Publikacje
Filtry
wszystkich: 1117
wyświetlamy 1000 najlepszych wyników Pomoc
Katalog Publikacji
Rok 2017
-
Improving Thermal Insulation Properties for Prefabricated Wall Components Made of Lightweight Aggregate Concrete with Open Structure
PublikacjaPorous concrete is commonly used in civil engineering due to its good thermal insulation properties in comparison with normal concrete and high compression strength in comparison with other building materials. An extremely porous concrete, called ‘lightweight aggregate concrete with open structure’ (LAC), is used in some German plants to produce prefabricated wall components. They are used mainly in hall buildings, e.g. supermarkets....
-
Lekka obudowa w nadbudowach i renowacjach
PublikacjaNadbudowy i renowacje – wykorzystanie technologii lekkiej obudowy. W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania technologii lekkiej obudowy do nadbudowy i renowacji obiektów budowlanych. Opisano kolejne kroki przygotowania inwestycji dotyczącej projektowania i realizacji nadbudowy obiektu budowlanego.
-
Lekkie pokrycia z płyt warstwowych
PublikacjaDokonano przeglądu właściwości dostępnych na naszym rynku pływ warstwowych stosowanych na obudowy ścienne i dachowe w obiektach o konstrukcji stalowej
-
Materiały i elementy stosowane do wykonania lekkiej obudowy Część 3: Materiały okładzinowe kamienne i kamiennopochodne
PublikacjaW artykule przedstawiono stosowane na obudowach ściennych zewnętrznych materiały kamienne i kamiennopochodne. Omówiono charakterystyczne parametry materiałów. Przedstawiono różnice występujące w sposobach montażu, wielkościach obciążenia. Przedstawiono właściwości przegród wykonanych z kamienia oraz powstających z materiału kamiennego.
-
Materiały szklane w lekkiej obudowie cz. 2
PublikacjaPrzedstawiono stosowane w lekkich obudowach materiały szklane i kształtowane z nich wyroby. Przegląd kontynuuje rodzaje szkła pełniącego nie tylko rolę płaskiej przegrody z jej najważniejszą cechą, jaką jest przezierność. Opisano budowę szyb złożonych, które zmieniają właściwości szkła z funkcji przezierności w wysoko parametryczną przegrodę budowlaną
-
Materiały szklane w lekkiej obudowie. cz. 3. Cechy techniczne i użytkowe szyb
PublikacjaOmówiono wyroby ze szkła budowlanego i wymagania jekie muszą spełniać zanim zostaną użyte w obiektach budowlanych, szczególnie w zakresie tworzenia szklano-metalowych fasad współczesnych budynków wysokościowych jak i halowych.
-
Materiały szklane w lekkiej obudowie.Cz. 1
PublikacjaSzkło coraz częściej jest materiałem współczesnych przegród zewnętrznych wznoszonych obiektów. W artykule przedstawiono podstawowe rodzaje szkła budowlanego stosowane do tworzenia wyrobów szklanych stosowanych na nowoczesnych budynkach o fasadach szklono-metalowych
-
Metalowe przegrody i obudowy ścian i dachów. Cz. 3. Wyroby z metali nieżelaznych
PublikacjaWyroby okładzinowe wykonane z materiałów metalowych stanowią istotny asortyment możliwości stosowanych zewnętrznych okładzin ściennych jak i dachowych. W wielu przypadkach zapewniają funkcje nośne dla fasad ściennych, w tym szklano-metalowych, jak i przekryć dachowych. W budownictwie stosujemy nie tylko materiały metalowe oparte na stali, lecz równie powszechnie wykorzystujemy materiały nieżelazne w postaci miedzi, aluminium,...
-
Metalowe przegrody i obudowy ścian oraz dachów. Cz. 2. Wyroby stalowe
PublikacjaW artykule przedstawiono możliwości kształtowania przegród ściennych, dachowych i osłonowych wykorzystujących technologię lekkiej obudowy, w której głównym elementem są materiały metalowe i kształtowane z nich wyroby.
-
Metalowe przegrody i obudowy ścian oraz dachów. Cz.1
PublikacjaMateriały metalowe znajdują zastosowanie w konstrukcjach lekkich przegród budowlanych prawie we wszystkich rodzajach przegród i z uwagi na swoje właściwości spełniają różne funkcje, nawet w tak zaskakującym dla nich parametrze, jakim jest przezierność...
