Publications
Filters
total: 82
Catalog Publications
Year 2017
-
Znaczenie różnorodności w wirtualnej współpracy
PublicationRóżnorodność jest jedną z podstawowych cech zespołów wirtualnych. Odnosi się ona do geograficznego rozproszenia członków zespołu, różnic stref czasowych, w których pracują, zróżnicowania narodowogo i kulturowego, ale również do pracy dla różnych organizacji, pełnienia różnych ról zespołowych o odpowiedzialności za różne części realizowanego projektu. Artykuł dotyczy najważniejszych wymiarów różnorodności istotnych dla wirtualnej...
-
Zaufanie w zespołach pracowniczych – czy polskie zespoły są gotowe na empowerment?
PublicationZaufanie jest istotnym elementem klimatu pracy zespołowej i warunkiem budowania efektywnych zespołów, korzystających z potencjału zaangażowanych w realizację celu pracowników. Zaufanie jest też podstawą wdrażania w zespołach zasad empowermentu, rozumianego nie tylko jako przekazanie władzy członkom zespołu, ale również jako zdolność zespołu do przejmowania odpowiedzialności za realizację wybranego celu. W artykule przedstawiono...
-
Wykorzystanie metafor w identyfikacji i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych
PublicationEdukacja przedsiębiorcza odgrywa coraz większą rolę w promowaniu i kształtowaniu zachowań oraz kompetencji przedsiębiorczych młodego pokolenia. W tym kontekście szczególnie podkreśla się znaczenie wykorzystywania nowych, interaktywnych metod i form kształcenia, niezwykle istotnych dla jednego z aspektów edukacji przedsiębiorczej, jakim jest kształcenie kreatywności i proaktywności. Zastosowanie metafor spełnia wymagania stawiane...
-
Talenty/ zespół/ wartości – ryzyka w zarządzaniu projektami. Relacja z XIII Międzynarodowego Kongresu MBA
PublicationW dniach 12–14 maja 2017 roku w Krakowie odbył się XIII Międzynarodowy Kongres MBA. Hasłem tegorocznego wydarzenia było: „Compliance: równowaga między wynikiem a wartościami”. Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej był jednym z partnerów Kongresu. Celem naszego panelu była dyskusja dotycząca znaczenia wartości niematerialnych oraz kapitału ludzkiego w funkcjonowaniu współczesnych organizacji.
-
Nowoczesne metody rekrutacji pracowników
PublicationRozdział dotyczy procesu rekrutacji i selekcji, których zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego poziomu zatrudnienia. Zaprezentowano wszystkie elementy procesu, począwszy od przygotowania do rekrutacji, poprzez zastosowanie metod oceny i doboru kandydatów do pracy (z uwzględnieniem zastosowania rozwiązań IT) , aż po ostateczną ocenę i wybór najlepszego kandydata. Zwrócono uwagę na błędy popełniane w procesie rekrutacji oraz podkreślono...
-
Negocjacje w organizacji
PublicationRozdział dotyczy negocjacji prowadzonych w ramach organizacji. Na tle charakterystyki procesu negocjacji i styli negocjacyjnych pokazano strategiczne i operacyjne znaczenie negocjacji dla firm zarówno w relacjach z otoczeniem zewnętrznym, jak również z klientami wewnętrznymi. Skoncentrowano się na negocjacjach w realizacji funkcji menedżerskich, podkreślając ich znaczenie dla budowania kultury organizacyjnej, klimatu zaufania i...
Year 2021
-
Znaczenie i dynamika efektuacji w działaniach zespołów projektowych IT
PublicationCel: Celem opracowania jest sprawdzenie, na ile wdrażanie zasad efektuacji jest korzystne dla efektywności zespołów projektowych pracujących nad innowacyjnymi rozwiązaniami i czy wpływa na ich satysfakcję. Metodyka badań: Badania ilościowe zrealizowano w studenckich zespołach projektowych z branży IT, opracowujących rozwiązania na zlecenie interesariuszy zewnętrznych. Do pomiaru zmiennych wykorzystano autorskie kwestionariusze....
-
Zasady efektuacji w działaniach początkujących przedsiębiorców
PublicationArtykuł dotyczy efektuacyjnego, dynamicznego modelu przedsiębiorczości stanowiącego odpowiedź na wymagania zmiennego, niepewnego otoczenia biznesowego, w którym funkcjonują współcześni przedsiębiorcy. We wcześniejszych badaniach, obejmujących stosowanie pięciu zasad efektuacji w prowadzeniu firm, różni autorzy odnosili się głównie do dojrzałych przedsiębiorców, charakteryzujących się doświadczeniem w zakładaniu i prowadzeniu własnego...
