dr hab. inż. Piotr Grudowski
Zatrudnienie
- Kierownik Katedry Inżynierii Zarządzania i Jakości w Wydział Zarządzania i Ekonomii
- Profesor Politechniki Gdańskiej w Katedra Inżynierii Zarządzania i Jakości
Publikacje
Filtry
wszystkich: 193
Katalog Publikacji
Rok 2007
-
Znaczenie i kryteria wyboru jednostki certyfikującej normatywne systemy zarządzania
PublikacjaW opracowaniu zaprezentowano rozważania dotyczące kryteriów oraz roli wyboru jednostki certyfikującej wdrożone normatywne systemy zarządzania w przedsiębiorstwach. Szczególną uwagę zwrócono na uwarunkowania związane z wyborem i certyfikacją tych systemów w sektorze MŚP.
-
Zarządzanie wiedzą w systemach zarządzania jakością
PublikacjaW artykule przedstawiono rozważania dotyczące specyfiki zarządzania wiedzą w sektorze MŚP oraz roli systemów zarządzania jakością opartych na wymaganiach normy ISO 9001 w promowaniu tej koncepcji. Szczególną uwagę zwrócono na powiązania zarządzania wiedzą z podejściem procesowym stanowiącym jeden z filarów systemów zarządzania jakością.
-
Wybrane możliwości aplikacyjne kwadratowej funkcji strat jakościowych
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono wysuniętą przez G. Taguchi'ego koncepcję strat jakościowych oraz podano przykładowe zastosowania funkcji strat jakościowych w rozwiązywaniu problemów występujących w procesach planowania i zarządzania produkcją.
Rok 2017
-
Zastosowanie Modelu Pomorskiej Nagrody Jakości w organizacji pozarządowej na przykładzie Gdańskiej Spółdzielni Socjalnej
PublikacjaCelem przyjętym w tym opracowaniu jest przedstawienie uwarunkowań związanych z wykorzystaniem przez organizację pozarządową - Gdańską Spółdzielnię Socjalną modelu doskonałości będącego podstawą ubiegania się o Pomorską Nagrodę Jakości. W szczególności przeprowadzono diagnozę tej organizacji opartą na kryteriach tworzących „Potencjał” według wspomnianego modelu.
Rok 2020
-
Zastosowanie Modelu Pomorskiej Nagrody Jakości w organizacjach produkcyjnych na przykładzie Konkursu o Pomorską Nagrodę Jakości
PublikacjaWspółczesne organizacje, konkurując na rynkach globalnych, muszą uwzględniać coraz większą liczbę czynników determinujących ich pozycję i szanse rozwoju. Do czynników tych należą m.in.: nasycenie rynku, rosnące wyzwania ze strony otoczenia społeczno-ekonomicznego związane ze specyfiką Przemysłu 4.0, skracające się cykle życia produktów, czy też konieczność uwzględnienia wielu ograniczeń wynikających z przyjęcia ogólnoświatowych...
-
Wykorzystanie wybranych normatywnych systemów zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego
PublikacjaW artykule przedstawiono wybrane modele systemów zarządzania opisane w normach międzynarodowych możliwe do wykorzystania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Systemy te mogą stanowić bowiem korzystną alternatywę dla obarczonych wieloma mankamentami mechanizmów przyjmowanych przez kadrę kierowniczą uczelni w odniesieniu do kluczowych procesów tych instytucji.
Rok 2013
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
PublikacjaAby osiągać założone cele w organizacji i wdrażać opracowane strategie, niezbędni są odpowiednio przygotowani pracownicy. To oni są największą siłą każdej organizacji, w których widzi się czynnik przewagi konkurencyjnej i aby ją zdobywać, należy jasno zdiagnozować niezbędne kompetencje zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji. Sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo cechuje się poprawnie zbudowaną strukturą...
-
Zapewnienie jakości kształcenia a Krajowe Ramy Kwalifikacji w odniesieniu do studiów doktoranckich w uczelniach technicznych
PublikacjaCoraz większa determinacja obywateli do zdobycia wyższego wykształcenia oraz coraz większa dostępność ośrodków akademickich wymusza przyjęcie projakościowej postawy przez uczelnie wyższe. Tendencje te są widoczne zarówno w skali międzynarodowej, na poziomie której opracowane zostały Europejskie Ramy Kwalifikacji, na poziomie krajowym, gdzie opra-cowano Krajowe Ramy Kwalifikacji, jak również na poziomie poszczególnych jednostek...
Rok 2015
-
Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia
PublikacjaWe współczesnym świecie relacje stały się czynnikiem, który można potraktować, jako podstawową determinantę przetrwania i rozwoju oraz istotny czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Na szczególną uwagę zasługują relacje z „klientami”, gdyż sukces na rynku osiągają wyłącznie te organizacje, które skutecznie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania „klientów”. W artykule przedstawiono istotę zarządzania relacjami w szkołach wyższych...