-
Modele numeryczne uwzględniające tarczową pracę pokrycia dachowego z blach trapezowych
PublikacjaW artykule porównano wybrane sposoby uwzględniania w modelowaniu numerycznym tarczowej pracy pokrycia dachowego z blachy trapezowej, możliwe do zrealizowania w programie Autodesk Robot Structural Analysis Professional 2015, w celu oceny słuszności stosowania ich do obliczeń konstrukcji nośnej współpracującej z poszyciem z blachy trapezowej. Analizy przeprowadzono dla pojedynczej przepony. Za pomocą powłokowych elementów skończonych...
-
MOST CŁOWY W SZCZECINIE – AWARIA, KTÓRA PRZESĄDZIŁA O PRZYSZŁOŚCI KONSTRUKCJI SPRĘŻONEJ
PublikacjaW referacie przedstawiono historię budowy i eksploatacji Mostu Cłowego w Szczecinie. W okresie 56 lat eksploatacji obiektu wykonano szereg ekspertyz, napraw i remontów. Ostatecznie most został zamknięty z powodu poważnej awarii stalowych kabli sprężenia zewnętrznego. Przedstawione zostały główne przyczyny degradacji obiektu i awarii. Opisano również obliczenia statyczne i wytrzyma- łościowe wykonane do koncepcji rozbiórki przęseł...
-
MOST PODWIESZONY kreowanie przestrzeni i konsekwencje konstrukcyjne
PublikacjaProjektowanie i budowa - wyzwania dla projektantów i wykonawców mostów. Mosty podwieszone i wiszące ich estetyka i konsekwencje strukturalne. Artykuł dotyczy aspektów estetycznych i konstrukcyjnych zaprojektowanych pylonów dla mostów podwieszonych lub wiszących. Autor zwraca uwagę na fakt, że niezwykłe rozwiązanie konstrukcyjne zastosowane do kładki lub małego wiaduktu może działać prawidłowo dzięki zjawiskom efektu skali. Nadzwyczajne...
-
Most zwodzony przez Martwą Wisłę w Gdańsku-Sobieszewie - wybrane zagadnienia dynamiczne
PublikacjaW artykule opisano analizę zachowania dynamicznego elementów podwieszenia mostów. Algorytm i rezultaty przedstawiono na przykładzie nowego mostu zwodzonego w Gdańsku-Sobieszewie.Wprowadzono uproszczenia na bazie rezultatów uzyskanych z analizy statycznej, stworzono linię wpływu przemieszczeń dla obciążenia samochodem ciężarowym. Następnie wygenerowano funkcję przemieszczeń w czasie dla punktów zamocowania cięgna, w której uwzględniono...
-
Naprawa po pożarze stalowej wielokondygnacyjnej wieży produkcyjnej z zastosowaniem sprężanych elementów wzmocnienia
PublikacjaPożar we wnętrzu wielokondygnacyjnego obiektu produkcyjnego o stalowej konstrukcji ramowej spowodował znaczne uszkodzenia w zakresie stalowych stropów międzykondygnacyjnych oraz części głównych słupów nośnych obiektu. Pomimo dużych strat w obrębie konstrukcji i lekkiej obudowy obiektu oraz długiej akcji gaśniczej udało się uratować w całości baterię technologicznych silosów magazynowych zlokalizowanych na jego dachu. Wydane bezpośrednio...
-
Nośność kotew wklejanych w elementy wapienno-piaskowe drążone pionowo
PublikacjaW artykule przedstawiono wyniki pomiarów skuteczności montażu kotew wklejanych osadzonych w drążonych pionowo blokach wapienno - piaskowych. Badania wykonano dla przypadków montażu kotew w różnych fragmentach bloków: w części pełnościennej, w osi symetrii oraz na krawędzi otworu pionowego. Przebadano wpływ lokalizacji miejsc osadzenia kotew na sposób kształtowania się połączenia między żywicą a materiałem bloku. Główny nacisk...
-
Ocena stanu technicznego przekrycia łukowego. Ekspertyza techniczna.
