Katedra Przedsiębiorczości - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Przedsiębiorczości

Filtry

wszystkich: 149

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2006
  • Dylematy pomiaru kapitału ludzkiego

    Obserwując kierunki rozwoju współczesnych organizacji znaleźć można coraz więcej dowodów na poparcie tezy, że kapitał ludzki jest najważniejszym z aktywów organizacji. Pomimo tego pomiar kapitału ludzkiego przysparza wciąż wiele problemów, zarówno natury metodologicznej, jak i praktycznej. Ujęcie kapitału ludzkiego w jeden, ujednolicony, spójny i powszechnie akceptowalny zestaw miar jest niezwykle trudne. W artykule poruszono między...

  • E-learning course "International comparative studies on SMEs"
    Publikacja

    - Rok 2006

    Projekt Leonardo da Vinci "International comparative studies and course development on SMEs" został zainspirowany poprzednim projektem LdV "A European Diploma in SME Management". Bazując na poprzednich doświadczeniach projektowych zaproponowano opracowanie struktur dla opisania narodowych systemów małych i średnich przedsiębiorstw (ang. SME Small Media Enterprises) przy wykorzystaniu dostępnych krajowych danych. Udowodniono, że...

  • Globalizacja, wojna o talenty a zarządzanie zasobami ludzkimi
    Publikacja

    - Rok 2006

    Sukces rynkowy organizacji w warunkach nowej gospodarki zależy coraz częściej od umiejętności przyciągnięcia, utrzymania w firmie, rozwoju i efektywnego wykorzystania pracowników o wysokim potencjale, a więc talentów. Na początku opracowania omówiono wpływ zmian rynkowych na wzrost znaczenia kapitału ludzkiego i tworzenie koncepcji zarządzania talentami. Następnie przedstawiono - z perspektywy międzynarodowej i polskiej - zjawisko...

  • Internet w procesie komunikowania się władz samorządowych ze społecznością lokalną i regionalną
    Publikacja

    Głównym wątkiem opracowania jest metodyka komunikacji stosowana przez władze samorządowe w relacjach ze społecznością lokalną i regionalną. W sposób szczególny skoncentrowano się na identyfikacji możliwości i uwarunkowań rozszerzenia i intensyfikacji tej komunikacji w związku z coraz bardziej powszechnym wykorzystaniem Internetu i e-government.

  • Jak oceniać pracę? : wartość stanowisk i kompetencji
    Publikacja

    - Rok 2006

    Ocena pracy, w tym wartościowanie stanowisk i kompetencji pracowników jest jednym z najważniejszych narzędzi służących zintegrowaniu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Pozwala bowiem na budowanie narzędzi opartych o jednolite kryteria, powiązane jednocześnie z wymaganiami organizacji, wypływającymi z założeń jej strategii i celów długookresowych. Pozwala to na budowanie spójnej strategii personalnej wspieranej przez współzależne...

  • Kapitał intelektualny i innowacyjność w kontekście rozwoju regionalnego

    Wątkiem przewodnim opracowania jest wskazanie możliwości, jakie w rozwoju potencjału innowacyjnego polskich regionów daje partnerstwo i współpraca w ramach Regionalnych Systemów Innowacji oraz wdrażanie Regionalnych Strategii Innowacji.

  • Koszty pracy jako jeden z czynników wpływających na wybór elastycznych form zatrudnienia-uwagi ogólne
    Publikacja

    - Rok 2006

    W pracy wskazano w sposób ogólny czynniki i elementy wpływające na wysokość kosztów pracy. Coraz cześciej rosnące koszty pracy, zarówno koszty osobowe, jak i rzeczowe obciążenia finansowe związane z zorganizowaniem i wyposażeniem stanowisk pracy, ale następnie utrzymaniem pracobiorcy zmuszają pracodawców do szukania oszczędności m. in. poprzez wybór stosownej formy zatrudnienia.

  • Mała i średnia przedsiębiorczość w wymiarze lokalnym
    Publikacja

    - Rok 2006

  • Mikrofirmy w systemach franchisingowych: uwarunkowania rozwoju
    Publikacja

    Artykuł omawia determinanty rozwoju mikrofirm w ramach systemów franchisingowych działających w Polsce. Rozważania prowadzone są na trzech głównych płaszczyznach: makroekonomicznej, mirkoekonomicznej i ogólnospołecznej.

  • Model negocjacji internetowych
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących przebiegu i skuteczności negocjacji prowadzonych za pośredictwem internetu. Przedstawione wnioski, opare o przeprowadzony eksperyment, wskazują na wpływ nowoczesnych technologii na osłabienie znaczenia kontekstu społecznego negocjacji, co skutkuje wysoką rywalizacyjnością stylu rokowań, znacznym przedłużaniem się czasu spotkania oraz obniżeniem się satysfakcji z prowadzonych rozmów.

