Zakład Ekoinżynierii i Silników Spalinowych - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zakład Ekoinżynierii i Silników Spalinowych

Filtry

wszystkich: 74

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2015
Rok 2013
  • A PROPOSAL OF A DESCRIPTION OF THE OPERATING CONDITIONS OF DIESEL-ELECTRIC LOCOMOTIVES
    Publikacja

    - Combustion Engines - Rok 2013

    The paper presents a proposal of a description of the operating conditions of diesel-electric locomotives. The proposal is a result of the operational experience and the analysis of the locomotive operation. It constitutes a significant simplification in relation to the descriptions currently used by domestic carriers. The paper also presents examples of analyses of the operating conditions of locomotives using the proposed method.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Analiza warunków pracy silnika spalinowego lokomotywy na biegu jałowym
    Publikacja

    - Combustion Engines - Rok 2013

    W trakcie eksploatacji lokomotyw z silnikami spalinowymi obserwowany jest znaczny udział pracy silnika spalinowego w stanie biegu jałowego. Dlatego też średnia wartość strumienia paliwa zużywanego przez silnik spalinowy lokomotywy w tym stanie będzie miała istotny wpływ na efektywność energetyczną układu napędowego. Wyznaczaniu wartości tego parametru musi towarzyszyć jednoznaczna klasyfikacja warunków pracy układu napędowego lokomotywy....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Education at the Faculty of Mechanical Engineering of the Gdańsk University of Technology
    Publikacja

    Faculty of Mechanical Engineering is one of the largest departments of the Gdańsk University of Technology (GUT), currently educating about 3 000 student. Lectures are conducted in five Chairs, which include 18 Divisions. In 2000 GUT introduced the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS). Each student should get during one academic year 60 ECTS points. Obtaining a diploma of BEng requires the acquisition of no less...

  • Education at the Faculty of Mechanical Engineering of the Gdańsk University of Technology
    Publikacja

    Faculty of Mechanical Engineering is one of the largest departments of the Gdańsk University of Technology (GUT), currently educating about 3 000 student. Lectures are conducted in five Chairs, which include 18 Divisions. In 2000 GUT introduced the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS). Each student should get during one academic year 60 ECTS points. Obtaining a diploma of BEng requires the acquisition of no less...

  • Konstrukcje i zastosowania współczesnych silników Stirlinga
    Publikacja

    W pracy omówione zostały przyczyny rosnącego zainteresowania komercyjnego wykorzystania silników Stirlinga. Scharakteryzowane zostały podstawowe typy silników Stirlinga ze względu na układ przestrzeni roboczej i cylindrów. W pracy przedstawione zostały przykłady współczesnych konstrukcji tych silników, dokonano również analizy aktualnych i planowanych zastosowań silników Stirlinga. Omówiono podstawowe zalety i wady wykorzystania...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2020
  • A Theoretical and Experimental Study of Moderate Temperature Alfa Type Stirling Engines
    Publikacja

    The Stirling engine is a device that allows conversion of thermal energy into mechanical energy with relatively high efficiency. Existing commercial designs are mainly based on the usage of high temperature heat sources, whose availability from renewable or waste heat sources is significantly lower than that of moderate temperature sources. The paper presents the results of experimental research on a prototype alpha type Stirling...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Application of Stirling Engine Type Alpha Powered by the Recovery Energy on Vessels
    Publikacja

    The Stirling engine is a device, in which thermal energy is transformed into mechanical without a contact between the heat carrier, and the working gas closed in the engine. Mentioned feature makes this type of engine very attractive for the use of the recovery energy, taken from other heat devices. One of the potential applications of Stirling engines is the use of thermal energy generated in the ship's engine room for producing...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2019
  • A unified approach to the analysis of electric energy and fuel consumption of cars in city traffic
    Publikacja

    - ENERGY - Rok 2019

    Forecasting fuel and electricity consumption is an important factor determining the direction of changes in road engineering solutions, traffic management, selection of routes for public transport and development more efficient car drive systems. With a reliable and easy-to-use computational tool, it is possible to reduce the consumption of primary energy sources and reduce the emission of toxic compounds in cities. An analysis...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Analysis of start energy of Stirling engine type alpha
    Publikacja

    The Stirling engine type alpha is composed of two cylinders (expansion space E and compression space C), regenerator that forms the space between the cylinders and the buffer space (under the pistons). Before the start-up and as a result of long-term operation, the average pressure in the working space (above the pistons) and in the buffer space is the same. However, in the initial phase of operation, the average pressure in the...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Analysis of the regenerative braking process for the urban traffic conditions

    In a regular drive system, with an internal combustion engine, vehicle braking is connected with the unproductive dissipation of kinetic and potential energy accumulated in the mass of the vehicle into the environment. This energy can constitute up to 70% of the energy used to drive a vehicle under urban conditions. Its recovery and reuse is one of the basic advantages of hybrid and electric vehicles. Modern traffic management...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Heavy Duty Vehicle Fuel Consumption Modelling Based on Exploitation Data by Using Artificial Neural Networks
    Publikacja