-
O neutralności, prezydencie, portalach społecznościowych i edukacji
PublicationArtykuł dotyczy neutralności sieci, która omówiona jest w kontekście zablokowania kont prezydenta USA w mediach społecznościowych. Odnosząc się do różnych znaczeń neutralności i opinii zebranych wśród informatyków, autorzy sformułowali rekomendacje dotyczące miejsca neutralności w edukacji informatycznej studentów.
Year 2013
-
Zaufanie w zespole projektowym a (kobiecy) model przywództwa
PublicationArtykuł prezentuje wyniki badań dotyczące znaczenia czynników kształtujących zaufanie w pracy zespołowej, do których należą: adekwatne nagradzanie, dzielenie się informacjami, ustalone cele i zasady pracy, przejrzystość środowiska i otwarta komunikacja. Wyniki koncentrują się na zachowaniach lidera/ przywódcy, które maja wpływ na kształtowanie zaufanie w zespole i pokazują różnice w zależności od płci.
-
Wymiary klimatu pracy zespołowej
PublicationArtykuł prezentuje koncepcje klimatu pracy zespołowej jako determinanty zespołowej efektywności i innowacyjności. Zaprezentowano sześć modeli klimatu pracy zespołowej i przeanalizowano główne wymiary klimatu, opracowując na tej podstawie nowy, 5-wymiarowy model, który obejmuje: wsparcie oparte na zaufaniu, popieranie innowacji,odpowiedzialność, wizja i motywacja. Pokazano również kilka narzędzi do pomiaru klimatu pracy zespołowej.
-
Psychologiczna jakość przedsiębiorcy
PublicationRozdział prezentuje wyniki badań przeprowadzonych w grupie osób przygotowujących się do założenia własnej działalności gospodarczej w ramach projektu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości: Biznes na Start 8. Badania dotyczyły predyspozycji psychologicznych osób decydujących się na podjęcie roli przedsiębiorcy oraz rozwoju tych kompetencji w procesie preinkubacji, czyli pierwszym etapie projektu.
-
Predyspozycje zawodowe artysty a cechy przedsiębiorcze
PublicationArtykuł stanowi analizę porównawczą cech osobowości przypisywanych artystom z charakterystyką skutecznego przedsiębiorcy. Podstawą zestawienia jest profil osobowości twórczej, typy osobowości zawodowych oraz profil osobowości przedsiębiorcy. Celem artykułu jest wskazanie zakresu kompetencji, które mogą być niedostępne dla twórców, a które warunkują realizację przedsięwzięć biznesowych. Potwierdzeniem konieczności integracji sylwetki...
-
Ocena rozwoju cech przedsiębiorczych uczestników projektu "Biznes na Start 8"
PublicationArtykuł prezentuje wyniki projektu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości, którego celem było przygotowanie beneficjentów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Na trzech etapach projektu: preinkubacji, inkubacji i na zakończenie projektu. Badanie opierało sie na testach osobowości dotyczących między innymi takich cech jak: poczucie kontroli wewnętrznej, ekstrawersja, otwartość na doświadczenie, asertywność,...
-
Nadzieja na sukces jako atrybut przedsiębiorcy
PublicationArtykuł dotyczy nadziei na sukces rozumianej jako konstrukt poznawczy, który jest źródłem motywacji do działania i przezwyciężania napotykanych przeszkód dzięki przekonaniu o silnej woli oraz możliwości wykorzystania własnych kompetencji. Analiza wpływu nadziei na sukces na sposób percepcji i działania człowieka pozwoliła postawić tezę o znaczeniu, jakie odgrywa ona przy podejmowaniu decyzji i działań przedsiębiorczych. Założenie...
Year 2016
-
Zaufanie w zespole badawczym – studium przypadku (projekt CD NIWA realizowany na Politechnice Gdańskiej)
PublicationArtykuł dotyczy tematyki klimatu pracy zespołowej, ze szczególnym uwzględnieniem zaufania w zespole jako czynnika warunkującego zaangażowanie, efektywność i innowacyjność zespołu. Przeanalizowano znaczenie oraz wymiary zaufania w zespole badawczym na podstawie koncepcji International Team Trust Indicator, czyli dziesięciowymiarowego modelu zaufania. Celem artykułu jest analiza klimatu współpracy i poziomu zaufania w interdyscyplinarnym...
