ISSN:
eISSN:
Publisher:
Disciplines
(Field of Science):
- linguistics (Humanities)
- literary studies (Humanities)
- culture and religion studies (Humanities)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
2023 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list 2023 |
2022 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 8 | B |
2017 | 8 | B |
2016 | 8 | B |
2015 | 6 | B |
2014 | 6 | B |
2013 | 6 | B |
2012 | 0 | B |
2011 | 0 | B |
2010 | 9 | B |
Model:
Impact Factor:
Publishing policy:
- License
- open in new tab
- Information on publishing policy
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ open in new tab
- Information on the conditions of self-archiving
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ open in new tab
- Is self-archiving allowed by the journal?
- Yes - without restrictions
- Information on research data policy
- n/a
- Months of embargo
- no embargo
- Additional information
-
Indexed in DOAJ
The journal has been closed since 2018.
Must link to journal homepage with DOI.
Self-archiving of the text possible after publishing on the journal's website.
The Author grants a non-exclusive license.
Papers published in journal
Filters
total: 79
Catalog Journals
-
Different aspects of women’s participation in self-employment with particular reference to the costs
PublicationOver the last twenty years a growing number of researchers have been interested in female entrepreneurship. It is wort noting that being a self-employed person, for certain women, is the only chance to participate actively in social and economic life. Women choose self-employment because of flexibility of schedule and family-related reasons. This study aims to increase knowledge about self-employment as one of multiple labor market...
-
Wpływ procesu suburbanizacji na rozwój przedsiębiorstw sektora MŚP w Polsce
PublicationW Polsce charakterystyczne jest, że po roku 1989 ponownie zaczęła rozwijać się dynamicznie strefa podmiejska wskutek zmian ustroju politycznego oraz przejścia z gospodarki planowej do gospodarki rynkowej. Reakcją na te zmiany w sferze ekonomii był dynamiczny rozwój sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Obserwacje wskazują, że powstałe w ostatnich 30 latach polskie strefy podmiejskie są obszarami intensywnej aktywności...
-
Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny
PublicationArtykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi...
-
Ontologie vs. reguły — porównanie metod reprezentacji wiedzy na przykładzie dziedziny zarządzania usługami informatycznymi
PublicationTekst stanowi krótki przegląd wybranych konstrukcji służących reprezentacji wiedzy w postaci ontologii opartych na logice opisowej i porównanie ich z odpowiednikami opartymi na zapisie regułowym. Z powodu ograniczonej liczby stron pokazano tylko elementy związane z reprezentacją konceptów, bez uwzględniania ról. Do zapisu ontologii wykorzystano formalizmy języka OWL, zaś reguły wyrażono w Prologu. Dla lepszego zilustrowania tych...
-
Wybrane problemy rozwoju innowacji w MŚP w Polsce
PublicationW artykule przedstawiono koncepcję i znaczenie innowacji dla MŚP. Omówiono proces innowacji i jego wymagania. Zdefiniowano podażowy, popytowy i interaktywny model innowacji. Scharakteryzowano podstawowe umiejętności wymagane w zarządzaniu innowacjami. Przedstawiono wyniki badań czynników wpływających proces innowacji w Polsce. Zaproponowano, aby spojrzeć na rozwój innowacji przez pryzmat koncepcji Triple Helix. Podkreślono potrzebę...
-
Rodzaje informacji rynkowych a termin realizacji rozwoju nowego produktu
PublicationWyniki badania empirycznego przeprowadzonego wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej techniki pokazały, że tylko stosowanie informacji o potencjalnych nabywcach w rozwoju nowego produktu pozytywnie wpływa na czas realizacji tego rozwoju. Stosowanie w trakcie takiego rozwoju zarówno informacji o konkurencji, jak i ogólnych informacji rynkowych nie miało statystycznie istotnego wpływu na termin wykonania projektu nowego produktu.
