramach EUREKA Project E!2772: zbiornikowca, kontenerowca, Ro-Ro i statku rzeka-morze. Obliczenia wykonano według zaleceń i wymagań przepisów Det Norske Veritas.

  • Methodology of assessing the production capacity of selected shipyards
    Publikacja

    - Rok 2005

    W ramach projektu EUREKAΣ!2772 powstały projekty wstępne czterech statków dowozowych (Short Shiping). Dla jednego z nich należało zdefiniować optymalne warunki wykonania, wskazać wstępnie stocznie spełniające kryterium minimum zdolności wykonawczych. Do tego celu opracowano metodykę wskaźnikową, bazującą na wskaźnikach technologicznych i konstrukcyjnych. W oparciu o nie przeprowadzono analizę możliwości produkcyjnych wybranych...

  • Problemy przebudowy jachtu ''Gedania''
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono problemy technologiczne zaistniałe w trakcie procesu rewitalizacji stalowego jachtu Gedania. Pokazano założenia przebudowy, przyjęte rozwiązania realizacyjne a wreszczie metody jej wykonywania. Omówiono wybrane elementy procesu technologicznego.

  • Selected problems concerning strength of a floating dock with roof
    Publikacja

    W pracy przedstawiono modele i wyniki analizy wytrzymałości konstrukcji zadaszonego doku pływającego. Obliczono, że ścianki wiązarów zadaszenia, aby mogły przenieść obciążenia środowiskowe, muszą mieć grubość 24 mm. Ciężkie przesuwne segmenty zadaszenia generują w dennikach pontonu doku naprężenia sięgające 25% wartości dopuszczalnych. Wytężenie konstrukcji pontonu doku i podbudowy, obciążonych ciężarem zadaszenia i dokowanego...

  • Static and sensitivity analysis of thin-walled beams and frames with stiffeners.

    Praca zawiera tekst referatu wygłoszonego w Maastricht. Przedstawiono analizę statyczną oraz analizę wrażliwości belek i ram zbudowanych z cienkościennych elementów, poddanych skręcaniu lub zginaniu ze skręcaniem, z możliwością zastosowania różnego typu stężeń . Wykorzystano technikę superelementu do wyznaczenia macierzy sztywności węzła ramy i elementów ze stężeniami. Otrzymane wyniki dla modelu jednowymiarowego MES porównano...

  • Statistical description and numerical calculations of cylindrical vertical tanks with initial geometric imperfections
    Publikacja

    - Rok 2005

    Dokonano identyfikacji rzeczywistych wstępnych imperfekcji geometrycznych stalowych pionowych zbiorników walcowych. Imperfekcje przedstawiono jako pole losowe opisane za pomocą odpowiednio dobranej funkcji korelacyjnej, wartości oczekiwanej oraz obwiedni pola. Wykorzystując własne programy numeryczne przeprowadzono generację zbioru odchyłek geometrycznych zbiornika. Porównano estymatory wygenerowanego pola losowego z parametrami...

  • Strength tests of steel sandwich panel
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnego, teowego złącza spawanego laserowo, których celem było określenie pola odkształceń i naprężeń w strefie przyspoinowej. Uzyskane wyniki wskazują na potrzebę bardzo starannego modelowania konstrukcji spawanych laserowo przy obliczeniach MES. W pracy zaprezentowano wyniki badań konstrukcji rzeczywistej pod statycznym obciążeniem ściskającym, które porównano z rezultatami analizy...

  • Strength tests of steel sandwich panel
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnych złączy spawanych laserowo i paneli SANDWICH, prowadzonych w Katedrze Technologii Okrętów i Obiektów Oceanotechnicznych WOiO, na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano analizy zachowania połączenia podczas procesu obciążenia. Przedstawiono wyniki numerycznego zamodelowania własności złącza. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów analizy numerycznej z wynikami z badań...

  • Szybki pojazd wodny napedzany siłą mięśni ludzkich
    Publikacja

    Na tle tak mocno technologicznego świata wciąż odżywają idee urządzeń czerpiących energię ze źródeł naturalnych: a to samoloty napędzane energią słoneczną, a to pojazdy kołowe napędzane siłą wiatru. Jednym z takich wyzwań jest konstrukcja szybkiego pojazdu wodnego napędzanego siłą mięśni załogi i udział w regatach takich pojazdów - International Waterbike Regatta (IWR) zwanych potocznie Waterbike.

  • Wpływ stoczni na środowisko naturalne
    Publikacja

    - Rok 2005

    W referacie, w sposób przeglądowy, opisano podstawowe problemy związane z wpływem stoczni na środowisko naturalne. Podpunkty 1 i 2 odnoszą się do sytuacji przeszłej i obecnej. Podpunkty 3 i 4 odnoszą się do sytuacji nowej, która wynika ze wstąpienia Polski do UE. Pociąga to za sobą konieczność wprowadzenia zmian dostosowawczych przez każdą ze stoczni.

