Przemysław Kalitowski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 35

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2024
  • Łukowy wiadukt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Założenia projektowe i stan techniczny po 10 latach eksploatacji
    Publikacja

    - Mosty - Rok 2024

    Artykuł przedstawia historię, projektowanie i ocenę techniczną po 10 latach eksploatacji wiaduktu WK11 w Gdańsku, będącego częścią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Opisuje proces budowy i wyzwania związane z rekonstrukcją historycznego mostu z 1914 roku, który został zniszczony podczas II wojny światowej. Autorzy szczegółowo analizują koncepcje projektowe, w tym rozważania nad schematem statycznym i zastosowanym materiałem. W...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Most średnicowy w Warszawie. Koncepcja przebudowy
    Publikacja

    - Mosty - Rok 2024

    Artykuł omawia koncepcję przebudowy Mostu Średnicowego w Warszawie, który, ze względu na zły stan techniczny i nieprzystosowanie do współczesnych wymagań, wymaga rekonstrukcji. Planowana przebudowa obejmuje wykorzystanie istniejących filarów nurtowych oraz wydłużenie mostu, co pozwoli na eliminację wiaduktów nad Wisłostradą i Wybrzeżem Szczecińskim. Przedstawiono trzy warianty konstrukcyjne: kratownicę o zmiennej wysokości, skrzynkowe...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wybrane zagadnienia obliczeniowe w procesie projektowania kolejowego mostu łukowego z wieszakami w układzie siatkowym
    Publikacja

    - Mosty - Rok 2024

    Artykuł omawia proces projektowania mostu łukowego nad rzeką Dunajec w ramach modernizacji linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Autorzy przedstawiają szczegółowe analizy koncepcyjne i statyczno-wytrzymałościowe, które doprowadziły do wyboru konstrukcji łukowej z siatkowym układem wieszaków (network arch) zamiast kratownicy. Decyzja ta umożliwiła optymalizację zużycia materiałów oraz zwiększenie walorów estetycznych mostu....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2023
Rok 2022
Rok 2021
  • Pomiar sił w wantach mostu podwieszonego

    W artykule przedstawiono metodę oraz wyniki badań sił w wantach Mostu III Tysiąclecia im. Jana Pawła II w Gdańsku. Do identyfikacji sił wykorzystano trzy metody: wibracyjną; z wykorzystaniem siłownika jednosplotowego (lift-off) oraz pomiaru strzałki ugięcia. Przedstawione wyniki badań dowodzą, że wszystkie metody mogą być z powodzeniem wykorzystywane do identyfikacji rzeczywistej siły w wancie. Każda z metod ma jednak ograniczenia...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2020
Rok 2018
  • Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia
    Publikacja

    W referacie opisano przypadek liniowej i nieliniowej analizy sprężonego dźwigara mostowego. W czasie budowy zauważono zarysowania na spodniej stronie dźwigara. Były to miejscowe zjawiska zlokalizowane w okolicy połączeń technologicznych. Analiza liniowa modelu belkowego nie dostarczyła informacji o ryzyku zarysowania. Liniowa analiza modelu powłokowego ujawniła naprężenia większe niż wytrzymałość betonu przy rozciąganiu. Nieliniowa...

  • Estakada E2 - kluczowy obiekt Obwodnicy Wałcza
    Publikacja

    - Materiały Budowlane - Rok 2018

    W artykule przedstawiono uwarunkowania i przebieg projektowania estakady E2 z betonu sprężonego w ciągu Obwodnicy Wałcza. Pokazano efekt procesu optymalizacji projektu pierwotnego. Opisano przeprowadzone analizy wynikające z przyjętej technologii nasuwania podłużnego oraz istotne aspekty, które należy poruszyć przy wyborze tej technologii. Zaprezentowano modele numeryczne konstrukcji przęseł i metodę analizy z uwzględnieniem pracy...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Identyfikacja własności dynamicznych cięgien jako element diagnostyki wybranych konstrukcji mostowych

    W artykule opisano doświadczenia autorów związane z identyfikacją siły w cięgnach mostów. Główna uwaga poświęcona została sprężeniu zewnętrznemu w mostach betonowych. Rozpatrzono wpływ błędów pomiarowych występujących w trakcie badań identyfikujących siłę na podstawie parametrów modalnych. Zwrócono wpływ trudności związanych z określeniem długości cięgna, jego masą i warunkami brzegowymi. Opisany przypadek uszkodzonego kabla sprężającego...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Shell model of multiple-row moment I-section end-plate joint
    Publikacja

    The paper deals with a problem of application of shell elements in the models of multiple-row moment end-plate connections. The extended connection of I-section with a cross-section W760x265x220 made of steel S355 was analyzed. Comparison analysis of FEM, complex volume and shell models has been done. Three cases with different end-plate thickness: 14, 18 and 36 mm were analyzed and compared with the reference results. Comparison...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
Rok 2016

wyświetlono 1927 razy