-
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM WIRTUALNYM JAKO WYZWANIE DLA LIDERA ZESPOŁU
PublicationRozdział dotyczy zarządzania zespołem wirtualnym, który charakteryzuje się rozproszeniem członków zespołu oraz współpracą za pośrednictwem technologii informacyjnej. Tak funkcjonujące zespoły nakładają na lidera dodatkowe wyzwania związane z koniecznością kompensowania braku bezpośredniego kontaktu oraz samodzielnością poszczególnych osób w zespole. Przedstawiono najważniejsze zadania, które podnoszą efektywność zarządzania zespołem...
-
ZARZADZANIE ORGANIZACJĄ TYPU SMART
PublicationZaprezentowano organizacji, w której charakterystykę wpisano następujące cechy: strategiczne uwarunkowanie, maksymalną innowacyjność, atrakcyjność dla interesariuszy, rozwijanie osobowości pracowników oraz twórczość w działaniu. Te atrybuty, tworzą koncepcję organizacji SMART (akronim od pierwszych liter powyższych cech), która wyróżnia się dodatkowo strukturą opartą o dynamicznie kreowane zespoły oraz skutecznym wspomaganiem...
-
Trust triggers and barriers in intercultural teams
PublicationIntercultural teams are more and more popular nowadays — they constitute a serious challenge in terms of effective cooperation and trust building, however. The article presents the potential problems that can affect intercultural cooperation and stresses the power of trust in cultural diversity conditions. The ten-factor model of intercultural team trust is presented. The main aim was to answer the questions: what are the differences...
-
POSTAWY POKOLENIA Y WOBEC WIRTUALNEJ PRACY ZESPOŁOWEJ
PublicationArtykuł koncentruje się na różnorodności i wirtualizacji pracy zespołowej, która coraz częściej dotyczy współczesnych zespołów projektowych. Przedstawiono hybrydową specyfikę pokolenia Y, które z jednej strony charakteryzuje zainteresowane pracą w zespole, nastawienie kolaboracyjne, z drugiej zaś postawy indywidualistyczne i koncentracja na własnych potrzebach. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na przedstawicielach polskiego...
-
Pomiędzy kontrolą i zaufaniem – jakich liderów potrzebują wirtualne zespoły projektowe
PublicationArtykuł dotyczy zarządzania zespołem wirtualnym, które jest szczególnym wyzwaniem ze względu na rozproszenie geograficzne członków zespołu oraz porozumiewanie się za pośrednictwem technologii informacyjnej. Skoncentrowano się na utrzymywaniu odpowiedniej proporcji pomiędzy zaufaniem i kontrolą zespołu i opracowano listę rekomendacji dla liderów zespołów wirtualnych, dotyczących budowania zaufania i koordynacji pracy. Do realizacji...
Year 2015
-
Zaufanie do siebie jako jeden z aspektów zaufania w aktywności przedsiębiorczej
PublicationArtykuł prezentuje znaczenie zaufania do samego siebie na tle zaufania w relacjach budowanych przez przedsiębiorcę w jego otoczeniu społecznym i biznesowym. Wyjaśniono koncepcję zaufania do samego siebie, odnosząc się do zróżnicowanych typów zaufania, na przykład: kalkulacyjnego, opartego na wiedzy i identyfikacyjnego. Wskazano jego potencjalne źródła i konsekwencje w kontekście budowania własnego wizerunku, podejmowania decyzji...
-
Proces tworzenia zespołów zróżnicowanych jako element zarządzania zasobami ludzkimi
PublicationArtykuł dotyczy problematyki zarządzania zespołami zróżnicowanymi pod względem płci i wieku w kontekście procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Skupiono się głównie na pierwszych etapach tego procesu, czyli na planowaniu zasobów i doborze pracowników i wskazano ich znaczenie dla zarządzania kapitałem ludzkim zespołów pracowniczych. Zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych na pracownikach działów HR, które dotyczyły uwzględniania...
Year 2020
-
Zasady efektuacji w realizacji projektów w rzeczywistości VUCA
PublicationRozdział dotyczy zasad efektuacyjnego modelu przedsiębiorczości jako odpowiedzi na wyzwania związane ze zmiennością, niepewnością, niejednoznacznością i złożonością otoczenia (tzw. rzeczywistość VUCA), w którym realizowane są projekty w gospodarce cyfrowej. Na tle rozważań teoretyczno-koncepcyjnych przedstawiono wyniki badań empirycznych, które przeprowadzono w zespołach projektowych IT o różnym poziomie wirtualności. Wskazano...