  • Osobowość internauty
    Publikacja

    - Rok 2006

    Arytukuł przedstawia wyniki badań dotyczacych zalezności pomiędzy cechami osobowości internatów a korzystaniem z Internetu i jego ocena jako źródła informacji.

  • Podstawy zatrudnienia
    Publikacja

    - Rok 2006

    W pracy omówiono elastyczne metody zatrudnienia i organizacji pracy, które są sposobem dostosowywania zarówno podażowej, jak i popytowej strony rynku pracy do zmian systemowych i koniunkturalnych. W nich upatruje się jednego ze sposobów rozwiązywania problemów nierównowagi na wynik pracy, a zwłaszcza ograniczenia bezrobocia strukturalnego i koniunkturalnego. Omówiono również podstawowe cechy stosunku pracy, umów cywilnoprawnych...

  • Polish small and medium enterprises : chances, barries and challenges
    Publikacja

    - Rok 2006

    Lata dziewięćdziesiąte przyniosły gospodarce polskiej bardzo szybki wzrost sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Jego dynamika miała jednak tendencję gasnącą, szczególnie u progu XXI wieku. Wyjaśnienie przyczyn tych zjawisk może stanowić przesłankę dla oceny bieżącej polityki państwa wobec MSP, a także dla formułowania założeń przyszłej polityki na tym obszarze. Prezentowane opracowanie pokazuje, jak działania państwa w zakresie...

  • Rozwój globalnej sieci internetowej a ocena informacji z niej pochodzacej
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł przedstawia wyniki badań oceny wiarygodności informacji napływajacej z Internetu, prasy, radia i telewizji w ocenie Internautów o kompetencjach specjalistycznych oraz o kompetencjach uzytkowników. Przedstawione wyniki sugeryja różnice w ocenie wiarygodnoęci w zalezności od źródła pochodzneia informacji oraz kompetencji Interneuty

  • Strategie rozwoju mikroprzedsiębiorstw

    Literatura dotycząca strategii wzrotu firm opisuje przede wszystkim duże organizacje. Proces formułownania strategii oraz jej implementacji w przypadku małych firm jest jednak odmienny, przede wszystkim nieformalny. Dużym problemem staje się dopasowanie subiektywnych odczuć właścicieli dotyczących otoczenia i możliwości firmy oraz obiektywnych uwarunkowań. Artykuł opisuje ponadto wyniki badań przeprowadzone wśród mikroprzedsiębiorców...

  • The Web Based System for Recording and Analysing Different Kinds o Negotiations
    Publikacja

    Negocjacje są podstawą wielu ludzkich przedsięwzięć. Artykuł opisuje internetowy system rejestracji i analizy wybranych elementów negocjacji. Przedstawiono też wybrane eksperymenty negocjacyjne i ich wyniki zebrane przy pomocy omawianego systemu.

  • Trust Models for Community- Aware Identity Managment. [....]
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł przedstawia możliwości budowania zaufania pomiędzy członkami społecznych sieci współpracujacych w Internecie. Przedstawiono system informatyczne wykorzystującyna współczesą wiedzę z zakresu psychologi społecznej, umozliwiajacy tworzenie sieci społecznych w internecie.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Współdziałanie na rzecz rozwoju regionalnego - Regionalne Systemy Innowacji

    W opracowaniu odniesiono się do dwóch kwestii współczesnego ujęcia problematyki rozwoju regionalnego. Po pierwsze, podjęto próbę identyfikacji znaczenia innowacji w rozwoju regionalnym. Po drugie - dokonano analizy i oceny infrastruktury instytucjonalnej na rzecz tworzenia i wdrażania innowacji w polskich regionach, ze szczególnym uwzględnieniem Regionalnych Systemów Innowacji.

  • Wyniki badań w zakresie ogólnych trendów praktycznego zróżnicowania różnych form zatrudnienia
    Publikacja

    - Rok 2006

    W pracy przedstawiono wyniki badań dotyczące struktury zatrudnienia przedsiębiorców oraz bariery utrudniające wybór optymalnych form zatrudnienia umożliwiających obniżenie kosztów pracy.

Rok 2007
  • Badanie pracujących na własny rachunek (samozatrudnionych) w województwie mazowieckim
    Publikacja

    - Rok 2007

    Artykuł przedstawia syntetyczne wyniki badań przeprowadzonych w 2006 r. na próbie 501 samozatrudnionych w województwie mazowieckim w ramach projektu badawczego ''Reginalny system koordynacji rynku pracy województwa mazowieckiego. PRACA-ZATRUDNIENIE-SZKOLENIE''. W drugiej części przedstawiono rekomendacje dotyczące ograniczenia barier rozwoju i funkcjonowania samozatrudnienia, a także umacniania instrumentów promocji tej formy działalności...