Katedra Automatyki - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Automatyki

Filtry

wszystkich: 105

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008
Rok 2007
Rok 2006
Rok 2005
  • A method of verification diagnostics for functional safety analysis
    Publikacja

    - Rok 2005

    Problemy analizy bezpieczeństwa zostały zapoczątkowane w lotnictwie i energetyce jądrowej, a obecnie wprowadzane są szeroko do różnych gałęzi przemysłu, jak przemysł chemiczny, mechaniczny, etrochemiczny, spożywczy, itp. W analizie bezpieczeństwa funkcjonalnego względem przyjętego poziomu SIL wyznacza się prawdopodobieństwa nie wypełnienia określonej funkcji na żądanie (PDF). Do tego celu stosuje się różne metody analityczne, wykorzystuje...

  • Complex multiplier based on the polynomial residue number system
    Publikacja

    Przedstawiono próbę zaprojektowania mnożnika zespolonego 4x4 opartego na algorytmie Skavantzosa i Stouraitisa. W algorytmie stosuje siękodowanie liczb n-bitowych jako wielomianów stopnia 7 w pierścieniu wielomianów modulo (x^8-1) z n/4-bitowymi współczynnikami. Mnożenie zespolone jest wykonywane jako 8-punktowy splot cykliczny. Podanoopóżnienie i złożoność sprzętową jak również porównanie ze standardowym.rozwiązaniem.

  • Computer aided funcional safety assessment
    Publikacja

    Referat porusza wybrane zagadnienia związane z oceną bezpieczeństwa funkcjonalnego w nawiązaniu do normy międzynarodowej IEC 61508. Podkreśla się znaczenie modelowania probabilistycznego systemów elektrycznych, elektronicznych i programowalnych elektronicznych (E/E/PE). Opisuje się wyznaczanie poziomu nienaruszalności bezpieczeństwa (SIL). W następnym kroku analizy weryfikuje się poziom SIL w procesie modelowania probabilistycznego...

  • Designing control and protection systems with regard to functional safety aspects.
    Publikacja

    - Rok 2005

    Zaproponowano zintegrowane podejście w ocenie bezpieczeństwa funkcjonalnego systemów E/E/PE. Niepewność probabilistycznych miar ryzyka dla elektrycznych, elektronicznych i programowalnych elektronicznych systemów jest reprezentowana za pomocą przedziałów, które są porównywane z przedziałowymi kryteriami probabilistycznymi zdefiniowanymi dla tych systemów przez normę IEC 61508, w postaci czterech poziomów nienaruszalności bezpieczeństwa...

  • Modelowanie obszarów niebezpiecznych i pogodowych w procesie wyznaczania trasy przejścia statku
    Publikacja

    - Rok 2005

    Minimalny obszar akwenu wokół poruszającego się statku zawarty w pewnych granicach nazywa się domeną. Obszar ten stanowi strefę bezpieczeństwa dla poruszającego się statku w którym nie powinien się znaleźć żaden inny obiekt nawigacyjny gdyż powoduje to ryzyko kolizji. Obszary przedstawiające złe warunki pogodowe nie są całkowicie zabronione i dlatego też opisywane są rozmytymi funkcjami przynależności. W pracy przedstawiono zależności...

  • Regulator trajektorii w aspekcie sterowania statkiem w sytuacji kolizyjnej
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono projekt regulatora trajektorii do sterowania statkiem wzdłuż planowanej trasy z uwzględnieniem zmian prędkości. Regulator zrealizowano w oparciu o logikę rozmytą. W algorytmie sterowania wykorzystuje się koncepcję statku wirtualnego, który porusza się dokładnie wzdłuż zadanej trajektorii. Opracowane reguły sterowaniaregulatora rozmytego trajektorii poddane zostały badaniom na modelumatematycznym statku typu kontenerowiec....

  • Stanowisko badawcze do weryfikacji algorytmów sterowania
    Publikacja

    Opisano laboratoryjne stanowisko do badania algorytmów sterowania z możliwością oceny metod stosowanych przy ich tworzeniu. Przedstawiono praktyczne zastosowanie środowiska Matlab-Simulink do modelowania elementów układu sterowania, współpracujących z obiektem rzeczywistym.

  • Zastosowanie modeli matematycznych przy projektowaniu steru strumieniowego i napędu elektrycznego statku
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono koncepcję wykorzystania badań symulacyjnych przy projektowaniu steru strumieniowego jak i napędu elektrycznego statku. Jako przykład modelu matematycznego przedstawiono hybrydowy model silnika klatkowego. Jego parametry są dostrajane przy wykorzystaniu algorytmu genetycznego w Matlab/Simulink. Przedstawiono również przykładowe badania symulacyjne podsystemu elektroenergetycznego zasilającego ster strumieniowy statku....

Rok 2004