Rok 2004
  • Application of superelements in static analysis of thin-walled structures.

    W pracy omówiono koncepcję zastosowania superelementów MES w statycznej analizie konstrukcji cienkościennych ze szczególnym uwzględnieniem belek cienkościennych wzmocnionych stężeniami oraz węzłów ram zbudowanych z elementów cienkościennych. W zamieszczonych przykladach numerycznych rozwiazania uzyskane z pomoca superelementów porównano z wynikami otrzymanymi przy gestej dyskretyzacji MES całej konstrukcji elementami powłokowymi.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Fatigue of the ship structure.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Zaprezentowano wyniki prac badawczych zachowania paneli SANDWICH pod obciążeniem zginającym. Prace prowadzone były w Kat. Technol. Okrętów i Obiektów Oceanotechn. Wydz. OiO i obejmowały między innymi badania konstrukcji w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze.

  • Fatigue properties of laser welded steel sandwich panel.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH, prowadzonych w Kat. TOiOO Wydz. OiO na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Przedstawiono program badań, omówiono założenia procedur badawczych i konstrukcję stanowisk testowych. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze. Przedstawiono propozycję algorytmu szacowania trwałości zmęczeniowej konstrukcji spawanych laserowo.

  • Metalowy sandwich - nowa technologia konstrukcji jednostek morskich.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono możliwości stosowania nowoczesnej konstrukcji jaką stanowią stalowe panele spawane laserowo na elementy struktury kadłuba wyczynowych jednostek morskich. Pokazano zalety i ograniczenia takich rozwiązań, zaprezentowano dostępne informacje (w tym z badań własnych) na temat ich własności.

  • Research on deformations of laser-welded joint of a steel sandwich structure model.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono problemy związane z zachowaniem złącza laserowego pod obciążeniem zginającym. Pokazano wyniki badań laboratoryjnych dla określenia mechanizmu pracy złącza i przedyskutowano uzyskane rezultaty.

  • Sensitivity analysis of thin-walled beams and frames.

    Praca zawiera pełen tekst referatu wygloszonego na Konferencji w Wilnie.Referat przedstawia problem numerycznej analizy wrażliwości belek i ramstalowych zbudowanych z bi-symetrycznych profili cienkościennychpoddanych skręceniu lub skręceniu ze zginaniem. Przedstawiono wynikianalizy wrażliwości przemieszczeń i sił wewnętrznych przy zmianiegrubosci półek, sztywności dodatkowych stężeń poprzecznych orazszerokości przewiązek.

  • Stan graniczny nośności dwupłaszczowego stalowego zbiornika pionowego osiadającego nierównomiernie.
    Publikacja

    Przedstawiono wyniki analizy wpływu nierównomiernego osiadania zbiornika stalowego dwupłaszczowego na stan naprężeń w dnie i obu płaszczach zbiornika.Określono graniczne różnice w osiadaniu obu płaszczy które należy uznać za stan przedawaryjny oraz awaryjny.Porównano wyniki obliczeń z osiadaniem rzeczywistego zbiornika.

  • Static analysis of thin-walled beams and frames with stiffeners.

    Praca zawiera pełną treść referatu wygłoszonego na Konferencji w Wilnie.Referat przedstawia problem numerycznej analizy belek i ramstalowych zbudowanych z bi-symetrycznych profili cienkościennychze stężeniami. Wyniki analizy przeprowadzonej według koncepcji superelementu jednowymiarowego porównano z wynikami obliczeń przy zastosowaniu gęstej siatki elementów powłokowych QUAD4 programu MSC NASTRAN.

  • Strenght analysis of the floating dock-ship system.
    Publikacja

    Omówiono krytycznie wymagania przepisów towarzystw klasyfikacyjnych dotyczące wytrzymałości doków pływających. Przedstawiono wyniki analizy MES sił wewnętrznych i naprężeń w kadłubie doku o długości podporowej 255m, obciążonego ciężarem masowca o długości między pionami 252m i masie 20900 ton. Pokazano wpływ na wartość sił redukcji w kilblokach i naprężenia takich czynników jak: rozłożenie balastu wyrównwczego w zbiornikach doku,...

  • Strength tests of steel sandwich panel.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH, prowadzonych w Kat. Technol. Okr. i Obiekt. Oceanotech. Wydz. OiO, na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze.

  • Zastosowanie analizy wrażliwości do identyfikacji parametrycznej konstrukcji.

    W pracy proponuje się sformułowanie problemu identyfikacji parametrycznej oparte na minimalizacji ''odległości'' wyników pomiarów pewnych zmiennych stanu opisujących zachowanie się konstrukcji i wyników analizy jej modelu matematycznego. Do efektywnego rozwiązania tego problemu wykorzystano analizę wrażliwości pierwszego rzędu.

Rok 2003