-
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z OUTSOURCINGIEM W KONTEKŚCIE ISO 9000 – ANALIZA WIELOKROTNEGO STUDIUM PRZYPADKU
PublikacjaOutsourcing znajduje swoje zastosowanie w celu minimalizacji kosztów a także zwiększenia skuteczności procesów. Zjawisko to notuje się także w przedsiębiorstwach które zaimplementowały zintegrowane systemy zarządzania. Autorzy w niniejszej publikacji podejmują tematykę zagrożeń płynących z outsourcingu dla funkcjonowania systemów zarządzania jakością na przykładzie ISO 9000. Tekst ten jest analizą zagrożeń płynących z implementacji...
-
Wybrane systemy służące bezpieczeństwu w łańcuchu dostaw
PublikacjaW artykule zaprezentowano podstawowe definicje i zagrożenia dotyczące łań- cucha dostaw i bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw. We wnioskach wskazano, iż zdarzenia negatywne tego typu przekładają się na utratę wizerunku danego operatora jako podmiotu godnego zaufania. Z tego powodu, organizacje korzystające z globalnych czy innych, o mniejszym zasięgu, łańcuchów dostaw poszukują gwarancji ich bezpieczeństwa. Środkiem do tego celu jest...
Rok 2012
-
Zarządzanie procesami z zastosowaniem metodyki Six Sigma w sektorze MŚP. Kontekst lokalny i sektorowy
PublikacjaW artykule postawiono tezę, że skuteczność projektowania i implementacji orientacji procesowej w sektorze MŚP decyduje o skuteczności i efektywności zastosowań elementów koncepcji Six Sigma™. Przedstawiono wybrane wyniki badań mających odpowiedzieć na pytanie - w jakim stopniu małe i średnie firmy produkcyjne, usługowe oraz produkcyjno-usługowe w regionie pomorskim są świadome znaczenia i przygotowane do systemowo ujętego nadzorowania...
-
Zarządzanie jakością a bezpieczeństwo w sektorze spożywczym
Publikacja -
Wykorzystanie metodyki Lean Six Sigma w doskonaleniu funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw
PublikacjaCelem pracy jest przedstawienie wyników badań oraz utylitarnych aspektów wynikających z opracowania oryginalnej metodyki wdrażania metodyki Lean Six Sigma w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora produkcyjnego. Metodyka ta powstała na podstawie badań przeprowadzonych w polskich i francuskich przedsiębiorstwach w latach 2009-2011. W opracowaniu został zaprezentowany zarys proponowanej metodyki oraz przykład jej zastosowania...
Rok 2014
-
Zarządzanie jakością i innowacyjność w świetle doświadczeń organizacji Pomorza
PublikacjaPrzedstawione w tej pracy koncepcje i metody zarządzania potwierdzają, że wykorzystanie orientacji na jakość i w ramach tego na stałe usprawnianie, przynosi pozytywne efekty nie tylko w odniesieniu do procesów produkcyjnych, ale także wszelkiego rodzaju procesów związanych z realizacją usług, w tym działań wspierających procesy operacyjne, we wszystkich obszarach funkcjonalnych organizacji. Szczególnie istotny jest korzystny wpływ...
Rok 2004
-
Zalecenia dotyczące zarządzania procesowego w systemach jakości małych firm - etap planowania.
PublikacjaArtykuł przedstawia założenia i zasadnicze elementy metodyki zarządzania procesami w systemach jakości, dostosowanej do specyfiki małych organizacji. Szczegółowo omówiono etap planowania zarządzania procesami.
Rok 2005
-
Zalecenia dotyczące auditowania obszaru realizacji wyrobu/usługi
PublikacjaW artykule przedstawiono wskazówki dotyczące prowadzenia auditów systemów zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w obszarze wymagań rozdziału 7 normy - Realizacja wyrobu. Szczególną uwagę zwrócono na specyfikę małych organizacji oraz relacje z podejściem procesowym.
-
Wykorzystanie podejścia procesowego przy tworzeniu księgi jakości
PublikacjaPrzedstawio zweryfikowaną w trakcie wielu projektów wdrozeniowych metodę opracowywania księgi systemu zarządzania jakością oraz tworzenia czytelnych powiązań pomiedzy księgą jakością a pozostałymi elementami struktury dokumentacji.
Rok 2018
-
Zakładowa Kontrola Produkcji w sektorze MŚP - propozycja metody zarządzania dokumentacją systemu
PublikacjaZakładowa Kontrola Produkcji (ZKP) to system jakości, który jest obligatoryjny dla producentów wyrobów budowlanych. Powinien on być udokumentowany i nadzorowany. Celem autorów, przyjętym w niniejszym opracowaniu, jest identyfikacja uwarunkowań dotyczących dokumentowania ZKP, analogii pomiędzy ZKP a systemem jakości według normy ISO 9001:2015 i innymi regulacjami oraz wskazanie korzyści i trudności związanych z dokumentowaniem działań...
Rok 2009
wyświetlono 6755 razy