Publikacje
Filtry
wszystkich: 771
Katalog Publikacji
-
Systemy krążenia wód podziemnych w rejonie Zalewu Kamieńskiego, Pomorze Zachodnie
PublikacjaSystemy krążenia wód podziemnych w rejonie Zalewu Kamieńskiego zależą od budowy geologicznej, ukształtownia terenu a także ascenzji solanek i ingresji wód morskich.Do obliczenia czasu przepływu wody w rozpatrywanych warunkach w ośrodku o znanej porowatości aktywnej posłuzono sie programem TFS opracowanym przez K. Burzyńskiego.Model przepływu wód podziemnych opracowano dla przekroju hydrogeologicznego wzdłuż linii Miedzywodzie -...
-
Połączenie śródlądowe Gdańsk - Elbląg
PublikacjaTransport wodny jako najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Rewitalizacja istniejącej i nowobudowanej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych dzięki przywróceniu regularnej żeglugi towarowej. Transport wodny jako najbardziej ekologiczny rodzaj transportu. Charakterystyka Delty Wisły, koncepcja rozwoju drogi wodnej na odcinku Gdańsk - Elbląg. Bariery utrudniające...
-
Przyczyny i mechanizmy awarii oraz naprawa żeliwnych magistrali wodociągowych
PublikacjaPrzyczyny i mechanizmy awarii magistrali wodociągowych. Opis awarii magistrali wodociągowej wzdłuż ulicy Nieszawskiej w Toruniu. Sposób naprawy uszkodzeń wodociągów.
-
Problemy związane z wymiarowaniem platform roboczych
PublikacjaW referacie przedstawiono problem wymiarowania konstrukcji służących tymczasowemu wzmocnieniu podłoża, umożliwiającemu prowadzenie robót fundamentowych na gruntach słabonośnych. Omówiono dostępne metody obliczeniowe, kładąc szczególny nacisk na metodę projektowania platform roboczych pod ciężki sprzęt do robót ziemnych przedstawioną w poradniku BRE 470 „Working platforms for tracked plant”. Analiza ma na celu określenie niezbędnej...
-
Ekspertyza naukowo-techniczna dot. parametrów fizycznych, wytrzymałościowych i hydraulicznych geokompozytów MACRIT GTV i geosiatek ARTER GTS
PublikacjaPrzedmiotem ekspertyzy były badania parametrów fizycznych, wytrzymałościowych i hydraulicznych wskazanych geosyntetyków przepuszczalnych. Określono następujące parametry techniczne: masa powierzchniowa, wytrzymałość na rozciąganie i wydłużenie względne, siła przy przebiciu statycznym (metodą CBR), charakterystyczna wielkość porów, wodoprzepuszczalność (prędkość przepływu wody) w kierunku prostopadłym do płaszczyzny wyrobu.
-
Charakterystyka badań i metod projektowania pali przemieszczeniowych wkręcanych
PublikacjaTechnologia pali przemieszczeniowych wkręcanych na polskim rynku usług geotechnicznych jest stosunkowo nowa i ciągle znajduje się na etapie rozwoju. Skłoniło to autorów artykułu do przeanalizowania stanu wiedzy na temat tego rodzaju pali oraz zebranie doświadczeń badawczych i praktycznych z nimi związanych. Autorzy liczą, że informacje zawarte w pracy poszerzą wiedzę dotyczącą rozpatrywanej technologii palowania i przyczynią się...
-
Możliwości rozwoju transportu kontenerowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E 40
PublikacjaW artykule przedstawiono charakterystykę przewozów różnego rodzaju ładunków z wykorzystaniem transportu śródlądowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E40 na odcinku porty morskie Gdańsk, Gdynia – ujście Wisły – Wisła – rejon Solca Kujawskiego. Zaprezentowano dynamikę rozwoju przeładunków ładunków w portach Gdańsk, Gdynia ze szczególnym uwzględnieniem terminali kontenerowych. Zaproponowano utworzenie portu multimodalnego...
-
Projektowanie platform roboczych z zastosowaniem geosyntetyków
PublikacjaW artykule omówiono problem platform roboczych. Na wstępie przestawiono wykorzystanie platform roboczych w budownictwie oraz ich wykonawstwo. W dalszej części przyjrzano się problemowi projektowania platform roboczych – ogólne podejście i dostępne metody obliczeniowe.