PublikacjaW artykule przedstawiono wyniki prac wykoanych w ramach ekspertyzy technicznej której celem była ocena stanu technicznego budynku basenu i sali sportowej przeprowadzona w aspekcie szczelności przekrycia łlukowego poddanego pracom termomodernizacyjnym wraz ze wskazaniem ewentualnych wad i usterek w zrealizowanych robotach budowlanych
-
Opinia techniczna dot. budowy obiektu MCK w Katowicach (sygn. akt II C 889/13/4)
PublikacjaCelem opracowania było wykonanie przeglądu akt sprawy II C 889/13/7 prowadzonej przez Sąd Okręgowy w Katowicach dotyczącej budowy obiektu Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach oraz wykonanie wymaganych symulacji obliczeniowych, a ostatecznie wydanie opinii zawierającej odpowiedzi na pytania Sądu
-
OPTICAL STRAIN MEASUREMENT OF CONCRETE VERSUS MANUAL EXTENSOMETER MEASUREMENT BASED ON THE TEST RC DEEP BEAM IN A COMPLEX STATE OF STRESS
PublikacjaThe purpose of this study is to compare the strain measurement techniques of concrete in R-C element subjected to the monotonic load up to the failure. In the analysis manual extensometer methods of measurements and the optical system ARAMIS for non-contact three-dimensional measurements of deformation was used. The test sample was a cantilever deep beam loaded throughout the depth which was a part of the reinforced concrete deep...
-
Periodic stick-slip deformation of granular material under quasi-static conditions
PublikacjaArtykuł omawia wyniki porównawcze między doświadczeniami z użyciem metody korelacji obrazów cyfrowych (DIC) a symulacjami z użyciem metody elementów dyskretnych (DEM) dla problemu przesuwającej się sztywnej ścianki w piasku. W doświadczeniach zaobserwowano w piasku deformację typu slip-stick, która nie została odtworzona w obliczeniach DEM..
-
Point cloud based surface analysis of prestressed concrete element in exceeded state of serviceability
PublikacjaBy definition, serviceability state is characterized by the fact that despite meeting the requirements associated with carrying capacity, the object is not suitable for use. Serviceability limit state refers to factors, such as durability, overall stability, fire resistance, cracking, excessive vibration. Perfect examples of exceeded serviceability state are the improper vibration of a skyscraper, which inhabitants may suffer from...
-
Prace remontowe przyczyną potencjalnych utrudnień eksploatacyjnych. Błędy wykonawcze pokrycia dachu
PublikacjaW artykule przedstawiono opis prac remontowych dachu stromego z pokryciem z dachówki ceramicznej. Sposób wykonania tych prac mógł być przyczyną potencjalnych utrudnień eksploatacyjnych, będących następstwem zarówno przecieków, jak również problemów związanych z brakiem możliwości zapewnienia właściwego dostępu do połaci dachowej w celu prowadzenia prac konserwacyjno-renowacyjnych. W artykule poddano analizie wpływ zastosowanych...
-
Problemy z powłokami antykorozyjnymi na elementach wyposażenia obiektów mostowych
PublikacjaOpisano problem wadliwości zabezpieczenia antykorozyjnego w zakresie malarskich powłok ochronno-dekoracyjnych wykonywanych na stalowych elementach barier zabezpieczonych uprzednio poprzez ocynkowanie metodą zanurzeniową na gorąco. Wykorzystując przykłady pochodzące z różnych obiektów przedstawiono powtarzający się problem delaminacji powłok malarskich, niezależny od rodzaju zastosowanych wyrobów lakierniczych oraz znacznego rozwoju...
-
Procedura wyznaczania krzywej interakcji dla przekroju prostokątnego metodą uproszczoną
PublikacjaW artykule opisano w dokładny sposób procedurę wyznaczenia krzywej interakcji dla przekroju prostokątnego według założeń metody uproszczonej (przy przyjęciu prostokątnego rozkładu naprężeń w strefie ściskanej betonu). Krzywą graniczną można wykonać w pełnym zakresie – dla rozciągania zarówno dolnych jak i górnych włókien przekroju. Dodatkowo autor przedstawia współczynniki wykorzystania stali, dzięki czemu możliwym jest uzyskanie...
-
Processing of point cloud data retrieved from terrestrial laser scanning for structural modeling by Finite Element Method
PublikacjaFinite Element Method is one most popular contemporary method of strength analysis. The method is an advanced method for solving differential equations, based on discretization, which means that area is divided into finite elements. Each finite element has a solution of the equation approximated by specific functions and performing the actual calculations only for nodes of this division. Finite Element Method is widely used in...
-
Projekt belki hybrydowej 1a dla firmy H+H Polska sp. z o.o.