-
Płeć właściciela menedżera jako czynnik kształtujący rozwój małej firmy - aspekty teoretyczne i wyniki badań empirycznych
PublicationArtykuł porusza problematykę przedsiębiorczości wśród kobiet. W oparciu o analizę literatury oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w ramach Pomorskiego Obserwatorium Gospodarczego autor identyfikuje potencjalne źródła zaobserwowanych różnic w zarządzaniu małą firmą przez kobiety i mężczyzn.
-
Budowanie relacji wyższego stopnia jako sposób konkurowania na rynku usług hotelarskich
PublicationW artykule przedstawiono programy lojalnościowe jako główne narzędzie pozwalające na budowanie trwałych relacji z klientami. Programy te przedstawiono na przykładzie rynku usług hotelarskich. Są to programy stosowane przez Grupę Hotelową Orbis - największą grupę hotelową w Polsce. Tworzenie relacji wyższego stopnia ukazano jako sposób osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
-
Zachowania klientów na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych
PublicationCoraz trudniejsze warunki funkcjonowania na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych powodują, że uczelnie zmuszone są do podejmowania działań marketingowych skierowanych do swoich klientów. Podstawą podejmowania tych działań jest niewątpliwie znajomość zachowań klientów. Początkowym etapem relacji pomiędzy uczelnią i jej klientami, jakimi są studenci, jest wybór uczelni i kierunku studiów przez kandydatów na studia. Znajomość zachowań...
-
Gromadzenie, upowszechnianie i stosowanie informacji rynkowych a wyniki tworzenia nowych produktów
PublicationPrzedmiotem artykułu jest określenie związków pomiędzy gromadzeniem, upowszechnianiem i stosowaniem informacji rynkowych w rozwoju nowych produktów a wynikami finansowymi uzyskiwanymi w tym rozwoju. Związków tych poszukiwano na podstawie wyników badania empirycznego przeprowadzonego wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej techniki. Stosując standardową regresję wieloraką stwierdzono, że istnieje pozytywny związek pomiędzy stosowaniem...
-
Źródła informacji najczęściej wykorzystywane przez młodych konsumentów podczas podejmowania decyzji nabywczych w Internecie
PublicationZ każdym rokiem w Polsce zwiększa się odsetek Polaków dokonujących zakupów w Sieci. Konsumentowi łatwiej jest znaleźć informację, ponieważ w wielu przypadkach dzięki Internetowi zniknęły trudności w dostępie do niej. Osłabienie skuteczności tradycyjnych środków przekazu prowadzi do szukania alternatywnych i wiarygodnych sposobów docierania do klientów. Dlatego tak istotną sprawą w procesie skutecznego przesyłania informacji do...
-
Wykorzystanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności instytucji finansowych na rynku polskim
PublicationW artykule podjęto próbę przedstawienia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności instytucji finansowych. Przedstawiono jeden z podstawowych marketingowych efektów stosowania CSR czyli tworzenie wizerunku instytucji. Podmiotem badań w artykule są instytucje finansowe prowadzące działalność w Polsce. Przedstawiono ich działania odpowiedzialne społecznie na tle działań na rynkach światowych. Ponadto zidentyfikowano...
-
Klasyfikacja polskich wschodnich i zachodnich obszarów przygranicznych na szczeblu NUTS 3 według poziomu rozwoju
PublicationArtykuł poświęcony jest analizie poziomu rozwoju wybranych polskich podregionów. Spośród 22 jednostek na poziomie NUTS 3, których granica przynajmniej w części pokrywa się z lądową granicą państwa do badań wybrano 7 sąsiadujących z Republiką Federalną Niemiec i Ukrainą. Do oceny poziomu rozwoju zastosowano standardowy zestaw mierników używany do porównań międzyregionalnych, który nieznacznie zmodyfikowano. Porównywalność danych...
-
Zagraniczni inwestorzy w chorwackim sektorze bankowym
PublicationCel - przedstawienie sytuacji w chorwackim sektorze bankowym odnośnie udziału kapitału zagranicznego, jego wpływu na wyniki sektora, jak i strukturę rynku. Metoda badania – Wykorzystane metody badawcze obejmują studia literatury, głównie zagranicznej, oraz analizę danych finansowych oraz raportów Banku Centralnego w Chorwacji. Wyniki – zmiany w prawodawstwie wprowadzone po drugim kryzysie bankowym w Chorwacji doprowadziły do istotnego...
