Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu

Filtry

wszystkich: 294

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
  • Analiza systemu zasilania trolejbusów z wykorzystaniem metody Monte Carlo
    Publikacja

    - Rok 2011

    W rozprawie przedstawiono model symulacyjny układu zasilania sieci trolejbusowej oparty na metodzie Monte Carlo. Przeprowadzono eksperymentalną weryfikację opracowanej metody obliczeniowej. Zaprezentowano przykładowe zastosowanie modelu symulacyjnego. Opracowana metoda może być wykorzystana dla celów analizy układów zasilania trakcji trolejbusowej i tramwajowej.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Analysis of inductive power transfer systems for variable air gap and voltage supply frequency
    Publikacja

    - Rok 2011

    The paper describes an IPT system, by which electrical energy may be transmitted through a large air gap between coils without electrical connection. It presents theoretical and simulation analysis of IPT, which allows for supplying a receiver in the conditions of slow, in relation to the dynamics of power supply, changes in dimension of the air gap. The influence of frequency characteristics of the system on the possible selection...

  • Sensorless IPMSM drive with rotor position estimator based on analysis of phase current derivatives
    Publikacja

    - Rok 2011

    This paper describes a sensorless Interior Permanent Magnet Synchronous Motor (IPMSM) drive designed for traction applications. Wide-speed sensorless operation is provided with the use of three methods of rotor position estimation designed for: a standstill, low- and high-speed range. The paper focuses on the high-speed estimation algorithm. The estimator uses the derivatives of motor phase currentsresulting from PWM modulation...

Rok 2003
Rok 2002