-
Przebudowa falochronów w delcie Wisły
PublikacjaZadanie modernizacji ujścia Wisły realizowane w ramach Projektu „Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław – Etap I – Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku” - projekt planowany do współfinansowania przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ma na celu zapobieganie powstawaniu powodzi zatorowych o zasięgu regionalnym poprzez zapewnienie...
-
Projektowanie platform roboczych z zastosowaniem geosyntetyków
PublikacjaMechanizm pracy platformy roboczej. Przegląd metod projektowania platform roboczych. Projektowanie platform roboczych obciążonych ciężkim sprzętem budowlanym według zaleceń poradnika BRE 470.
-
Dobór materiałów do wykonywania platform roboczych pod ciężki sprzęt budowlany
PublikacjaW pracy omówiono zagadnienia dotyczące wykonawstwa i projektowania tymczasowego, powierzchniowego wzmocnienia podłoża, pod ciężki sprzęt budowlany, w postaci platform roboczych z zastosowaniem zbrojenia geosyntetycznego. Szczególny nacisk położono na prawidłowy dobór materiałów platformy.
-
Połączenie Śródlądowe Gdańsk- Elbląg
Publikacja.
-
Analiza kąta rozkładu naprężenia w platformach roboczych na podstawie badań modelowych
PublikacjaW artykule omówiono problem kąta rozkładu naprężenia od ciężkiego sprzętu do modyfikacji podłoża w materiałach używanych do konstrukcji platform roboczych. Na wstępie przedstawiono w jaki sposób wartość kąta rozkładu naprężenia przyjmowana jest obecnie. W dalszej części przedstawiono badania modelowe dyskutowanego zagadnienia wykonane w Laboratorium Geotechniki Politechniki Gdańskiej.
-
ANALYSIS OF THE PUNCHING FAILURE MECHANISM IN WORKING PLATFORMS
PublikacjaPaper presents an analysis of the shear failure mechanism which occurs from the punching of a working platform layer in relation to its thickness, grain size arrangement and mechanical properties, taking into consideration the interaction with soft subgrade. The study is based on the observations of performance of natural scale structures (Streefkerk) and the results of model investigations numerically represented with the use...
-
Renowacja wałów przeciwpowodziowych
PublikacjaW artykule przedstawiono zalety nowoczesnej technologii zagęszczania dynamicznego. Jest to zupełna technologia renowacji zniszczonych wałów przeciwpowodziowych, które staną się stabilne i służyć będą społeczeństwu przez długie lata w warunkach zmiennych stanów wód.
-
Profilaktyka przeciwpowodziowa w okresie zimowym na zbiorniku Włocławek
PublikacjaWisła należy do rzek o podwyższonym ryzyku wystąpienia powodzi zatorowych, a problem zlodzenia na rzece Wiśle jest zjawiskiem dobrze udokumentowanym. Przyczyną powstawania zatorów na granicy rzeki i cofki zbiornika jest zmiana warunków przepływu wód, powodująca wcześniejsze zamarzanie zbiornika wraz z późniejszym rozpadem pokrywy lodowej. Najskuteczniejszą metodą kontrolowanej ingerencji w fazę rozpadu pokrywy lodowej jest lodołamanie....
-
Czy można budować morskie obiekty hydrotechniczne wspólnie z naturą?
PublikacjaOmówiono ideę proekologicznego budowania kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Przeanalizowano przeobrażenia środowiska przyrodniczego mierzei oraz przedstawiono propozycje proekologicznych rozwiązań konstrukcyjno - technologicznych budowy kanału żeglugowego. Omówiono także sposoby minimalizacji i kompensacji strat środowiskowych związanych z budową kanału żeglugowego.
-
Verification of geotechnical numerical simulations by model tests using PIV technique. Part II Numerical Simulation
PublikacjaPrzedstawiono zakres i wyniki symulacji numerycznych stateczności fundamentów bezpośrednich posadowionych w sąsiedztwie kątowych ścian oporowych. Wyniki symulacji numerycznych zweryfikowano na podstawie wyników badań modelowych z uwzględnieniem techniki PIV przedstawionych w części I niniejszego artykułu. W obliczeniach numerycznych wykorzystano trzy kryteria wytrzymałości gruntu na ścinanie: Coulomba - Mohra, Matsuoki - Nokaiego...