PublikacjaNiniejsze opracowanie stanowi projekt belki nadprożowej o długości 3,0 m o przekroju poprzecznym belki hybrydowej (beton konstrukcyjny łączony z betonem komórkowym) nawiązującej do wymiaru bloczka z betonu komórkowego firmy H+H Polska sp. z o.o. o wymiarach (szerokość × wysokość × długość): 24 × 24 × 60 cm, odmiany D600 o średniej wytrzymałości na ściskanie 3,0 MPa. Całkowita wysokość belki hybrydowej wynosi 27 cm (wraz z 3 cm...
-
Projekt belki hybrydowej 1a dla firmy H+H Polska sp. z o.o. wariant 2
PublikacjaNiniejsze opracowanie stanowi projekt belki nadprożowej o długości 3,0 m o przekroju poprzecznym belki hybrydowej (beton konstrukcyjny łączony z betonem komórkowym) nawiązującej do wymiaru bloczka z betonu komórkowego firmy H+H Polska sp. z o.o. o wymiarach (szerokość × wysokość × długość): 24 × 24 × 60 cm, odmiany D600 o średniej wytrzymałości na ściskanie 3,0 MPa. Całkowita wysokość belki hybrydowej wynosi 27 cm (wraz z 3 cm...
-
Projekt belki hybrydowej 1b dla firmy H+H Polska sp. z o.o.
PublikacjaNiniejsze opracowanie stanowi projekt belki nadprożowej o długości 3,0 m o przekroju poprzecznym belki hybrydowej (beton konstrukcyjny łączony z betonem komórkowym) nawiązującej do wymiaru bloczka z betonu komórkowego firmy H+H Polska sp. z o.o. o wymiarach (szerokość × wysokość × długość): 10 × 24 × 60 cm, odmiany D600 o średniej wytrzymałości na ściskanie 3,0 MPa. Całkowita wysokość belki hybrydowej wynosi 24 cm.
-
Projekt belki hybrydowej 1b dla firmy H+H Polska sp. z o.o. wariant 2
PublikacjaNiniejsze opracowanie stanowi projekt belki nadprożowej o długości 3,0 m o przekroju poprzecznym belki hybrydowej (beton konstrukcyjny łączony z betonem komórkowym) nawiązującej do wymiaru bloczka z betonu komórkowego firmy H+H Polska sp. z o.o. o wymiarach (szerokość × wysokość × długość): 10 × 24 × 60 cm, odmiany D600 o średniej wytrzymałości na ściskanie 3,0 MPa. Całkowita wysokość belki hybrydowej wynosi 24 cm.
-
Projektowanie i diagnostyka wentylacji grawitacyjnej. Wybrane problemy
PublikacjaPublikacja o charakterze monograficznym stanowi studium przypadku usterek wentylacji grawitacyjnej. Opisano w niej następstawa realizacji tego typu wentylacji z pominięciem zasad wiedzy technicznej, wynikające z błędów i niedociągnięć zarówno projektowych, jak również wykonawczych. Omówiono koncepcje rozwiązań projektowych naprawy występujących usterek rozumianych jako brak sprwności wentylacji technicznej oraz uszkodzenia trzonów...
-
Projektowanie zbiornika na nieczystości ciekłe
PublikacjaW artykule przedstawiono proces projektowania zbiornika podziemnego na nieczystości ciekłe o pojemności ok. 10 m3 posadowionego na gruntach niespoistych (sypkich). Porównano wartości sił wewnętrznych w przypadku skrajnie różnych warunków gruntowych: piasku drobnego o ID = 0,2 oraz żwiru o I D = 0,7. Dodatkowo przeanalizowano wpływ modelu obliczeniowego podłoża na wyniki sił wewnętrznych. Opisano procedurę normową pozwalającą na...
-
Przyczółki mostowe wspomagane konstrukcjami z gruntu zbrojonego
PublikacjaW referacie przedstawiono syntezę prac związanych z oceną projektów przyczółków wykorzystujących odciążenie w postaci konstrukcji z gruntu zbrojonego geosyntetykami, realizowanych na drogach ekspresowych S3 i S7. W ramach przeprowadzonych audytów dokonano oceny zastosowanych rozwiązań szczegółowych i materiałów jak również obliczeń zamieszczonych w projektach. Zwrócono szczególną uwagę na przestrzenną prace bloków z gruntu zbrojonego...
-
Przyczółki mostowe wspomagane konstrukcjami z gruntu zbrojonego
Publikacja.