-
Zasada szalonego patchworku – efektuacja jako inspiracja do kształtowania relacji i postaw biznesowych
PublicationJedna zzasad efektuacyjnego podejscia do przedsiebiorczosci jest zasada szalonego patchworku (crazy quilt), która dotyczy budowania relacji z otoczeniem biznesowym. Zgodnie z nia przedsiebiorca powinien korzystac zkontaktów zosobami zotoczenia, zbudowanych jeszcze przed załozeniem firmy, atakze aktywnie kształtowac nowe relacje wsrodowisku, wktórym firma działa. Silny networking iznajomosc wielu osób pozwalaja na czerpanie inspiracji...
-
The Structure of Entrepreneurial Team Members’ Competencies: Between Effectuation and Causation
PublicationA conscious shaping of entrepreneurial competence is a relevant element of entrepreneurial education. In order to recognize which of the competencies regarded as entrepreneurial are characteristic of members of entrepreneurial teams, which is crucial for the work of those teams, it is necessary to identify the structure of those competencies. This quantitative study was conducted with the use of a survey method and involved 111...
-
Team Roles and Team Performance in Small Virtual Software Teams
PublicationThe article presents the results of research on the composition of team roles conducted in 24 student software teams. An adaptation of M. Belbin’s model by B. Kożusznik was used. The model of team balance according to Belbin and Haaf is presented and correlations between team balance and team performance are analysed. Team performance is measured at three levels: result, satisfaction and team climate. The selected constellation...
-
Projekty grupowe jako przygotowanie do współpracy w zespołach wirtualnych
PublicationArtykuł dotyczy zastosowania metody uczenia się poprzez realizację projektów i uczenia się zespołowego, które przedstawiono na przykładzie przedmiotu Projekt grupowy prowadzonego na studiach II stopnia z zakresu ICT (technologii informacyjno-komunikacyjnych). Zaprezentowano założenia i strukturę przedmiotu, koncentrując się na kontekstowym charakterze realizowanych projektów i analogiach do zadań realizowanych w firmach w rzeczywistych...
Year 2008
-
Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
PublicationInternet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...
-
Using a computational model to compare objective negotiations in real and virtual environments
PublicationZaprezentowano obliczeniowy model negocjacji uwzględniający warunki początkowe, przebieg negocjacji i wyniki negocjacji. Przedstawiono komputerowy system wspomagający rejestrację przebiegu negocjacji i ich wyników oraz analizę negocjacji zgodną z proponowanym modelem.
-
Rola aktywnego słuchania w doradztwie zawodowym
PublicationUmiejętność słuchania to niezbędna kompetencja doradcy zawodowego, gdyż zapewnia obiektywność oceny predyspozycji klienta, daje szansę pełnego zrozumienia jego potrzeb i przekonań oraz jest podstawą budowania atmosfery otwartości i zaufania w czasie spotkania doradczego. Artykuł prezentuje możliwości zastosowania głównych technik aktywnego słuchania w praktyce doradcy zawodowego, odwołując się do różnych koncepcji relacji klient...
Year 2006
-
The Web Based System for Recording and Analysing Different Kinds o Negotiations
PublicationNegocjacje są podstawą wielu ludzkich przedsięwzięć. Artykuł opisuje internetowy system rejestracji i analizy wybranych elementów negocjacji. Przedstawiono też wybrane eksperymenty negocjacyjne i ich wyniki zebrane przy pomocy omawianego systemu.
-
Model negocjacji internetowych
PublicationArtykuł prezentuje wyniki badań dotyczących przebiegu i skuteczności negocjacji prowadzonych za pośredictwem internetu. Przedstawione wnioski, opare o przeprowadzony eksperyment, wskazują na wpływ nowoczesnych technologii na osłabienie znaczenia kontekstu społecznego negocjacji, co skutkuje wysoką rywalizacyjnością stylu rokowań, znacznym przedłużaniem się czasu spotkania oraz obniżeniem się satysfakcji z prowadzonych rozmów.
Year 2019
-
The preferable ways of decision-making in IT teams
PublicationSoftware development team collaboration requires various decisions regarding essential aspects of a project’s progress. General and particular decision-making models are considered, and their main aspects such as team types, problem solving categories, and decision-making ways are analyzed. The research concerns representative groups of IT specialists and their preferences in decision-making are investigated. Four possible cases were...