-
Możliwości wykorzystania Dolnej Wisły do celów transportowych
PublikacjaW artykule zawarto charakterystykę Dolnej Wisły, koncepcję rozwoju drogi wodnej na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i argumentacja przemawiająca za aktywizacją dróg wodnych w Polsce. Przedstawiono alternatywny transport do przewozów ładunków drogą lądową. Dolna Wisła stanowi bardzo ważny odcinek dla żeglugi śródlądowej. Stanowi on część międzynarodowych dróg wodnych E40...
-
Analiza modelowa wpływu tunelu pod Martwą Wisłą na plejstoceńsko-holoceński poziom wodonośny
PublikacjaProjektowany tunel pod Martwą Wisłą przebiegać będzie w obrębie plejstoceńsko-holoceńskiego piętra wodonośnego. Zastosowanie metody TBM pozwoli uniknąć odwodnień, które zresztą były by trudne do wykonania, ze względu na stały dopływ wody z Martwej Wisły. Nie ma zatem zagrożeń ilościowych dla zasobów wód podziemnych w sąsiedztwie inwestycji. Jedyne zagrożenia wynikające z budowy tunelu, to zagrożenia dla jakości wód podziemnych....
-
Model przepływu wód podziemnych w rejonie tunelu pod Martwą Wisłą
PublikacjaBadania modelowe zostały wykonane w celu określenia wpływu wód podziemnych na tunel drążony w obrębie plejstoceńsko-holoceńskiej warstwy wodonośnej. Z drugiej strony ważne było ustalenie wpływu tunelu na układ ciśnień, warunki przepływu i zasoby czwartorzędowego piętra wodonośnego w sąsiedztwie inwestycji. Wyniki obliczeń pokazują, że tunel w bardzo niewielkim stopniu wpływa na przepływ wód podziemnych. W bilansie przepływu wód...
-
Charakterystyka lekkich nasypów zawierających przetworzone kawałki opon
PublikacjaZastosowanie zuzytych opon jako lekkiego materiału zasypowego wykorzystywanego samodzielnie lub jako mieszanka gumowych krążków i piasku. Badanie cech wytrzymałościowych mieszanek o róznej zawartości procentowej krążków gumy w aparacie trójosiowego ściskania. Wykorzystywano mieszanki o dowolnym, przypadkowym ułożeniu krążków.Określono kąt tarcia wewnętrznego mieszanki, zastępczą spójność oraz jej moduł odkształcenia.
-
Wybrane zagadnienia dotyczące geosyntetyków stosowanych w drogownictwie
PublikacjaPowszechność stosowania geosyntetyków mogłaby świadczyć, że dogłębnie poznano już ich zalety i nauczono się je wykorzystywać w praktyce budowlanej. Niestety, praktyka dowodzi, że sytuacja nie jest na pewno doskonała - zauważalne są luki w podstawach (mylone są wyroby), a i stosowane rozwiązania konstrukcyjne pozostawiają wiele do życzenia. W artykule przedstawiono stan normalizacji w dziedzinie geosyntetyków, ich prawidłowy...
-
Groundwater Quality in the Gdansk Aquifer System
PublikacjaThe Gdańsk hydrogeological system consists of three main aquifers: Cretaceous, Paleogene-Neogene and Pleistocene. Chemical composition of groundwater varies between water-bearing beds, although water from Pleistocene and Paleogene-Neogene aquifers shows much similarities. The dominant hydrochemical groundwater types is HCO3-Ca. This type is characteristic for Pleistocene deposits in the Kashubian Lake District where natural chemical...
-
Rzeczywista nośność pali w gruntach ilastych z zastosowaniem zaleceń PN-EN 1997-1:2004
PublikacjaObecnie co raz więcej obiektów posadawianych jest w gruntach słabych bądź o specyficznych parametrach, do takich gruntów zalicza się iły. Jedną z podstawowych możliwości posadowienia w gruntach ilastych jest posadowienie na palach. Projektowanie fundamentów na palach dla takich warunków wymaga specjalnego i indywidualnego podejścia. W pracy przedstawiono przegląd metod i uwag w oparciu o PN-EN 1997-1:2004, którymi należy kierować...
