Katedra Zarządzania Wiedzą i Informacją - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Zarządzania Wiedzą i Informacją

Filtry

wszystkich: 174

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2006
Rok 2005
Rok 2004
  • Warunki wastępne opracowania strategii zarządzania wiedzą w szkole wyższej.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Autor podejmuje próbę określenia warunków wstępnych, niezbędnych do opracowania strategii zarządzania wiedzą w szkole wyższej, której ważnymi zadaniami jest kreowanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie wiedzy. Definiuje i opisuje zasoby wiedzy uczelni oraz dwuwymiarową macierz kompetencji, której dokładne przeanalizowanie jest, zadaniem autora, warunkiem koniecznym przygotowania strategii zarządzania wiedza w szkole wyższej....

  • Uniwersytet jako wizjonerska organizacja - mity i rzeczywistość.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Jakie warunki musi spełnić uczelnia, aby stać się wizjonerską? Czy mity od- noszące się do wizjonerskich organizacji przedstawione w książce J.C. Coll-linsa i J.I. Porrasa, Wizjonerskie organizacje, utrudnidają funkcjonowanie wizjonerskim uczelniom? - to pytania, na które stara się znaleźć odpowiedź autor artykułu.

  • The concept of entrepreneurial university as an answer to the challenges of the 21st century
    Publikacja
    • M. Dąbrowska

    - Rok 2004

    W rozdziale zaprezentowano główne zmiany w środowisku akademickim wraz z oczekiwaniami i wymaganiami interesariuszy uczelni. Zaproponowano również koncepcję uczelni przedsiębiorczej, która pozwala uczelniom stać się konkurencyjnymi na rynku usług edukacyjnych.

  • Możliwości wdrożenia strategicznej karty wyników w Instytucie Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Autorzy wskazują strategiczną kartę wyników jako instrument doskonalenia zarządzania instytutem naukowo-badawczym, na przykładzie Instytutu Oceanologii PAN w Sopocie. W opracowAniu podjęto próbę implementacji tej metody w zakresie każdej z czterech perspektyw strategicznej karty wyników, formułując uprzednio cele strategiczne IO PAN. Wskazano także związki przyczynowo-skutkowe sformułowanych celów szczegółowych działalności ze...

  • Identyfikacja elementów zarządzania wiedzą w wyższej uczelni.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W artykule przedstawiono propozycję implementacji modelu zarządzania wiedzą opisanego przez Probsta, Rauba i Romhardta do realiów wyższej uczelni. Zwrócono uwagę na konieczność opracownia strategii zarządzania wiedzą w oparciu o ten model. Przeanalizowano przygotowanie kapitału ludzkiego, informacyjnego oraz organizacyjnego do wdrożenia poszczególnych procesów zarządzania wiedzą w wyższej uczelni.

Rok 2002