Marketing i Zarządzanie - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Marketing i Zarządzanie

ISSN:

2450-775X

eISSN:

2543-5574

Wydawca:

Uniwersytet Szczeciński

Punkty Ministerialne: Pomoc

Punkty Ministerialne - aktualny rok
Rok Punkty Lista
Rok 2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
Punkty Ministerialne - lata ubiegłe
Rok Punkty Lista
2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
2023 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023
2022 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2021 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2020 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2019 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2018 9 B
2017 9 B
2016 9 B
2015 9 B
2014 6 B
2013 6 B
2012 5 B
2011 5 B
2010 6 B

Model czasopisma:

Open Access

Impact Factor:

brak danych

Polityka wydawnicza:

Licencja: CC BY-SA 4.0
Licencja
Creative Commons: BY-SA 4.0 otwiera się w nowej karcie
Informacja o polityce wydawniczej
http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ otwiera się w nowej karcie
Informacja o warunkach samoarchiwizacji
http://wn.usz.edu.pl/polityka-wydawnicza/ otwiera się w nowej karcie
Czy czasopismo pozwala na samoarchiwizację
Tak - bez ograniczeń
Submitted Version Pomoc
tak
Accepted Version Pomoc
tak
Published Version Pomoc
tak
Informacje o polityce dot. danych badawczych
brak danych
Embargo w miesiącach
brak embargo
Informacje dodatkowe
Indeksowane w DOAJ
W 2019 r. nastąpiło zamknięcie czasopisma.
Przy samoarchiwizacji / rozpowszechnianiu należy podać źródło oryginału i DOI.
Samoarchiwizacja / rozpowszechnianie tekstu możliwa po ukazaniu się na stronie internetowej czasopisma.
Licencja niewyłączna.

Filtry

wszystkich: 30

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Czasopism

  • e-logistyka dystrybucji a czynnik ludzki w procesie kształtowania wartości marki - ujęcie praktyczne

    Artykuł poświęcono interdyscyplinarnemu przedstawieniu istoty relacji sprzedaży, marketingu i logistyki w kontekście aktualnych problemów w e-logistyce dystrybucji. Autorzy artykułu, na bazie swoich doświadczeń, przedstawili istotę koordynacji tych procesów w kontekście zidentyfikowanego wirusa problemów dotyczącego e-logistyki dystrybucji w całej sieci wartości przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz zaproponowali rozwiązania. Artykuł...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • ANALIZA POSTAW INTERNAUTÓW WOBEC MARKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    Celem opracowania jest ukazanie roli, jaką odgrywają media społecznościowe i wypowiedzi internautów w kształtowaniu wizerunku marki wśród użytkowników Sieci. Artykuł prezentuje także wyniki obserwacji aktywności polskich internautów dotyczące jednej z polskich marek spożywczych. Internauci zamieszczają w Internecie różnorodne treści powiązane pośrednio lub bezpośrednio z markami. Zadaniem organizacji, podobnie jak w przypadku pozostałych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Transfer znaczeń a kreowanie wartości marki w gospodarce sieciowej w aspekcie S-DLogic
    Publikacja

    Artykuł poświęcono sieciowemu kreowaniu wartości współczesnych przedsiębiorstw, w tym wartości kluczowego aktywa niematerialnego, jakim jest marka. Autorka przedstawia istotę procesu kreowania wartości we współczesnej gospodarce oraz porusza aspekty konfiguracji sprawnej sieci opartej na kapitale relacji i idei S-DLogic w kontekście gospodarki sieciowej. Zwraca szczególną uwagę na współkreację znaczeń w ramach celowo skonfigurowanej...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • PORTRET POLSKIEGO E-KONSUMENTA I JEGO ZACHOWANIA
    Publikacja

    Pojawienie się kategorii nowego konsumenta związane z tym, że internet nie jest już tylko miejscem, gdzie można spędzać swój czas wolny czy zawiązywać nowe znajomości, powoduje, że staje się on przedmiotem zainteresowań naukowców i przedsiębiorców. Kim jest i jak definiować pojęcie e-konsumenta oraz jego zachowania? Celem niniejszego artykułu jest próba przedstawienia aktualnego portretu polskiego e-konsumenta oraz jego zachowań...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Implementing the consumer-based brand equity scale for beer brands – a Tyskie and Żywiec case study
    Publikacja

    - Marketing i Zarządzanie - Rok 2015

    The concept and management of brand equity is of great importance to scholars and managers. In this article, brand equity is approached from the consumers’ point of view i.e., consumer-based brand equity (CBBE) in the context of two beer brands offered in Poland – Tyskie and Żywiec. The objective of this article is to demonstrate how managers can implement the CBBE scale as an audit and monitoring instrument to their brands. A...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Otoczenie instytucjonalne a innowacyjność przedsiębiorstw
    Publikacja