-
Planowanie czy spontaniczność - jakich kompetencji potrzebuje współczesny przedsiębiorca?
PublicationKompetencje przedsiębiorcze mają wpływ na podejmowanie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej a następnie na powodzenie takiego przedsięwzięcia. To jakie kompetencje uważane są w tym zakresie za kluczowe może wynikać m.in. z podejścia do procesu przedsiębiorczości. Podejście efektuacyjne opisuje przedsiębiorczość jako spontaniczny akt tworzenia, podczas gdy tradycyjne podejście kauzalne (przyczynowe) bardziej jako planowe...
Year 2014
-
The Pomerania Design Faktory as an Example of 50+ Entrepreneurship Promotion
PublicationThe article presents one of the programmes carried out by The Gdańsk Entrepreneurs' Foundation and The Gdansk Labor Office in 2013/14, dedicated to seniors. It is a great example of an innovative project aimed at the activation of individuals aged 50+ by using their own talents and interests in business. It also shows the results of intergenerational cooperation because the trainers — especially the designers — were much younger...
-
Postawy przedsiębiorców wobec rozstrzygania sporów na platformie ODR
PublicationArtykuł dotyczy tematyki alternatywnych metod rozwiązywania sporów, głównie mediacji w środowisku biznesowym. Skoncentrowano się na analizie postaw i oczekiwań przedsiębiorców wobec internetowej platformy do e-mediacji. Tłem do prezentacji wyników badań własnych z tego zakresu jest model uwarunkowań postaw polskich przedsiębiorców wobec ODR, obejmujący postawy wobec konfliktu, wobec mediacji oraz wobec rozwiązań IT, które omówiono...
-
Optymizm przedsiębiorców a ich postawy wobec zmian
PublicationArtykuł dotyczy postaw przedsiębiorców wobec wprowadzania zmian w zarządzanych przez nich firmach. Celem podjętych badań była weryfikacja hipotezy, że poziom optymizmu przedsiębiorcy wpływa na akceptację sytuacji zmian w organizacji i otwartość na jej wdrażanie. Badaniom kwestionariuszowym poddano przedsiębiorców działających na terenie Trójmiasta. Wykorzystano Skalę Orientacji Pozytywnej oraz adaptację Skali Postaw Pracowniczych...
-
Oczekiwania stron konfliktu i mediatorów wobec e-mediacji. Czy e-mediacja ma przyszłość?
PublicationArtykuł prezentuje możliwości prowadzenia mediacji – skutecznej i korzystnej, ale rzadko wykorzystywanej w Polsce metody pozasądowego rozstrzygania sporów - z wykorzystaniem profesjonalnej platformy internetowej. Na podstawie badań przeprowadzonych na grupie mediatorów oraz stron konfliktów określono oczekiwania dotyczące prowadzenia e-mediacji i wyzwania, jakie stawia przed mediatorami mediacja on-line.
-
OCENA KLIMATU PRACY W ZESPOLE WIELOKULTUROWYM
PublicationArtykuł dotyczy tematyki zespołów wielokulturowych, które ze względu na specyfikę globalnego rynku odgrywają coraz ważniejszą rolę we współczesnych organizacjach. Skoncentrowano się na kształtowaniu klimatu pracy zespołowej, który pozwala wykorzystać potencjał zespołu zróżnicowanego kulturowo, podkreślając potencjalne utrudnienia i ich źródła. Zaprezentowano wyniki badań kwestionariuszowych, których celem było sprawdzenie, na ile...
-
Ocena efektów projektu wspierającego przedsiębiorczość grupy 50+: Pomorska Fabryka Design
PublicationTekst prezentuje zakres projektu Pomorska Fabryka Designu realizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości i Powiatowy Urząd Pracy w Gdańsku, którego głównym celem było opracowanie modelu aktywizacji zawodowej osób 50+ poprzez założenie przez nich własnej działalności gospodarczej, wykorzystującej ich twórcze zdolności. Projekt jest ciekawym przedsięwzięciem, gdyż w procesie wspierania dojrzałych przedsiębiorców zakłada...
Year 2023
-
The congruence of mental models in entrepreneurial teams – implications for performance and satisfaction in teams operating in an emerging economy
PublicationPurpose – The paper aims to explore the relationship between the congruence of mental models held by the members of entrepreneurial teams operating in an emerging economy (Poland) and entrepreneurial outcomes (performance and satisfaction). Design/methodology/approach – The data obtained from 18 nascent and 20 established entrepreneurial teams was analysed to answer hypotheses. The research was quantitative and was conducted using...