-
Ekspertyza naukowo-techniczna dot. parametrów fizycznych, wytrzymałościowych i hydraulicznych geokompozytów MACRIT GTV i geosiatek ARTER GTS
PublikacjaPrzedmiotem ekspertyzy były badania parametrów fizycznych, wytrzymałościowych i hydraulicznych wskazanych geosyntetyków przepuszczalnych. Określono następujące parametry techniczne: masa powierzchniowa, wytrzymałość na rozciąganie i wydłużenie względne, siła przy przebiciu statycznym (metodą CBR), charakterystyczna wielkość porów, wodoprzepuszczalność (prędkość przepływu wody) w kierunku prostopadłym do płaszczyzny wyrobu.
-
Wpływ wezbrań sztormowych morza na skład chemiczny płytkich wód podziemnych w rejonach nadmorskich na przykładzie Ustki
PublikacjaW artykule przedstawiono przykład intruzji wód morskich do ujściowych odcinków rzek Pomorza. Zaprezentowano zmiany składu chemicznego wód podziemnych zachodzące wskutek intruzji wód morskich. Oceniono zmienność czasową i przestrzenną składu chemicznego wód podziemnych.
-
Morskie urządzenia odbojowe. Część II: Nowoczesne rozwiązania i technologie
PublikacjaTrendy rozwojowe związane z nowoczesnymi urządzeniami odbojowymi stosowanymi w budownictwie morskim. Systemy odbojowe na nabrzeżach przyszłych terminali promowych. Nowe materiały do produkcji morskich odbojnic. Nowoczesne systemy cumowniczo-odbojowe nabrzeżowe oraz pełnomorskie.
-
Wyniki badań terenowych pali i kolumn wkręcanych
PublikacjaOpisano badania pali i kolumn wkręcanych na kilku terenowych poletkach doświadczalnych, wykonanych w ramach projektu badawczego MNiSW. Badania statyczne pali i kolumn wykonano z pomiarem rozdziału siły na podstawę i pobocznicę oraz w powiązaniu z badaniami CPT podłoża gruntowego. Przedstawiono wyniki badań. Określono wartości oporów jednostkowych gruntów niespoistych wzdłuż pobocznicy i pod podstawą pali wkręcanych oraz przedstawiono...
-
Naukowe podstawy projektowania geotechnicznego : między teorią, a praktyką
PublikacjaW artykule przedstawiono problemy, przed jakimi stoi współczesny inżynier geotechnik, zaangażowany w proces projektowania bezpiecznych, a jednocześnie ekonomicznych posadowień. Zaakcentowano najważniejsze aspekty dyscypliny, którą literatura anglojęzyczna określa jako geomechanika obliczeniowa (computational geomechanics). Przedstawiono również współczesne metody badawcze, niezbędne przy efektywnym projektowaniu oraz zakres ich...
-
Wykorzystanie potencjału transportowego Dolnej Wisły
PublikacjaW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnych w Polsce. Zaproponowano drogę wodną Wisły jako łańcuch w ogólnopolskiej sieci transportowej, z terminalami kontenerowymi na istniejących nabrzeżach w Porcie Gdańsk i nowym terminalem w Bydgoszczy, a także połączono ją z ogólnopolską...
-
Opinia naukowo-techniczna dotycząca przyczyn obniżonej nośności pali CFA 800 mm wykonanych pod posadowienie podpory P10 wiaduktu drogowego nad linią kolejową w Cieplewie k. Pruszcza Gdańskiego wraz z propozycją zapewnienia nośności fundamentu podpory
PublikacjaPrzeprowadzono analizę wyniku próbnego obciążenia pala CFA pod posadowienie przyczółka wiaduktu. Przeanalizowano budowę podłoża gruntowego na podstawie dokumentacji archiwalnych i na podstawie własnych badań metodą CPT. Określono przyczyny obniżonej nośności wykonanych pali. Zaproponowano sposób zapewnienia wymaganej nośności fundamentu przyczółka.
-
Bearing capacity of piles based on static load tests and calculation principles provided by EN 1997-1
PublikacjaW artykule scharakteryzowano i przeanalizowano ogólne zalecenia Eurokodu 7 dotyczące wyznaczania nośności pali na podstawie próbnych obciążeń statycznych. Porównano je z zaleceniami dotychczasowej polskiej normy PN-83/B-02482. Przedstawiono kilka przykładów interpretacji rzeczywistych wyników próbnych obciążeń pali według zaleceń wyżej wymienionych dwóch norm wraz z analizą porównawczą.
