ISSN:
eISSN:
Wydawca:
Dyscypliny:
- językoznawstwo (Dziedzina nauk humanistycznych)
- literaturoznawstwo (Dziedzina nauk humanistycznych)
- nauki o kulturze i religii (Dziedzina nauk humanistycznych)
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
2023 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023 |
2022 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2021 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2020 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2019 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2018 | 8 | B |
2017 | 8 | B |
2016 | 8 | B |
2015 | 6 | B |
2014 | 6 | B |
2013 | 6 | B |
2012 | 0 | B |
2011 | 0 | B |
2010 | 9 | B |
Model czasopisma:
Impact Factor:
Polityka wydawnicza:
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
- Informacja o polityce wydawniczej
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ otwiera się w nowej karcie
- Informacja o warunkach samoarchiwizacji
- http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ otwiera się w nowej karcie
- Czy czasopismo pozwala na samoarchiwizację
- Tak - bez ograniczeń
- Informacje o polityce dot. danych badawczych
- brak danych
- Embargo w miesiącach
- brak embargo
- Informacje dodatkowe
-
Indeksowane w DOAJ
Z końcem 2018 r. nastąpiło zamknięcie czasopisma.
Przy samoarchiwizacji / rozpowszechnianiu należy podać źródło oryginału i DOI.
Samoarchiwizacja / rozpowszechnianie tekstu możliwa po ukazaniu się na stronie internetowej czasopisma.
Licencja niewyłączna.
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 79
Katalog Czasopism
-
Źródła informacji najczęściej wykorzystywane przez młodych konsumentów podczas podejmowania decyzji nabywczych w Internecie
PublikacjaZ każdym rokiem w Polsce zwiększa się odsetek Polaków dokonujących zakupów w Sieci. Konsumentowi łatwiej jest znaleźć informację, ponieważ w wielu przypadkach dzięki Internetowi zniknęły trudności w dostępie do niej. Osłabienie skuteczności tradycyjnych środków przekazu prowadzi do szukania alternatywnych i wiarygodnych sposobów docierania do klientów. Dlatego tak istotną sprawą w procesie skutecznego przesyłania informacji do...
-
Majsterkowanie dla każdego czy każdy może być przedsiębiorcą w Polsce? Analiza przypadków : w poszukiwaniu strategii przedsiębiorczych
PublikacjaArtykuł jest próbą analizy strategii przedsiębiorczych w kontekście ekonomiczno-społecznym polskiej gospodarki. Przy wykorzystaniu metodologii ekstensywnej analizy przypadków autorzy analizują 5 przedsiębiorców i weryfikują tezę Levi-Straussa o 'dzikim umyśle' w odniesieniu do strategii przedsiębiorczych.
-
Finansowanie działalności MSP w świetle badań Pomorskiego Obserwatorium Gospodarczego a model finansowego cyklu wzrostu
PublikacjaFinansowanie działalności firm z sektora MSP jest zagadnieniem zyskującym rosnącą uwagę środowisk naukowych. W tekście przedstawiono model finansowego cyklu wzrostu i podjęto próbę jego weryfikacji w oparciu o wyniki badań zrealizowanych w ramach POG. Otrzymane rezultaty wskazują na to, że problematyka finansowania działalności MSP wykracza swoją złożonością poza ramy nakreślone w analizowanym modelu.
-
Osoba właściciel-menedżer i jego rola w intencyjnym modelu wzrostu firmy
Publikacja...
-
Przedsiębiorcy pokolenia baby boomers wobec innowacyjności
PublikacjaGłównym celem artykułu jest analiza wyników badań w zakresie relacji: wieku i przedsiębiorczości oraz wieku i twórczego potencjału jednostki. Swoje rozważania autorka ograniczyła do grupy osób w wieku powyżej 50. roku życia, w nomenklaturze anglojęzycznej okreslanej mianem pokolenia baby boomers.
-
Innowacje w strategiach rozwoju województw a poziom innowacyjności
PublikacjaWzrost poziomu innowacyjności jako czynnika wzrostu konkurencyjności jest celem (lub jednym z celów) strategicznym zarówno strategii rozwoju kraju, jak i strategii regionalnych. Analiza wojewódzkich dokumentów strategicznych oraz poziomu innowacyjności poszczególnych województw pozwala na ocenę stopnia wdrożenia strategii.
-
Zachowania przedsiębiorcze a otoczenie instytucjonalne - mechanizmy
PublikacjaIn this paper the ways in which entrepreneurial behaviour is manifested in insti-tutional contexts of different quality is presented. Taken the assumption of Baumol that the supply of entrepreneurs in each economy is constant, and that there are changes in the share of productive and unproductive entrepreneurship in this supply, it is emphasized that the quality of institutional framework determines the outco-mes of entrepreneurship...
-
Przedsiębiorczość społeczna przestrzeń rozwiązywania problemów społecznych i realizacja szans przedsiębiorczych - analiza zjawiska
PublikacjaZjawisko przedsiębiorczości społecznej wymaga wielowymiarowej analizy a analiza dorobku w ty zakresie, wskazuje, że jest ono zbadane jeszcze w niewystarczającym zakresie. W dyskursie publicznym, naukowym na gruncie polskim rzadko kiedy porusza się problemy związane z innowacyjnością, poszukiwaniem nisz rynkowych tj. społecznych. W artykule dokonano identyfikacji tego obszaru.
-
Quick Response code w komunikacji marketingowej
PublikacjaPodstawą efektywnego prowadzenia firmy jest wymiana różnego rodzaju informacji z klientami, partnerami i dostawcami. Mnogość dostępnych mediów, różny stopień trudności ich wykorzystania oraz różna moc sprawcza i prawna prowadzonej za ich pośrednictwem komunikacji powodują, że współczesnym przedsiębiorstwom coraz trudniej jest panować nad skutecznym dostarczaniem i odbieraniem informacji. Wydaje się, że panaceum na te problemy może...