    Problematyka innowacyjności w Polsce zajmuje wiele miejsca, zarówno w badaniach, raportach oraz w konstruowanych narzędziach wsparcia. Badania literaturowe wskazują na wagę instytucji w procesie przedsiębiorczym. Wykorzystując badania prowadzone wśród mikroprzedsiębiorstw w Polsce, przeanalizowano czynniki instytucjonalne, które mogą, według badań literaturowych, wpływać na innowacyjność tych podmiotów. Z badań wynika, że przedsiębiorcy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • SYSTEM NATYCHMIASTOWEGO PRZELEWU BLUECASH I JEGO PROMOCJA W POLSCE
    Publikacja

    Celem artykułu jest opis systemu szybkich przelewów w Polsce na przykładzie Systemu Płatności BlueCash (w skrócie: SPBC) dostarczanego przez firmę Blue Media SA. Celem szczegółowym jest zobrazowanie wzrostu zasięgu usługi oraz wylistowanie i opis form działań promocyjnych mających na celu wspieranie rozwoju usługi szybkich przelewów pośród klientów banków. Autorka obrazuje najbardziej popularne działania marketingowe stosowane...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • ZWIĄZKI MIĘDZY GROMADZENIEM, UDOSTĘPNIANIEM I STOSOWANIEM INFORMACJI RYNKOWYCH PRZY KSZTAŁTOWANIU NOWYCH PRODUKTÓW
    Publikacja

    Celem artykułu jest określenie związków występujących między gromadzeniem, udo-stępnianiem i stosowaniem informacji rynkowych w kształtowaniu nowych produktów. Do osiągnięcia tego celu wykorzystano dane dotyczące 145 projektów wdrożenia nowych pro-duktów, które pochodziły z próby losowo dobranych krajowych przedsiębiorstw wysokiej techniki, zatrudniających powyżej 49 osób. Analizę danych oparto na modelach równań strukturalnych,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Budowa wizerunku wymiaru sprawiedliwości
    Publikacja

    - Marketing i Zarządzanie - Rok 2015

    Celem artykułu jest prezentacja zależności między pojęciami: tożsamość, wizerunek i reputacja w sądownictwie, zasad kreowania wizerunku wymiaru sprawiedliwości, dobrych praktyk w budowaniu pozytywnego wizerunku wykorzystywanych przez sądy; poziom dojrzałości sądów pilotażowych w stosowaniu działań wspierających wizerunek; roli i możliwości sieci międzyorganizacyjnych w transferze i ujednolicaniu dobrych praktyk w budowaniu pozytywnego...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Satysfakcja klientów jako źródło sukcesu organizacji - studium przypadku
    Publikacja

    - Marketing i Zarządzanie - Rok 2015

    W artykule zaprezentowano znaczenie satysfakcji – w kontekście koncepcji marketingu relacji – jako źródła sukcesu organizacji. Przedstawiono istotę pojęcia satysfakcji klienta w usługach oraz zaprezentowano modele satysfakcji usługobiorcy i sposoby jej oceny. Rozważania w obszarze przedmiotu badań dotyczą innowacyjnych usług informatycznych dedykowanych do potrzeb indywidualnych klientów biznesowych. Na podstawie studium przypadku...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Formy outsourcingu na rynku usług ze szczególnym uwzględnieniem sektora transportu lotniczego
    Publikacja

    - Marketing i Zarządzanie - Rok 2015

    Przedsiębiorstwa poszukują coraz lepszych i efektywniejszych modeli funkcjonowania na rynku.Jedną z metod zarządzania przedsiębiorstwem, zyskującą coraz większą popularność jest outsourcing. Celem opracowania jest krótka charakterystyka outsourcingu od strony teoretycznej, jak i próba pokazania zastosowania usług outsourcingowych w transporcie lotniczym.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Etyka marketingu - czy marketing jest etyczny?
    Publikacja

    Od jakiegoś czasu pojawiają się krytyczne głosy wobec marketingu, jako działań nieetycznych, wycelowanych przeciwko klientom i społeczeństwu jako całości. Można stwierdzić, że wizerunek marketingu jest w tym kontekście negatywny. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie czy marketing jest etyczny. Stwierdzono, że istotą marketingu jest dbanie o dobro interesariuszy przedsiębiorstw oraz łączenie interesu firmy, klientów...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Tradycyjne i nowoczesne kanały dystrybucji wykorzystywane w procesie świadczenia usług ubezpieczeniowych dojrzałym konsumentom
    Publikacja