Year 2004
-
Technologie informacyjne a grupowe podejmowanie decyzji.
Publicationartykuł prezentuje specyfikę i efektywność zespołów wirtualnych, czyli grup zadaniowych realizujących przedsięwzięcia w oparciu o technologię informacyjną. Przedstawione są główne zalety współpracy z wykorzystaniem internetu (wzrost innowacyjności, koncentracja na zadaniu, łatwośc archiwizowania pracy grupowej) oraz jej postawowe zagrożenia (nasilenie mechanizmów myślenia grupowego, spadek wewnątrzgrupowego zaufania i wydłużenie...
Year 2007
-
Sytuacyjne i kulturowe aspekty pozycji negocjacyjnej
PublicationArtykuł prezenetuje pojęcie pozycji negocjacyjnej wświetle wybranych koncepcji negocjacji oraz wyniki eksperymentu psychologicznego dotyczącego uwarunkowań pozycji negocjacyjnej. Szczególną uwagę zwraca na osobowość, płeć i rolę oraz na posiadanie BATNY jako determinantów subiektywnej siły w rokowaniach i jej następstwa dla stylu i wyniku rozmów handlowych. W artykule poruszono też temat znaczenia kultury dla rozumienia i percepcji...
-
Osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowania skuteczności negocjacji.
PublicationPraca prezentuje kontekstowy model negocjacji, obejmujący zarówno czynniki dotyczące charakterystyki uczestników rokowań: płeć, rola w negocjacjach, doświadczenie negocjacyjne, osobowość, jak i cechy sytuacji negocjacyjnej: typ negocjacji, posiadanie alternatywy negocjacyjnej i kanał przekazywania informacji. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu (diady uczestniczące w negocjacjach handlowych) i autorskiej metody ewaluacji...
Year 2012
-
Struktura i role zespołowe w realizacji projektu badawczego
PublicationRozdział prezentuje specyfikę zarządzania projektem badawczym w kontekście realizowanych celów, podziału zadań i struktury grupy, która sprzyja ich wykonaniu. Główny nacisk położono na charakterystykę ról zespołowych wg koncepcji M. Belbina, odniesiono je do zadań realizowanych przez członków zespołów badawczych wskazując na konieczność ich optymalnego dopasowania. Szczególne znaczenie przypisano roli lidera zespołu, wzorując się...
-
Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki skuteczności negocjacji
PublicationArtykuł prezentuje główne wyniki analiz dotyczących czynników wpływających na przebieg i efektywność negocjacji. Uwzględnione zostały zartówno osobiste kompetencje negocjatorów, percepcja własnej pozycji negocjacyjnej oraz rodzaj kanału komunikacji, który został wykorzystany w procesie rokowań. Porównano charakterystyke negocjacji prowadzonych twarzą w twarz z negocjacjami on-line.
-
Młodość czy dojrzałość? - komu ufają pracodawcy.
PublicationArtykuł porusza zagadnienia związane z zarządzaniem zaufaniem w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem atrybutów, które charakteryzują pracowników godnych zaufania. Zaprezentowano trzy główne kategorie kompetencji pracowniczych wzmacniających wiarygodność i reputację: styl działania, relacje interpersonalne i wartości osobiste. Na tym tle przedstawiono cechy charakteryzujące pracowników młodych (pokolenie Y) i dojrzałych (powyżej...
Year 2003
-
Specyfika negocjacji internetowych
PublicationArtykuł jest prezentacją wyników badań na temat cech wyróżniających styl negocjacji prowadzonych za pośrednictwem internetu, ich informacyjnego charakteru i tendencji do osłabienia kontaktu z internetowym partnerem (mniejsze zaufanie do rozmówcy, obniżona tendencja do zgadzania się czy też skłonność łamania norm społecznych). Omówiono też zalety i wady negocjacji internetowych w percepcji użytkowników sieci.
Year 2018
-
Modele mentalne przedsiębiorczości: wskaźniki efektuacyjne vs. kauzalne
PublicationGłównym celem artykułu było stworzenie listy wskaźników diagnozujących model mentalny przedsiębiorczości. Zaprezentowano dwa podejścia do przedsiębiorczości: klasyczne podejście kauzalne, w którym przedsiębiorca koncentruje się na osiągnięciu celu wyznaczonego na samym początku oraz podejście efektuacyjne, w którym identyfikowaniu dostępnych zasobów i relacji towarzyszy poszukiwanie możliwości biznesowych i zmienność celów. Analiza...