-
Obraz przedsiębiorczości w Polsce w badaniach GEM
PublicationWraz ze stale rosnącą popularnością badań nad przedsiębiorczością rośnie też zainteresowanie i skala wykorzystywania danych pochodzących z raportów Global Entrepreneurship Monitor. W niniejszym artykule wykorzystano te dane do nakreślenia ogólnego obrazu przedsiębiorczości w Polsce, a w końcowej części przybliżono pewne problemy wynikające z metodyki prowadzenia tych badań. Ta krytyczna analiza ma na celu przyczynienie się do bardziej...
-
O MNIEJ LUB BARDZIEJ SŁODKIM CUKRZE, CZYLI KILKA UWAG O ODPOWIEDZIALNOŚCI SPOŁECZNEJ FIRM RODZINNYCH I PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH
PublicationW artykule, przyjmując za punkt wyjścia teorię interesariuszy Freemana, autorki podjęły się refleksji na temat specyfiki odpowiedzialności społecznej firm rodzinnych i przedsiębiorstw społecznych. Przedsiębiorstwa społeczne, uznawane są powszechnie za ucieleśnienie pełnej, wręcz doskonałej formy odpowiedzialności społecznej. Z kolei przedsiębiorstwa rodzinne, charakteryzują się szczególną paletą interesariuszy oraz specyficznymi...
-
Wartości rekomendowane wskaźników wspomagania finansowego dla przedsiębiorstw z sektora MSP
PublicationNiniejszy artykuł poświęcony jest zagadnieniu wspomagania finansowego w małych i średnich przedsiębiorstwach. Zawarte w nim wyniki badań dowodzą, że MSP należące do różnych działów gospodarki w odmienny sposób kształtują wartości wskaźników z obszaru wspomagania finansowego. Artykuł zawiera ponadto propozycje przedziałów wartości rekomendowanych dla MSP, prowadzących działalność gospodarczą w 27 różnych działach gospodarki narodowej....
-
QR CODE JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI
PublicationKażdą nową technologię użytkownicy muszą zacząć postrzegać jako użyteczną, aby mogła się ona upowszechnić. W ten sposób działania z nią związane stają się codziennością. Jednak oprócz użyteczności dla konsumentów istotna jest też prostota użytkowania technologii. Obie cechy dotyczą technologii mobilnych i związanych z nimi działań określanych mianem marketingu mobilnego . Zalicza się do nich: wysyłanie SMS i MMS, włączanie bluetooth...
-
Instytucjonalny kontekst intencji rozwojowych przedsiębiorstw na Pomorzu
PublicationLiteratura dotycząca wzrostu małych firm podkreśla wagę kontekstu instytucjonalnego w tworzeniu warunków ich wzrostu. Mówiąc o instytucjach należy odróżniać zarówno aspekt obiektywny jak i subiektywny. Artykuł porusza oba aspekty: jakość instytucji jak i ich postrzeganie przez przedsiębiorców. Ten drugi aspekt został opisany w oparciu o wyniki badań Pomorskiego Obserwatorium Gospodarczego. W konkluzji zawarto wniosek iż postrzeganie...
-
Współdziałanie głównym wymiarem przedsiębiorczości Polaków na emigracji - studia przypadku polskich przedsiębiorców w Szkocji
PublicationW artykule przedstawiono wyniki analizy badań przeprowadzonych metodą wywiadu pogłębionego wśród polskich przedsiębiorców - emigrantów rezydujących w Szkocji. Wykorzystano analizę studium przypadku metodą wyjaśniającą. Przedstawiono formy i wymiary współpracy polskich przedsiębiorców w ich sieciach społecznych kontaktów. Nakreślono również niejednoznaczną rolę silnych więzi i kapitału społecznego dla procesu przedsiębiorczego...
seen 843 times