    Przedmiotem artykułu są usługi ubezpieczeniowe świadczone z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji. W artykule skoncentrowano się na osobach powyżej 50 roku życia, szczególnie narażonych na zjawisko wykluczenia cyfrowego. Na podstawie przeglądu literatury sformułowano hipotezę badawczą: cechy społeczno – demograficzne osób powyżej 50 roku życia wpływają na ich skłonność do korzystania z usług ubezpieczeniowych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Kobiety w wydziałach logistyki policji
    Publikacja

    - Marketing i Zarządzanie - Rok 2015

    Celem artykułu jest przedstawienie problemu nierównego traktowania kobiet i mężczyzn w Policji. Przeanalizowano zmiany dotyczące zatrudnienia kobiet w Policji oraz przedstawiono badanie pilotażowe przeprowadzone wśród funkcjonariuszy, kobiet i mężczyzn, zatrudnionych w dziale logistyki, dotyczące subiektywnej oceny wymagań organizacyjnych oraz nagród otrzymywanych za pracę. Przeprowadzono badanie pilotażowe wśród funkcjonariuszy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu – sprzeczne idee?
    Publikacja

    Negatywny wizerunek marketingu postrzeganego jako koncepcja kreująca nowe potrzeby i nakłaniająca klientów do zwiększania konsumpcji spowodował, że marketing wydaje się być sprzeczny z ideą rozwoju zrównoważonego i społecznej odpowiedzialności biznesu. W artykule przedstawiono rozważania czy rzeczywiście tak jest i czy stosowanie działań marketingowych jest rozbieżne z celami rozwoju zrównoważonego . Stwierdzono, że realizowanie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Determinanty zakupu usług ubezpieczeniowych przez osoby powyżej 50. roku zycia
    Publikacja

    Artykuł dotyczy usług ubezpieczeniowych oraz determinant korzystania z tych usług przez osoby powyżej 50. roku życia. Mimo że popyt na usługi ubezpieczeniowe wśród osób w tym wieku jest mniejszy niż wśród osób młodszych, można wyodrębnić w tej grupie mniejsze grupy istotnie zróżnicowane pod względem potencjalnego popytu. W celu wyodrębnienia tych grup oraz zidentyfikowania pozostałych powodów determinantów korzystania z ubezpieczeń...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Logistyczny proces wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. Analiza przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim

    Tematem głównym artykułu była analiza procesu wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. W/w analiza dotyczyła przypadku polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim. Dane do artykułu zostały zebrane przez autora w trakcie trzyletniego procesu selekcji dostawców marek własnych, dla czołowej sieci handlowej z RPA, oraz nadzorowania dostaw do sześciu krajów afrykańskich. Badanie prezentuje praktyczną metodę...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Marka South Coast Baltic jako inicjatywa promocji morskich portów jachtowych południowego wybrzeża Bałtyku
    Publikacja

    W regionie Morza Bałtyckiego podejmowane są różne inicjatywy mające na celu promocję wybranych grup morskich portów jachtowych. Realizowane są także projekty zmierzające do tworzenia sieci marin wokół pewnego akwenu, np. South Baltic Four Corner i Baltic Sailing lub lokalnych grup portów i przystani, np. Zalewów Szczecińskiego, Wiślanego, Kurońskiego. Na tym tle południowe wybrzeże Bałtyku stanowiło swoistą „białą plamę”. Oprócz...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zależność pomiędzy wielkością przedsiębiorstwa a strukturą źródeł finansowania
    Publikacja

    W artykule przedstawiono różnice w sposobie kształtowania struktury źródeł finansowania pomiędzy małymi, średnimi i dużymi przedsiębiorstwami. W trakcie przeprowadzonych badań uwzględniono 97 471 sprawozdań finansowych przedsiębiorstw, prowadzących działalność gospodarczą w 12 różnych działach polskiej gospodarki narodowej. Do potwierdzenia zróżnicowania struktury kapitałowej w zależności od wielkości przedsiębiorstwa wykorzystano...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Grupy producenckie jako beneficjenci restrukturyzacji rynków rolnych
    Publikacja

    W artykule przedstawiono zagadnienie integracji rynku na przykładzie funkcjonowania grup producenckich na rynkach rolnych, ze szczególnym uwzględnieniem roli producentów zbóż. Grupy producenckie ze względu na swoje zalety są ważnym podmiotem wokół którego można by stworzyć dobrze funkcjonujący system skupu i przechowalnictwa zbóż. Grupy producenckie działając w otoczeniu instytucjonalnym agrobiznesu są w kręgu oddziaływania różnych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 927 razy