-
Przyczółki mostowe z konstrukcją odciążającą z gruntu zbrojonego geosyntetykami
PublikacjaPrzegląd najważniejszych cech geotekstyliów i wyrobów pokrewnych, zastosowanych do budowy bloków odciążających ze szczególnym uwzględnieniem ich wytrzymałości długo i krótkookresowej oraz reologii. Określenie obciążeń działających na konstrukcję gruntową współpracującą z przyczółkiem; obciążenia normowe i rzeczywiste. Obliczenia konstrukcji z gruntu zbrojonego współpracującej z przyczółkiem
-
Przygotowanie przemysłowego obiektu o stalowej konstrukcji nośnej do remontu po pożarze
PublikacjaW artykule przedstawiono warunki i sposób podejścia do naprawy stalowej konstrukcji nośnej kilkukondygnacyjnego obiektu przemysłowego, który uległ uszkodzeniu w wyniku oddziaływania wysokiej temperatury pożaru. Omówiono rodzaje badań i sprawdzeń oraz sposób przeprowadzenia kontroli konstrukcji, które stały się podstawą do wydania oceny technicznej o możliwości odbudowy i remontu obiektu, bez jego nadmiernej rozbiórki. Wskazany...
-
Raport z badań podcza próbnego obciązenia wiaduktu drogowego WD-27 w km 28+702,24 drogi ekspresowej S7
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-27 w km 28+702,24 drogi ekspresowej S7. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia konstrukcji odciążającej typu mostowego w km 20,151 LK nr 353 w m. Pobiedziska
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań podczas próbnego konstrukcji odciążającej typu mostowego w km 20,151 LK nr 353 w m. Pobiedziska. Sformułowano wnioski i wydano pinie dotyczącą rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia konstrukcji w torze nr 1 i 2 wiaduktu kolejowego w km 20,151 LK 353 w m. Pobiedziska
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych podczas próbnego obciążenia konstrukcji w torze nr 1 i 2 wiaduktu kolejowego w km 20,151 LK 353 w m. Pobiedziska. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia mostu drogowego w km 32+252,19 drogi ekspresowej S7
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia badanego obiektu mostowego. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WA-1 w ciągu projektowanej obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK 20, nad drogą powiatową nr 2304G
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WA-1 w ciągu projektowanej obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK 20, nad drogą powiatową nr 2304G. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WA-5 w ciągu obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK 20
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WA-5 w ciągu obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK 20. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-12 w km 40+629,89. Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Nidzica – Napierki od km 203+500 do km 223+818.
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-12 w km 40+629,89 nad drogą S7 na odcinku Napierki - Nidzica. Sformułowano wnioski i wydano pinie dotyczącą rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-15 w km 46+215,06. Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Nidzica – Napierki od km 203+500 do km 223+818.
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-15 w km 46+215,06 nad drogą S7 na odcinku Napierki - Nidzica. Sformułowano wnioski i wydano pinie dotyczącą rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-30 w km 32+071,22 drogi ekspresowej S7
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia badanego obiektu mostowego. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-30.2 w km 32+658,100 drogi ekspresowej S7
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia badanego obiektu mostowego. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-4 nad projektowaną obwodnicą Kościerzyny w ciągu DK 20, w ciągu DW 214
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-4 nad projektowaną obwodnicą Kościerzyny w ciągu DK 20, w ciągu DW 214. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-6 nad obwodnicą Kościerzyny w ciągu DK 20, w ciągu DG 187088G
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-6 nad obwodnicą Kościerzyny w ciągu DK 20, w ciągu DG 187088G. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-9 nad projektowaną obwodnicą Kościerzyny w ciągu DK 20, w łącznicy Ł-4/2 na węźle Wieżyca
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań statycznych i dynamicznych podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-9 nad projektowaną obwodnicą Kościerzyny w ciągu DK 20, w łącznicy Ł-4/2 na węźle Wieżyca. Sformułowano wnioski dotyczące rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-9 w km 35+623,06. Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Nidzica – Napierki od km 203+500 do km 223+818.
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu drogowego WD-9 w km 35+623,06 nad drogą S7 na odcinku Napierki - Nidzica. Sformułowano wnioski i wydano pinie dotyczącą rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.
-
Raport z badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu kolejowego w km 165,161 LK nr 14 - konstrukcja w torze nr 1
PublikacjaW pracy przedstawiono metodykę pomiarów i wyniki badań podczas próbnego obciążenia wiaduktu kolejowego w km 165,161 LK nr 14.. Sformułowano wnioski i wydano pinie dotyczącą rzeczywistej pracy konstrukcji i warunków dalszej eksploatacji obiektu.