-
Analizy numeryczne na podstawie różnych modeli konstytutywnych gruntu na przykładzie posadowienia pylonu mostu MA21 (A8)
PublikacjaPrzedstawiono rezultaty analiz numerycznych z zastosowaniem trzech różnych modeli gruntów w odniesieniu do rzeczywistego obiektu. Zamieszczono opisy wszystkich wykorzystanych modeli. Obliczenia wykonano metodą elementów skończonych na modelach w płaskim i przestrzennym stanie odkształcenia. Uzyskane wyniki porównano i opatrzono komentarzem.
-
Analiza stateczności obwałowań składowiska popiołów w Łęgu
PublikacjaW opracowaniu zawarto wyniki szczegółowej analizy stateczności obwałowań składowiska popiołów i żużli w Łęgu, należącym do Zespołu Elektrowni Ostrołęka, w wybranych przekrojach obliczeniowych w celu określenia ich aktualnego stanu.
-
Badania terenowe przemieszczeniowych pali i kolumn wkręcanych typu SDP i SDC
PublikacjaPrzedstawiono opis badań pali i kolumn wkręcanych typu SDP i SDC na terenowym poletku doświadczalnym, wykonanych w ramach projektu badawczego MNiSW. Badania statyczne pali i kolumn wykonano z pomiarem rozdziału siły w trzonach i w powiązaniu z badaniami CPT podłoża gruntowego. Określono wartości oporów jednostkowych gruntów niespoistych wzdłuż pobocznicy i pod podstawą pali wkręcanych oraz przedstawiono je w relacji do oporów gruntu...
-
Czy istnieje potrzeba powiązania programu ochrony przeciwpowodziowej ze strategią rozwoju drogi wodnej Dolnej Wisły
PublikacjaW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnych w Polsce. Zaproponowano drogę wodną Wisły, jako łańcuch w ogólnopolskiej sieci transportowej z terminalami kontenerowymi na istniejących nabrzeżach w Porcie Gdańsk i nowym terminalem w Bydgoszczy, a także przyłączenie jej do ogólnopolskiej...
-
Wpływ modernizacji ujścia Wisły na ochronę przeciwpowodziową i warunki żeglugowe
PublikacjaZatory lodowe w ujściu Wisły tworzą zagrożenie powodziowe o zasięgu obejmującym Żuławski odcinek Wisły. Wykonanie sztucznego ujścia Wisły do Morza Bałtyckiego, a następnie zamknięcie Wisły Gdańskiej, Szkarpawy i Nogatu znormalizowało stosunki wodne w delcie Wisły. Regulację ujścia Wisły rozpoczęto już w dwa lata po wykonaniu Przekopu i kontynuuje się do chwili obecnej.Określenie tempa wzrostu objętości stożka jak i pochodzenie...
-
Wykorzystanie potencjału transportowego Dolnej Wisły
PublikacjaW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnych w Polsce.
-
Numerical analysis of test embankment on soft ground using multi-laminate type model with destructuration
PublikacjaW artykule przedstawiono model wielopłaszczyznowy (multi-laminate) uwzględniający anizotropię struktury słabonośnych gruntów drobnoziarnistych. Anizotropia indukowana naprężeniem, która otrzymuje się przy zastosowaniu modeli wielopłaszczyznowych, jest dodatkowo wzmocniona poprzez wprowadzenie prekonsolidacji zależnej od orientacji przestrzennej. Model przedstawiono w wersji sprężysto-plastycznej, w której możliwa jest symulacja...
-
Analiza kąta rozkładu naprężenia w platformach roboczych na podstawie badań modelowych
PublikacjaW artykule omówiono problem kąta rozkładu naprężenia od ciężkiego sprzętu do modyfikacji podłoża w materiałach używanych do konstrukcji platform roboczych. Na wstępie przedstawiono w jaki sposób wartość kąta rozkładu naprężenia przyjmowana jest obecnie. W dalszej części przedstawiono badania modelowe dyskutowanego zagadnienia wykonane w Laboratorium Geotechniki Politechniki Gdańskiej.