    - Rok 2019

    One of the ways to improve the fuel economy of heavy duty trucks is to operate the combustion engine in its most efficient operating points. To do that, a mathematical model of the engine is required, which shows the relations between engine speed, torque and fuel consumption in transient states. In this paper, easy accessible exploitation data collected via CAN bus of the heavy duty truck were used to obtain a model of a diesel...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Hydraulic resistance analyses of selected elements of the prototype Stirling engine

    The paper presents the results of simulation tests of hydraulic resistance and temperature distribution of the prototype Stirling alpha engine supplied with waste heat. The following elements were analyzed: heater, regenerator and cooler. The engine uses compressed air as a working gas. Analyses were carried out for three working pressure values and different engine speeds. The work was carried out in order to optimize the configuration...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2014
Rok 2017
Rok 2011
Rok 2004
Rok 2008
  • Chapter 8 : Possibilities of operating fuel consumption estimation of vehicles
    Publikacja

    - Rok 2008

    Przedstawiona w pracy metoda umożliwia ocenę eksploatacyjnego zużycia paliwa pojazdu samochodowego dzięki porównaniu zarejestrowanego zużycia paliwa z referencyjnym dla tych samych warunków eksploatacji. Warunki te mogą wynikać zarówno z lokalnej specyfiki ruchu pojazdów jak również ze sposobu prowadzenia auta przez kierowcę. Zgodnie z przyjętą metodą warunki te mogą zostać w bardzo prosty sposób zarejestrowane w czasie codziennej...

  • Możliwości parametrycznej identyfikacji warunków eksploatacji pojazdu samochodowego
    Publikacja

    W pracy zaprezentowana została nowa metoda parametrycznej identyfikacji warunków eksploatacji pojazdu samochodowego. Warunki eksploatacji pojazdu identyfikowane będą za pomocą parametru, który obejmuje zarówno wpływ warunków zewnętrznych jak również styl jazdy kierowcy. Ilość energii mechanicznej przekazywanej kołom napędowym w czasie cyklu pomiarowego może wynikać w równym stopniu z zaistniałych warunków ruchu pojazdów, co ze...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2005
  • Charakterystyka wielowymiarowa silnika spalinowego jako elementu hybrydowego układu napędowego pojazdu
    Publikacja

    Charakterystyka wielowymiarowa przypisuje kazdemu punktowi pracy silnika wektor, którego składowymi są, w rozważanym przypadku, jednostkowe zużycie paliwa ge oraz emisja jednostkowa toksycznych składników spalin: tlenku węgla CO, węglowodorów HC i tlenków azotu NOx. W referacie opisano stanowisko badawcze umożliwiające wykonanie pomiarów niezbędnych do wyznaczenia charakterystyki wielowymiarowej silnika spalinowego przeznaczonego...

  • Model procesu hamowania w pojeździe hybrydowym
    Publikacja

    W tradycyjnym procesie hamowania cała energia kinetyczna pojazdu jest rozpraszana do otoczenia w postaci energii cieplnej. W pojazdach hybrydowych istnieje możliwość odzyskania części tej energii przez przekazanie do akumulatorów i wykorzystania jej do napędu pojazdu. W pracy przedstawiono model energetyczny procesu hamowania pojazdu hybrydowego w układzie szeregowym, stosując metodę grafów wiązań (GW). Stosując konwencję GW podano...

Rok 2012
Rok 2018
Rok 2010
Rok 2006
  • Improved calculation of damage due creep by more accurate time to rupture data representation
    Publikacja

    - Rok 2006

    Reguła Robinsona (Linear Life Fraction Damage Rule) jest stosunkowo łatwa w użyciu dla różnorodnych warunków obciążenia. Z tego powodu jest ona powszechnie akceptowana i używana. Potencjalne możliwości poprawy dokładności obliczeń tą metodą daje zastosowanie specjalnych funkcji do aproksymacji wyników badań wytrzymałości czasowej. W pracy zaproponowano zastosowanie funkcji typu Spline oraz bardzo elastycznej funkcji Spline3D do...

Rok 2009
  • Influence of traffic conditions on the operating fuel consumption
    Publikacja

    - Rok 2009

    Przedstawiona w pracy metoda umożliwia ocenę warunków eksploatacji pojazdu. Warunki te mogą wynikać zarówno z lokalnej specyfiki ruchu pojazdów jak również ze sposobu prowadzenia auta przez kierowcę. W pracy zamieszczono przykłady oceny zarejestrowanych w normalnej eksploatacji warunków ruchu pojazdu i ich wpływu na przebiegowe zużycie paliwa.

Rok 2007
Rok 2016
  • Modelowanie układów napędowych pojazdów z silnikami spalinowymi
    Publikacja

    - Rok 2016

    W analizie struktur układów napędowych pojazdów wykorzystano metodę Grafów Wiązań, która daje możliwość modelowania elementów o różnej naturze fizycznej. Jest to bardzo istotne przy analizie energetycznej systemów o złożonej i zróżnicowanej strukturze energetycznej, np. w przypadku pojazdów samochodowych z klasycznym lub hybrydowym układem napędowym. W pracy przedstawiono również przykłady popularnych programów komputerowych do...

Rok 2021