-
Międzypokoleniowy transfer wiedzy w przedsiębiorstwach
Publikacja...
-
Komunikacja marketingowa a wybrane narzędzia marketingu mobilnego
PublikacjaObecnie technologie mobilne mają znaczący wpływ na sposób życia i sposób prowadzenia biznesu. Bluetooth, SMS i QR code stają się istotnymi narzędziami komunikacji marketingowej, działając jako łącznik pomiędzy światem tradycyjnym, sieciami telefonii komórkowej oraz Internetem. Przedsiębiorstwa, organizacje non profit, jednostki administracji rządowej lub też gminy mogą wykorzystać kreatywny potencjał korzystając z tych instrumentów...
-
Przedsiębiorczość jako podstawa kreowania i działania małej firmy
PublikacjaGłówny problem z badaniem MSP i przedsiębiorczości to brak jednolitej definicji większości zjawisk z nimi związanych. Z związku z przeniesieniem zainteresowań z osób i rzeczy na procesy, pojawia się także postulat zmiany podejścia do badania zarówno MSP jak i przedsiębiorczości. W artykule przedstawiono wskazówki jak konstruować takie badania, ze szczególnym naciskiem na wykorzystywanie metod jakościowych.
-
Mikrofirmy w systemach franchisingowych: uwarunkowania rozwoju
PublikacjaArtykuł omawia determinanty rozwoju mikrofirm w ramach systemów franchisingowych działających w Polsce. Rozważania prowadzone są na trzech głównych płaszczyznach: makroekonomicznej, mirkoekonomicznej i ogólnospołecznej.
-
Poczucie samoskuteczności a nadmierne zaangażowanie w działaniach przedsiębiorców: Model teoretyczny
PublikacjaArtykuł przedstawia model teoretyczny wyjaśniający wpływ poczucia samoskuteczności na eskalację zaangażowania wśród przedsiębiorców. Autorzy postulują, że rozbieżność pomiędzy poziomem przekonań dotyczących własnej skuteczności a faktyczną skutecznością tworzy lukę skuteczności. Początkujący przedsiębiorcy w związku z ich niewielkim doświadczniem są szczególnie narażeni na ryzyko eskalacji zaangażowania, gdyż cechują się ograniczonymi...
-
Ontologie vs. reguły — porównanie metod reprezentacji wiedzy na przykładzie dziedziny zarządzania usługami informatycznymi
PublikacjaTekst stanowi krótki przegląd wybranych konstrukcji służących reprezentacji wiedzy w postaci ontologii opartych na logice opisowej i porównanie ich z odpowiednikami opartymi na zapisie regułowym. Z powodu ograniczonej liczby stron pokazano tylko elementy związane z reprezentacją konceptów, bez uwzględniania ról. Do zapisu ontologii wykorzystano formalizmy języka OWL, zaś reguły wyrażono w Prologu. Dla lepszego zilustrowania tych...
-
Wybrane problemy rozwoju innowacji w MŚP w Polsce
PublikacjaW artykule przedstawiono koncepcję i znaczenie innowacji dla MŚP. Omówiono proces innowacji i jego wymagania. Zdefiniowano podażowy, popytowy i interaktywny model innowacji. Scharakteryzowano podstawowe umiejętności wymagane w zarządzaniu innowacjami. Przedstawiono wyniki badań czynników wpływających proces innowacji w Polsce. Zaproponowano, aby spojrzeć na rozwój innowacji przez pryzmat koncepcji Triple Helix. Podkreślono potrzebę...
-
Search engine marketing jako istotne narzędzie komunikacji marketingowej
PublikacjaKomunikacja marketingowa firmy w Internecie musi uwzględniać tzw. marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM). O efektywnej obecności przedsiębiorstwa w Sieci można mówić, gdy łatwo znaleźć serwis internetowy uwzględniając organiczne wyniki wyszukiwania wyszukiwarek, reklamy typu pay-per-click, optymalizację kluczowych fraz, istotność linków przychodzących (zewnętrznych) oraz wartość zamieszczonych treści. Każdy element projektu...
-
Nowe możliwości rozwoju komunikacji marketingowej w Internecie
PublikacjaCoraz więcej firma zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że nie tylko niższa cena jest czynnikiem zachęcającym do skorzystania z oferty sklepu online. Dużo większym problemem staje się efektywne przekazanie informacji do obecnych i potencjalnych klientów. Ważne, by mając wyznaczone cele, można było umiejętnie dobrać działania, których wykorzystanie umożliwi uzyskanie najlepszych wyników związanych z dotarciem do wybranych grup docelowych.
-
Gospodarka cyfrowa a lokalizacja: wpływ ICT na funkcjonowanie klastrów
PublikacjaCelem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie głównych możliwości, związanych z zastosowaniem nowoczesnych ICT w klastrach. Dodatkowo autorzy rozważają potencjalne zagrożenia dla funkcjonowania gron w we współczesnej gospodarce cyfrowej.
-
Zastosowanie badań marketingowych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów
PublikacjaPrzedmiotem artykułu jest przedstawienie zastosowania badań marketingowych do uzyskiwaniu informacji potrzebnych do opisu procesu decyzyjnego konsumentów. Informacje te ustalono na podstawie ogólnego przebiegu tego procesu. W nawiązaniu do tych informacji zaproponowano badania marketingowe pozwalające na ich uzyskanie. Użyto klasycznego rozwiązania polegającego na przeprowadzeniu najpierw badań orientacyjnych, a następnie - opisowych....
wyświetlono 848 razy