-
Odziaływanie przebudowy ujścia wisły na ruch rumowiska i warunki żeglugowe
PublikacjaOkreślenie tempa wzrostu objętości stożka jak i pochodzenie rumowiska (morskie, rzeczne) było przedmiotem licznych prac badawczych. Prace te zmierzały do określenia bilansu zasilania stożka od strony rzeki i morza. W wyniku tych badań okazało się, że na stożku odkładany jest głównie materiał przenoszony w formie wleczonej przez rzekę. Zjawisko to ma znaczący wpływ na warunki żeglugowe panujące w ujściu Wisły. W artykule zostały...
-
Ekologiczne techniki ochrony brzegów rzek
PublikacjaW artykule opisano współczesne metody regulacji i rewitalizacji rzek, uwzględniające założenia ''zrównoważonego rozwoju''.
-
Dobór materiałów do wykonywania platform roboczych pod ciężki sprzęt budowlany
PublikacjaW pracy omówiono zagadnienia dotyczące wykonawstwa i projektowania tymczasowego, powierzchniowego wzmocnienia podłoża, pod ciężki sprzęt budowlany, w postaci platform roboczych z zastosowaniem zbrojenia geosyntetycznego. Szczególny nacisk położono na prawidłowy dobór materiałów platformy.
-
Strategia rozwoju drogi wodnej - wymagana głębokość toru wodnego
PublikacjaŚródlądowy transport wodny nie jest w Polsce dostatecznie rozbudowany. Żeglugę rzeczną ułatwiają na naszym terytorium takie warunki naturalne jak gęstość i układ sieci wodnej oraz mały spadek rzek - natomiast niekorzystnymi dla niej są: niestałość wodostanów i znaczna ilość niesionego przez rzeki rumowiska oraz zamarzanie wód w zimie. Główną osią dróg wodnych Polski jest Wisła z powodu swego centralnego położenia wielkości i łatwości...
-
Klasyfikacja platform roboczych
PublikacjaW artykule przedstawiono problem konstrukcji tymczasowych, tzw. platform roboczych, oraz ich klasyfikacji. Na wstępie zaprezentowano ogólne podejście do projektowania, wykonawstwa i utrzymania platform roboczych. W części głównej omówiono w sposób szczegółowy proponowany przez autorkę podział, ze zwróceniem uwagi na czynniki oddziałujące na poszczególny przypadek platformy roboczej.
-
Korzyści płynące z zastosowania platformy roboczej pod nasyp gruntowy
PublikacjaPrzedmiotem artykułu są nasypy gruntowe posadawiane na słabym podłożu gruntowym z wzmocnieniem przy użyciu platformy roboczej w podstawie. Platformy robocze są to konstrukcje, których głównym zastosowaniem jest tymczasowe, powierzchniowe wzmocnienie słabego podłoża gruntowego. W artykule przedstawiono inną możliwość ich wykorzystania, tj. jako elementu wpływającego na poprawę przebiegu modyfikacji podłoża gruntowego oraz części...
-
Pale rurowe otwarte - formowanie się korka gruntowego
PublikacjaPodstawowe czynniki wpływające na formowanie się korka gruntowego w palach rurowych otwartych wprowadzanych w grunty piaszczyste. Tarcie na wewnętrznej powierzchni rury w części aktywnej korka decyduje o jego nośności. Przedstawiono metodę wyznaczania nośności korka gruntowego pod obciążeniem statycznym.
-
Z życia PKG. Biuletyn Informacyjny Polskiego Komitetu Geotechniki nr 4/2012
PublikacjaPrzedstawiono aktualne informacje dotyczące kadencji 2011-2014, obejmujące: skład prezydium i zarządu, przewodniczących Oddziałów Regionalnych i Podkomitetów, Honorowych Członków oraz Składu Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego. Zamieszczono szczegółowy zakres czterech głównych kierunków działań obejmujących: organizację konferencji i seminariów krajowych i zagranicznych, działalność publikacyjną, organizacyjną i współpracę...
-
Międzynarodowa droga wodna E-70 jako potencjał rozwojowy Delty Wisły
PublikacjaTransport wodny jest najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Przywrócenie regularnej żeglugi towarowej pociągnie za sobą rewitalizację istniejącej i budowę nowej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych. Kreując politykę transportową, trzeba pamiętać, że transport wodny jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu. Wytwarza zaledwie 10% emisji gazów wydalanych...